Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B6 2.0TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2005

    Witam mam passata B6 z 2005 r. 2.0TDI przebieg 40.000tys km i od jakiegoś czasu pojawia się problem z odpalanie i świeci mi kontrolka kierownicy.Byłem u elektryka skasował bład i jakiś czas było dobrze jednak problem powraca.Według odczytu błędów jest to błąd sporadyczny blokady kierownicy,Czy miał ktoś może podobny problem jeśli tak to proszę o rade i pomoc co dalej.Z góry dziękuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2005

    Kolego miałem podobny problem w swoim passacie i zauważyłem że kierownica musi być ustawiona w taki sposób żeby blokada kierownicy zaskoczyła przy wyłączeniu samochodu, jeżeli tego nie zrobi to później miałem problemy z uruchomieniem samochodu dodam że na wyświetlaczu pokazywał się jakiś komunikat ale nie odczytałem go bo jak szybko się pokazał tak szybko zgasł. Po każdym takim unieruchomieniu musiałem przekręcić kierownicę do punktu wskoczenia blokady i po odblokowaniu wszystko wracało do normy. Nie wiem dlaczego tak się dzieje po prostu ten typ tak ma.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2005

    Dzięki za podpowiedz u mnie jest tak samo myślałem że całkowicie wyeliminuje ten problem ale w serwisie kazali mi wymienić całą blokadę a z tym sie wiąże wymiana immo i itp. ale to straszne koszty będę musiał to przeżyc .Z góry dziękuję.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Passat_1

    Mam podobny problem z blokadą kierownicy i odpalaniem. Czasem mryga mi pomarańczowa kontrolka kierownicy (elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy) a przy tym pomarańczowa sprężynka (układ rozgrzewania świec w silniku wysokoprężnym). Byłam z tym serwisie. Do wymiany jest kolumna kierownicza (blokada kierownicy) i sterownik. Także koszt tej naprawy, robocizna z częściami to ok 2900 zł. Narazie radzę sobie tak jak Wy, bo już też mam to sprawdzone, żeby kierownicę w odpowiedniej pozycji pozostawić przed wyłączeniem silnika. Jednak na dłuższą metę jest to trochę wkurzające.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0T FSI 200KM
    Rok prod: 2005

    W moim Passacie zdarzylo mi sie to dwa razy - auto odpalilo po czym zaraz zgaslo a komputer pokazal Steering wheel malfunction. CHYBA, bo nie jestem pewien, pomoglo to, ze najpierw wkladam kluczyk, zapala sie zolta kierownica i zwalnia sie blokada, jak gasnie to dopiero wciskam kluczyk (nie odpalam!), jak zgasnie czerwona kierownica czyli system sie przetestuje, to dopiero odpalam. Od tej pory jakos problem nie wystapil, moze przypadek i tylko tak sobie to tlumacze, ale wole wierzyc ze to pomoglo.

     

    Pozdrawiam,

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM
    Rok prod: 2015

    potwierdzam co pisze kolega reveler u mnie jest to samo doszedłem do tego kilka dni temu, a w serwisie chcieli wymieniac cala kolumne he he.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    potwierdzam co pisze kolega reveler u mnie jest to samo doszedłem do tego kilka dni temu, a w serwisie chcieli wymieniac cala kolumne he he.

    na pewno nie tylko kolumne(+komfort) Jesli zaczyna sie zacinac to jest metoda na przekladke tylko kolumny nawet z uzywki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość damcar

    koledzy poczytajcie moje posty, pisałem o tym - miałem ten sam problem, zniwelowanie kosztowało mnie 400 - 500zł juz dokladnie nie pamietam (wymiana jakiegoś układu w kolumnie a nie całej kolumny kierownicy). Dwa miesiace po naprawie i wszystko nadal gra. W serwisie chcieli 2 tys zł na dzień dobry + dodatki jak coś pseudo znawcą jeszcze wyskoczy więc pojechałem do poleconego mechanika. Fakt założył uzywke ale wolę kase na inne cele wydać. Trwalo to 7 dni bo szukal części ale jestem bardzo zadowolony.

     

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2005

    jezeli pojawi sie żółta kontrolka kierownicy i komunikat steering wheel malfunction nalezy na zwolnionym sprzegle wlozyc i wyjąc kluczyk

     

    tak mi nakazał mój mechanik i za kazdym razem pomaga

     

    ja juz mialem 3 razy opisywaną sytuację

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2005

    Kolego ROSIEL mam do ciebie prośbe jakbyś mógł podaj swój numer telefonu chciałbym z tobą zamienić kilka słów na temat tej naprawy ewentualnie wymiany samej blokady na kolumnie.Z góry dziękuje z moim paskiem coraz gorzej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość mszybiak

    Witam. Mój ojciec ma passata b5 z 2004r i od paru tygodni co kilka dni nie może go odpalić. Pojechał do serwisu gdzie podpieli auto do komputera i nic nie znaleźli już 2 razy. Czy w tych passatach też występował ten problem? może ktoś wie...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    nie nie występował bo w B5 nie ma elektronicznej blokady kierownicy przyczyna leży gdzie indziej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2005

    problem u mnie powrócił - ze zdwojoną siłą :-)

     

    najpierw mysleliśmy że to usterka stacyjki (zgłaszała błędy) - wymieniliśmy

     

    niestety autko odpala nadal za 10-20 razem

     

    najpierw pojawia się żółta kierownica, potem piszczy , potem czerwona kierownica i komunikat "steering column lock defective"

     

    potem mogę sobie uruchamiać i uruchamiać - silnik pracuje 2-4 sekundy i od razu gaśnie

     

    w międzyczasie znalazłem to :

    http://www.aboutautomobile.com/Complaint/2006/volkswagen/passat

     

    oraz to:

    http://forums.motivemag.com/zerothread?id=3656214

     

    tutaj znalazłem rozwiązanie podobne do wczesniej proponowanego:

     

    "insert the key halfway until the steering wheel light goes off then push the key until the red steering wheel light goes off."

     

    ciekawe są także sugestie związane z wymianą baterii:

    "i have same problem 3 week on the MFD write steering lock defectiv and engine NO start.i cured this problem inserd the key slowly until steering whell light goes off yewol and red and next start the engine.yesterday i change the batery all is OK.i am sorry for my english"

     

    mój mechanik stwierdził ze zna ten błąd - "czeka mnie wymiana kolumny kierownicy i modułu komfortu" (c.a. 4000 PLN) - to by się nawet z grubsza zgadzało z tym co pisza w USA (1500 USD)

     

    obecnie szukam jakiegos rozwiązania alternatywnego bo srednio usmiecha mi się pakować tyle kasy w auto ktore coraz bardziej mnie złości

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    jaki dokladni e blad w immo?Nieosiagnieta pozycja zamka?staram sie cos tu wymyslec na ta przypadlosc w passacie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2005

    Rosiel - proszę jakoś jaśniej :-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    w immo jakie sa bledy?dokladny opis potzrebny z nr.sprawdz na vag jaki dokladnie tez nr czesci immo i blokady.Najlepiej print screena zrob

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2005

    Chłopie - nie mam Vaga , mysle ze wiele do sprawy nie wniosę zatem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM
    Rok prod: 2015

    no to panowie dzisiaj wlasnie ze znajom mechanikiem naprawiismy kolumne kieronicy. Moj ostatni post byl 2 miechy temu a teraz wogole nie zapalaly sie kontrolki zaplou w cisnietym kluczykiem. SPOSOB NA ZROBIENIE KOLUMNY JEST !!!! koszt w zaleznosci co musi byc wymienione w kolumnie czy cala puszka czy mikroprzelacznik 500-1000zł a nie jak nowa w serwisie 4 tys.:D w vw.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    troche wiecej szczegolow.....puszki na pewno nikt nie wymieni bo gwarantuje ze nie do zrobienia poza serwisem.U Ciebie przelacznik chyba byl w porzadku, bo giniecie po zaplonie to wina raczej czytnika klucza lub modulu kolumny kierownicy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM
    Rok prod: 2015

    Widziales ją w środdku ? puszke sie naprawia ,a nawet przeklada z innego auta ,oczywiscie poza immo ktore jest w niej . Ja na to nie mam czasu, ale jesli są chętni na zrobienie tej wady to dam tel , warsztatu w Belchatowie gdzie ja robilem . Teraz pali na dotyk :) Jeszcze jedno czas naprawy okolo 3 godzin

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności