duckman Zgłoś #781 Napisano 30 Stycznia 2013 (edytowane) Jeżeli dolny przewód jest zimny znaczy ze termostat jest zamknięty i układ chłodzenia pracuje w małym obiegu.Termostat zacznie się otwierać dolny wąż powinien robić się ciepły.Często przy czujniku G62 lubią zaśniedzieć styki wystarczy wypiąć wtyczkę psiknąć jakimś sprayem do styków i pomaga.Mala różnica w rezystancji a duza w temperaturze widzianej przez ECU. Edytowane 30 Stycznia 2013 przez duckman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #782 Napisano 30 Stycznia 2013 (edytowane) Spotkał się ktoś z takim przypadkiem - dla mnie dziwny ... czujnik g62/g2 w ilości sztuk 2 podłączyłem pierw jeden "na zimnym" - temp -1,5 w pomiarach silnik , w pomiarach licznik 3/1 temp. +5 stopni - podłączony 2 czujnik - temp na vag pozycja silnik -2 stopnie a w licznik tak samo +5 stopni ... a co lepsze jak tem. z odczytu bloku silnik osiągnie 8 stopni to dopiero w pozycji bloku pomiarowego licznik zaczyna iść w górę na 6 stopni. dodam że na ciepłym jeden i drugi pokazują dobrze odchyłka 2-3 stopnie max ( jak i w całym cyklu nagrzewania silnika) Zatem pytanie czy oba czujniki kaput, że nie pokazuje na zimno tem. tylko +5 , czy jest możliwość zablokowania tego "systemowo" i temu tak pokazuje - dodam że jak było -10 to w bloku silnik pokazała -8 a tam dalej +5 oO W sumie to nie przeszkadza bo ECU bierze odczyt prawidłowy a licznik i tak skale ma od 50*, lecz dziwne to jest by oba tak samo pokazywały ( czujniki nie oryginały) Edytowane 30 Stycznia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #783 Napisano 31 Stycznia 2013 Spotkał się ktoś z takim przypadkiem - dla mnie dziwny ... Trzeba poczytać temat. http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=1521814&viewfull=1#post1521814 http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=1521864&viewfull=1#post1521864 http://forum.vw-passat.pl/threads/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej?p=1522097&viewfull=1#post1522097 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #784 Napisano 31 Stycznia 2013 (edytowane) dzięki , czyli tak ma być i już nie ma co się na to zapatrywać a tem. czy walnięty czy nie porównywać z paliwem/dolotem i rzeczywistą z na dworze np. ter. rtęciowy, myli i to nieźle z tematem samodzielnej analizy TDI a tak z ciekawości od czego pokazuje tą kolejną temp 3 pozycji ? oczywiście w licznik- 17 http://imageshack.us/f/573/zimnyinstrumentsgrupa00.png/ Edytowane 31 Stycznia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasters Zgłoś #785 Napisano 1 Lutego 2013 a tak z ciekawości od czego pokazuje tą kolejną temp 3 pozycji ? oczywiście w licznik- 17 W programie VCDS to jest temperatora oleju ale nie jestem pewien czy VAG ma tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
videonet Zgłoś #786 Napisano 18 Lutego 2013 15.02.2013 wymieniałem czujnik cieczy chłodzącej. Aby zobaczyć jaki jest zamontowany (zielony lub niebieski) u mnie był zielony. Na kompie nic nie było widać ale wskaźnik stał cały czas na "0". Teraz jest ok. Silnik AJM 115KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AdeR Zgłoś #787 Napisano 22 Lutego 2013 Witam, mam problem z czujnikiem. VAG pokazał błąd czujnika G2, postanowiłem go wymienić. W starym czujniku wskazówka cały czas była na 0. Wymieniłem na nowy, teraz wskazówka po przejechaniu np. 20km pokazuje 75 stopni nic więcej. Nieraz spadnie trochę niżej. Sprawdziłem w VAG'u blok 007. Dziwne bo nic nie wskazuje (4 puste pola). Tak jakby nie wysyłał sygnału do komputera. Nie sprawdzałem jeszcze wtyczki ani okablowania, zabiorę się za to jakoś w weekend. Pytanie brzmi czy nie wskazuje to na uszkodzony termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #788 Napisano 22 Lutego 2013 jezeli kupiłes oryginalny czujnik to masz pewnosc ze jest ok. stawiałbym na temrostat ale dziwne ze Ci nie wskazuje temeratury na VAGu sprawdz jeszcze przewody czy są ciełe po nagrzaniu silnika. czy chłodne jeżeli są zbyt ciepłe to termostat przepuszcza a nie wskazywanie tem. na Vagu to nie wiem czemu moze żle wtyczka itd przewody zaśniedziałe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3kreciki Zgłoś #789 Napisano 25 Lutego 2013 Witam. Mam pytanie, jaka jest różnica pomiędzy czujnikami temperatury ZIELONYM a NIEBIESKIM? Wtyczka pasuje, zamontowany mam zielony a w sklepie dali mi niebieski (mimo iż prosiłem o zielony), twierdzą że niema różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #790 Napisano 26 Marca 2013 Koledzy , tak sobie poczytałem przed wymianą czujnika i mysłałem ze bedzie luz Ale w w moim typie silnika ten czujnik jest troche w innym miejscu Trzeba mieć bardzo sprytną łapke żeby go wytargać . Jest z tyłu silnika , miedzy silnikiem a ścianą grodziową , tak jakby nad skrzynią a raczej sprzęgłem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #791 Napisano 26 Marca 2013 czyli tak samo jak i w awx , jak nigdy nie był wymieniany uzbrój się w cierpliwość w wydłubywanie plastykowego zabezpieczenia bo lubi się połamać przy wyciąganiu ( tzw. pokruszyć się ) mi wydłubywanie w moim zajęło bite półtorej godziny i wyrazów brzydkich niezliczona ilość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #792 Napisano 26 Marca 2013 Ale w w moim typie silnika ten czujnik jest trochę w innym miejscu Będziesz miał go pod pompą paliwa. W naszych silnikach ciężko go nawet zobaczyć - chyba, że dobrze się przyświeci. Ja położyłem się na silniku i prawą ręką (trzeba zdjąć rurę dolotu) za filtrem paliwa po kablu dotarłem do niego. Małymi kombinerkami udało mi się złapać zawleczkę czujnika. Żeby wypiąć z wtyczki musiałem najpierw wyjąć czujnik z krućca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #793 Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) Tak dokładnie , ale u mnie najpierw wtyczka potem czujnik - Dostep masakra . Leżysz na silniku lewą reką od strony katalizator a prawa od góry . Była tam tez taka mała osłonka termiczna na czujniku , na dwa zatrzaski . Chyba w fabryce doszli do wniosku - juz po fakcie - ze czujnik jest dosc blisko katalizatora Mam pytanie - Efekt mialem taki ze na liczniku dochodziła temp do jakis 85 potem spadała na okolo 55-60 i tak kilka razy , potem dopiero wchodziło na 90 Wymienilem dla swietego spokoju czujnik zielony na zielony , i termostat Tylko ciekaw jestem co bylo powodem tych akcji - Jesli czujnik to dlaczego nie było błędu ? Wyskakuje ten błąd na liczniku czy tylko vagiem mozna zobaczc błąd ? Czy jednak czujnik byl ok a powodem byl termostat Edytowane 28 Marca 2013 przez vvv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielPassat Zgłoś #794 Napisano 28 Marca 2013 Witam Panie i Panowie mam pytanko Miałem problem z obrotami silnika szczególnie jak gasiłem auto i po jakiś 10 min paliłem to obroty cały czas falowały i po jakiś 5 minutach wszystko się stabilizowało. Podpiąłem auto do kompa i wyskoczył błąd "czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2 " wymieniłem ten czujnik stary miałem czarny a nowy zielony czujnik kupiłem oryginalny obroty przestały falować. Po wymianie tego czujnika pojawił się kolejny problem temperatura na zegarze nie chce się "przykleić" do 90 stopni na początku myślałem że to wina mrozów , ale dzisiaj jest 5 na plusie i i nadal nie chce się temperatura "przykleić" do 90 stopni. Co to może być ? Może być nie ten czujnik ? Termostat jest ok. Proszę o pomoc z góry bardzo dziękuję Silnik 1.9 TDI AWX 96 kw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #795 Napisano 28 Marca 2013 Mam pytanie - Efekt mialem taki ze na liczniku dochodziła temp do jakis 85 potem spadała na okolo 55-60 i tak kilka razy , potem dopiero wchodziło na 90 Miałem dokładnie taki sam objaw, ale tylko jak silnik się nagrzewał. Tylko ciekaw jestem co bylo powodem tych akcji - Jesli czujnik to dlaczego nie było błędu ? Wyskakuje ten błąd na liczniku czy tylko vagiem mozna zobaczc błąd ? Czy jednak czujnik byl ok a powodem byl termostat W przypadku niesprawnego termostatu wskazówka tak szybko by nie opadała. Po wymianie tego czujnika pojawił się kolejny problem temperatura na zegarze nie chce się "przykleić" do 90 stopni na początku myślałem że to wina mrozów , ale dzisiaj jest 5 na plusie i i nadal nie chce się temperatura "przykleić" do 90 stopni. Pojeździj trochę w ruchu miejskim, żeby miał możliwość dogrzania się. Jak dojdzie do 90°C, to później na trasie. Jeśli zacznie spadać to coś z termostatem. Druga sprawa to upewnij się, że czujnik jest prawidłowy - jeśli jest oryginalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielPassat Zgłoś #796 Napisano 28 Marca 2013 W ruchu miejskim nie złapie 90 stopni na trasie również termostat zmieniałem 2 lata temu jest możliwość że już wysiadł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #797 Napisano 28 Marca 2013 Daniel obserwuj wskaźnik temperatury czy płynnie się podnosi podczas nagrzewania silnika. Sprawdź też jaką temperaturę podaje VAG na wskaźnik czy nie jest zaniżona tak jak pokazuje wskaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #798 Napisano 28 Marca 2013 Najlepiej by bylo, jak kolega radzi sprawdzic czujnik z rana na kompie. Nie wiem czy w pasku, ale w seacie bylo tak ze zielony szedl i do silnika benzynowego. Czarny byl w tdi, ale zamiennik tez mial kolor zielony i w sklepie czasem dali nie to co trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #799 Napisano 29 Marca 2013 teraz nie ma czarnych są tylko zielone przynajmniej w 4 sklepach mi z 5 mieś. temu sprowadzali i sprowadzili zielone.. po zapewnieniach że będzie czarny. Co do tej temp. że nie pokazuje 90 są 2 opcje termostat albo czujnik nowy wadliwy. Na zimno sprawdzisz ale nie zawsze mi pokazuje np. na ecu -10 a na liczniku +5 niezależnie od czujnika ( podpiętych na próbę było z 3 zatem to też nie taki odnośnik w temp. ujemnych. W temp. +5 to ok można porównywać. Sprawdź inaczej na postoju ręką kiedy górny wąż od chłodnicy się zrobi ciepły/lekko ciepły ( przy samej chłodnicy). Obieg idzie od góry do dołu. Jak przy 70* zacznie się ciepły robić to na 100% termostat. Jak w okolicach gdzie staje Ci czujnik temp. i dalej w górę nie idzie to czujnik felerny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #800 Napisano 29 Marca 2013 Wymieniam czujnik średnio co rok (nawet krócej). Czujniki kupuje w Skoda Auto. Co jest nie tak z tymi czujnikami? Czyżby sprzedawali nieoryginalne? Płaciłem za każdym razem po 50zł. Nie zareklamuje bo nie mam paragonu. Teraz znowu mam wahania temperatury (raz jest 90, raz 50 a za kawałek 75 i tak w kółko). Jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach