Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

robie tak samo staram sie kierownice ustawiac na wprost ale czasami kiedy sie spiesze zapominam o tym i znalazłem inny sposób

 

wkładam kluczyk,

czekam az symbol kierownicy zniknie ,

wkładam dalej i kiedy zaczyna migac mi kontrolka od swiec wiem juz ze nie mam szans na odpalenie,

czekam wiec az kontrolki przestana swiecic(olej, woda, itp) przekrecam lekko kierownice w prawo lub w lewo,

wyjmuje kluczyk

ponawiam operacje ( za drugim razem juz wszystko jest ok)

wciskam kluczyk i sprzegło a passat odpala)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja osobiście zauważyłem, że im większa wilgotność powietrza w samochodzie tym większy problem go odpalić (problemy z blokadą kierownicy itp.) Mam pytanie czy ktoś z Was demontował ten układ komputera wraz z kolumną - jestem w stanie zrobić fotki i je dodać na forum tylko nie wiem jak się zabrać za demontaż kolumny. Weekend wolny więc ... a demontaż podobno zajmuje 1 godz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja osobiście zauważyłem, że im większa wilgotność powietrza w samochodzie tym większy problem go odpalić (problemy z blokadą kierownicy itp.).

 

potwierdzam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem u sławnego pana romanka w Warszawie.Miałem problem z kolumna kierowniczą naprawił mi ten problem jakies dwa tygodnie temu i nareście nie mam już z tym problemu.I to nie koniec przy okazji naprawił mi problem z kontrolka żarówki która mi cały czas mrygała.W serwisie powiedzieli mi jedno wymiana leflektora:(.A pan romanek w ciagu paru godzin u porał się z problemem i naprawde uwierzcie mi jest on naprawde dobrym elektronikiem widać ze naprawdę zna się na rzeczy.Za oszczędziłem naprawdę sporo kasy.POLECAM PANA ROMANKA (MAREK) z WARSZAWY numer telefonu jest podany przy wcześniejszych postach.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Już wymontowałem kolumnę kierowniczą wraz z komputerem komfortu. Tu link do foto http://www.maxima.pc.pl/passat/Passat.zip

 

UWAGA: dla rozbierających kolumnę kierowniczą a dokładnie tą czarną puszkę w końcu kolumny kierowniczej - tam jest blokada blokady. Może to śmieszne ale VW wprowadził blokadę która zapada i blokuje blokadę kolumny kierowniczej jeśli się załączy. Tzn. ja rozebrałem kolumnę gdy blokadę miałem zwolnioną (odłączyłem akumulator do odblokowanej kierownicy). Po zdemontowaniu czarnej puszki wszystko było ok. można było kręcić kierownicą. Po zdemontowaniu silnika z napędem blokady kolumny, blokada sama opadła i zablokowała kolumnę a blokadę tą zablokowała kolejna blokada z taką sprężynką (widziana w lewym dolnym rogu foto nr. Kolumna_blokada_6.JPG.) Blokada ta jest tak skonstruowana, że nie da się jaj cofnąć ( musiałem wydłubać sprężynę).

Według mnie i w moim przypadku myślę że Komputer comfortu ma tu mało do znaczenia całość przejmuje kolumna.

Ja zrobiłem taki test: zamontowałem wszystko z powrotem do Autka ale bez obudowy i w kolumnie kierowniczej wywaliłem silnik z kołem napędu blokady (tam jest taki ślimak). władowałem kluczyk do stacyjki (oczywiście przed każdym włożeniem i zdemontowaniem kostek z przewodami akumulator był odłączony) i teraz:

1. jeśli dźwignia blokady jest w pozycji takiej że blokada kierownicy jest włączona najpierw idzie impuls na silnik blokady aby ją odblokować. Silnik ten podnosi blokadę i w odpowiedniej pozycji załącza czarną plastikową dźwignie foto nr:Kolumna_blokada_10.JPG która to blokuje bolec blokady kolumny kierowniczej przed zablokowaniem w czasie jazdy oraz dźwignia ta załącza stycznik (czarno zielony z oznaczeniem 113) który to pozwala odpalić autko (daje sygnał że jest wszystko OK)

2. Jeśli podczas zapalenia autka, opuściłem blokadę ręcznie tzn. w/w procedura w odwrotnej kolejności to komputer a raczej en stycznik 113 odcina całkowicie zasilanie (pyknie coś pod maską - jakiś przekaźnik) i wszystko gaśnie . Na tablicy rozdzielczej nic nie świeci autko gaśnie.

3. Jeśli w miarę szybko przełączyłem tym stycznikiem (113) lub nie do końca je załączyłem to autko zapaliło i zgasło: pojawił się błąd: Defect .... ten co zawsze się u mnie pojawiał.

4. Styczniki wszystkie sprawdzone miernikiem - działają OK, na elementach nie widać jakiś uszkodzeń.

Według mnie (może się mylę) ale cały problem polega na tym że dźwignia blokady nie do końca się rozłączy a już załącza się stycznik 113 który daje sygnał że wszystko OK. Komputer wtedy odcina sygnał na silnik blokady a ta (już częściowo zużyta) delikatnie się cofa co powoduje dziwny objaw częściowego rozwarcia stycznika 113 i wywala błąd.

W moim dziwnym teście zauważyłem że plastik (czarna dźwignia foto Kolumna_blokada_10.JPG ) troszkę się wyrobił. Powodem tego jest że stycznik 113 jest załączony wcześniej niż zabezpieczenie blokady (dźwignia metalowa wskakuje w takie miejsce w którym trzyma się stabilnie) co powoduje losowo błąd.

 

Może się mylę ale jeśli to jest problemem to by wyjaśniało (gdzieś na forum czytałem) 15 min. naprawę w/w elementów.

 

Pozdrawiam

 

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja już się uporałem z problemem blokady kolumny kierowniczej - z problemem odpalenia autka. Błąd P1570 owocował komunikatem Defekt - Lenkungs Verriegetung. W/w naprawa do usunięcia i nie wymaga wkładu 600 zł. a już na-pewno nie 4500.

 

Pozdrawiam

 

Darek.

 

P.S.

VAG też nie jest potrzebny. Komp w Passacie to nie PC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W/w naprawa do usunięcia i nie wymaga wkładu 600 zł. a już na-pewno nie 4500.
Darek to ile cię wyniosło usuniecie tej usterki, jeśli to nie tajemnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ile ... mało, ale za 300 zł. naprawię i dam gwarancję + fakt. za naprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dszyszka daj jakiś namiar na siebie lub puść głuchego na nr 503-028-003 to oddzwonię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co prawda u mnie problem z odpalaniem nie występuje na razie ale pojawiło się podczas tych mrozów zimowych coś takiego, że jak wkładam kluczyk do stacyjki tak lekko jeszcze przed zapłonem to zapala się pomarańczowa kontrolka w kształcie kierownicy, która powoduje odblokowanie kierownicy( jeśli blokada była włączona) i kontrolka gaśnie a następnie gdy wciskam kluczyk w pozycję zapłon to zapala się owa kontrolka ponownie tyle że czerwona chwilek się pali i gaśnie. autko odpala bez problemu w czasie jazdy tez nie odczułem żadnej różnicy. Wcześniej przed mrozami nie było fazy z czerwonym zapalaniem się kontrolki.Miał ktoś podobne przypadki w swoim aucie lub wie czym to może być spowodowane i jak to ewentualnie naprawić?Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dyszka nie zapomnij że jest kilka rodzai blokad immo i nie wszystkie po otwarciu wyglądają tak jak twoja na zdjęciach, ale nic tą może naprawiłeś ( na chwilę) ja i tak mam pełne ręce roboty z tą usterką ciekawe co zrobisz jak będziesz miał uwalony moduł komfortu i blokadę immo równocześnie i passata ci przywiozą na lawecie bo dla mnie niestanowi to problemu czasami lepiej zapłacić 600zł niż wyrzucić 4500zł wiec wszelkie naprawy blokady immo i należy naprawiać ostrożnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no fakt zeby nie spierniczyc tego wszystkiego gorzej...

jezeli to jest wymiana jakiegos elementu - to koszt zapewne nie przekroczy 10zł.

 

bankowo - w zaleznosci od rodzaju auta/immo element do wymiany jest ten sam ...

wstawiali bubel i tyle ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja nikomu nie zazdroszczę roboty. Naprawiłem sam i chcę się z tym podzielić jeśli uważa ktoś, że lepiej zaprowadzić auto do mechanika za 600 lub naprawić samemu za 10 zł (przepraszam 14 bo koszty przesyłki dochodzą) to już jego wybór. Serwisy też chcą żyć a tam naprawa 4500 - dlatego tak drogo bo oni nie naprawiają tylko wymieniają tzw. naprawa przez wymianę

mimi78 - ja naprawiam kompy PC i notebooki na co dzień, i muszę ostrożnie bo wymiana gniazda BGA też jest ryzykowna. A tak poza tym to podeślij foto tej innej (do modelu 2008r) wraz z modułem komfortu. Zobaczymy co tam siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

naprawa kolumny / komfortu (naprawa elektroniki VW, usuwanie DPF, usuwanie limiterów prędkości, chip tuning, itd. trudne tematy)

tel.604 862 041

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dszyszka

 

Czy dzielenie się ta wiedzą jest komercyjne?

Puki co nie mam problemu ale kto wie co i kogo w życiu spotkać może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzielenie się tą wiedzą nie jest komercyjne i nie nastawiam się na osiąganie z tego tytułu jakiegokolwiek zysku. Moja branża to komputery. Troszkę mnie wnerwia że jakiemuś mechaniorowi nie podoba się moja pomoc za darmo. Jeśli ktoś myśli że w naprawie blokady kolumny kierowniczej jest najlepszy i on pierwszy tą wadę usunął to niech idzie do urzędu patentowego i opatentuje swój wynalazek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nic nie ma do Ciebie ...

Forum jest po to zeby sobie pomagac! i kazdy moze sie wypowiedziec.

To co ja napisalem ze koszt naprawy we wlasnym zakresie (przy zalozeniu ze ktos sie zna) jest znikomy... nie mial na celu obrazy.

 

W ciagu 15min nikt nie wylutuje ukladu scalonego i przylutuje inny ...

w gre wchodza proste elementy - ktore zazwyczaj nie sa drogie, lub przelutowanie jakiegos elementu (ZIMNE LUTY)

 

Moze to jest wina tego micro swicha?

 

Ostanio tydzien latalem i nic nie bylo ... wczoraj nagle 2x problem z odpaleniem. mozna przewidziec kiedy auto nie odpali. jak wkladam kluczyk i blokada kierownicy odblokuje sie ze specyficznym odglosem (głośno) ... tak jakby byla naciagnieta - to bankowo nie odpali...

 

Hm ostatnio bylo zalamanie pogody i znowu dzieja sie dziwne rzeczy ... wiec moze to cos z lutami ...

 

To jest tylko kwestia czasu - i dojdziemy do tego co tak naprawde boli nasze kolumny kierownicy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

tak na szybko to nawet lutownica nie jest potrzebna (w moim przypadku tak było)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak bez bicia piany napisz co zdiagnozowałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Problem tkwi w mikroprzełączniku krańcowym. Tam są 2 i 2 przekaźniki.

Przekaźniki znalazłem oryginalne (coś koło 5 euro kosztują) obecnie szukam krańcówek. Więc ten mikroprzełącznik nie do końca się zwiera (jest nadpalony) - wpływ wilgoci ma tu wpływ że autko zapala gorzej lub lepiej.

Taki sam przekaźnik występuje w komp. centralnym komfortu.

Ja rozwiązałem sprawę tymczasowo i się sprawdza. Autko średnio zapalam 20 - 30 razy dziennie i jeszcze ani razu nie odmówiło - więc problem mam rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności