dieselinside Zgłoś #1201 Napisano 16 Grudnia 2015 Ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli chodzi o czujnik temperatury lub termostat to tylko w ASO. Przerabiałem to nie raz w swoich autach i znajomych. Mój kumpel jakiś czas temu kupił czujnik z Allegro, wyglądał niemal identycznie jak ten stary z tą różnicą, że po rozgrzaniu auta jak wskazówka wskoczyła w pion (czyli teoretycznie ok. 90 stopni) to na komputerze temperatura była max 78 stopni. Po wymianie na oryginał z ASO temperatura wskoczyła w okolice 90stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1202 Napisano 17 Grudnia 2015 Kolego każde auto nowe czy używane z oryginalnymi czujnikami pokazują tak jak napisałeś. Czyli jak podepniesz kompa to woda ma np. temp. 80 a na liczniku jest 90. Wskazówka pokazuje cały czas 90 a temp. potem dochodzi do 90 względem komputera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1203 Napisano 17 Grudnia 2015 Kiedyś czytałem że jak na blacie jest 90 to na kompie może pokazywać od 75 do 105^C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #1204 Napisano 17 Grudnia 2015 Kiedyś czytałem że jak na blacie jest 90 to na kompie może pokazywać od 75 do 105^CZgadza się.Np. http://forum.vw-passat.pl/threads/55193-wskaznik-analogowy-temp-vs-wskazanie-cyfrowe?highlight=wskazanie+temperatury http://forum.vw-passat.pl/threads/20467-Czujnik-temperatury-różnica-między-VAG-a-wskaźnikiem-na-desce-rozdzielczej?highlight=wskazanie+temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #1205 Napisano 17 Grudnia 2015 Wszystko się zgadza, ze jak masz na kompie 75 to wskazówką staje do pionu, ale mi chodzi o to, ze na tych wszystkich podrobkach trudno jest osiągnąć temp wskazywana przez kompanii 88-90stopni. Podrobki zazwyczaj zanizaja temperaturę i nie raz to sprawdzalem. Co za tym idzie spalanie min idzie w gore lub w dol. - - - - - aktualizacja - - - - - Właśnie taki czujnik zakupiony z allegro przez kumpla pokazywał 80stopni, a po zmianie na oryginał temp wskazywana naa kompie była wyższa 88stopni. Rezystancja tych czujników tez jest inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #1206 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Zależy jak się trafi. Oryginalna chłodnica VW przeciekała po 4 latach. W 2007 wymieniłem na podróbkę za 220 zł [ w ASO 1100zł] i do dzisiaj OK. Trzy lata temu wymieniłem czujnik temp. cieczy silnika na podróbkę za 25 zł [ w ASO 110zł] i do dzisiaj OK. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #1207 Napisano 19 Grudnia 2015 Jeszcze nie spotkałem się z zamiennikiem, który trzymałby parametry tak jak oryginał z ASO. Identyczna sytuacja ma się do przepływomierzy i jeszcze kilku innych mniejszych elementów. Zakładając zamiennik przepływki, auto niby jedzie, ale nie jest to jak fabryka przykazała, parametry odbiegają od oryginału i tak samo jest z różnymi czujnikami, m.in. temperatury. Wyglądem będą identyczne, ale już sam materiał z jakiego je wykonano będzie się różnił, więc i odczyt parametrów również będzie inny. Najlepsza opcja to sobie potestować takie zamienniki naprzemiennie z oryginałem i wyciągnąć wnioski. U mnie z kilka takich funfel nówek leży gdzieś w gratach, właśnie po takich testach z przed kilku dobrych lat jak zaczynałem się bawić diagnostyką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #1208 Napisano 19 Grudnia 2015 Jeszcze nie spotkałem się z zamiennikiem, który trzymałby parametry tak jak oryginał z ASO. Identyczna sytuacja ma się do przepływomierzy i jeszcze kilku innych mniejszych elementów. Zakładając zamiennik przepływki, auto niby jedzie, ale nie jest to jak fabryka przykazała, parametry odbiegają od oryginału i tak samo jest z różnymi czujnikami, m.in. temperatury. Wyglądem będą identyczne, ale już sam materiał z jakiego je wykonano będzie się różnił, więc i odczyt parametrów również będzie inny. Najlepsza opcja to sobie potestować takie zamienniki naprzemiennie z oryginałem i wyciągnąć wnioski. U mnie z kilka takich funfel nówek leży gdzieś w gratach, właśnie po takich testach z przed kilku dobrych lat jak zaczynałem się bawić diagnostyką. Chcesz powiedzieć, że nawet przepływka Boscha będzie gorsza niż ta z ASO? A w ASO i tak kupimy Boscha tylko z dodatkowymi znakami VW/AUDI... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #1209 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Trzy lata temu wymieniłem czujnik temp. cieczy silnika na podróbkę za 25 zł [ w ASO 110zł] i do dzisiaj OK. To, że działa to jest jedna kwestia, a druga kwestia to jak on działa??? - - - - - aktualizacja - - - - - Nie mówię o przepływce Boscha, które są montowane na pierwszy montaż, tylko o zamiennikach innych firm i to samo dotyczy się czujnika temperatury. Druga sprawa to ilość podróbek sprzedawanych w necie przytłacza i tak naprawdę nigdy nie wiesz czy to oryginał, czy podróbka. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez dieselinside Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #1210 Napisano 19 Grudnia 2015 Nie mówię o przepływce Boscha, które są montowane na pierwszy montaż, tylko o zamiennikach innych firm i to samo dotyczy się czujnika temperatury. Druga sprawa to ilość podróbek sprzedawanych w necie przytłacza i tak naprawdę nigdy nie wiesz czy to oryginał, czy podróbka. No to git bo akurat kilka razy zakładałem takie i zawsze pomiar bardzo dobry A źródło mam pewne także nie mam co się przejmować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #1211 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) To, że działa to jest jedna kwestia, a druga kwestia to jak on działa??? Czujnik temp. na zegarze 90, na klimatroniku-diagnose 86-88* Dodam, że termostat też podróbka. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #1212 Napisano 20 Grudnia 2015 I co myślisz, że VW produkuje wszystkie podzespoły ?? Przepływki dla VW produkuje min. BOCH i PIERRBURG i jeśli ktoś założy taki to ma jak oryginał tyle że bez znaczków VW i dużo taniej. Termostat w wielu VW jest prod. WAHLERA. Na wahaczach lemfordera są i miejsca szlifu po nr VW. VW składa auta z części zamówionych o konkretnych producentów. Jeśli dotrzemy do części zamiennej producenta to nie ma różnicy z oryginałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1213 Napisano 20 Grudnia 2015 U mnie przeplywka ori hitachi jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #1214 Napisano 20 Grudnia 2015 U mnie przeplywka ori hitachi jest. Bo masz benzyne - akurat w tym modelu tak ma być. Tamten wpis kolegi Rekinek odnosił się do Diesli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ByEvil Zgłoś #1215 Napisano 20 Grudnia 2015 Witam, u mnie w passku (99 rok, AFN) po odpaleniu na zimnym obroty lubią sobie po chwili "podskoczyć" do ok. 1000rpm. Nie na długo może nawet nie więcej niż minuta, opadają i po chwili znowu w górę. Do tego wskazówka z temperaturą nie osiąga 90C (na codzień jeżdżę ok. 8km do pracy więc przez ten dystans wskaźnik się praktycznie nie rusza ale nawet jak jadę pare km więcej to dojdzie na jakieś ok. 70C). Czy tutaj można wskazać czujnik temperatury cieczy chłodzącej do wymiany czy może to być jeszcze coś innego? Czy w takiej sytuacji trasa ok. 350km może mu zaszkodzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbirr Zgłoś #1216 Napisano 20 Grudnia 2015 witam pewien problem mam. Passat AVB 1.9 TDI 2003. Miałem problemy z czujnikiem temp. założyłem nowy. Test, odpalam auto: świece grzeją 20sekund, po odpaleniu obroty wędrują pod 2k, spadają na ok 1,1k, temp na blacie nie rusza się mimo że silnik na tyle ciepły że powinno drgnąć. Diagnoza: zepsuty nowiuśki prosto z pudełka. W gniazdo wędruje stary - cała próba ok. Dziś rano odpalam - objawy jak wczoraj, wysokie obrotyprzyjrzałem się wtyczce, uszkodzona, spada z czujnika. Zrobiłem kilka km by zagrzać auto. Żona do auta i obserwuje co się dzieje, ruszam wtyczką i kablami, temp na blacie wędruje w jedną i drugą. Diagnoza uszkodzona wtyczka, albo przełamane kable. Pytanie: Można to gdzieś dokupić (kabel z wtyczką, wtyczkę z pinami do zarobienia, jaki nr tych części)? Dziś po ciemku próbowałem namierzyć drugi koniec kabla ale przy świetle latarki nie zauważyłem dokąd biegnie. Może ktoś jakaś fotką rzucić dokąd, którędy itp. przepraszam za laickie pytania ale nie mam jak tego sprawdzić w dzień. Do pracy wyjeżdżam o 5, wracam 19. Rano i wieczorem już ciemno, nie mam jak tego namierzyć. Dziś musiałem zrobić ponad 200km, i szlag mnie trafiał jak się zatrzymywałem co kilka km by poruszać wtyczką, sprawdzić poziom płynu, przekonać się że wszystko ok, ruszyć, przejechać kilkanaście metrów i znów temp na blacie wędrowała do 50. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #1217 Napisano 20 Grudnia 2015 To, że działa to jest jedna kwestia, a druga kwestia to jak on działa??? - - - - - aktualizacja - - - - - Nie mówię o przepływce Boscha, które są montowane na pierwszy montaż, tylko o zamiennikach innych firm i to samo dotyczy się czujnika temperatury. Druga sprawa to ilość podróbek sprzedawanych w necie przytłacza i tak naprawdę nigdy nie wiesz czy to oryginał, czy podróbka. W pierwszym poście na który odpisałeś niestety nie napisałeś że chodzi o zamienniki. Ja akurat sprzedaję używane części na allegro i nie spotkałem się z częścią oryginalną nie opisaną. Z zamiennikami się zgodzę że mają wiele do życzenia i dlatego zazwyczaj ludzie u mnie jak i u innych allegrowiczów wolą kupić używaną oryginalną część a nie zamiennik. Już nie mówię o zamiennikach blacharskich typu zderzaki czy blacha bo to jest dopiero kicha której nie da rady dopasować do oryginalnego elementu albo trwałość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #1218 Napisano 4 Stycznia 2016 Mógłby mi ktoś na szybko podać numer czujnika temperatury do ATJ? U mnie wskazówka nie podnosi się w ogóle, albo podnosi się minimalnie a do tego wszystkiego samochód bardzo długo się grzeje. Planuje wymienić termostat w tym tygodniu i chciałbym od razu ten czujnik kupić. W sklepie dzisiaj powiedzieli mi że są jakieś dwie wersje wtyczki, okrągła i kwadratowa i nie wiem która ma być do mnie. I ma ktoś zdjęcie gdzie dokładnie ten czujnik w ATJ się znajduje? Przeglądałem temat na szybko, ale nie rzuciło mi się w oczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #1219 Napisano 4 Stycznia 2016 http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-czujnika-temperatury-g62-w-1-9-tdi-avf/ wszystko i na temat - - - - - aktualizacja - - - - - Tak samo jak w Atj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #1220 Napisano 4 Stycznia 2016 Dzięki mistrzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach