Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

O wiem do czego porownac ta blokade ...

jak wejdziesz do auta ... mocno naciagniesz kierownice ... w jedna lub druga strone ... wkladasz kluczyk-nastepuje zwolnienie blokady... i bedzie taki strzal ... to wlasnie u mnie czasem bywa bez takiego naciagania - samoistnie tak strzela ... dziwne bo kola prosto zawsze ustawione ...

 

aj te samochody.

Jeszcze pytanie odnosnie tej blokady czarnej skrzyneczki ... idzie to jakos wydlubac w raziegdy zaskoczyla? czy to juz amen?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ją wydłubałem, igłą i szydełkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wydlubales na zawsze (czytaj wywaliles to z kolumny) czy wstawiles na swoje miejsce ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem sprężynkę (na jednym foto zaznaczone strzałką czerwoną + zieloną) z otworku wielkości 2 mm x 2 mm. Oczywiście jak wywaliłem to do kosza bo już się nie da jej włożyć. Sprężynka wpycha taki bolec i on może ci przycierać o blokadę kolumny. Trudno to tak opisać. Napewno ta sprężynka nie jest potrzebna aby jeździć pojazdem i niczemu nie przeszkadza to że jej tam nie będzie.

 

Jeśli chcesz to zadzwoń do mnie 609 14 24 36

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ten bolec teraz samoistnie sie nie przestawi przypadkiem ??? ( nie widzialem jeszcze tego w srodku ) ale czy ten bolec nie jest teraz luzny ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji, bo jeśli miałby się przestawić to tylko dzięki tej sprężynie która zablokowała by kolumnę na zawsze i wtedy tylko wydłubać pozostaje.

 

---------- Post added at 13:09 ---------- Previous post was at 12:28 ----------

 

Może dziwnie ale tak to wygląda:

 

http://www.maxima.pc.pl/passat/Blokada-blokady.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli zeby otworzyc to trzeba trzymac ten rozowy bolec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie - nie jesteś w stanie bo bolec ten różowy wyciągasz otwierając opuszkę (to jest jak zawleczka w granacie). Jeśli blokada kierownicy ci nie zaskoczy (żółta) to bolec (czarny) nie jest w stanie się wsunąć w otwór i zablokować blokade kolumny. Jeśli rozbierasz czasną puszkę przy załączonej blokadzie kierownicy (a większość pewnie tak by zrobiła) to otwierając puszkę bolec wskoczy w otwór w blokadzie, a tego już nie cofniesz tylko musisz wydłubać sprężynę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MI sie wydaje ze trzeba to zrobic tak czy inaczej. Bo jesli ten rozowy bolec jest jak zawleczka to skoro zdjemujac obudowe puszki wyjmiemy go to bolec czarny zaskoczy przy najblizszym zablokowaniu kierownicy chyba ze zakladajac obudowe wlozymy go tam z powrotem jesli jest to mozliwe oczywiscie, czy mam racje ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjmowałem swoją kolumnę to włożyłem najpierw kluczyk do stacyjki i kolumna się odblokowała następnie odłączyłem klemę od akumulatora i blokada kierownicy się już nie zablokowała. Została w pozycji odblokowanej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldikl - dobrze zrobiłeś, ale jeśli wymontowywał byś kolumnę zablokowaną to zdejmując czarną skrzynkę zablokował byś ją na dobre i wtedy tylko dłubać sprężynkę.

KOLEDZY - sprężynka jest niepotrzebna, jest jak wrzód na d...e. W niczym nie pomaga a problemy robi ....

 

Napewno wam może wskoczyć (ta sprężynka z bolcem) gdy zdemontujecie silnik ze ślimakiem. Ja tak zrobiłem no i dłubałem. Obecnie już jest jakieś 2-3 tygodnie i mam spokój z kolumną - nic się nie dzieje.

Edytowane przez Dszyszka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok moja kolumna wyjeta. Teraz tylko czekam na te mikrostyki az dojda. Zauwazylem jedna rzecz. Wydaje mi sie ze jesli ten bolec blokujacy przed nieautoryzowanym otwarciem nie zaskoczyl poniewaz zdjelismy kolumne na otwartej blokadzie to jesli nalozymy ta czarna puszke ponownie to ta plastikowa blokada powinna wskoczyc na miejsce i bedzie tak jak byc powinno. Powiem szczerze ze balem sie tej kolumny. Jestem w prawdzie po szkole mechanicznej ale bez praktyki i nigdy nie wyciagalem kolumny z zadnego auta ale jesli ktos ma tylko zestaw narzedzi podanych w opisie plus sam opis oraz wiedze typu w ktora strone odkrecic srube a w ktora zakrecic to sobie poradzi. Takze chlopaki smialo. Bez namyslu sciagajcie i naprawiajcie. Dam znac jak bedzie sie to zachowywalo po przelutowaniu tych zamiennikow. Pozdrawiam

 

Darek a powidz mi na oko albo sluch mozna ocenic stan tego mikrostyku ??? Bo powiem Ci ze pstryknalem nim kilka razy i slychac jakby wszystko bylo ok z zewnatrz tez wyglada najnormalniej ??

Edytowane przez jamal_2005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo.

Myślę że bolec nie powinien zablokować blokady kolumny. Ale warto by sprawdzić czy nie przyhacza się ta blokada, podczas odblokowywania (zadziory itp.) więc włóż kawałek drutu lub igły w otwór gdzie była zawleczka (różowy kol. na foto) z czarnej puszki.

 

Na słuch go nie sprawdzisz ale miernikiem tak

Kup sobie najtańszy ale do sprawdzania diod z oznaczeniem - ->|- i na zwartych stykach musisz mieć = 001 jeśli delikatnie go wciskasz. Nie może być tak że losowo wywali =002 lub jeszcze więcej. Wtedy stycznik walnięty

Edytowane przez Dszyszka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki podejdzie ?? Chodzi o ten symbol kolo czerwonej diody ?? http://allegro.pl/item945328786_uniwersalny_miernik_lcd_dt9205a_multimetr_mierniki.html

 

Jesli tak to taki miernik mam. A sprawdzac na nozkach pod spodem ??? Jesli tak to ktorych bo sa 3.

 

Przy pomiarze pokazuje mi sie 004 i schodzi w dol do 000 tzn ze mikrostyk uwalony ??

Dlaczego w szkole na elektrotechnice nigdy nie uwazalem, teraz nie zadawalbym takich glupich pytan :D

Edytowane przez jamal_2005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki spokojnie wystarczy. Jeszcze powinien brzęczeć ale to już mało ważne.

Styki na przełączniku (mikrostyku) masz tak patrząc na niego gdzie z lewej strony masz styki (piny) a z prawej u dołu masz guzik - wcisk.

1 -

2 -

3 - >

 

 

1 zwarta z 2 gdy stycznik rozłączony

1 zwarta z 3 gdy stycznik załączony - autko gotowe do odpalania - kolumna jest odblokowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej to samo miernik pokazuje 004 i spada do 000 w obu przypadkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złącz razem igły od tego miernika i zobacz ile ci wyświetla - tyle też powinno być mierząc stycznik. Jeśli piny na styczniku są zwarte to on musi być przewodnikiem anie półprzewodnikiem więc wartość powinna wskoczyć na 001. Ja nawet na takim http://allegro.pl/item951259064_miernik_uniwersalnt_dt_830b_okazja.html sprawdziłem uszkodzenie stycznika z tym że musiałem kilka razy kliknąć stycznikiem bo u mnie działo się to losowo. Miernik pokazał i zatrzymał się na 002.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jamal ... a masz dobrze kable w mierniku podlaczone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem, to kumpla miernik i nie sprawdzalem jeszcze, bede dzisiaj to zerkne moze miernik walniety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności