bmateuszd Zgłoś #1141 Napisano 2 Stycznia 2015 Chyba że wiskoza źle pracuje, kręci się za szybko i nie pozwala się dogrzać? Tu szukaj awarii, skoro na blacie prawie 90 stopni a chłodnica ledwie ciepła to wisko może ją skutecznie schładzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #1142 Napisano 2 Stycznia 2015 http://forum.vw-passat.pl/threads/3678-Temperatura-silnika?p=2182588&viewfull=1#post2182588 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SemperFi Zgłoś #1143 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Bladiseer problem w tym że u mnie również latem był problem z osiągnięciem 90* i problemy zbiegły się z wymianą czujnika. Jeżeli dobrze rozumiem działanie wiskozy to przy tych 88* powinna kręcić się tym samym tempem na wolnych obrotach co po dodaniu gazu? Więc jeżeli gdzieś nad wentylatorem powieszę np kartkę papieru będzie delikatnie powiewać i nie powinna znacznie zmieniać swojego położenia po dodaniu gazu jeżeli mechanizm działa poprawnie. Edytowane 2 Stycznia 2015 przez SemperFi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #1144 Napisano 2 Stycznia 2015 Wiatrak bedzie sie szybciej krecil jak dodasz gazu ale nie powinno go byc mocno slychac. Jesli dodajac gazu na zimnym silniku slychac wyraznie ze wiatrak kreci sie proporcjonalnie szybko do obrotow silnika to wtedy jest popsuta. Dodatkowo przy wlaczonej klimatyzacji w cieply dzien moze takie cos wystepowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SemperFi Zgłoś #1145 Napisano 3 Stycznia 2015 Rano zakręciłem wiskozą na zimnym silniku. Jakbym mocno się nie starał obróciła się może o 5cm. Zawiesiłem siateczkę jednorazową, zapaliłem silnik i sobie powiewała delikatnie nad silnikiem, po dodaniu gazu została zerwana. Idąc za ciosem przywiązałem wiatrak żeby nie mógł się obracać i zacząłem grzać silnik. Złapał 90* na blacie i 88* na VAGu więc postanowiłem jeszcze przejechać kawałek żeby sprawdzić co będzie się działo podczas jazdy. Pomijając to że było dziwnie cicho, bez szumienia z pod maski trzymał temperature, tylko w 1 momencie troszkę spadła, ale po chwili wróciła na pozycje - może jak termostat się otwarł chwilowo schłodziła go duża ilość zimnej cieczy z chłodnicy. Tak czy siak wygląda na to że wisko do wymiany i tu moje pytanie: Czy po odkręceniu śruby 32 widocznej na foto odkręcę tylko wiskozę czy koło na pasek też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
men1244 Zgłoś #1146 Napisano 3 Stycznia 2015 Witam. Mam passata 1.9tdi 131 i od jakiegoś dłuższego czasu mam problem ze wskazaniem temperatury na konsoli liczników. Na początku byłem przekonany, że winny jest czujnik . Wymieniłem go. I nadal miałem to samo. Raz pokazywał 90st. raz 0st. Dziś zauważyłem przetarcie na kablach wtyczki do czujnika. Odciąłem ją i zrobiłem nowe wsuwki . I dalej już nic nic nie wskazuje . Przy czym przed zrobieniem nowej wtyczki zmasowałem przewody razem a wskaźnik ani drgnął. Czy to znaczy, oznacza przerwę na przewodach ? Może jakieś sugestie ? Ps. Usunąłem błąd w Vagu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #1147 Napisano 3 Stycznia 2015 Pany silnik widzi 83 st. a zegary 89 st. Czujnik wymieniałem rok temu na ori i pomiary się pokrywały. Znów się temp. rozjeżdża:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1148 Napisano 3 Stycznia 2015 Czy po odkręceniu śruby 32 widocznej na foto odkręcę tylko wiskozę czy koło na pasek też? Tylko wisko. Pamiętaj że gwint masz lewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #1149 Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) hmm zdjelismy pokrywe rozrzadu, poluzowali 3 sruby, ustawili zebatke wdlg jakiegos znaku i podciagali auto delikatnie na 5 biegu przod tyl zeby sie te znaki zgraly. pozniej na kompie sprawdzili tak ze ustawione bylo prawie na 0,0. Zaczynam szukać przyczyny gdzie indziej być może jakaś nieszczelnosc układu paliwowego albo się cofa paliwo. Nie mam gdzie go zostawić z górki na noc. Dziś rano zauważyłem ze odpalił trochę szybciej jak mu wcisalem gaz do dechy no i nie zgasnal 3 razy przy tym a tak bywało. Jak tylko odpalił zgasilem go i odpalił juz na dotyk. Po przemacaniu wszystkich przewodow nie zauwazylem zadnego wycieku ale nastepnego ranka juz o wiele latwiej zapalil. wymienilem 3 przewody paliwowe do ktorych byl w miare dostep, stare byly juz sparciale, dodatkowo wymienilem zaworek zwrotny i wiekszosc obejm. Jest lepiej ale to jeszcze nie jest to co powinno byc. bede mial wiecej czasu wymienie reszte przewodow i filter. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez adik3x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1150 Napisano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Pany silnik widzi 83 st. a zegary 89 st. Czujnik wymieniałem rok temu na ori i pomiary się pokrywały. Znów się temp. rozjeżdża:dolamam Nie wiem co teraz za buble robią w tych czujnikach, zamienniki z febi 3 sprawdziłem na ostatnich dniach wszystkie źle wskazują, lepsze sztuki niby na pierwszy montaż też źle 2 szt. Kupiłem facet - 7.3258, ten dopiero pokrył temp. tak jak powinny. Jak by ten już nie przypasował to kolejna wycieczka na serwis , tylko tam nie wiem jak z wymianą , bo te to w zaprzyjaźnionym sklepie podmieniałem. Ogólnie wyrób części się pogorszył tak mocno że szkoda gadać ... Świeczki do podgrzewacza płynu z febi niecały rok wytrzymały, poszły na gwarancje ( 2 lata) więc koszta żadne ale znów wymiana itd. Cena chyba jest jednak wyznacznikiem części, bo przykł. świece z febi 22 zł. szt. a ngk, bosh,beru itd. od ponad 80 zł do 110zł szt. więc kompletnie nie opłacalne Edytowane 5 Stycznia 2015 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SemperFi Zgłoś #1151 Napisano 5 Stycznia 2015 bmateuszd Udało się mi odkręcić. Wydaje się mi ze to nie oryginalna wiskoza bo 99% jakie widziałem to behr a u mnie jest topran. Czy warto kupić za 100zł wisko KRAFT? nowa jeszcze nie montowana. A jak nie to jakiś inny zamiennik czy lepiej używke ori? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1152 Napisano 5 Stycznia 2015 Topran i Kraft to jeden shit. Napewno Topran nie robi na pierwszy montaż wiec nasi tam byli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukis3 Zgłoś #1153 Napisano 5 Stycznia 2015 Proszę o pomoc co to jest za czujnik na przedstawionym zdjęciu zaznaczony białą strzałką ? Mechanik twierdzi , że jest to czujnik temperatury odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na zegarach czy ma racje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #1154 Napisano 5 Stycznia 2015 Proszę o pomoc co to jest za czujnik na przedstawionym zdjęciu zaznaczony białą strzałką ?Mechanik twierdzi , że jest to czujnik temperatury odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na zegarach czy ma racje ? [ATTACH=CONFIG]126805[/ATTACH] Nie Kolego, to jest czujnik temperatury paliwa, znajduje się on na wężu powrotnym z pompy Vacum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukis3 Zgłoś #1155 Napisano 5 Stycznia 2015 ok dzięki , on twierdzi, że czujnik temperatury ma dwa piny ale czytając forum i przeglądając czujniki na allegro wszystkie mają 4 piny,posiadam auto z silnikiem AVB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #1156 Napisano 5 Stycznia 2015 (edytowane) ok dzięki , on twierdzi, że czujnik temperatury ma dwa piny ale czytając forum i przeglądając czujniki na allegro wszystkie mają 4 piny,posiadam auto z silnikiem AVB Przerażające jest to jaki poziom prezentują niektórzy mechanicy. Ostatnio jeden z nich opowiadał mi bajki o pompie vacum. Najlepiej będzie jak sam sobie sprawdzisz jaki masz czujnik. W załączonym zdjęciu masz pokazaną lokalizację czujnika temperatury. Ty masz z pewnością czujnik 4 pinowy (2 czujniki w jednym G2/G62) jeden podaje wskazania do licznika drugi do sterownika silnika. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez rycho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #1157 Napisano 6 Stycznia 2015 dzisiaj z rana podłączyłem kompa pod zimne auto, na zewnątrz wg termometru domowego temperatura -10, wg auta zewnętrzna -9 paliwo -9 powietrze zasysane -9 tem.płynu dla Ecu -8 cud miód i orzeszki wskazania czujników, ale..... czujnik podający temperature dla zegarów nie pokazuje temp. niższej niż 0.0st. zauważyłem już to kilka razy wcześniej, ECU przy tym wywala błąd tego czujnika że jest w tym momencie nie testowalny. gdy tylko temp. płynu przekroczy 0.0st. błąd sam znika z pamięci i czujnik pokazuje właściwe wskazania w parze z innymi czujnikami. czy tak być powinno? czy u was jest podobnie? prosiłbym o odpowiedź fachowców lub użytkowników aut z rocznika 98/99/00 gdyż to też może mieć kluczowe znaczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bba Zgłoś #1158 Napisano 6 Stycznia 2015 Witam. Jaka firma produkuje oryginalne czujniki? Trochę daleko mam do ASO i spróbuję to kupić w sklepie motoryzacyjnym. Czy nie jest to przypadkiem firma EPS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #1159 Napisano 6 Stycznia 2015 Pewien nie jestem ale chyba Behr:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1160 Napisano 6 Stycznia 2015 dzisiaj z rana podłączyłem kompa pod zimne auto, na zewnątrz wg termometru domowego temperatura -10, wg auta zewnętrzna -9 paliwo -9 powietrze zasysane -9 tem.płynu dla Ecu -8 cud miód i orzeszki wskazania czujników, ale..... czujnik podający temperature dla zegarów nie pokazuje temp. niższej niż 0.0st. zauważyłem już to kilka razy wcześniej, ECU przy tym wywala błąd tego czujnika że jest w tym momencie nie testowalny. gdy tylko temp. płynu przekroczy 0.0st. błąd sam znika z pamięci i czujnik pokazuje właściwe wskazania w parze z innymi czujnikami. czy tak być powinno? czy u was jest podobnie? prosiłbym o odpowiedź fachowców lub użytkowników aut z rocznika 98/99/00 gdyż to też może mieć kluczowe znaczenie Jeżeli wskazuje po przekroczeniu 0* na liczniku prawidłowo i na rozgrzanym wskazania na ecu ok.90* a na zegary powiedzmy w granicach 85-90 to nie ładuj się w koszta, najważniejsze są wskazania na ecu a te są prawidłowe by auto dostało dobre dawki, sprawdź jeszcze na nagrzanym aucie z podłączonym vag i przy okazji jakiej temp. na ecu otwiera termostat ( zacznie się chłodnica ciepła robić) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach