Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ze swojego doswiadczenia zauwazylem ze problem ten nasilal sie zima przy slabszym akumulatorze.

u mnie problem pojawił się już "po zimie", więc nie wiem, czy to dobry kierunek.

 

---------- Post added at 12:00 ---------- Previous post was at 11:53 ----------

 

Jak widać problem narasta i coraz więcej pasków ma z tym problem.

Póki co odpukać mój jest ok ale całkiem możliwe że problem kiedyś powstanie.

 

Czy ktoś kogo sięgła ta gratka był przy naprawie?

Podpatrzył coś?

 

Mi to wygląda nieco na efekt celowego blokowania kierownicy przed wyjściem z auta.

Być może nie ma jedno z drugim kompletnie żadnego związku.

I własnie dlatego pytam czy ktoś coś widział/wie.

Byłem przy naprawie, ale jestem totalnym lajkonikiem (czy tam laikiem jak kto woli :) więc specjalnie wam nie pomogę. Z tego co pamiętam po demontażu kolumny kierownicy gość wyjął puszkę, w której jest zamontowane całe to ustrojstwo (blokada i immob.) i poszedł na zaplecze warsztatu. Widziałem że odpalał tam lutownicę i deklarował, że wymienił jedną część z tej puszki (ale nie chciał zdradzić którą). On twierdził, że to mechaniczna usterka (ale nie wiem, czy mnie ściemniał, czy nie). Trwało to jakieś 10-15 min. Po wszystkim zamontował kolumnę, podłączył komputer i coś tam aktualizował w oprogramowniu. Na koniec przejechał kilka metrów (jak mówił żeby immob. prawidłowo załapał) i kontrolki przestały zgłaszać błędy. Od tego czasu awaria nie wystąpiła. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Pozdrawiam byłych i przyszłych odwiedzających ten wątek na forum (zdaje się, że ta awaria dopada większej liczby passków)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widziałem że odpalał tam lutownicę i deklarował, że wymienił jedną część z tej puszki (ale nie chciał zdradzić którą). On twierdził, że to mechaniczna usterka (ale nie wiem, czy mnie ściemniał, czy nie). Trwało to jakieś 10-15 min.

 

Jeżeli jest to "zimny lut" to 15 min to nieco długo ale jeżeli coś wymieniał to coś małego ze 2 do 4 nóżek. Ale ja obstawiam zimny lut. więc naprawa to kilka PLN :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to juz jestesmy blisko :D

hm zeby ten sterownik wyjac to pewnie sporo roboty ... fajnie jakby bylo te pudeleczko gdzies pod reka ... bo samemu taka przekladnie wyjmowac to troszke zgroza ...

 

ja mam jeszcze taka tendencje ze po zlozeniu zostanie mi duzo "czesci zapasowych" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ZIELIK

Jak wyciagnac kolumne kierownicy?? Problem z PLASTIKAMI !!

 

mam problem z plastikami zeby dostac sie do mocowan (srub kolumny kierownicy! posciagane mam plastiki boczne i te podstawowe do okola kierownicy, ale nie moge odlaczyc od deski tego dlugiego elementu w ktorym znajduje sie gniazdo na kluczyk.reczny i swiatla. dlugi element mam poodkrecane wszytkie sruby i zatrzaski ale gdzies jest patent/sruba ktora jeszcze to trzyma! jesli ktos wymontowywal wlacznik do swiatel,kluczyk,reczny to moze podpowie?

z gory dzieki

ZIELIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyciagnac kolumne kierownicy?? Problem z PLASTIKAMI !!

 

mam problem z plastikami zeby dostac sie do mocowan (srub kolumny kierownicy! posciagane mam plastiki boczne i te podstawowe do okola kierownicy, ale nie moge odlaczyc od deski tego dlugiego elementu w ktorym znajduje sie gniazdo na kluczyk.reczny i swiatla. dlugi element mam poodkrecane wszytkie sruby i zatrzaski ale gdzies jest patent/sruba ktora jeszcze to trzyma! jesli ktos wymontowywal wlacznik do swiatel,kluczyk,reczny to moze podpowie?

z gory dzieki

ZIELIK

Tu może cos bedzie. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55019&highlight=os%B3ona+kolumny+kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś moze znalazl juz jakiegos magika na pomorzu?

kurcze problem w moim przypadku nasila sie ... dawniej za 3 / 4 razem palil ... teraz po 20 razy wkladam i wyciagam kluczyk ... obciach na parkingach ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie ... sprawa jest taka ... mam swietnego elektronika ... i jezeli jest to blad tylko w sterowniku (czysta elektronika) to mowi ze jest w stanie to ogarnac ...

 

Pytanko do Was ... ten magik ze slaska robi cos jeszcze w kolumnie kierownicy? czy tylko w tym sterowniku?

 

Jeszcze jedna prosba ... moze ktos wrzucic jakis screen z etki czy innego programu ... gdzie ten sterownik znajduje sie? oraz jak sie do niego dobrac ... ? zeby mi kolesie nie wykrecili czegos innego - i w tym nie szukali uszkodzen ...

 

DZIEKI PIEKNE ZA POMOC! Jak sie uda to bedzie osoba naprawiajaca na Pomorzu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze specialna cena dla osób z vw-passat.pl:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze tak! i to bez dwoch zdan ;)

Dalej oczekuje jak wyglada ta skrzyneczka ... gdzie ja szukac ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od kilku dni mnie również dręczy w/w problem. Dziś byłem w serwisie i ... Naprawa to koszt 4500 zł, a dokładnie kolumna kierownicza 3c1 419 501R 1629 zł + 22% VAT i centralny komputer sterujący systemu komfort 3c0 959 433 M 1043 + 22%VAT + robocizna.

Wnerwiłem się troszkę bo Passka mam od kwietnia a ładuję w niego średnio 1500 zł co miesiąc, to teraz było by 4500 więc średnia się zawyży.

Obecnie dogaduję się z kumplem aby to rozbroić i sprawdzić czy faktycznie nie można tego reanimować.

 

Pozdrawiam

 

Darek,

P.S.

Mam nadzieję że będzie tak jak z modułem przyczepy. w serwisie 800 zł a można to zrobić systemem gospodarczym za 150.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos z Was przeslac screen oraz numer czesci z etki gdzie znajduje sie sterownik blokady kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sluchajcie ... sprawa jest taka ... mam swietnego elektronika ... i jezeli jest to blad tylko w sterowniku (czysta elektronika) to mowi ze jest w stanie to ogarnac ...

 

Pytanko do Was ... ten magik ze slaska robi cos jeszcze w kolumnie kierownicy? czy tylko w tym sterowniku?

 

 

 

facet wyciągnął tylko puszkę, w której to całe ustrojstwo siedzi. Z daleka widziałem, że szalał chwilę z lutownicą (i nie wylądało na to żeby coś tam z komputerem działał). Co prawda stałem za jego plecami jakieś kilkanaście metrów i nie widziałem co robił. Nie wykluczam, że mógł mnie ściemniać z tą lutownicą, ale nie wydaje mi się. Sprawiał wrażenia, że szybko chce załatwić sprawę. Dopiero po ponownym zamontowaniu puszki w kolumnie i kolumny w samochodzie podłączył komputer, ale nie walczył z nim długo: jakaś diagnostyka, parę restartów (program czasami mu się wywalał). Przy komputerze pozwolił mi już stać, więc na pewno nie robił już wtedy nic co mogło by go zdradzić. Tyle. Obawiam się, że już więcej nie będę wam w stanie pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i znowu rodzi sie problem ... gdyz nie wiemy co robil na kompie ...

czy w ogole jest on potrzebny do tej calej operacji ... ?

 

Chyba ze wylaczyl tylko blad ... z drugiej strony jak cos zrobil w samym sterowniku to po co jeszcze mieszac w komputerze?

 

Co do wyciagniecia samej puszki - to jest duzo rozkrecania? wiadomo jakie ona ma oznaczenie? albo mzoesz mi przeslac screena z etki gdzie ona siedzi? chce dac mechanikowi do wymontowania ... ale nie mam pojecia gdzie on ma tego szukac ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyciagniesz kolumne to jedst do niej tylko 1 wtyczka....ciezko sie pomylic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto i tajemnicza skrzyneczka :mad:

Kolumna B6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i znowu rodzi sie problem ... gdyz nie wiemy co robil na kompie ...

czy w ogole jest on potrzebny do tej calej operacji ... ?

wyglądało na to, że komputer odpalił po to, by przestał wywalać błędy zgłaszane prze system po wyciągnięciu immobilizera. Przy tej czynności pozwolił mi być, więc obstawiam, że wtedy nie robił już nic istotnego/tajemnego. Z tego co pamiętam bardziej gadaliśmy wtedy raczej o błędach, jakie zgłasza system (dał mi znać o jakichś mniejszych usterkach).

Pamiętam jeszcze jedną rzecz, o której wcześniej nie wspominałem. Chwalił się, że różni mechanicy przesyłają mu do naprawy same puszki. Mówił, że kiedyś przypadkiem wyczaił, że jeden nich pomalował środek tego ustrojstwa jakąś fosforyzującą farbą. Jak to przypadkiem odkrył, dla zabawy wyczyścił wszystko, odlutował i na nowo przylutował WSZYSTKIE części, tak by nie było wiadomo, czego dotykał. Dlatego moim zdaniem problem rozwiązuje wymiana jakiejś części z puchy. Która to część? - to już nie zadanie dla mnie. Pozdrawiam

 

---------- Post added at 10:50 ---------- Previous post was at 10:48 ----------

 

Oto i tajemnicza skrzyneczka :mad:

dokładnie to ta pucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś jest w stanie zrobić foto wnętrza tej puchy? Jeżeli dobrze myślę to naprawa jest banalna, przynajmniej dla mnie jako elektronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mamy kolejna osobę, tym razem w Lublinie, która to naprawia http://www.bosch-sawa.pl, dzwońcie do Darka Sawy, jest właścicielem (81) 745-15-11, w piątek miałem naprawiane i jak na razie 3 dzień działa znakomicie. Dodam ze mi się to ustrojstwo tak zacinało ze już ledwo odpalałem, a na dodatek 2 razy przejechałem skrzyżowania na zgaszonym silniku... nagle, w trakcie jazdy, pasek sam zgasł, rozłączyło wszystkie kontrolki. VW powinien za to odpowiadać, u kogoś może się to skończyć tragicznie.

 

Dodam jeszcze, ze jak mi się "zawieszało" to pomagało szybkie włożenie i wyciągniecie "kluczyka", parę razy, ale niestety w końcu i to nie skutkowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shit, latem byłem w Polsce paskiem, psss byłem nawet w Jastrzębiu i Radlinie - mam tam rodzinę :). Ale latem wszystko było OK.

Zimą padł mi akumulator i wtedy się zaczęło. Po miesiącu miałem dwa razy problem odpalić, ostatnio ustało.

Ktoś z Irlandii naprawiał to tutaj?

Za miesiąc sprzedaje go i chyba to tak zostawię. Chyba że ktoś ma tutaj takiego szpenia....

Wsadzam kluczyk do stacyjki - żółta kierownica, po chwili czerwona i gaśnie (dobrze jest? bo już baranieje), wtedy odpalam.

Tutejszy polski mechanik z serwisu VW doradził mi odpalać na nie wykręconej kierownicy aby nic nie napierało na tę blokadę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mieszkam w Niemczech dzisiaj bylem w serwisie VW z busem transporterem T5, bo mialem wlamanie do busa (nawi mi zakosili, no i szybe wywalili gnojki jakies)

I tak przy okazji zapytalem o awarie z odpalaniem auta B6.

Powiedzialem mu ze jak mam kierownice w innej pozycji niz na wprost to czasami mi ciezko odpala, tzn za okolo 15 razem.

A serwisant powiedzial ze kierownica nie powinna byc naprezona podczas odpalania.

Nastepnie powiedzial ze moze byc problem z urzadzeniem sterujacym.

Tyle sie dowiedzialem.

Jutro jade po odbior busa T5 i spruboje sie dowiedziec cos wiecej. Ale pewnie powiedza mi ze musze Auto zostawic i nastepnie kolumne kierownicza wymienic :( itd.

Dodam ze mi zadna kontrolka czy tez komputer ani podlaczenie VAGA 704 nie wykrywa i nie pokazuje bledow.

Jak dotad podczas parkowania zostawiam z kierownica na wprost. I stwierdzam ze to dziala a wiec pomaga. Tylko nie wiem na ile to pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności