Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

A ja wymieniam filtr paliwa z każdą wymianą oleju itp. co ok 10tyś km i mam spokój....

... i nie inaczej. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tego się będę trzymał zwłaszcza ze powoli poznaje swoje auto i takie pierdoły mam zamiar robić sam. Na razie wydaje się palić ok zobaczymy jak będzie na mrozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobaczcie filmik, jak odpala

 

Odświeżam temat, mój passat przy mrozie ledwo -5 odpala tak (aż strach pomyśleć, co będzie jak na zewnątrz będzie z -20 stopni mrozu...), dodam, że świece i aku sprawdzone, działają bez zarzutu... jeśli nie to to co może być przyczyną tego, że tak go "rzuca, hepie" kiedy kręci i próbuje "zaskoczyć"?

 

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobaczcie filmik, jak odpala

 

Odświeżam temat, mój passat przy mrozie ledwo -5 odpala tak (aż strach pomyśleć, co będzie jak na zewnątrz będzie z -20 stopni mrozu...), dodam, że świece i aku sprawdzone, działają bez zarzutu... jeśli nie to to co może być przyczyną tego, że tak go "rzuca, hepie" kiedy kręci i próbuje "zaskoczyć"?

 

Jakieś pomysły?

 

U mnie podobnie palil i problemem okazalo sie, słabe cisnienie pompy wtryskowej plus do tego zapowietrzony układ paliwowy.. lecz nie daje sobie reki uciąć że w Twoim przypadku jest ten sam problem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cofające się paliwo, gdzieś się powietrze dostaje.

Może być zawór zwrotny w vacuum pompie padnięty.

Sprawdź sobie czy jak włączysz świece na np 3 cykle zamiast 1 nie odpali lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być zawór zwrotny w vacuum pompie padnięty.

 

Co za głupoty... To VP a nie PD...

 

Koleżanko catrinees musisz sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury cieczy - w tym celu podłącz auto pod komputer i odczytaj jakie są wskazania z niego, gdy silnik jest zimny i ciepły.

 

Kolejna sprawa to po podpięciu pod kompa musisz sprawdzić jak wygląda kąt wtrysku.

 

Filtr paliwa był zmieniany? Jeśli tak to na jakiś firmowy? Przyjrzałbym się jeszcze zaworkowi na filtrze paliwa (o ile masz filtr starego typu - najlepiej daj foto filtra paliwa a Ci odpowiem czy masz sprawdzać ten zaworek).

 

Jak już będzie auto podpięte pod kompa można podbić mu dawkę rozruchową - nie wiele ale może coś pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko catrinees musisz sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury cieczy

Tu się zgodzę, czujnik może być walnięty ponieważ wskazówka raz podchodzi do 90 stopni i za chwile spada, a czasami nawet w ogóle się nie podniesie w trakcie (dłuższej )jazdy

 

Filtr paliwa i inne filtry zmieniałam jakieś 3 miesiące temu przy wymianie oleju, filtr jest z firmy Meyle tyle wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie przy próbie odpalenia gdy jest zimno odepnij wtyczkę od czujnika temperatury wody - masz go na króćcu plastikowym dochodzącym do głowicy ;) Tu na foto widać króciec http://images35.fotosik.pl/1623/751d2f7eab4d4e45gen.jpg

 

Jak odepniesz i odpali lepiej to wymień czujnik - tylko kup jakiś porządny bo zamienniki to dziadostwo straszne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co za głupoty... To VP a nie PD...

 

Fakt nie spojrzałem dobrze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w takim razie przy próbie odpalenia gdy jest zimno odepnij wtyczkę od czujnika temperatury wody - masz go na króćcu plastikowym dochodzącym do głowicy ;) Tu na foto widać króciec http://images35.fotosik.pl/1623/751d2f7eab4d4e45gen.jpg

 

Jak odepniesz i odpali lepiej to wymień czujnik - tylko kup jakiś porządny bo zamienniki to dziadostwo straszne.

 

Oby zdało egzamin, dziękuję !!! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w takim razie przy próbie odpalenia gdy jest zimno odepnij wtyczkę od czujnika temperatury wody - masz go na króćcu plastikowym dochodzącym do głowicy ;) Tu na foto widać króciec http://images35.fotosik.pl/1623/751d2f7eab4d4e45gen.jpg

 

Jak odepniesz i odpali lepiej to wymień czujnik - tylko kup jakiś porządny bo zamienniki to dziadostwo straszne.

 

to najczestsza przyczyna problemow z odpalaniem silnika w TDI:ok

Edytowane przez kajos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak do wyjaśnienia, bo może innym się przydać. Mechanior wymienił termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej i jakiś bezpiecznik od świec czy coś. Autko rano zapala elegancko ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie kupiłem passata 3bg AVF i mam taki problem ze gdzies musi mu schodzic paliwo bo czasami musze dlugo krecic zeby zapalił mechanik stawia na pompe vacum ale czy jest tam gdzies jakis zaworek zwrotny ? czy moze pompa w zbiorniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka. Zaworek zwrotny masz wbudowany w tandem pompę.

Możliwe kilka przyczyn:

-cieknąca pompa tandem

-uszczelniacze na pompkach

-nieszczelność na korpusie filtra paliwa lub przewodach paliwowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie cieknie ale czy z niej moze cofac sie paliwo odnosnie uszczelniaczy to boje sie ze gn9azda w glowicy beda wywalone i bedzie gruba robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od kilku dni mam taki problem z moim Passatem B5 1.9 TDi rok produkcji 1997.

Zawsze jak była niska temperatura to kontrolka od świec żarowych czyli sprężynka świeciła się kilka sekund przed odpaleniem silnika. A od kilku dni codziennie kontrolka ta gaśnie od razu. Nawet jak teraz jest -10 czy -15 stopni świece się nie grzeją w ogóle tylko kontrolka od razu gaśnie.

 

Drugi zaobserwowany przeze mnie problem to że zawsze jak były mrozy to przez kilka minut obroty silnika były wysokie zaraz po odpaleniu około 1,1-1,3 tys i spadały do 0,9 tys po kilku minutach. Teraz są od razu po odpaleniu na 0,9 tys.

 

Mam ogromne problemy z odpaleniem silnika, udaje się za 3 albo 4 razem, ale bardzo, bardzo ciężko.

Akumulator naładowałem prostownikiem więc myślę że to nie problem z akumulatorem.

Bardzo proszę o pomoc

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt .2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza Vagiem tylko i wyłącznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybkie odpowiedzi,

 

dodam jeszcze jedną informację która może być istotna.

Zanim zaczął się powyżej opisany problem przez kilka ostatnich tygodni jak temperatura nawet była dodatnia +5, +10 a nawet +12 stopni to kontrolka od świec świeciła się bardzo długo około 10 sekund, a po odpaleniu silnika obroty były przez kilka minut bardzo wysokie.

Nigdy wcześniej takiego problemu od kilku lat nie miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za szybkie odpowiedzi,

 

dodam jeszcze jedną informację która może być istotna.

Zanim zaczął się powyżej opisany problem przez kilka ostatnich tygodni jak temperatura nawet była dodatnia +5, +10 a nawet +12 stopni to kontrolka od świec świeciła się bardzo długo około 10 sekund, a po odpaleniu silnika obroty były przez kilka minut bardzo wysokie.

Nigdy wcześniej takiego problemu od kilku lat nie miałem

Spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika płynu chłodzącego, wtedy podawana będzie do ECU informacja o bardzo niskiej temp. Spirala powinna się palić ze 30 sekund i spróbuj odpalić auto, jak zapali to czujnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności