traba Zgłoś #241 Napisano 16 Kwietnia 2009 Sprawdziłem.Do 90*C rozgrzewa po ok 15 km w trasie , 10 w mieście. Jak już osiągnie tą temperaturę , to trzyma. Na postoju przetrzymałem z 15 min. i temp. nie spadła. Czyli jednak wychodzi ,że termostat OK. Teraz jak jest ciepło to może nie wystarczyc na postoju, zobacz na trasie z VAG najlepiej jaka temperatura jest. Bo to strasznie dziwne zeby ci sie przez 15km przy takiej pogodzie rozgrzewał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf Zgłoś #242 Napisano 8 Maja 2009 (edytowane) Wlasnie odebralem auto z serwisu wymieniany byl przeplywomierz i po tym zabiegu auto odzyskalo pelna moc. Diagnostyka wykazala rowniez uszkodzenie czujnika temperatury silnika. Mam podobne pytanie jak kolega z poprzeniej strony czy mozliwe jest w takiej sytuacji ubywanie czynnika chlodzacego bo mam z tym problem a w serwisie nie stwierdzono nigdzie wyciekow. Podepre to moze argumentami jezeli czujnik zacznie wskazywac temperature nisza od rzeczywistej wentylator nie bedzie chodzil na odpowiednich obrotach i nie bedzie odpowiedniego chlodzenia, w ukladnie wzrosnie cinienie i zawor wyrzuci wode. Edytowane 8 Maja 2009 przez gustdelf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #243 Napisano 12 Maja 2009 (edytowane) Dołączę się do tematu, u mnie jest problem tego typu: wskaźnik temperatury raz pokazuje 90 st.C a za moment spada na minimum i za jakiś czas ponownie na 90. Czytając wypowiedzi na forum myślę że jest walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czy ktoś zna oznaczenia tego czujnika dla silnika AVB (jakiś nr, kolor) i czy po wymianie tego czujnika trzeba coś robić VAG-iem, jakieś zmiany, ustawienia? Niestety przez jakiś czas nie mam dostępu do VAGa. Edytowane 12 Maja 2009 przez irek30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf Zgłoś #244 Napisano 15 Maja 2009 Mam prosbe zeby uporzadkowac ten temat, okazuje sie,ze przynajmiej u mnie (AWX) sa dwa rozne czujniki temperatury.Pierwszy ma a wlasciwie mial kolor niebieski wymienilem go zgodnie z etka na zielony (b 059 919 501 A podwujny 4 pin zielony) i z godnie z rysunkiem w etce jest zamontowany w taki trojnik, ktory jest z przodu silnika na wezu ktory idzie od zbiornika wyrownawczego. Drugi jest z tylu silnika w kroccu wystajacym z bloku silnika i ma kolor czarny tego poki co nie zmienilem, zobaczymy teraz po podpieciu co pokaze komputer. Co do tych czujnikow nie mam tez pewnosci czy sa one jednakowe, ten niebieski ktory wyciagnelem mial dwie temperatury otwarcia pin 1-2 95C pin 3-4 102C zielony,ktory kupilem nie ma oznaczen.Jest tez pytanie czy blad czujnika temperatury cieczy chlodzacej dotyczy tego pierwszego czy drugiego bo np blad tego drugiego moglby sie np nazywac blad czujnika temperatury silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #245 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) Czy ktoś zna oznaczenia tego czujnika dla silnika AVB (jakiś nr, kolor) i czy po wymianie tego czujnika trzeba coś robić VAG-iem, jakieś zmiany, ustawienia? Niestety przez jakiś czas nie mam dostępu do VAGa. Są dwa rodzaje czujników temp. niebieski b 078 919 501 B montowany do numeru nadwozia 3B X 600 000 oraz czujnik zielony 059 919 501 A od numeru nadwozia F 3 BY 000 001 jak napisał kolega JUREKWTak po wymianie trzeba usunąc bład czujnika Vagiem . Dołączę się do tematu, u mnie jest problem tego typu: wskaźnik temperatury raz pokazuje 90 st.C a za moment spada na minimum i za jakiś czas ponownie na 90. Czytając wypowiedzi na forum myślę że jest walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak to uszkodzony czujnik temperatury . Edytowane 16 Maja 2009 przez Robcyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #246 Napisano 22 Maja 2009 Rzeczywiście po podpięciu VAGa okazało się że mam walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Info dla tych którzy są przed wymianą: kupiłem czujnik zielony o nr: 059 919 501A. Po wyjęciu zepsutego okazało się że jest czarny i ma nr: 078 919 501C. Zamontowałem zielony i wszystko jest OK. Koszt 38 zł + 8 przesyłka. Wymiana jakieś 10 min. + podpięcie VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #247 Napisano 23 Maja 2009 Irek30 gdzie kupiłes tak tani czujnik pewnie to jakiś zamiennik za febi mi powiedzieli 45zł ale wolałem kupić orginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #248 Napisano 23 Maja 2009 Na allegro sprzedaja oryginalnie pakowane i wyglądające na oryginał 4-ro krotnie taniej niż w ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylvek1986 Zgłoś #249 Napisano 23 Maja 2009 Przeczytalem temat, mam ten sam blad i jedno pytanie: Co mi da wymiana tego czujnika? jest szansa na zmniejszenie spalania? Od kad pojawil mi sie ten blad to nie zauwazylem nic dziwnego, kilka razy tylko sie zdarzylo ze po odpaleniu auta wskoczyl mi na wyzszse obroty (1000) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #250 Napisano 23 Maja 2009 Co mi da wymiana tego czujnika? W zimie zobaczysz... kilka razy tylko sie zdarzylo ze po odpaleniu auta wskoczyl mi na wyzszse obroty (1000) Czujnik wysyła sygnał do ECU że jest na zewnątrz zimno i załącza "ssanie" jest szansa na zmniejszenie spalania? Jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #251 Napisano 24 Maja 2009 Irek30 gdzie kupiłes tak tani czujnik pewnie to jakiś zamiennik za febi mi powiedzieli 45zł ale wolałem kupić orginał. Mam od nich: http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=628093527 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #252 Napisano 24 Maja 2009 Dzieki Irek30 kurde nieżle przepłaciłem hihi Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #253 Napisano 24 Maja 2009 irek30 możesz podpowiedzieć gdzie znajduje się owy czujnik ? muszę go też wymienić ale nie wiem zbytnio gdzie szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael_13 Zgłoś #254 Napisano 24 Maja 2009 (edytowane) dla potomnych!!! jak już gustdelf stwierdził mamy dwa czujniki od cieczy chłodzącej, oba mimo że mają identyczną końcówkę na podpięcie kabla i możemy je naprzemiennie podłączać (nawet fizycznie) pełnia dwie różne funkcje!!! PIERWSZY CZUJNIK [F18 Coolant Fan Control Thermal Switch] znajduje się sprzodu silnika na samym dole przy chłodnicy (jest zamontowany w przewodzie gumowym), najwygodniej go odłączyć od spodu samochodu po zdjęciu dolnej pokrywy, to czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora (tylko za to jest odpowiedzialny), komputer go nie diagnozuje, nawet po odpięciu końcówki nie zgłosi żadnego błędu. Odpowiada za włączanie wentylatora na "pierwszy bieg" po przekroczeniu temperatury 95C oraz na "drugi bieg" po przekroczeniu 102C. Czujnik po wyjęciu ma końcówkę płaską (nie wystaje dziubek z niego-zobacz na zdjęcie poniżej). U mnie był koloru niebieskiego (oznaczenie 800 959 481 b), w środku wszystkie kombinacje pinów po podłączeniu omomierza nie dawały oporu (końcówki nie są ze sobą podłączone). DRUGI CZUJNIK [G2/G62 Coolant Temp Sensor] znajduje się w bloku silnika, po lewej stronie (jeśli stoimy przodem do silnika), możemy go odłączyć po zdjęciu tej średniej pokrywy (koło filtra powietrza), w moim przypadku był czarny (nowy był zielony), w budowie tego czujnika (w porównaniu do tego pierwszego czujnika) ta metalowa część ma dziubek który wystaje. U mnie był czarny a po wymianie taki zielony jak na zdjęciu (ten po lewej). Ten czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temperatury do silnika (ECU) oraz do zegarów (licznika), ten czujnik jest już diagnozowany przez komputer, to właśnie ten czujnik ulega najczęściej awarii. W środku po połączeniu dwóch pinów (tylko jedna kombinacja) jest opór. Isntrukcja sprawdzania miernikiem jest na forum: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=17608&postcount=2 Jak widzę to nie tylko ja pomyliłem te dwa czujniki. Tych dwóch czujników nie stosuje się zamiennie. W przypadku gdy podłączymy czujnik g2/g62 w miejsce f18 nasz wentylator zaczyna pracować cały czas! Bez względu na to czy silnik jest zimny i klima wyłączona. Więc wszyscy którzy kupili czujnik g2/g62 i włożyli go zamiast do bloku silnika a do gumowe przewodu zrobili wielki błąd! Dla tych co szukają zaznaczyłem na moim AWX (wiem że identycznie jest w silnik AVB) Eh ja po czasie do tego doszedłem, jak komp nadal zgłaszał mi błąd i wentylator zaczął pracować nonstop. Włożyłem spowrotem niebieski płaski czujnik tam gdzie był (na dole w gumowy przewód) a ten czujnik w blok silnika, temperaturę pokazuje OK, już licznik nie wariuję, wentylator też się nie włącza bez powodu:) Myślę, że pomoże to komuś Edytowane 24 Maja 2009 przez michael_13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #255 Napisano 24 Maja 2009 Zecik ściagnij osłone plastikowa silnika tam pod pokrywą masz plastikowy króciec przykrecony do głowicy po stronie kierowcy do niego idzie gruby przewód od płynu chłodzącego do chłodnicy i z tyłu tego króćca masz czujnik temperatury wyjmij zawleczke i wyjmij acha pamietaj że po wymianie musisz załozyć nowy oring na czujnik troche zleci ci płynu ale to nic musisz troche dolac po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #256 Napisano 24 Maja 2009 irek30 możesz podpowiedzieć gdzie znajduje się owy czujnik ? muszę go też wymienić ale nie wiem zbytnio gdzie szukać Widzę, że już mnie koledzy uprzedzili z odpowiedzią. Jak spojrzysz pomiędzy plastikową obudowę filtra powietrza a pokrywę silnika będziesz widział wiązkę 4 przewodów z wtyczką która siedzi na czujniku. Dodam tylko że spokojnie wymienisz ten czujnik bez demontażu jakiegokolwiek elementu. Po prostu odpinasz wiązkę, zdejmujesz zawleczkę i wyciągasz czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #257 Napisano 24 Maja 2009 POWIEDZCIE MI MOJI DRODZY - czemu wy powielacie wątki???? odnośnie czujników Marek już dawno pisał to wszystko z opisami i kolorami; wystarczy tylko trochę pogrzebać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #258 Napisano 21 Czerwca 2009 kurde to jesli termostat otwiera sie przy 87stopniach, a ja mam na blacie 90st, a z czujnika w tym samym 75st, to powinienem jezdzic caly casz na malym obiegu, ale auto nie grzeje sie wskazowka dochodzi do 90st na liczniku i tak trzyma, bledu zadnego tez niema, auto raczej normalnie pali, normalnie sie nagrzewa, wiec termosta pracuje, czy sie myle?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #259 Napisano 21 Czerwca 2009 kurde to jesli termostat otwiera sie przy 87stopniach, a ja mam na blacie 90st, a z czujnika w tym samym 75st, to powinienem jezdzic caly casz na malym obiegu, ale auto nie grzeje sie wskazowka dochodzi do 90st na liczniku i tak trzyma, bledu zadnego tez niema, auto raczej normalnie pali, normalnie sie nagrzewa, wiec termosta pracuje, czy sie myle?? Sprawdziłeś u siebie termostat ? jak działa , jak się otwiera i jak domyka ? Jeśli nie to zrób to. Zajmie Ci to 20 min a będziesz pewien czy jest sprawny. Ja u siebie miałem tez małą przeprawę z czujnikiem , po wymianie czujnika nadal się długo nagrzewał silnik (pomiary wykonywanie przez Vag a nie wskaźnik na desce) Okazało się ze mimo ze na zegarach miałem 90 stopni to silnik miał 75 - 78. Po wymianie termostatu wszytko chodzi jak ta lala , a przyczyna był nie domykający się do końca termostat ! Silnik nie nagrzewał się na małym obiegu ponieważ termostat przepuszczał trochę płynu. Jeżeli nie chcesz wymienić termostatu dla świętego spokoju to go sprawdź. Jak to zrobić znajdziesz w każdej książce poświęconej silnikowi , np sam naprawiam ..... Co do czujników , to różnica występują w oznaczeniach oznacza rodzaj pinów znajdujących się w nim. My w Adr-ach mamy płaskie piny ale występowały też czujniki z pinami okrągłymi i stąd ta różnica w oznaczeniach ( co do kolorystyki nie nie jestem pewien ponieważ mam teraz założony niebieski a miałem czarny , a wiem ze zielony ma tez te same piny trafyc wymień termostat i zobaczysz różnice w działaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #260 Napisano 21 Czerwca 2009 dzieki klema, w sumie to i tak raz na jakis czas termostat trzeba zmienic, zmienie plyn i przy okazji termostat, jakiej firmy kupic i jakie sa ceny na dzien dzisiejszy?, bo ten watek, juz troche temu byl zalozony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach