Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Ja mam pasata B3 . Wymieniłem nagrzewnice na nową,klapy działają a gąbki w nich były popękane i je zakleiłem. Temperatura na zegarze 75-80 stopni a auto ledwo grzeje. Patrzyłem w golfie, jetta wszedzie układ jest taki sam i tam grzeje jek cholera a u mnie tak sobie... brak mi słow i pomysłów. Przedtem miałem Renault 19 i tam parzyło powietrze z kratek a tu żenada.

 

Co to za temperatura? Termostat do wymiany. I zacznie grzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich. Ja mam pasata B3 . Wymieniłem nagrzewnice na nową,klapy działają a gąbki w nich były popękane i je zakleiłem. Temperatura na zegarze 75-80 stopni a auto ledwo grzeje. Patrzyłem w golfie, jetta wszedzie układ jest taki sam i tam grzeje jek cholera a u mnie tak sobie... brak mi słow i pomysłów. Przedtem miałem Renault 19 i tam parzyło powietrze z kratek a tu żenada.

Termostat do wymiany, przeczytaj ten temat:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25565&highlight=termostat&page=2

w poście nr 36 masz moje fotki jak się dobrać do termostatu w silniku RP. Koszt termostatu wahler, innych wynalazków nie polecałbym, to około 30-35 pln. Jak masz gdzie (trzeba mieć kanał) to wymiana zajmie coś około 1,5 godziny bez pośpiechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masz tak jak kolega w jednym z poprzednich postów jakiś zaworek odcinający nagrzewnicę? Może coś jest przypchane, jakiś wąż do nagrzewnicy, ale trudno stwierdzić bez oględzin temperatury samej nagrzewnicy. Poza tym, co do termostatu, benzyniaki bardzo szybko się nagrzewają przy sprawnym układzie i trzymają wyższą temperaturę, dla przykładu, u mnie w 2e przy -20 po 10km mam 90 stopni na zegarze (na mfa olej ok. 98) i taka temperatura cały czas się trzyma, a letnie powietrze leci już praktycznie po 2km. Może faktycznie termostat walnięty i cały czas masz uchylony, tak jak ja miałem latem (temp 70-75), ale wtedy mi to nie przeszkadzało;) Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienic termostat, duzo nie kosztuje. W dwoch autach niby wszystko bylo ok tj. rury przy chlodnicy nagrzewaly sie tak jak teoretycznie powinny, a silnik mial problem z dogrzaniem. Fakt, ze grzaly, ale po wymianie caly czas pelne 90st i ogrzewanie oczywiscie tez zyskalo troche poweru ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Gorąco! Wymiana termostatu pomogła!Temperatura90-93stopnie. przy renówce nie miałem pisanych stopni dlatego nie wiedziałem co i jak.Dziękuje za pomoc.Pozdrawiam. teraz jestem zadowolony ze swojego autka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat, mało płynu, zapchana nagrzewnica lub jakiś wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, znowu ja... Wszystko co możliwe - jest sprawdzone w 100%. Tylko zauważyłem, że na jednej klapce w środku (dosyć duża) są dziury - chyba oryginalne, które powinny być zakryte gąbką - a jej nie ma. Czy brak tej gąbki może mieć wpływ na ogrzewanie? Jak włoże rękę do kanału to w środku jest gorące powietrze, ale miesza się z zimnym i w efekcie na zewnątrz wylatuje letnie. Pomóżcie - bo pomysłów zaczyna brakować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy brak tej gąbki może mieć wpływ na ogrzewanie?

To wlasnie to, bylo wiele postow na temat tych gabek.poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wina tej gąbki u kolegi też ich nie było a w efekcie grzania nie było a wymieniliśmy i nagrzewnice i termostat:/ Te gąbki zastąpiliśmy grubą pianką pod panele:D Pozdrawiam spróbuj może i u Ciebie ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy nagrzewnicę można by było przepłukać myjką wysokociśnieniową(karcher)? Słabiutko grzeje, dzisiaj wymieniam termostat i profilaktycznie przepłukałbym nagrzewnicę. Pytam, ponieważ nie jestem pewien czy ciśnienie przepływającej wody nie będzie zbyt duże by bezpiecznie ją przepłukać, nie chciałbym rozbierać całego pulpitu przez własną głupotę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Tu masz wszystko na temat wymiany nagrzewnicy: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825

 

Mi to zajęło 2 dni, ale robiłem wszystko ze spokojem, na wszystkich klapach założyłem nowe gąbki (takie pod panele), na zamknięciach też nowe gąbki i oczywiście nowa nagrzewnica. Teraz chodzi wszystko wyśmienicie.

 

Jeśli u Ciebie nie bucha para z nawiewów to znaczy że nagrzewnica jest szczelna a problem jest w zmurszałych gąbkach na klapach, tak czy siak czeka Cię prucie deski :(

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wymieniłem termostat, nagrzewnice i chłodnice na nowe i teraz passat grzeje jak głupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wklejam zdjecie tych blach ktore trzeba zakleic aby cieplo wrocilo do kabiny

 

pozdrawiam

DSC00016.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja poszedłem na całość i rozpołowiłem nagrzewnice, wyjąłem wszystkie klapy i poobklejałem nową gąbką :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę te gąpki wymienić bez rozbierania kokpitu? W moim przypadku tylko to może być wadliwe. Wszystko wymieniłem na nowe oprucz pompy wodnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki The_Saint jutro sie za to postaram zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata B5, ogrzewanie było bardzo słabe, wymieniłem pompę wodną, termostat, przemyłem nagrzewnicę, węże od nagrzewnicy zarówno zasilanie jak i powrót były gorące, a z nawiewu ledwie letnie powietrze, klapy od klimy pracowały jak należy, ostatnia nadzieja zaświtała gdy wyczytałem o odkamienianiu układa za pomącą preparatów dostępnych na rynku, ja użyłem K2 i po zastosowaniu z nawiewów poleciało gorące powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to za srodek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

czy kolejność podłaczenia węży ma wpływ na ogrzewanie kabiny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności