Skocz do zawartości
Gość thermistor

Koło dwumasowe + sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolego mogłbys napisac czy wymieniles sprzegłoi dwumas. Mam podobny problem. Rano jak jest zimny to napoczatku chodzi ok . po przejechaniu 2-3 km zaczyna drgac auto tzn silnik. problem zanika jak sie nagrzeje. poł roku temu wymieniałem pompowtryski komplet i teraz sprawdzałem na kompie i jest idealnie. poduszki tez ok. A i jak juz przejade te 2-3 km nim sie nagrzeje to na 4 i 5 biegu ale czasami w zasadzie 2 - 3 razy zauważyłem ze ma oprory i drga nim jakby za duzy bieg był wbity. Jeżeli możecie pomóżcie co procz wtrysków i poduszki mozna naprawic by obiawy ustąpiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś odpisać czy to dwumasa:

Zimny/ciepły coś brzdąka najbardziej słyszalne od strony kierowcy, po wciśnięciu sprzęgła cisza. Przy puszczaniu sprzęgła jedynie na luzie ! dokładnie w połowie czuć jakby szarpnięcie widać leciutkie zawahanie obrotów, mogę dodać, że nie zawsze to występuje. Silnikiem nie buja itd, tylko te objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mogę jeszcze zakładać tematów, więc podepnę się pod ten. Otóż jestem po wymianie dwumasy i sprzęgła, stara dwumasa, którą ścięło z nitów była z firmy LUK, i moje pytanie czy była oryginalna ? Czy wsadzali oryginalnie dwumasy z LUka ? Czy już poprostu ktoś wymieniał.. Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wsadzali oryginalnie dwumasy z LUka ? Czy już poprostu ktoś wymieniał..

Jeśli miało oznaczenia VW AUDI to wiadomo, że jest to oryginał. A jeśli nie to znaczy, że wcześniejszy właściciel wcześniej już wymieniał cały zestaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były i takie komplety i takie, luka ponoć lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie mam problem z swoim passatem 2.0 tdi blue motion 2010 r przejechane ma prawie 200 tyś jak odpalam go z rana to są wyczuwalne minimalne drgania co jakieś kilka sekund jak już ruszę i lekko się nagrzeje to nie ma żadnego problemu trzyma obroty cały czas tylko te minimalne drgania dodam że samochód ma funkcje start stop jeśli to pomoże w zdiagnozowaniu problemu z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi dla innych uzytkownikow powiem ze samochod zaczal wibrowac na zimnym silniku lekko i po jakims czasie minimalnie bardziej wymienilem dwumase wraz ze sprzeglem i spokoj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki problem u siebie w aucie, jak auto pracuje na biegu jałowym z okolic skrzyni ( nasłuc***e pod maską ) słychać takie jakby szumienie po wciśnięciu pedału sprzęgła cichnie, a kiedy gaszę silnik, silnik gaśnie a szumienie ustępuje 0,5s po zgaszeniu, dodatkowo zauważyłem że przy zmianie np na 3 lub 4 bieg pedał sprzęgła tak jakby skacze a nie wraca płynnie ( ten objaw na zimnym silniku tylko ).

Kolejny objaw nie wiem czy związany z tą usterką chociaż pojawił się jako pierwszy, po ruszeniu i przyspieszaniu około 30-40 km/h słychać i czuć podwójne szurnięcie a dalej jest ok. Pytanie co to może być, dwumas czy łożysko. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka . Ostatnio wymieniłem cały zestaw dwumasy z sprzęgłem wysprzeglikiem i łożyskiem i myślałem ze problem zniknie ale dalej jest to samo a chodzi mi o to ze delikatnie cos mi szumi w aucie a po naciśnięciu juz nawet 1 cm sprzęgła szum znika . Szum jest delikatny a nawet bardzo delikatny - cichy ale zauważalny gdy sie naciśnie sprzęgło robi sie jednak ciszej . I zauważyłem ze przy naciśnięciu mocnym sprzęgła nawet 3 cm to słychać takie pojedyncze puknięcie , jakby cos sie o cos lekko puknęlo przy naciskaniu sprzęgła . Co to moze hyc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem czytam twoje problemy i mam na to jedną rade. Weź pożycz od znajomego jakieś auto "starego diesla bez turbo " w którym wszystko się trzęsie, pojeździj siebie nim tak tydzień i wsiądz do swojego passata. Uwierz mi wtedy nic Ci nie będzie przeszkadzać. Chyba za bardzo przejmujesz się kawałkiem żelastwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka to znowu ja . Ludzie starałem sie z tym jeździć bo każdy mi tu mowi ze wymyślam sobie problemy ale to staje sie coraz gorsze . Na biegu jałowym i delikatnym wciśnięciu sprzęgła szychac szum i to coraz mocniejszy ale gdy juz bardziej nacisnę sprzęgło wszystko milczy ... Dwumasa wymieniona . Co to moze byc ? Chce zaznaczyć ze sprzęgło przy szybkim puszczeniu od połowy widać ze ma taki dziwny przeskok i wolniej wraca choć nie tak ze ile czeka ale widać to na oczy ze nie wraca płynnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak:

- oryginalna dwumasa miała 200k, trzęsło na biegu jałowym, przy ruszaniu itd. itp.

- nowa została kupiona jak się okazało na forum skody :)

- reklamacja jest rozpatrywana od 2 tygodni do kilku miesięcy :bigok , w tym czasie auto uziemione, jak rozpatrzą pozytywnie to dają nową część, oczywiście za pierwszą wymianę było 500 teraz będzie znowu 500, tego nie oddają oczywiście

- komplet zawierał koło, tarcza, docisk, łożysko i kpl śrub, koło było fabrycznie skręcone, także nie trzeba było używać specjalnego klucza do skręcenia tego

 

Czy powyższe objawy mogą być wynikiem złego montażu koła, jest to ogólnie możliwe?

 

Objaw jaki jest obecnie to taki basowy hałas, strzał oraz bujnięcie budą przy odpalaniu, nie zawsze. Na jałowym nic się nie dzieje, nic nie trzęsie, nic nie buja, może przy ruszaniu słychać też takie dudnienie i przy końcówce puszczania sprzęgła przy ruszaniu na 1, jest taki dziwny hałas, jakby zaraz miało coś wyzionąć ducha :) . Co sugerujecie, bo nie powiem, że kolega jest w kropce.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze jakiej firmy ten dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sachs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jesteś pewny, że to dwumas, a nie wtryski???

 

Dokładnie takie objawy (wszystkie) miałem w Superbie 1.9 AWX, jak padł mi wtrysk. Wszyscy stawiali na koło, ale dało mi myślenia, że po wymianie rozrządu objawy cudownie ustąpiły (sprawdzenie wałka rozrządu i dokręcenie śrub mocujących wtryski) ale tylko na chwilę.

 

Koło i sprzęgło były OK.

 

Jeżeli jeden padł, zregeneruj/wymień wszystkie.

 

Pozdrawiam

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie jestem pewny. Jeden wtrysk był robiony ok 2 msc temu. Objaw przy nim to drgania na jałowym. Reszta była ok, padł kolejny? Objawy jakie mam to rylko strzał i zatrzaśnięcie buda oraz starcie, i mam wrażenie ze dudnienie przy puszczaniu koncówki sprzęgła. Nic nie buja na jałowym itd itp. Wtryski padają jeden po drugim. Jaki koszt regeneracji i wymiany u was jednej sztuki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w Superbie wyszło 450 złotych za sztukę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie w Superbie wyszło 450 złotych za sztukę

 

Ja za regnerację 600 zł i wymiana chyba z 200 zł.

 

Widzę, że jesteś z Poznania, gdzie robiłeś bo właśnie się tam przeprowadziłem :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rachunek za regenerację oddałem nabywcy jak sprzedawałem Skodę. Dowiem się i napiszę. Jak chcesz to podam Ci namiar na mechanika, który wymieniał mi wtryski - napisz do mnie proszę na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemka . Ostatnio wymieniłem cały zestaw dwumasy z sprzęgłem wysprzeglikiem i łożyskiem i myślałem ze problem zniknie ale dalej jest to samo a chodzi mi o to ze delikatnie cos mi szumi w aucie a po naciśnięciu juz nawet 1 cm sprzęgła szum znika . Szum jest delikatny a nawet bardzo delikatny - cichy ale zauważalny gdy sie naciśnie sprzęgło robi sie jednak ciszej . I zauważyłem ze przy naciśnięciu mocnym sprzęgła nawet 3 cm to słychać takie pojedyncze puknięcie , jakby cos sie o cos lekko puknęlo przy naciskaniu sprzęgła . Co to moze hyc ?

 

I co problem się rozwiązał ? :)

Mam podobnie, wcisne sprzęgło gulgotanie ustaje. Sądziłem , że to dwumas, ale jesli u Ciebie po wymianie gulgocze dalej to nie robię. Na liczniku mam 237 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności