Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ... to ten micro switch sciera sie? jest krotszy niz byl od nowosci?

 

PS. pewnie za te 800PLN to tez jest klej i kawalek bakielitu czy plexi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Według mnie, w tym przełącznik krańcowy zużywają (nadpalają) się styki. Długość jego jest ok. ale doklejając 2 mm więcej, bardziej dociskamy styki do siebie. Stycznik ogólnie jest do wymiany tylko jaki cham poda gdzie go kupić. Ja osobiście mam zamiennik (przemysłowy) ale jest troszkę inny - jak to zamiennik. Jak znajdę oryginał (a znajdę na-pewno) to dam info na forum gdzie go kupić. Moja naprawa umożliwia powrót do pierwotnego stanu więc niema problemu z późniejszą wymianą krańcówki (stycznika). Instrukcję też poprawię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek, a masz jakies info o tym przelaczniku? jaki to musi byc? jakies paramtery / firma ...

jak dostane odp. to postaram sie obleciec sklepy w moim miescie ... kilka elektronicznych jest ... lub nawet niech bedzie to zamiennik inny ksztalt - byle wszystko dzialalo na wymiar.

 

 

Darek jeszcze takie pytanko, nie ma mozliwosci ze po podklejeniu 2mm podczas jazdy nacisnie sie ten guziczek? blokujac kierownice? ... nie znam sie na tym - tak tylko pytam ..

Edytowane przez VALDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że on musi się nacisnąć bo jak się zwolni (cofnie) i rozłączy to gaśnie autko lub wywala błąd kolumny kierowniczej. Więc aby jechać to krańcówka musi być dobrze wciśnięta.

A i spokojnie, jest to układ kierowniczy ale jest to tak skonstruowane że nie zaskoczy blokada kolumny jeśli odpalone jest autko - autko musi zgasnąć - odcina pompę (elektrykę) aby mogła załączyć się blokada - sam testowałem.

Edytowane przez Dszyszka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a weekend przeprowadze operacje tej kolumny ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz pewnosc ze to jest identyczny? ten na foto w instrukcji jest jakby wiekszy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a w ETKA nie ma tej części?

 

bo najprosciej wysłac zdjecie z opisem na email do vw i zapytac czy sprowadza orginał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO, jasne. a dlaczego wymieniają całą kolumnę wraz z komputerem komfortu jeśli było by to w ETKA jako część wymienna. Po prostu ktoś to dostarcza już zmontowane gotowe moduły - ja tak myślę, może się mylę. Towar na-pewno jest dostępny w : Chińskim Centrum Handlowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koega Darek ma racje. Jesli byloby w Etce to napewno by wymieniali te pizdryczki a nie cala kolumne. Czekam z niecierpliwosci na rezultaty i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za link teraz nic tylko zamawiać i wymieniać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, głupi stycznik za parę groszy a chcieli 600 zł za naprawę, 300 zł jeszcze mogę zrozumieć. Nie ma to jak żerować na ludzkim nieszczęściu a właściwie niewiedzy. Wielkie dzięki Dszyszka za rozwikłanie zagadki. Sam jestem zdania, że wolę samemu coś naprawić o ile jestem w stanie ;)

Edytowane przez DDiablo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xxtomeczek - wielkie dzięki ale to też jest zamiennik a nie oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik owszem, ale mikroprzełączniki firmy OMRON są naprawdę dobre i bardzo trwałe.

Jeśli gabarytowo pasują, będzie to dobry wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis zabrałem sie za moja blokade kierownicy ale numer z gorącym klejem sie nie powiodł :( pewnie u mnie są uszkodzone te przełączniki...

 

Opis bardzo przydatny zeby wyjąc blokade :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego sie nie powiodl ?? Tzn naprawa nie przyniosla zadnych rezultatow ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Noema orginału na rynku a jak juz bardzo chcesz to kolumna cała w serwisie i masz orginał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis zabrałem sie za moja blokade kierownicy ale numer z gorącym klejem sie nie powiodł pewnie u mnie są uszkodzone te przełączniki...

 

Opis bardzo przydatny zeby wyjąc blokade

 

napisz cos wiecej ... po podklejeniu dalej to samo jest?

ciekawe jakbys wymienil caly ten przelacznik ... no chyba ze mowisz o przekaznikach ...

 

Hm moze ktos z szanownych kolegow otwierajac czarna puszeczke zmierzyc ile ma ten oryginalny przelacznik? albo spisac jakies parametry z niego?

 

Dszyszka - myslisz ze najlepiej byloby za jednym otworzeniem wymienic rowniez przekazniki? koszt znikomy ... a pozniej znowu to wszystko rozbieraz to przesada ...

 

 

Co do blokady kierownicy ... to dziwi mnie jedno - ze to jest ten przelacznik ...

bo tak jak juz pisalem gdzies wyzej - ja zauwazylem ze jak samochod mam NIE ODPALIC to blokada zwalnia sie z takim specyficznym dzwiekiem ... odglos naciagnietej sprezyny i nagle zwolnienie ... po takim halasie autko zapali i zaraz zgasnie ... czy to jest wina przelacznika? ze cos tam nie dotyka hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie do każdej naprawy należy podejść indywidualnie - mimo że dotyczy tej samej rzeczy tzn. kolumny kierowniczej.

Ja swoją blokadę rozebrałem w drobny maczek (tak jak widać na foto) sprawdziłem każdy element: np. blokadę czy nie ma zadziorów które mogły by blokować podciąganie jej, sprawdziłem silnik, ślimak, wszystko co się rusza. Później nasmarowałem i poskładałem. Jak już pisałem kolumna ma blokadę przed nieautoryzowanym otwarciem (być może to ci przyhacza). U mnie walnięty był stycznik (nadpalony) a że nie miałem innego to nadłożyłem klejem aby bardziej zwierały się styki (bo dochodziło do tzw. spawania w styczniku). Być może twój stycznik jest całkowicie uszkodzony że nie pomogła ta operacja z klejem. Jak będę miał czas to napewno prze-lutuję ten stycznik i dam info.

 

---------- Post added at 09:14 ---------- Previous post was at 09:13 ----------

 

Daj jakieś foto swojej puszki wewnątrz - oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności