olko25 Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2008 Hej , mam takie drobne pytanie .Teraz wiadome jakie są temperatury a ja sobie kupiłem wlecie paska w Tdi B5 90 KM , no i ostatnimi przymrozkami mam mały problem z odpalaniem go troche chełtoli przez kilka sekund i odpala z kilkoma lekkimi skokami obrotów . Dla jasnosci wymieniłem wszystkie filtry . Jestem prawie pewien że akulumator mam do wymiany a podchodzi mi 80 Ah:eek: , na szczęście nie majątek , ale jak macie jakieś inne pomysły co by to mogło być to piszcie . Dodam że pasek stoi w garażu ale brame mam dopiero do roboty więc mu ładnie gwiżdże:D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karambol Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2008 Witam olko25 miałem podobną sytuację po nocy pasio ciężko palił okazało się że miałem spalone 3 świece żarowe po wymianie pali na dotyk nawet grubo poniżej zera stopni:ok: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colednik Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2008 witam, I u mnie pojawil pewien problem. Po 3 dniowym postoju dzisiaj poszedlem go odpalic. przy 3 kreceniu zaczal mi pykac alarm i centralny wariowal i cos pykalo w srodku dzwiekiem przerywanym. Zapalila sie tez kontrolka od hamulcy (po srodku kolko z wykrzyknikiem)? i tak jeszcze ze 3 krecenia az w koncu odpalil na szczescie. Filtry wszystkie pozmienialem, swiece wlasnie bylem kupic i wieczorem jestem umowiony na wymiane. Tylko zaniepokoilo mnie to ptyaknie w srodku, centralny oraz pykajacy alarm poniewaz wczesniej nigdy mi sie to nieprzytrafilo:( Czy to oznaka slabego akumulatora czy cos innego? Moj silnik do AHU 90KM. pozdrawiam, Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maruch Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2008 Witam olko25 miałem podobną sytuację po nocy pasio ciężko palił okazało się że miałem spalone 3 świece żarowe po wymianie pali na dotyk nawet grubo poniżej zera stopni:ok: Dokładie tak jak pisze kolega.Sprawdź świece żarowe - bo jak aku masz ok to na bank świece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleksander Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2008 A ja świece zmieniłem i do kitu dziś rano telepał sie jak golas na śniegu by po chwili pracowac normalnie już kurcze nie mam pomysłu wszytkie filtry wymienione świece także a rano nerwy przy odpalaniu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1890 Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2008 Witam umnie taki sam jest problem jak opisuje olko25, karambol ,Maruch .gdy zajde po nocy zapalić passata to musze dłurzej kręcić rozrusznikiem rzeby zapalił a kontrolka świec żarowych gaśnie ostatnia i ma podwyszone obroty rano obroty ma jak zapale go 1100 a jak jurz rogrzany silnik to broty trzyma 900 czyżby świece były padnięte akumlator dobry ma bo dziś był mruz -17 i akumlator nie rozładował się w tamtą zime palił z dotyku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2008 Hej colednik dzięki za odpowiedź , co do twojego problemu to miałem paska B3 i miałem taki sam problem alarm wariował , rozrusznik ledwo sie kręcił a co do tego pykania to raczej u ciebie jest to przerywacz od kierunków tak też było u mnie . Przyczyną była bateria którą wymieniłem i wszystko grało w prawdzie miałem w benzynie , ale ja wymienisz filtry to na pewno nie zaszkodzi . Bateria stoi gdzieś 200 - 300 zeta . Powodzenia Hej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość metha Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2008 Przed wymianą aku też miałem w środku choinkę Wszystkie kontroli mrugały i stukanie.... Po wymianie aku pali na dotyk nawet przy -10 silnik 1.9 tdi 90KM (AHU) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2008 mi nawet przy wymianie aku nie pali na dotyk ... Wymienialem filtry, swiece tez ... ehh moze mi nie grzeje jakas swieczka ;/ jak to sprawdzic ? czy moze wymienic na Beru ... bo kupilem jakies lucas (chyba) w zielonym pudelku bo innych nie bylo ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2008 Wiesz KACZA na samym dole tej strony znajdują sie podobne wątki ziorknij do nich może cos znajdziesz , bo ja jeszcze nie patrzyłem ... Hej hmm..... faktem jest że tylko na te przymrozki tak sie dzieje , na dodatniej temperaturze jest oki , a jak by były świece to na cieple też by była kicha z odpalaniem , wiem bo jeżdże dislami 10 lat i wystarczyło że była jedna świeca rypnieta i nie było ciekawie . Jak mówiłem wymienie najpierw baterie i zobacze co sie bedzie dalej dziać , najpierw poczekam jak sie zrobi na plusie i jak będzie palił , a potem pomyśle Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Luck Zgłoś #11 Napisano 4 Stycznia 2008 Passat B5 1.9TDI 115km (bez pompowtryskiwaczy) Witam, Mój Passat ciężko pali na mrozie, kłopoty są już przy 0 stopni, przy -10 jest już bardzo kiepsko, kręci długo, łapie jakby nie na wszystkie cylindry. Wystarczy że zapali i pochodzi 20 sekund i nastepne zapalenie bez problemu. Zmieniłem sam filtr paliwa miesiąc temu, paliwo jest na pewno zimowe, mechanik sprawdzał mi swiece (bez odkręcania z silnika, dotykał przewodem do świecy po zdjęciu fajki i wg niego gdy iskrzyło, to świeca dobra), i wg niego świece były OK. Nie mam więcej pomysłów, pieniędzy na porządny serwis tym bardziej, Proszę o pomoc ps: Oznaczenia silnika nie mam w tej chwili, to jest rok prod. 2000 styczeń, na pewno bez pompowtrysków. Mechanik dotykał przewodem od "plusa" akumulatora do świecy, ale rzeczywiście zgodzę się z Adamsem, że trzeba wykręcić świece i sprawdzić jak szybko się rozgrzewają, sprawdzę to sam, nie będę płacił, dzięki za sugestie, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #12 Napisano 4 Stycznia 2008 Passat B5 1.9TDI 115km (bez pompowtryskiwaczy) mechanik sprawdzał mi swiece (bez odkręcania z silnika, dotykał przewodem do świecy po zdjęciu fajki i wg niego gdy iskrzyło, to świeca dobra), i wg niego świece były OK. Proszę o pomoc Taki test to raczej jak już to pokazał że przewody są dobre i podają napięcie chodź i one też może mają jakieś straty napięcia i są do wymiany Ps.Ja stawiam na świece lub przewody albo to i to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2008 a jaki masz motor że masz 115 KM i nie masz pompowtrysków? jakie oznaczenie silnika? Wymontuj świece i sprawdź jak długo się rozgrzewają. Mechanik odwalił Ci troszkę prowizorkę, wykręć świecie, podepnij pod akumulator i zobacz jak szybko się rozgrzewają, Sprawne świece powinny już w zasadzie po sekundzie mieć czerwone końcówki. Jeśli to nie to to może: wtryski (pompowtryski), pompa, nieszczelnośc układu paliwowego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2008 Wykręć świece i sprawdź czy grzeją. Innej opcji raczej nie ma. No chyba że AKU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2008 Wykręć świece i sprawdź czy grzeją. Innej opcji raczej nie ma. No chyba że AKU. też bym na to stawiał diesel potrzebuje kopnięcia pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #16 Napisano 4 Stycznia 2008 jak masz zwalone świece to problem będzie się objawiał szczególnie w zimie. Świecie wymieniamy tylko na boscha lub beru. świece sprawdzamy podłączając je pod akumulator, oczywiście po wykręceniu, jeśli część grzewcza się szybko zaczerwieni to świeca jest ok, jeśli nie to wymiana kompletu Ja miałem 3 padnięte świece... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość konradbary Zgłoś #17 Napisano 4 Stycznia 2008 miałem ten sam problem tylko ze ja zmieniłem świece filtr paliwa ustawiłem kąt wyprzedzenia i dalej sie bawilem jakies 7do15 sek z rana na mrozie później przy nastepnych uruchomieniach było ok. U mnie chodzilo o pompe wtryskową - puki co cofnąłem ja troszke do tyłu i pomoglo. Jeżeli masz gdzie proponuje spr pompe na porządny stanowisku probierczym cena w bosch servis ok 200zł. oczywiscie zrobiłbym tak po tym jeżeli stwierdzisz że świece są dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2008 kolego jeśli masz silnik 115km z 2000r. to nie masz innej opcji musisz sie pogodzić z tym że masz pompowtryski. Mechanik też dobry sprawdził świece przez dotknięcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kiju Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2008 Witam, widze ze dzisiejszego ranka w nie tylko ja mialem problem z odpaleniem. Objawy identyczne jak opisuja Colednik i metha (silnik 1,9TDI 90 KM AHU) mi nawet zresetowalo zegar czasu. Ja jednak sadze ze to slaby akumulator, bo przy slabszych mrozach juz zauwazylem problemy z odpalaniem, dzis natomiast juz nie dalem rady odpalic przy -12 st.C. Na jakie akumulatory proponujecie wymiane??? Na jakie wymieniliscie- chodzi mi o firme?? Z tego co patrzylem to powinien byc 12V, 420A, 72 Ah. Tak swoja droga musze sprawdzic swiece zarowe czy sa OK , bo ot tez moze byc problem z tego co piszecie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #20 Napisano 5 Stycznia 2008 W twoim profilu jest wyraźnie napisane B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ) a PD znaczy tyle co pompowtryski. Dlatego nie wiem czemu zaznaczasz że masz auto bez pompowtrysków. Jeśli ci to powiedział mechanik zmień go bo się nie zna na autach albo swoją edukację zakończył na latach 80-tych. W ten sposób jak ci sprawdzał świece żarowe sprawdzało się w autach w latach 80-tych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach