Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza sie naprawa byla wykonana zle. Zamowilem inny alternator z alegro , po wlozeniu go do auta wszystkie objawy zniknely:mlask.Auto laduje akumlator nie ma tego charakterystycznego dzwieku o ktorym pisalem. Problem rozwiazany, dzieks wam wszystkim za pomoc:dobrze.... pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam prosze o pomoc dzis podczas jazdy zgasły mi swiatła i zapoliła sie kontrolka hamulca recznego i ESP w dodatku zaczół mi wariować obrotomierz swiatła przygasły co sie mogło stać?? patrzyłem pod maske atlernotor chodzi pasek sie nie slizga...pomocy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam prosze o pomoc dzis podczas jazdy zgasły mi swiatła i zapoliła sie kontrolka hamulca recznego i ESP w dodatku zaczół mi wariować obrotomierz swiatła przygasły co sie mogło stać?? patrzyłem pod maske atlernotor chodzi pasek sie nie slizga...pomocy !
ale diody prostownicze lub regulator napięcia odmówiły posłuszeństwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !!

że tak powiem się wtrące !! padł mi regulator napięcia passat 1,9 tdi 110km 99rok czy opłaca się brać z tej aukcji ? ten o to regulator moze ktoś kupywał proszę o opine ??pozdraVWiam http://allegro.pl/regulator-napiecia-bosch-audi-skoda-seat-vw-merced-i1739622815.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !!

że tak powiem się wtrące !! padł mi regulator napięcia passat 1,9 tdi 110km 99rok czy opłaca się brać z tej aukcji ? ten o to regulator moze ktoś kupywał proszę o opine ??pozdraVWiam http://allegro.pl/regulator-napiecia...739622815.html

ten regulator napięcia to made in china albo daleki tybet to raz,dwa jak masz silnik AFN to pocieszę cię,że regulator będzie inny a co za tym idzie tańszy masz tu link do jakiegoś zamiennika http://allegro.pl/regulator-napiecia-do-alternatora-bosch-nowy-i1709678995.html

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opisze mój przypadek może ktoś będzie wiedział. Gdy silnik jest całkowicie zimny po odpaleniu włącza się kontrolka alternatora po przy gazowaniu do około 2 tyś. gaśnie, jest tak zawsze. Jeśli odpalę ponownie za chwilę już problemu niema (tylko gdy auto dłużej postoi np. dzień).

Co to by było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszło na PW:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie posiadam AFN'a i altka VALEO mam taki objawy iż wydaje mi się że coś nie łączy jak odpalę to słychać przez pare sekund tak jakby łożysko alternatora i co jakiś czas zapala mi się kontrolka akumulatora po chwili gaśnie. Ostatnio zapaliła mi się na stałe po nocy odplam kontrolka zgasła !!! co może być przyczyną ??

 

1.ładowanie na odpalonym bez świateł 14.5 V

2. z odpalonymi ze światłami trochę słabsze od 14 V do 14,15 V

 

czasami jest tak że przez cały tydzień nie ma żadnych objawów a tu nagle zapala się kontrolka

winą może być sprzęgiełko ?? czy występuje tu w ogóle sprzęgiełko czy może to regulator napięcia kiedyś mi się też zapaliła kontrolka jak ciagłem go do max obrotów (4000 w góre jak odpuściłem gaz to się wyłączyła kontrolka za 2 razem już było spoko)

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy występuje tu w ogóle sprzęgiełko
tak występuje i objawy jakie opisujesz mogą świadczyć o stopniowym zużycia się sprzęgiełka-wolnobiegu.Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za Twoja rade postaram się jak najszybciej wyciągnąć alternator i to sprawdzę napiszę co było przyczyną

 

ale czy aby napewno to może powodować że zapala się kontrolka ładowania ??

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj usiłowałem wyjąć alternator w swoim Passacie. Nie mogę wyjąć dolnej śruby mocującej alternator bo przeszkadza mi wiatrak chłodnicy. Może ktoś podpowie mi jak odkręcić mam śrubę wiatraka, która jest od tyłu pod alternatorem?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wysunąć tę śrubę alternatora max do wiatraka a potem całym altkiem wyjeżdżaj do góry. Ruszaj nim góra/dół aż się trochę podniesie i spróbuj śrubę też podciągnąć do góry. Altek ma wycięcie w miejscu tej śruby żeby nie trzeba było demontować wiatraka. Śruba wyjdzie po skosie do góry.

 

nie ruszaj wiatraka ani jego śrub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Próbowałem i próbowałem wyjąc alternator ale nie udało mi się. Znajomy poradził mi, żebym w pierwszej kolejności zobaczył regulator napięcia wraz ze szczotkami. Po jego wyjęciu (znajduje się na wierzchu z tyłu alternatora) okazało się, że szczotki się zużyły i trzeba go wymienić. Po zakupie i wymianie na nowy (koszt 190zł) okazało się, że wszystko wróciło do normy i mam już ładowanie. Przy tej okazji wymieniłem również akumulator.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do tematu. Wczoraj pojechałem jakieś 30km, potem auto stało jakieś 10 minut i nie zapaliłem. Aku do zera wyczerpany. Kontrolka nie świeciła ani nic się nie działo. Odpaliłem z duszą na ramieniu na pycha zapalił, ale podczas drogi był taki słaby aku, że jak otwierałem szybę, to radio gasło..... Dzisiaj zmieniłem na inny aku co leżał w garażu. Auto zapaliło bez problemu. Patrzę na zapalonym samochodzie prąd na klemach 12.8V. po 5 minutach klepania na postoju 12.4V po kolejnych pięciu 12.2V

 

I teraz pytanie co padło? Regulator napięcia? Czy może coś w alternatorze? Nie bardzo mam gdzie jechać nim, bo prądu tyle co w aku jest;/ Da się na stole u mechanika sprawdzić co padło jakbym mu zawiózł alternator?

 

Czemu nie zaświeciła mi się kontrolka od ładowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie do wymiany poszedł szczotkotrzymacz (najprawdopodobniej jest on raze ze szczotkami i regulatorem napięcia). Nie wiem ile za wymianę, bo gratis od taty dostałem, le teraz ładowanie 14.4 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyłączam się do tematu. Wczoraj pojechałem jakieś 30km, potem auto stało jakieś 10 minut i nie zapaliłem. Aku do zera wyczerpany. Kontrolka nie świeciła ani nic się nie działo. Odpaliłem z duszą na ramieniu na pycha zapalił, ale podczas drogi był taki słaby aku, że jak otwierałem szybę, to radio gasło..... Dzisiaj zmieniłem na inny aku co leżał w garażu. Auto zapaliło bez problemu. Patrzę na zapalonym samochodzie prąd na klemach 12.8V. po 5 minutach klepania na postoju 12.4V po kolejnych pięciu 12.

I teraz pytanie co padło? Regulator napięcia? Czy może coś w alternatorze? Nie bardzo mam gdzie jechać nim, bo prądu tyle co w aku jest;/ Da się na stole u mechanika sprawdzić co padło jakbym mu zawiózł alternator?

 

Czemu nie zaświeciła mi się kontrolka od ładowania.

Jedz do elektryka nie mechanika,chyba że potrafi.Najprościej wymienić regulator,chyba jest ze szczotkami jak w b-4.Lampka nie gaśnie ale może być słabe ładowanie.Trzeba pomierzyć.

 

---------- Dodano o 20:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:03 ----------

 

U mnie do wymiany poszedł szczotkotrzymacz (najprawdopodobniej jest on raze ze szczotkami i regulatorem napięcia). Nie wiem ile za wymianę, bo gratis od taty dostałem, le teraz ładowanie 14.4 :D

Żeby wymienić regulator musisz najpierw odkręcic osłone i sama wymiana jest prosta.Jezeli sam nie umiesz to koszt jest groszowy,prosta rzecz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiem, ale nie widziałem co jest więc oddałem cały do naprawy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość repeta82

ja mam takie pytanie, mnie też wyświetlił się komunikat o alternatorze, czy przyczyną może być wysoka temp. na zewnątrz, czy możliwe jest że pod wpływem wysokiej temp. pasek uległ rozciągnięciu przez co mógłby złapać luz na kole i takowy komunikat by się wyświetlił. wiem że to może brzmi dość absurdalnie, ale mam taka wiedzę na temat samochodów jak nasz premier na temat dobrobytu w Polsce - nikłą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zapytam Was - fachowców - taki przypadek:

-jadę autkiem normalnie, bez żadnych rewelacji, nagle zapala mi się kontrolka baterii i mruga, wyświetla się komunikat, że coś tam dolega GENERATOR WERKSTATT! i piszczy dźwięk alarmowy (jeden długi sygnał)........

Zauważyłem zależność, że im wyższe obroty tym bardziej wyje (piszczy dźwięk komunikatu) i częściej pokazuje się ten napis po niemiecku.

Na wolnych obrotach tylko sobie znaczek aku miga........

 

O co chodzi???????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności