waldi2807 Zgłoś #101 Napisano 5 Sierpnia 2012 kolego sanlee całkiem możliwe że padło Ci sprzęgiełko na alternatorze(to te kółko pasowe) ja miałem podobne objawy i po wymianie właśnie jego już dość dawno wszystko oki. podobno te alternatory żadko się psują a sprzęgiełka to tak przy zbliżającym sie przebiegu 200tyś km odmawiają posłuszeństwa. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukassos Zgłoś #102 Napisano 14 Sierpnia 2012 Podebne sie pod temat chociaz mam inny problem. Konkretnie chodzi mi o to ze urwalo mi sie sprzegielko, tak to sie chyba nazywa. BYlo ono na alternatorze... kolko odlecialo ale zostal ''gwitn''? Pytanie moje jest takie, czy w tym wypadku musze wymienic caly alternator?! Czy wystarczy sprzegielko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michu409 Zgłoś #103 Napisano 14 Sierpnia 2012 Podebne sie pod temat chociaz mam inny problem. Konkretnie chodzi mi o to ze urwalo mi sie sprzegielko, tak to sie chyba nazywa. BYlo ono na alternatorze... kolko odlecialo ale zostal ''gwitn''? Pytanie moje jest takie, czy w tym wypadku musze wymienic caly alternator?! Czy wystarczy sprzegielko? Sprawdz gwint czy nie jest uszkodzony czy da rade nakręcic sprzęgiełko ja miałem taki sam przypadek jak ty tylko w niemcowni na autobanie uszkodziło mi gwint tak że nic nie dało się zrobic i musiałem kupic nowy alternator a do domu miałem jeszcze 500 setek i sam wymieniałem pod warsztatem dobrze że niemcy pożyczyli klucze pół godziny roboty na spokojnie i 400 euro lżejszy w kieszeni ale mam nadzieje że u ciebie to tylko sprzęgiełko:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnx Zgłoś #104 Napisano 14 Sierpnia 2012 Witam mam problem z alternatorem, jakiś czas temu była taka rzecz, że zaczynał ładować po lekkim dodaniu gazu po odpaleniu silnika wymieniłem cały ten mostek prostowniczy (czy jakoś tak to się nazywa) ale nic to pomogło jakiś czas tak jeździłem aż całkowicie przestał ładować. Dziwnie to wyglądało bo po odpaleniu tak samo trzeba było dodać gazu żeby kontrolka ładowania zgasła ale nie ładował wtedy i tak (12.5v) choć kontrolka się nie świeci. W ciemno wymieniłem regulator napięcia i problem jest teraz taki, odpalam auto a kontrolka ładowania zamiast zgasnąć lekko przygasa (świeci się delikatnie nie zależnie od obrotów silnika) ładowanie jest na poziomie 13,88v a gdy włączę światła spada do 12.7v. Co z tym fantem zrobić? dodam, że alternator mam boscha a części wymieniałem na oryginalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lechu83 Zgłoś #105 Napisano 5 Września 2012 Witam, Podpinam sie pod temat!!! W wątku wyczytałem jak wyjąć alternator i faktycznie nie trzeba nic łamać ani psuć!!! Ale mam inny problem, Jakie są różnice miedzy alternatorami: Mieszkam w uk, chce kupić drugi alternator!!! Ciężko mi znaleźć dokładnie altka o takim samym numerze części, mój ma 120A Jest masa innych altków wyglądających identycznie z obudowy, mają 120 A i np numer części różniący się tylko dwoma ostatnimi cyframi, czy altek wyglądający tak samo jak moj o takim samym Amperarzu ale innym nr części będzie ok. Doadam tylko ze mój altek to bosch o nr 028 903 031 Wyjałem go dzisiaj bo zaczeła migać kontrolka i pojawił sie sygnał dzwiękowy. Poza tym altek zaczął rzęzić jak to kolega gdzies na forum napisał jakby ktoś do pustej puszki ŻYWCA wrzucił parę podkładak i trząsał!!! Myslałem tez o podmiance na valeo ale tam to juz wogole inne numery cześci!!! Zgłupiałem prosze o podpowiedzi!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #106 Napisano 5 Września 2012 Jeżeli chodzi o zakup używanego alternatora to wcale nie trzeba się trzymać numeru części, zasadniczo wszystkie z grupy VAG 1.9 lub 2.0 TDI okresu 2000-2010 będą pasować. Jednak odradzam kupować Valeo bo są bardziej awaryjne. Najlepiej kupić coś w miarę młodego np. u mnie kręci się już Bosch 140A z 2010r. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to sprzęgiełko/rolka alternatora, jeżeli nie chce się go wymieniać to należy sprawdzić czy w nowym będzie miało taką samą ilość rowków, były dwa rodzaje 5 lub 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lechu83 Zgłoś #107 Napisano 6 Września 2012 Dzieki, Grzechuuu o takie info mi chodziło.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #108 Napisano 13 Lutego 2013 Witam, trochę czasu minęło od odtatniego postu tutaj, ale żeby nie zakładać nowego zapytam w tym miejscu: podczas jazdy napięcie ładowania mierzone na akumulatorze wynosi różnie, od 13,98 do 14,3. (podpiąłem miernik kablami do aku i poprowadziłem do kabiny więc widzę poczas jazdy). W czasie jazdy kiedy silnik jest nagrzany, słychać cyknięcie jakiegoś przekaźnika i wtedy wartość ładowania podnosi się do wspomnianych 14,3. A druga sprawa: kiedy porównuję pomiar ładowania na postoju na odpalonym silniku na zaciskach aku z pomiarem na zacisku plusowym bezpośrenio na alternatorze to na altku jest około 0,2 V więcej. czy taki spadek napięcia jest normalny? Czy powinno być tyle samo na plusie alternatora i plusie akumulatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #109 Napisano 13 Lutego 2013 nie szukaj dziury w całym, pracuje prawidłowo i nic nie grzebać. Utrata tych 0,2 to na kablach na pewno jest ale napięcie masz w normie. Te pstryk to albo podgrzewacz cieczy chłodzącej ( 3 świeczki) albo elekt. nagrzewnica. Wyłączy się to w okolicy 80* , jak masz vag to zauważysz to w silnik-gr. 16 3 kolumna bodajże - 11 oznacza grzanie max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #110 Napisano 8 Maja 2013 Dodam tylko ze nie trzeba odkrecac zderzaka aby wyjac alternator , jest na to pewna sztuczka-wylamuje sie zeberka aluminiowe w wentylatorze chlodnicy(radze wylamac symetrycznie). witam panowie czym grozi późniejszym w użytkowaniu wisco z wyłamanymi żeberkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #111 Napisano 9 Maja 2013 witam panowie czym grozi późniejszym w użytkowaniu wisco z wyłamanymi żeberkami? odpowiem sam dla innych a mianowicie niczym jeśli właśnie zrobi się to symetrycznie (wyłamane po przeciwnych stronach) wisco nie będzie miało bicia i łożysku nic się nie stanie. co do samego wisca niczemu to nie przeszkadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SIEKIERA Zgłoś #112 Napisano 28 Listopada 2013 nie, nie byłeś oszukany w momencie kiedy aku jest 120ah i jest rozładowane twój alternator próbuje go naładować jak najszybciej ładując dużym amperażem , a na pewno miałeś w trakcie drogi na myjnie włączone inne odbiorniki jak światła, radio itd. w efekcie twój 120A alternator nie udźwignął zdecydowanie większego natężenia dziwi mnie tylko to ze na czas montażu go nie naładowali. No chyba że aku to zwłoki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler11158 Zgłoś #113 Napisano 1 Grudnia 2013 Witam koledzy no i niestety mam dziwny problem , zawsze dzieje sie tak na zimnym silniku po odpaleniu zapala sie kontrolka ladowania i zaczyna cos trzeszczec w alternatorze sprawdzam miernikiem i ladowanie barzdo slabe , gasze silnik odpalam i wszystko jet ok kontrolka gasnie ladowanie 14,3 . I tak za każdym razem jak zimny silnik po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy , dodam ze miesiac temu wymienialem sprzegielko altenatora , pasek ,i rolke . jak te obiawy sie zaczely stawialem na padniety regulator i dzis go wymienilem na nowy ale problem dalej sie pojawia prosze o pomoc moze ktos mial cos podobnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #114 Napisano 2 Grudnia 2013 Mam to samo. Tydzień temu odpaliłem auto z rana i zaświeciła mi się kontrolka ładowania i komunikat - alternator warsztat, ale przejechałem kilometr do przedszkola i zgasiłem. Jak wróciłem i odpaliłem znów już wszystko było ok i więcej się nie pojawiło, ale wczoraj zauważyłem dziwny hałas z okolic alternatora jak silnik jest zimny. Jak ciepły też coś słychać, ale dużo ciszej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #115 Napisano 2 Grudnia 2013 No to wszystko wskazuje na to ze sprzegielko pada czyli rolka prowadzaca pasek tez tak miałem poczatkowo zapalal sie komunikat generato cos tam......az kontrolka sie zapalila na stałe i wymiana sprawe zalatwila z tym ze ja cay alternator zregenerowałem by miec juz spokuj sa 2 rodzje tych rolek wiec przy doborze warto zwrocic uwage !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler11158 Zgłoś #116 Napisano 2 Grudnia 2013 Tylko ze ja miesiac temu wymienialem rolke(sprzegielko) napinacz i pasek czy to mozliwe ze juz by sie skonczylo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #117 Napisano 2 Grudnia 2013 jesli bylo INA to raczej nie wiec moze lozyska sa juz na wykonczeniu i hurgola???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #118 Napisano 2 Grudnia 2013 A trudno jest wymienić to sprzęgiełko. Ono jest nakręcane i kontrowane czy jak, sam dam radę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #119 Napisano 2 Grudnia 2013 sam dasz rade tylko klucz specjalny jest potrzebny wiec nie wiem czy w standardowym warsztacie dasz rade ogarnąć albo wyciagnij dziada kup sprzeglo i podjedz do kogos co sie bawi w te klocki i zminicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zguba79 Zgłoś #120 Napisano 2 Grudnia 2013 Dzięki, będę działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach