klema6 Zgłoś #261 Napisano 21 Czerwca 2009 Co do cen to nie jestem w stanie Ci nic powiedzieć ponieważ nie mieszkam w Polsce. Może wypowie się ktoś kto jest na bieżąco z cenami. Tu masz cenny z inter-cars-u Ja osobiście będąc w Polsce kupił bym WAHLER . Ale wydaje mi się ze każdy inny powinien być dobry , przynajmniej przez jakiś czas Wiem ze Wahlera można kupić taniej , musisz poszukać Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #262 Napisano 21 Czerwca 2009 jakiej firmy kupic i jakie sa ceny na dzien dzisiejszy Firma i ceny bez zmian. Mozna przeciez w necie znalezc cene. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raff216 Zgłoś #263 Napisano 15 Lipca 2009 Witam.Czy ktos mi podpowie jak sprawdzic rezystencję czujnika temp.(zielony/żółty)odpowiadajacy za wskazania na blacie.Bo obawiam sie ze chyba mnie oszukuje i zawyza ostro wskazówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #264 Napisano 15 Lipca 2009 Bo obawiam sie ze chyba mnie oszukuje i zawyza ostro wskazówka. Ten watek parę postów wyżej, ponadto pomierz termometram w zbiorniczku wyrównawczym jaką masz temperaturę, może nie przekłamuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raff216 Zgłoś #265 Napisano 15 Lipca 2009 Witaj.Oto chodzi ze w zbiorniczku to mam raptem nie całe 80 st.a na zegarze 110.Acha czyli sposób mierzenia jest ten sam ok dzieki.Niewiem jak inaczej zmierzyc temp.chyba ze obok w kruciec wetne sie z termometrem piecowym,obok czujnika ktory zapodaje na komp.jak i na blat w kabinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #266 Napisano 16 Lipca 2009 Oto chodzi ze w zbiorniczku to mam raptem nie całe 80 st.a na zegarze 110 Ja miałem coś takiego w starej B3 1,8 RP. Walczyłem i nie zwalczyłem. Wymyśliłem tylko tyle że to różnica w temperaturze pomiaru. Tylko u mnie rozbieżność była 90st. w zbiorniczki 100 na blacie. Zobacz czy nie masz przytkanego odpowietrzenia układu, słaba cyrkulacja przez zbiorniczek może powodować takie różnice. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie było tak że na trasie trzymał 90 st. tylko na postoju mu skakało do 100. Opóźnienie załączenia wentylatora. A sprawdzałeś co ci VAG mówi??? Czy twój silnik jest diagnozowalny, bo nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #267 Napisano 16 Lipca 2009 Z doswiadczenia w Passku i Vectra B wychodzilo mi, ze w zbiorniczku temp byla zawsze pare-parenascie stopni nizsza niz na blacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #268 Napisano 16 Lipca 2009 Z doswiadczenia w Passku i Vectra B wychodzilo mi, ze w zbiorniczku temp byla zawsze pare-parenascie stopni nizsza niz na blacie. To raczej logiczne, nieizolowany zbiornik, wolny przepływ, ale ponad 30 stopni różnicy. Takie objawy zagrzewania to w pasku norma przy zapowietrzonym układzie, zatkany odpowietrznik, no i jak pisałem wcześniej jeśli czujnik od wentylatora znajduje się w lewym dolnym rogu chłodnicy to przekłamuje. Musi być na niską temperature załaczenia, innaczej passek na postoju może mieć większą temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #269 Napisano 17 Lipca 2009 Takie objawy zagrzewania to w pasku norma przy zapowietrzonym układzie, zatkany odpowietrznik Po wymianie termostatu przez pare miesiecy mialem bulgotanie w ukladzie slyszane w kabinie - znane "kamyczki" (minimalne zapowietrzenie), ale nie zuwazylem duzych rozbieznosci w temperaturze. Jak bede mial checi i czas to moze sprawdze ta temp. jeszcze raz i podziele sie pomiarami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #270 Napisano 17 Lipca 2009 Kolego Mariuszu, nie wiem jak w B5 ale w B3 i B4 układ się sam odpowietrza. WYdaje mi się że w B5 też tak jest. Minimalne zapowietrzenia nie dadzą wahań temperatur szczególnie w dieslu który ma większą sprawność niż silnik benzynowy. Mi się przytrafiło całkowite zatkanie odpowietrzenia przeż co brakowało ponad litra płuny pomimo pełnego zbiorniczka wyrównawczego. Efekt, silnik miał problemy z utrzymaniem temperatury. Osiągał właśnie 110 st. i dopiero się wentylator załaczał. Po przeczyszczneiu odpowietrzenia wruciło do normy, czyli ok 97stopni załaczenie wentylatora i ciut poniżej 90 wyłaczenie. Dodam że tam był jednostopniowy wentylator, stąd taki duży zakres temperatury. Jak bede mial checi i czas to moze sprawdze ta temp. jeszcze raz i podziele sie pomiarami. Z miła chęcią zobacze wyniki twoich pomiarów, może ja też w wolnej chwili rusze sie do fury pod maske i pomierze u siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #271 Napisano 17 Lipca 2009 W B5 tez sie sam odpowietrza. Przyczyna bulgotania w tym modelu chyba raczej nie jest znana. U mnie samo zniklo wiec nie szukalem dalej . Co do pomiarow to moge jedynie porownac temp na pulpicie, vagu i w zbiorniczku. Na vagu juz moge se odpuscic bo kiedys podawalem jego wartosci. Ogolnie jak wskazowka na blacie ruszala od 60C w gore to na vagu bardzo powoli rosla temp. Przy ok 90C na blacie na vagu mialem ponad 70C, ktore po kilku km dalej dobijalo do 90C. Pomiary byly robione w okresie zimowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #272 Napisano 17 Lipca 2009 Przy ok 90C na blacie na vagu mialem ponad 70C, ktore po kilku km dalej dobijalo do 90C. Pomiary byly robione w okresie zimowym. U mnie podobnie, jak na blacie 90 to VAG 74 stopnie pokazywał, bierze się to chyba z róznicy w charakterystyce. A bulgotanie to może jakies powietrze w nagrzewnicy. Co do pomiarow to moge jedynie porownac temp na pulpicie, vagu i w zbiorniczku No właśnie o tym myślałem, tylko brak motywacji u mnie do pomiarów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #273 Napisano 19 Lipca 2009 U mnie po naprawie na blacie jest równo 90stopni cały czas(trasa,postój) a w vagu pokazuje 93 stopni,a na postoju 96 stopni(czujnik miałem niebieski ,a kupiłem zielony zamienny).Bulgotania żadnego nigdy nie słyszałem ,nawet jak spuściłem cały płyn chłodniczy nie jeden raz i nie odpowietrzałem go czasami. Tylko mam pytanie :Czy po np trasie wąż od chłodnicy(np górny) może być twardy (na tyle że można go trochę ugiąć,a po odkręceniu zbiorniczka staje się miękki) czy zawsze ma być miękki(według mnie przeczy to rozszerzalności cieczy przy 90 stopniach ) ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #274 Napisano 20 Lipca 2009 Wydaje mi sie ze jak cieply to twardy powinien byc. Jak odkrecisz korek zbiorniczka to cisnienie sie wyrownuje i waz robi sie miekki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #275 Napisano 22 Lipca 2009 Czy po np trasie wąż od chłodnicy(np górny) może być twardy (na tyle że można go trochę ugiąć,a po odkręceniu zbiorniczka staje się miękki) czy zawsze ma być miękki(według mnie przeczy to rozszerzalności cieczy przy 90 stopniach ) ?? Lekko twardy musi być. Teraz samochody mają ciśnieniowy układ chłodzenia. Zasada ta sama co w szybkowarze. Wyższa temperatura wrzenia płynu i lepsze przewodnictwo ciepła (ciecz poddany ciśnienu zwiększa swoją gęstość). Zbyt duża twardość może oznaczać uszkodzny zawór w korku lub uszkodzoną uszczelke pod głowicą. Jeśli mnie pamięć nie myli ciśnienie powinno wynosić coś koło 1 bara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #276 Napisano 23 Lipca 2009 I z pomiarow ****. Po ok 10min od pokazania sie na blacie 90C w zbiorniczku temp stala - ok 35,5C. Skad tak duza roznica - nie wiem. Brak niepokojacych objawow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #277 Napisano 23 Lipca 2009 Jeśli mnie pamięć nie myli ciśnienie powinno wynosić coś koło 1 bara. Zawór umieszczony w korku zbiorniczka wyrównawczego otwiera się przy ciśnieniu 0,12 - 0,15 MPa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #278 Napisano 24 Lipca 2009 I z pomiarow ****. Po ok 10min od pokazania sie na blacie 90C w zbiorniczku temp stala - ok 35,5C. Skad tak duza roznica - nie wiem. Brak niepokojacych objawow. Hmm no dużo troche, ja zobacze jak jest u mine w B4 i może jeszcze reszty rodziny samochodu pomierze:). Da to jakiś obraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj_macgyver Zgłoś #279 Napisano 2 Stycznia 2010 Panowie miałem problem wiele razy opisywany na form. Na zegarach wskazówka dochodziła do 90 a na Vag-u w 01-Engine jak i 17-Instruments zatrzymywała się na około 77 st. C. Wymieniłem więc czujnik temperatury na oryginalny, termostat i chlodnice wody bo była rozszczelniona. Efekt: Temperatura na Vag-u dochodzi do 87-89 zależy od jazdy zarówno w 01-Engine jak i 17-Instruments, ale nadal nie zgadzaja się wskazania z Vaga [17-Instruments] z wskaźnikiem temperatury płynu na desce. Np. gdy wskazówka dochodzi już do 90 st. C to na Vag-u jest 70-80 i nadal rośnie do 87-89 st. C ale wskazówka pozostaje bez zmian na 90 st.c. Czy to jest normalne? I jeszce jedno pytanie czy kontrolka zbyt wysokiej temperatury płynu może oznaczać też awarie wentylatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #280 Napisano 2 Stycznia 2010 Np. gdy wskazówka dochodzi już do 90 st. C to na Vag-u jest 70-80 i nadal rośnie do 87-89 st. C ale wskazówka pozostaje bez zmian na 90 st.c. Czy to jest normalne? Tak to jest normalne, wskaźnik w liczniku jest tak zaprogramowany że w pewnym zakresie temperatury stoi w miejscu. Jest na forum opis jak to zmienić jeśli chce się oglądać wahania wskazówki temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach