Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

kolego sanlee całkiem możliwe że padło Ci sprzęgiełko na alternatorze(to te kółko pasowe) ja miałem podobne objawy i po wymianie właśnie jego już dość dawno wszystko oki. podobno te alternatory żadko się psują a sprzęgiełka to tak przy zbliżającym sie przebiegu 200tyś km odmawiają posłuszeństwa.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podebne sie pod temat chociaz mam inny problem. Konkretnie chodzi mi o to ze urwalo mi sie sprzegielko, tak to sie chyba nazywa. BYlo ono na alternatorze... kolko odlecialo ale zostal ''gwitn''? Pytanie moje jest takie, czy w tym wypadku musze wymienic caly alternator?! Czy wystarczy sprzegielko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podebne sie pod temat chociaz mam inny problem. Konkretnie chodzi mi o to ze urwalo mi sie sprzegielko, tak to sie chyba nazywa. BYlo ono na alternatorze... kolko odlecialo ale zostal ''gwitn''? Pytanie moje jest takie, czy w tym wypadku musze wymienic caly alternator?! Czy wystarczy sprzegielko?

 

Sprawdz gwint czy nie jest uszkodzony czy da rade nakręcic sprzęgiełko ja miałem taki sam przypadek jak ty tylko w niemcowni na autobanie uszkodziło mi gwint tak że nic nie dało się zrobic i musiałem kupic nowy alternator a do domu miałem jeszcze 500 setek i sam wymieniałem pod warsztatem dobrze że niemcy pożyczyli klucze pół godziny roboty na spokojnie i 400 euro lżejszy w kieszeni ale mam nadzieje że u ciebie to tylko sprzęgiełko:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z alternatorem, jakiś czas temu była taka rzecz, że zaczynał ładować po lekkim dodaniu gazu po odpaleniu silnika wymieniłem cały ten mostek prostowniczy (czy jakoś tak to się nazywa) ale nic to pomogło jakiś czas tak jeździłem aż całkowicie przestał ładować. Dziwnie to wyglądało bo po odpaleniu tak samo trzeba było dodać gazu żeby kontrolka ładowania zgasła ale nie ładował wtedy i tak (12.5v) choć kontrolka się nie świeci. W ciemno wymieniłem regulator napięcia i problem jest teraz taki, odpalam auto a kontrolka ładowania zamiast zgasnąć lekko przygasa (świeci się delikatnie nie zależnie od obrotów silnika) ładowanie jest na poziomie 13,88v a gdy włączę światła spada do 12.7v.

Co z tym fantem zrobić? dodam, że alternator mam boscha a części wymieniałem na oryginalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Podpinam sie pod temat!!!

 

W wątku wyczytałem jak wyjąć alternator i faktycznie nie trzeba nic łamać ani psuć!!!

 

 

Ale mam inny problem,

 

Jakie są różnice miedzy alternatorami:

Mieszkam w uk, chce kupić drugi alternator!!!

 

Ciężko mi znaleźć dokładnie altka o takim samym numerze części, mój ma 120A

 

Jest masa innych altków wyglądających identycznie z obudowy, mają 120 A i np numer części różniący się tylko dwoma ostatnimi cyframi, czy altek wyglądający tak samo jak moj o takim samym Amperarzu ale innym nr części będzie ok.

 

Doadam tylko ze mój altek to bosch o nr 028 903 031

 

Wyjałem go dzisiaj bo zaczeła migać kontrolka i pojawił sie sygnał dzwiękowy.

 

Poza tym altek zaczął rzęzić jak to kolega gdzies na forum napisał jakby ktoś do pustej puszki ŻYWCA wrzucił parę podkładak i trząsał!!!

 

Myslałem tez o podmiance na valeo ale tam to juz wogole inne numery cześci!!!

 

Zgłupiałem prosze o podpowiedzi!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zakup używanego alternatora to wcale nie trzeba się trzymać numeru części, zasadniczo wszystkie z grupy VAG 1.9 lub 2.0 TDI okresu 2000-2010 będą pasować. Jednak odradzam kupować Valeo bo są bardziej awaryjne. Najlepiej kupić coś w miarę młodego np. u mnie kręci się już Bosch 140A z 2010r. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to sprzęgiełko/rolka alternatora, jeżeli nie chce się go wymieniać to należy sprawdzić czy w nowym będzie miało taką samą ilość rowków, były dwa rodzaje 5 lub 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, Grzechuuu o takie info mi chodziło.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trochę czasu minęło od odtatniego postu tutaj, ale żeby nie zakładać nowego zapytam w tym miejscu: podczas jazdy napięcie ładowania mierzone na akumulatorze wynosi różnie, od 13,98 do 14,3. (podpiąłem miernik kablami do aku i poprowadziłem do kabiny więc widzę poczas jazdy). W czasie jazdy kiedy silnik jest nagrzany, słychać cyknięcie jakiegoś przekaźnika i wtedy wartość ładowania podnosi się do wspomnianych 14,3.

A druga sprawa: kiedy porównuję pomiar ładowania na postoju na odpalonym silniku na zaciskach aku z pomiarem na zacisku plusowym bezpośrenio na alternatorze to na altku jest około 0,2 V więcej. czy taki spadek napięcia jest normalny? Czy powinno być tyle samo na plusie alternatora i plusie akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie szukaj dziury w całym, pracuje prawidłowo i nic nie grzebać. Utrata tych 0,2 to na kablach na pewno jest ale napięcie masz w normie. Te pstryk to albo podgrzewacz cieczy chłodzącej ( 3 świeczki) albo elekt. nagrzewnica. Wyłączy się to w okolicy 80* , jak masz vag to zauważysz to w silnik-gr. 16 3 kolumna bodajże - 11 oznacza grzanie max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko ze nie trzeba odkrecac zderzaka aby wyjac alternator , jest na to pewna sztuczka-wylamuje sie zeberka aluminiowe w wentylatorze chlodnicy(radze wylamac symetrycznie).

 

witam

panowie czym grozi późniejszym w użytkowaniu wisco z wyłamanymi żeberkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

panowie czym grozi późniejszym w użytkowaniu wisco z wyłamanymi żeberkami?

 

odpowiem sam dla innych :)

a mianowicie niczym jeśli właśnie zrobi się to symetrycznie (wyłamane po przeciwnych stronach) wisco nie będzie miało bicia i łożysku nic się nie stanie.

co do samego wisca niczemu to nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, nie byłeś oszukany w momencie kiedy aku jest 120ah i jest rozładowane twój alternator próbuje go naładować jak najszybciej ładując dużym amperażem , a na pewno miałeś w trakcie drogi na myjnie włączone inne odbiorniki jak światła, radio itd. w efekcie twój 120A alternator nie udźwignął zdecydowanie większego natężenia dziwi mnie tylko to ze na czas montażu go nie naładowali. No chyba że aku to zwłoki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy no i niestety mam dziwny problem , zawsze dzieje sie tak na zimnym silniku po odpaleniu zapala sie kontrolka ladowania i zaczyna cos trzeszczec w alternatorze sprawdzam miernikiem i ladowanie barzdo slabe , gasze silnik odpalam i wszystko jet ok kontrolka gasnie ladowanie 14,3 . I tak za każdym razem jak zimny silnik po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy , dodam ze miesiac temu wymienialem sprzegielko altenatora , pasek ,i rolke . jak te obiawy sie zaczely stawialem na padniety regulator i dzis go wymienilem na nowy ale problem dalej sie pojawia prosze o pomoc moze ktos mial cos podobnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Tydzień temu odpaliłem auto z rana i zaświeciła mi się kontrolka ładowania i komunikat - alternator warsztat, ale przejechałem kilometr do przedszkola i zgasiłem. Jak wróciłem i odpaliłem znów już wszystko było ok i więcej się nie pojawiło, ale wczoraj zauważyłem dziwny hałas z okolic alternatora jak silnik jest zimny. Jak ciepły też coś słychać, ale dużo ciszej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko wskazuje na to ze sprzegielko pada czyli rolka prowadzaca pasek tez tak miałem poczatkowo zapalal sie komunikat generato cos tam......az kontrolka sie zapalila na stałe i wymiana sprawe zalatwila z tym ze ja cay alternator zregenerowałem by miec juz spokuj

sa 2 rodzje tych rolek wiec przy doborze warto zwrocic uwage !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ja miesiac temu wymienialem rolke(sprzegielko) napinacz i pasek czy to mozliwe ze juz by sie skonczylo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli bylo INA to raczej nie wiec moze lozyska sa juz na wykonczeniu i hurgola????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A trudno jest wymienić to sprzęgiełko. Ono jest nakręcane i kontrowane czy jak, sam dam radę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam dasz rade tylko klucz specjalny jest potrzebny wiec nie wiem czy w standardowym warsztacie dasz rade ogarnąć albo wyciagnij dziada kup sprzeglo i podjedz do kogos co sie bawi w te klocki i zminicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, będę działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności