Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

no u mnie wlasnie trwa operacja ;)

wieczorkiem napisze co i jak ...

 

OK JUZ PO WSZYSTKIM :) fakt ze cala sobota poszla w piz ... ale co sie nie robi w imie Volkswagena ;)

 

A wiec tak po operacji wszystko dziala ... nie wiem jak to inaczej przetestowac ?

Bywaly u mnie momenty ze tydzien jezdzilem bez najmniejszych problemow.

Wszystko skrecilem - na ta chwile jest OK.

 

Druga sprawa ja zrobilem to troszke inaczej ... na plytce z elektronika (czarna puszka) sa dwa micro-switche oraz dwa przekazniki (jedna para odpowiedzialna jest za odblokowanie, druga za blokade kolumny kierowniczej). Zamienilem przelaczniki i przekazniki miedzy soba ... dodalem kropelke kleju (tak jak pisal Darek) bo przyklejajac kawalek plastiku bylo juz za grubo! ... max 0,5mm moze cos byc (tak bylo w moim przypadku).

Po przeprowadzonej operacji w celu wyeliminowania uciazliwej wilgoci ktora wkrada sie do puszki - zamalowalem cala plytke (awers/rewers) lakierem do plytek drukowanych (lakiej izolacyjny) uzywany w elektronice.

 

Co do samego bolca ktory po otworzeniu puszki strzela - balem sie go strasznie hehe ;)

ale to jest pikus! nie widze w tym nic trudnego ;) i spokojnie jestesmy w stanie wlozyc go na miejsce, bez najmniejszych problemow.

 

Najwiecej czasu schodzi przy odkreceniu kolumnu - ale robiac to juz teraz drugi raz - pewnie zajeloby mi to max 2,5h ! (praktycznie z zerowa wprawa)

 

Zrobilem kilka zdjec dodatkowych ktorych nie ma u Darka, w wolnej chwili przesle je i doda sie do instrukcji.

Edytowane przez VALDI
Zakończona operacja reanimacji kolumny kierownicy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała ciekawostka z mojej strony odnośnie problemu blokady kolumny kierowniczej. Oto fragment autoscan'u mojego Passata:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 25: Immobiliser Plik etykiet: 3C0-959-433-25.lbl

Nr seryjny SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K

Komponent: IMMO 038 0367

Nr seryjny: 3C0 905 861 D

Komponent: ELV 024 0370

3C0905861D ELV 024 0370

 

Nie znaleziono błędów.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: AKP\3C0-959-433-46.lbl

Nr seryjny SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K

Komponent: KSG PQ46 ELV 038 0455

 

Nr seryjny: 1K0 951 605 C

Komponent: LIN BACKUP HORN H03 1301

 

Nr seryjny: 3C0 951 171 A

Komponent: Neigungssensor 002 0508

 

Nr seryjny: 3C0 951 171 A

Komponent: Innenraumueberw.002 0508

 

Nie znaleziono błędów.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Jak widać, niepotrzebne fragmenty wyciąłem (kodowania, numery WSC serwisów itp.). Dostępny jest plik flash do VASa (oraz flash'era VCP) o nazwie:

 

3C0959433K__0555.sgo

 

Jest to aktualizacja firmware modułu komfortu (oraz zintegrowanego z tym modułem w przypadku Immo IV immobilizera). Widać, że wersja oprogramowania tego sterownika w moim Passacie to "0455", a wersja dla VASa to "0555". Wszystko jest logiczne, gdyż firmware to datowane jest na 23.05.2006r. (moje auto jest z 02.02.2006r.). Ma ktoś może historię wydania poszczególnych firmware dla tego sterownika? Może w ELSIE po połączeniu się z serwerem w Niemczech wyświetli się jakaś notka na ten temat? Pisze tego posta dlatego, że problem Immobilizera dotyczy głównie samochodów rocznikowo: 2005 i 2006.

 

P.S. Dla zainteresowanych - posiadam ten plik (wszystko robicie na własną odpowiedzialność, osobiście nie sprawdzałem tego, ponieważ moje Immo (odpukać) działa bez żadnych zastrzeżeń).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adamq czyli co ... sugerujesz ze to nie jest wina kolumny tylko immo?

jezeli bylby to tylko upgrade sterownika - to w serwisie nie wolaliby 4500,-

 

jak dla mnie to czarna magia takie sterowniki ... oraz programy diagnostyczne VAG / VAS ...

 

nie chce byc zlosliwy ale wczesniej czy pozniej tez bedzie u Ciebie wystepowal problem z kolumna - to podobno jest spora wada w paskach!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamq czyli co ... sugerujesz ze to nie jest wina kolumny tylko immo?

 

Immo jest w kolumnie i komforcie. Trzeba rozebrać kolumnę i postępować według wskazówek kolegi Darka (@Dszyszka). To tylko ciekawostka. Nie wiem dlaczego wyszedł update firmware komfortu, dlatego pytam.

 

jezeli bylby to tylko upgrade sterownika - to w serwisie nie wolaliby 4500,-

 

Zapewne tak, ale teoretycznie wystarczyłoby wymienić sam mikcroswitch, ewentualnie przekaźniki które mogły ulec zużyciu, a nie wyciągać od klienta 4500zł za wymianę sterownika komfortu i kolumny kierowniczej.

 

nie chce byc zlosliwy ale wczesniej czy pozniej tez bedzie u Ciebie wystepowal problem z kolumna - to podobno jest spora wada w paskach!

 

Jestem tego świadomy, ale mówię, że jak na razie nie miałem potrzeby wyciągania kolumny kierowniczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos mi kiedys powiedzial ze to moze byc immo ... ale "olałem" sprawe ...

to musi / musialo cos byc z ta czarna puszka ...

Jestem w stanie przy pierwszym wlozeniu kluczyka powiedziec czy auto zapali czy nie ... chodzi o dzwiek odblokowania ...

 

adamq tak na marginesie o ile % mniej wiecej jest drozszy pasek 4x4 od normalnego - takiego jak ja mam? zastanawiam sie czy czasami nie sprawic sobie takiego 4motion ... tylko pewnie nie uda mi sie wyhaczyc z przebiegiem ... > 80 000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie niektorych to zdziwi ale serwis vw nie dopuszcza zadnych ingerencji w wew elementow.Nie mozna lutowac niczego!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie niektorych to zdziwi ale serwis vw nie dopuszcza zadnych ingerencji w wew elementow.Nie mozna lutowac niczego!

 

chodzi Ci ze w serwisie nie moge niczego naprawiac? usprawniac?

jezeli tak - to wiadoma sprawa - oni jada na nowych czesciach. wyjmuje stare - wklada nowe ... EASY !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie niektorych to zdziwi ale serwis vw nie dopuszcza zadnych ingerencji w wew elementow.Nie mozna lutowac niczego!

 

Niestety to tłumaczy wymianę całej kolumny kierowniczej. Mogli zawsze wprowadzić akcje serwisowe wraz z opisem naprawy (ewentualnie odesłanie kolumn do Niemiec lub lokalnych firm i naprawa), ale łatwiej wymienić niż naprawić, ot szara rzeczywistość :/

 

adamq tak na marginesie o ile % mniej wiecej jest drozszy pasek 4x4 od normalnego - takiego jak ja mam? zastanawiam sie czy czasami nie sprawic sobie takiego 4motion ... tylko pewnie nie uda mi sie wyhaczyc z przebiegiem ... > 80 000.

 

W grudniu 2008 roku dałem za Passata ok. 65000zł. Rocznik luty 2006, Highline, na zewnątrz Mocca Brown, wewnątrz Pure Beige. Przebieg dokładnie wynosił wtedy 82993km. Serwisowany do końca w ASO, krajowy.

 

// Przepraszam za OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zewnątrz Mocca Brown

tez mam perle mocca ;) super kolor.

 

mialem kapke drozej z tym ze przebieg byl o polowe mniejszy. Rowniez kupiony w 2008.

Tak sie zastanawiam czy nie przejsc na 4x4 ...

 

Dobra zeby nie robic OT - czekamy na jamala jak tam jego operacja wyszla ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dobra zeby nie robic OT - czekamy na jamala jak tam jego operacja wyszla ;)

 

operacja sie udała ale pacient nie żyje:lol2

 

 

 

 

zartuje oczywiscie i mam nadzieje ze sie udało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
operacja sie udała ale pacient nie żyje

 

Wrr! to nie jest smieszne :D tez mam taka nadzieje ze zacznie juz sam oddychac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam opis i dumam nad zasadzą działania i trochę się martwić zaczynam.

Zasada wydaje się dość prosta. Wsadzasz klucz silnik zaczyna kręcić ślimakiem i odciąga blokadę, aż do momentu kiedy przełącznik "powie jestem zwarty już jest OK".

 

Teraz proces zaproponowany z kawałkiem podkładki z czegoś to nic innego jak wymuszenie wcześniejszego: "jestem zwarty już jest OK" czy w takiej opcji nie będzie tak że ślimak stanie za wcześnie? Styk się zewrze ale blokada nie odpuści albo odpuści ale na tyle słabo że w sytuacji kryzysowej się zablokuje??

 

Panowie zalatuje katastrofą w ruchu lądowym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w takiej opcji nie będzie tak że ślimak stanie za wcześnie?
Nie ..

chociaz mowie ja podmienilem te switche ... i moge powiedziec ze ten odpowiedzialny za zwolnienie blokady mial / ma nieco krotszy ten "badyl" ... tak jakby wyrobiony? ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego zagrożenia. Czy ktoś zaufał by tylko elektronice. Po każdym podniesieniu blokady kolumny kierowniczej pod nią wsuwany jest plastik który w razie co ją zahamuje i nie spowoduje to zablokowania kierownicy podczas jazdy. Tłumaczę poraz kolejny - ja podkleiłem swój stycznik tylko dlatego że losowo blokada nie potrafiła go złączyć do końca (tak jak by się styki nadpaliły) - dochodziło do częściowego zwarcia i powstawał ług (spawało się w styczniku ale nie zwarło).

VALDI - ale się do tego przyłożyłeś. Styczniki przelutowałeś - zamieniłeś je miejscami, szkoda że nie testowałeś z zamiennikiem.

Pozdrawiam Wszystkich

 

P.S.

Już niedługo poprawię swoją instrukcję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnimy się tym że Ty miałeś to w rękach a ja na twoich fotkach. Więc jak mówię zupełnie tak jak na lekcji języka polskiego "co autor miał na myśli" ale już na tej lekcji nie dodał jak się mocno najarał.

 

Więc sorki za czepialstwo ale ewidentnie rozjaśniłeś temat tabu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co idziemy na :zdrowko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ze wam se udało z koluna i gorącym klejem. u mnie niestety dalej jest problem z odpalaniem. Kolumna niby sie odblokowuje ale kontroli raz gasna , raz auto odpala a raz nie. tak sie zastanawiam czy moze to u mnie problem ze stacyją, albo kluczyk sie rozprogrmował i raz daje impuls a raz nie. Juz samnie wiem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dlatego pisałem kilka postów wyżej że jest kilka rodzai blokad kierownicy i nie tylko roczniki od 2005 do 2006 bo w roku 2007 poprawiono blokadę i wgrano inne oprogramowanie i zmieniono procesor z innej firmy naprawiałem już roczniki 2008 i to wszystko zależy od przebiegu i częstotliwości odpalania np: taxi to że elementy mechaniczne ulegają zużyciu to normalka , moja naprawa polega na przełożeniu procesora do nowej płyty elektroniki ( zamówionej prosto od producenta ) blokady i zajmuje mi to 15 min max i stąd cena 600zł wiec kupując coś co kosztuje 200% więcej niż 1,20 nie możemy naprawiać za friko . Powód wymiany rozwarstwianie się wielowarstwowej płyty elektroniki (więcej info niestety tajemnica firmy ) i dlatego po rozebraniu i ponownym poskładaniu w kilku przypadkach może się zdarzyć że przez pewien czas będzie ok np do następnych mrozów. Przy okazji waldikij jak nie dasz rady wpadnij na Śląsk odpalamy każdego passatta ;-)

Edytowane przez mimi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimi 78 z przyjemnością bym wpadł bo mnie juz ten samochód denerwuje ale to troszke za daleko:) Dzis mi sie blokada kierownicy wogule zablokowała i nie idze odblokowac, musze wyjąc kolumne i recznie to zrobic. Tak so mysle zeby całkowicei wyjąc bolec blokujący. czy to cos pomoze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pomoze.blokada na wal kolumny sie ni zalaczy ale poki nie bedzie sygnalu zwrotnego z switcha to immo zostaje zablokowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności