Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba że wiskoza źle pracuje, kręci się za szybko i nie pozwala się dogrzać?

Tu szukaj awarii, skoro na blacie prawie 90 stopni a chłodnica ledwie ciepła to wisko może ją skutecznie schładzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bladiseer problem w tym że u mnie również latem był problem z osiągnięciem 90* i problemy zbiegły się z wymianą czujnika.

Jeżeli dobrze rozumiem działanie wiskozy to przy tych 88* powinna kręcić się tym samym tempem na wolnych obrotach co po dodaniu gazu? Więc jeżeli gdzieś nad wentylatorem powieszę np kartkę papieru będzie delikatnie powiewać i nie powinna znacznie zmieniać swojego położenia po dodaniu gazu jeżeli mechanizm działa poprawnie.

Edytowane przez SemperFi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak bedzie sie szybciej krecil jak dodasz gazu ale nie powinno go byc mocno slychac. Jesli dodajac gazu na zimnym silniku slychac wyraznie ze wiatrak kreci sie proporcjonalnie szybko do obrotow silnika to wtedy jest popsuta.

Dodatkowo przy wlaczonej klimatyzacji w cieply dzien moze takie cos wystepowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano zakręciłem wiskozą na zimnym silniku. Jakbym mocno się nie starał obróciła się może o 5cm. Zawiesiłem siateczkę jednorazową, zapaliłem silnik i sobie powiewała delikatnie nad silnikiem, po dodaniu gazu została zerwana. Idąc za ciosem przywiązałem wiatrak żeby nie mógł się obracać i zacząłem grzać silnik. Złapał 90* na blacie i 88* na VAGu więc postanowiłem jeszcze przejechać kawałek żeby sprawdzić co będzie się działo podczas jazdy. Pomijając to że było dziwnie cicho, bez szumienia z pod maski trzymał temperature, tylko w 1 momencie troszkę spadła, ale po chwili wróciła na pozycje - może jak termostat się otwarł chwilowo schłodziła go duża ilość zimnej cieczy z chłodnicy.

 

Tak czy siak wygląda na to że wisko do wymiany i tu moje pytanie:

Czy po odkręceniu śruby 32 widocznej na foto odkręcę tylko wiskozę czy koło na pasek też?

Zdjęcie0363.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam passata 1.9tdi 131 i od jakiegoś dłuższego czasu mam problem ze wskazaniem temperatury na konsoli liczników. Na początku byłem przekonany, że winny jest czujnik . Wymieniłem go. I nadal miałem to samo. Raz pokazywał 90st. raz 0st. Dziś zauważyłem przetarcie na kablach wtyczki do czujnika. Odciąłem ją i zrobiłem nowe wsuwki . I dalej już nic nic nie wskazuje . Przy czym przed zrobieniem nowej wtyczki zmasowałem przewody razem a wskaźnik ani drgnął. Czy to znaczy, oznacza przerwę na przewodach ?

Może jakieś sugestie ?

 

Ps. Usunąłem błąd w Vagu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany silnik widzi 83 st. a zegary 89 st. Czujnik wymieniałem rok temu na ori i pomiary się pokrywały. Znów się temp. rozjeżdża:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po odkręceniu śruby 32 widocznej na foto odkręcę tylko wiskozę czy koło na pasek też?

Tylko wisko. Pamiętaj że gwint masz lewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm :D zdjelismy pokrywe rozrzadu, poluzowali 3 sruby, ustawili zebatke wdlg jakiegos znaku i podciagali auto delikatnie na 5 biegu przod tyl zeby sie te znaki zgraly. pozniej na kompie sprawdzili tak ze ustawione bylo prawie na 0,0.

 

 

 

 

Zaczynam szukać przyczyny gdzie indziej być może jakaś nieszczelnosc układu paliwowego albo się cofa paliwo. Nie mam gdzie go zostawić z górki na noc. Dziś rano zauważyłem ze odpalił trochę szybciej jak mu wcisalem gaz do dechy no i nie zgasnal 3 razy przy tym a tak bywało. Jak tylko odpalił zgasilem go i odpalił juz na dotyk.

 

Po przemacaniu wszystkich przewodow nie zauwazylem zadnego wycieku ale nastepnego ranka juz o wiele latwiej zapalil. wymienilem 3 przewody paliwowe do ktorych byl w miare dostep, stare byly juz sparciale, dodatkowo wymienilem zaworek zwrotny i wiekszosc obejm. Jest lepiej ale to jeszcze nie jest to co powinno byc. bede mial wiecej czasu wymienie reszte przewodow i filter.

Edytowane przez adik3x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pany silnik widzi 83 st. a zegary 89 st. Czujnik wymieniałem rok temu na ori i pomiary się pokrywały. Znów się temp. rozjeżdża:dolamam

Nie wiem co teraz za buble robią w tych czujnikach, zamienniki z febi 3 sprawdziłem na ostatnich dniach wszystkie źle wskazują, lepsze sztuki niby na pierwszy montaż też źle 2 szt. Kupiłem facet - 7.3258, ten dopiero pokrył temp. tak jak powinny. Jak by ten już nie przypasował to kolejna wycieczka na serwis , tylko tam nie wiem jak z wymianą , bo te to w zaprzyjaźnionym sklepie podmieniałem. Ogólnie wyrób części się pogorszył tak mocno że szkoda gadać ... Świeczki do podgrzewacza płynu z febi niecały rok wytrzymały, poszły na gwarancje ( 2 lata) więc koszta żadne ale znów wymiana itd. Cena chyba jest jednak wyznacznikiem części, bo przykł. świece z febi 22 zł. szt. a ngk, bosh,beru itd. od ponad 80 zł do 110zł szt. więc kompletnie nie opłacalne

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bmateuszd Udało się mi odkręcić. Wydaje się mi ze to nie oryginalna wiskoza bo 99% jakie widziałem to behr a u mnie jest topran.

Czy warto kupić za 100zł wisko KRAFT? nowa jeszcze nie montowana. A jak nie to jakiś inny zamiennik czy lepiej używke ori?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Topran i Kraft to jeden shit. Napewno Topran nie robi na pierwszy montaż wiec nasi tam byli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc co to jest za czujnik na przedstawionym zdjęciu zaznaczony białą strzałką ?

Mechanik twierdzi , że jest to czujnik temperatury odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na zegarach czy ma racje ?

4893000730.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc co to jest za czujnik na przedstawionym zdjęciu zaznaczony białą strzałką ?

Mechanik twierdzi , że jest to czujnik temperatury odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na zegarach czy ma racje ?

[ATTACH=CONFIG]126805[/ATTACH]

Nie Kolego, to jest czujnik temperatury paliwa, znajduje się on na wężu powrotnym z pompy Vacum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki , on twierdzi, że czujnik temperatury ma dwa piny ale czytając forum i przeglądając czujniki na allegro wszystkie mają 4 piny,posiadam auto z silnikiem AVB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok dzięki , on twierdzi, że czujnik temperatury ma dwa piny ale czytając forum i przeglądając czujniki na allegro wszystkie mają 4 piny,posiadam auto z silnikiem AVB

 

Przerażające jest to jaki poziom prezentują niektórzy mechanicy. Ostatnio jeden z nich opowiadał mi bajki o pompie vacum. Najlepiej będzie jak sam sobie sprawdzisz jaki masz czujnik. W załączonym zdjęciu masz pokazaną lokalizację czujnika temperatury.silnik.jpg

Ty masz z pewnością czujnik 4 pinowy (2 czujniki w jednym G2/G62) jeden podaje wskazania do licznika drugi do sterownika silnika.

Edytowane przez rycho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj z rana podłączyłem kompa pod zimne auto, na zewnątrz wg termometru domowego temperatura -10,

 

wg auta zewnętrzna -9

paliwo -9

powietrze zasysane -9

tem.płynu dla Ecu -8

cud miód i orzeszki wskazania czujników, ale.....

czujnik podający temperature dla zegarów nie pokazuje temp. niższej niż 0.0st. zauważyłem już to kilka razy wcześniej, ECU przy tym wywala błąd tego czujnika że jest w tym momencie nie testowalny. gdy tylko temp. płynu przekroczy 0.0st. błąd sam znika z pamięci i czujnik pokazuje właściwe wskazania w parze z innymi czujnikami.

 

czy tak być powinno? czy u was jest podobnie? prosiłbym o odpowiedź fachowców lub użytkowników aut z rocznika 98/99/00 gdyż to też może mieć kluczowe znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jaka firma produkuje oryginalne czujniki? Trochę daleko mam do ASO i spróbuję to kupić w sklepie motoryzacyjnym. Czy nie jest to przypadkiem firma EPS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj z rana podłączyłem kompa pod zimne auto, na zewnątrz wg termometru domowego temperatura -10,

 

wg auta zewnętrzna -9

paliwo -9

powietrze zasysane -9

tem.płynu dla Ecu -8

cud miód i orzeszki wskazania czujników, ale.....

czujnik podający temperature dla zegarów nie pokazuje temp. niższej niż 0.0st. zauważyłem już to kilka razy wcześniej, ECU przy tym wywala błąd tego czujnika że jest w tym momencie nie testowalny. gdy tylko temp. płynu przekroczy 0.0st. błąd sam znika z pamięci i czujnik pokazuje właściwe wskazania w parze z innymi czujnikami.

 

czy tak być powinno? czy u was jest podobnie? prosiłbym o odpowiedź fachowców lub użytkowników aut z rocznika 98/99/00 gdyż to też może mieć kluczowe znaczenie

 

Jeżeli wskazuje po przekroczeniu 0* na liczniku prawidłowo i na rozgrzanym wskazania na ecu ok.90* a na zegary powiedzmy w granicach 85-90 to nie ładuj się w koszta, najważniejsze są wskazania na ecu a te są prawidłowe by auto dostało dobre dawki, sprawdź jeszcze na nagrzanym aucie z podłączonym vag i przy okazji jakiej temp. na ecu otwiera termostat ( zacznie się chłodnica ciepła robić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności