Jump to content
wojtusp

Alternator padł ?

Recommended Posts

Witam!

 

Mam taki problem, dzisiaj po pracy gdy odpalilem auto ukazal sie komunikat GENERATOR WERKSTATT i pojawila sie kontrolka akumulatora. W drodze z pracy raz sie wylaczal a raz wlaczal komunikat i kontrolka. Myslalem ze jakas zacinka tylko. Teraz swieci sie non stop - siadl alternator czy cos innego moze byc przyczyna? Gdy kontrolka gasnela to bylo slychac glosniejsza pracealtrernatora a gdy sie zaswiecala to cisza... Pasek sie kreci... Pomocy od czego zaczac bo moge czasami nie dojechac do mechanika...

:(

 

P.S. Jakie wymienne czesci alternatora najczesciej siadaja? Czy bede musial wymienic caly alternator, jaki koszt do mojej wersji Passata?

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest podlasiak_vw

alternator nówka to 500-650zł, używka-połowę tego. ale tak sie zastanawiam czy tam nie ma jakichs częsci wymiennych... a ładuje ci on? autko paliło dobrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem bardzo podobny przypadek zapalilem ayto rano przejechalem kilka metrow i taki sam komunikat pozatym silnik jakby zaczelo cos glosniej pracowac i u mnie okazalo sie ze bylo walniete kolo pasowe alternatora (zacielo sie) a to na czym siedzi pasek na alternatorze to dziala jak kontra w rowerze lub wolnobieg i zdarza sie ze albo cie zatnie albo nie zaskakuje i wtedy nie ma ladowania koszt okolo 70zl na allegro w servisie powiedzieli 220 i jeszce trza bylo z niemiec zamawiac i czekac ponad tydzien porazka najlepiej sprawdzic czy to wlasnie to trzeba sprubowac ruszyc komutatorem alternatora tj tymi lopatkami w srodku alternatora jesli sie kreca w jedna strone a w druga blokuja to nie to i trzeba szukac innej pzryczyny pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alternator nówka to 500-650zł, używka-połowę tego. ale tak sie zastanawiam czy tam nie ma jakichs częsci wymiennych... a ładuje ci on? autko paliło dobrze?

 

 

do dzisiaj wszystko bylo ok, po wyjsciu dzisiaj z pracy zapalilem auto i zaczela mrugac kontrolka akumulatora i komunikat "generator..." teraz tez pali na dodyk dopoki nie rozladuje sie akumulator bo podejrzewam ze nie ma ladowania teraz jak sie swieci caly czas kontrolka akumulatora... :/

 

w tym watku kolega "MARIOS" mial podobny problem, moze to to ?

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4983&highlight=kontrolka+akumulatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź szczotki, byc może też pada łożysko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem podobna awarie. Elektryk mowil ze nie spotkal se jescze z ze zurzytymi szczotkami w tej seri. Okazalo sie ze od drgan poluzwalo sie uzwojenie wzbudnika (to nawiniete na wirniku),na skutek luznego uzwojenia zerwal sie jeden z konców uzwojenia. Polutowano i dosztukowano kawalek drutu ale i tak po miesiacu awaria powturzyla sie. Moze gdyby uzyli miekiegokleju a nie zasychajacego na kamien to by nie peklo i dzialalo. Nastepnie kupilem uzywany alternator, a ze mial nieco inna obudowe to elektryk przelozyl mi tylko wirnik do mojego i dziala po dzis dzien. Za pierwszym razem zaplacilem 80zl, za drugim 80 plus uzywany alternator z allegro 150zl.

Dodam tylko ze nie trzeba odkrecac zderzaka aby wyjac alternator , jest na to pewna sztuczka-wylamuje sie zeberka aluminiowe w wentylatorze chlodnicy(radze wylamac symetrycznie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź najpierw sprzęgiełko alternatora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Czech

Najczęściej wysiada regulator napięcia, koszt zakupu nowego w granicach 50zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiłbym na koło pasowe alternatora - przycina się

Share this post


Link to post
Share on other sites
obstawiłbym na koło pasowe alternatora - przycina się

 

też to obstawiam :) miałem kiedyś raz tez taki komunikat i okazało sie ze sprzęgiełko stało ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez obstawiam kółko, naprawiałem ostatnio.

Ktos pisał, że nówka altek 500 zeta, ja sie pytam gdzie??:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i zaprowadzilem auto do elektryka i po jakims czasie dzowni i mowi ze wirnik alternatora padł i moze wymienic na regenerowany alternator za 400zl bez zwrotu starego. Ja mialem VALEO i podobno one czesto sie psuja. Jak uslyszalem przez telefon koszt jaki sobie zazadali 400zl to zbladlem, ale zdecydowalem sie i juz smigam. Sadzicie ze przeplacilem?

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Czech

Powiedz mi czy widziałeś rozebrany na części twój poprzedni alternator. Bo jeśli był w całości to nie wiem jak mogł stwierdzić że to wirnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak byl rozebrany, tylko cena wymiany mnie zalamala :/

ale to nie koniec problemow, poprzedni post napisalem 10 min po powrocie od elektryka i jeszcze wszystko bylo OK. Wiec postanowilem pojechac na myjnie i przejechalem 1km i znow kontrolka od ladowania sie zapalila :/ szybko pojechalem do warsztatu i alternator tak byl goracy ze rozgrzal sie do czerwonosci, spalil sie podobno. Wymienili na inny na miejscu i sprawdzili ladowanie, stwierdzili ze to akumulator i tymczasowo wlozyli mi inny akumulator. Jutro wloza ten moj naladowany i stwierdza czy winien byl od poczatku akumulator. Dodam tylko ze bez ladowania jezdzilem 3 dni i palil na dotyk. jak to mozliwe ???

 

Zostalem oszukany?

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ciekawe jeszcze nigdy nie slyszalem by padniety aku byl przyczyna rozgrzania sie alternatora do czewonosci musial by zrobic zwarcie a wtedy auto napewno by stanelo A co do kosztu samego alternatora to koszt uzywki na allegro od 150 - 200 250 - wystarczy sie rozgladnac a demontarz troche skomplikowanya sam alternator trzyma sie na 2 srubach ale zeby wyjac jedna z nich trzeba przynajmniej u mnie zdemontowac wisko pierwszy raz w zyciu to robilem i zajelo mi to z ponownym montarzem jaka godzine moze poltorej do przekrecenia zas samego kola pasowego potrzeba dosc specyficznego klucza i nie sadze by ktos kto nie zajmuje sie mechanika mial taki na stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest podlasiak_vw

jak warsztat oszustów to na bank ci powiedzą ze twój stary aku był jedynym winowajcą (żeby nie wyszlo ze zrobili fuszerke ) jak juz sie zabrali to powinni wszystko posprawdzac, zapłaciłeś kase i robota ma byc zrobiona a nie coś szwankuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam tylko ze nie trzeba odkrecac zderzaka aby wyjac alternator , jest na to pewna sztuczka-wylamuje sie zeberka aluminiowe w wentylatorze chlodnicy(radze wylamac symetrycznie).

 

 

nie no luzik. ja mam lepszy patent, mozna wziac palnik i upalic gnoja tylko trzeba to zrobic rowno( tak zeby sie podpiekl jednakowo z gory i z dolu). aaaa i przede wszystkim na to wszystko musi patrzec nowy alternator- tak profilaktycznie- zeby wiedzial co go czeka jak sie zepsuje.

albo mlotek taki 10 kg. i z gory gnoja.

ja wyciagnelem bez ulamywania i bez wiekszych( eeeeee moja zona podpowiada ze mam napisac, ze to zrobil moj mechanik, bo ja nawet go sam nie myje) problemow.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie o czym wy piszecie jakie palniki jakie wylamywania zeberek jakie odkrecanie zderzaka ???

Wymiana alternatora bez tych zabiegow nie potrwa dluzej niz godzine moze poltorej mowie o osobie ktora nigdy tego wczesniej nie robila a po wylamaniu zeberek wetntylator nie bedzie juz wywazony to samo po ich wytopieniu

Wisko trzyma sie tylko na jednej srubce na imbus przykrecone jest od tylu.

Coprawda potrzebny jest dluzszy imbus niewiem okolo 12-15 cm i jak w moim przypadku klucz lancuchowy taki do odkrecania filtra oleju by przy odkrecaniu unieruchomic wentylator pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak pisze Poldeczek, wystarczy imbusem popuścić śrube od "wiska" i cofa sie wtedy do przodu i altek wyłazi bez problemu.

 

Na allegro nówka 500?? Chyba z Chin bo że to jest Valeo albo Bosch to nie uwierze :eek:

 

Wojtusp cos kłamią Cie mechaniory bo aku nie ma wpływu na to, że altec rozgrzewa się, coś jest nie tak z nim. A to, że jeździłes 3 dni to zasługa aku, miałes dobrze naładowany i jeździłes na samym aku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy