Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

Hej , mam takie drobne pytanie .Teraz wiadome jakie są temperatury a ja sobie kupiłem wlecie paska w Tdi B5 90 KM , no i ostatnimi przymrozkami mam mały problem z odpalaniem go troche chełtoli przez kilka sekund i odpala z kilkoma lekkimi skokami obrotów . Dla jasnosci wymieniłem wszystkie filtry . Jestem prawie pewien że akulumator mam do wymiany a podchodzi mi 80 Ah:eek: , na szczęście nie majątek , ale jak macie jakieś inne pomysły co by to mogło być to piszcie . Dodam że pasek stoi w garażu ale brame mam dopiero do roboty więc mu ładnie gwiżdże:D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam olko25 miałem podobną sytuację po nocy pasio ciężko palił okazało się że miałem spalone 3 świece żarowe po wymianie pali na dotyk nawet grubo poniżej zera stopni:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

I u mnie pojawil pewien problem. Po 3 dniowym postoju dzisiaj poszedlem go odpalic. przy 3 kreceniu zaczal mi pykac alarm i centralny wariowal i cos pykalo w srodku dzwiekiem przerywanym. Zapalila sie tez kontrolka od hamulcy (po srodku kolko z wykrzyknikiem)? i tak jeszcze ze 3 krecenia az w koncu odpalil na szczescie. Filtry wszystkie pozmienialem, swiece wlasnie bylem kupic i wieczorem jestem umowiony na wymiane. Tylko zaniepokoilo mnie to ptyaknie w srodku, centralny oraz pykajacy alarm poniewaz wczesniej nigdy mi sie to nieprzytrafilo:( Czy to oznaka slabego akumulatora czy cos innego? Moj silnik do AHU 90KM.

 

pozdrawiam,

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam olko25 miałem podobną sytuację po nocy pasio ciężko palił okazało się że miałem spalone 3 świece żarowe po wymianie pali na dotyk nawet grubo poniżej zera stopni:ok:

 

Dokładie tak jak pisze kolega.Sprawdź świece żarowe - bo jak aku masz ok to na bank świece. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja świece zmieniłem i do kitu dziś rano telepał sie jak golas na śniegu by po chwili pracowac normalnie już kurcze nie mam pomysłu wszytkie filtry wymienione świece także a rano nerwy przy odpalaniu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam umnie taki sam jest problem jak opisuje olko25, karambol ,Maruch .gdy zajde po nocy zapalić passata to musze dłurzej kręcić rozrusznikiem rzeby zapalił a kontrolka świec żarowych gaśnie ostatnia i ma podwyszone obroty rano obroty ma jak zapale go 1100 a jak jurz rogrzany silnik to broty trzyma 900 czyżby świece były padnięte akumlator dobry ma bo dziś był mruz -17 i akumlator nie rozładował się w tamtą zime palił z dotyku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej colednik dzięki za odpowiedź , co do twojego problemu to miałem paska B3 i miałem taki sam problem alarm wariował , rozrusznik ledwo sie kręcił a co do tego pykania to raczej u ciebie jest to przerywacz od kierunków tak też było u mnie . Przyczyną była bateria którą wymieniłem i wszystko grało w prawdzie miałem w benzynie , ale ja wymienisz filtry to na pewno nie zaszkodzi . Bateria stoi gdzieś 200 - 300 zeta . Powodzenia Hej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metha

Przed wymianą aku też miałem w środku choinkę :)

Wszystkie kontroli mrugały i stukanie....

 

Po wymianie aku pali na dotyk nawet przy -10 silnik 1.9 tdi 90KM (AHU)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi nawet przy wymianie aku nie pali na dotyk ... :mad:

Wymienialem filtry, swiece tez ... ehh moze mi nie grzeje jakas swieczka ;/ jak to sprawdzic ? czy moze wymienic na Beru ... bo kupilem jakies lucas (chyba) w zielonym pudelku bo innych nie bylo ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz KACZA na samym dole tej strony znajdują sie podobne wątki ziorknij do nich może cos znajdziesz , bo ja jeszcze nie patrzyłem ... Hej

 

hmm..... faktem jest że tylko na te przymrozki tak sie dzieje , na dodatniej temperaturze jest oki , a jak by były świece to na cieple też by była kicha z odpalaniem , wiem bo jeżdże dislami 10 lat i wystarczyło że była jedna świeca rypnieta i nie było ciekawie . Jak mówiłem wymienie najpierw baterie i zobacze co sie bedzie dalej dziać , najpierw poczekam jak sie zrobi na plusie i jak będzie palił , a potem pomyśle :D

 

Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Luck

Passat B5 1.9TDI 115km (bez pompowtryskiwaczy)

 

Witam, Mój Passat ciężko pali na mrozie, kłopoty są już przy 0 stopni, przy -10 jest już bardzo kiepsko, kręci długo, łapie jakby nie na wszystkie cylindry. Wystarczy że zapali i pochodzi 20 sekund i nastepne zapalenie bez problemu.

 

Zmieniłem sam filtr paliwa miesiąc temu, paliwo jest na pewno zimowe, mechanik sprawdzał mi swiece (bez odkręcania z silnika, dotykał przewodem do świecy po zdjęciu fajki i wg niego gdy iskrzyło, to świeca dobra), i wg niego świece były OK. Nie mam więcej pomysłów, pieniędzy na porządny serwis tym bardziej,

 

Proszę o pomoc

 

ps: Oznaczenia silnika nie mam w tej chwili, to jest rok prod. 2000 styczeń, na pewno bez pompowtrysków.

Mechanik dotykał przewodem od "plusa" akumulatora do świecy, ale rzeczywiście zgodzę się z Adamsem, że trzeba wykręcić świece i sprawdzić jak szybko się rozgrzewają, sprawdzę to sam, nie będę płacił, dzięki za sugestie, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passat B5 1.9TDI 115km (bez pompowtryskiwaczy)

 

mechanik sprawdzał mi swiece (bez odkręcania z silnika, dotykał przewodem do świecy po zdjęciu fajki i wg niego gdy iskrzyło, to świeca dobra), i wg niego świece były OK.

Proszę o pomoc

Taki test to raczej jak już to pokazał że przewody są dobre i podają napięcie chodź i one też może mają jakieś straty napięcia i są do wymiany

Ps.Ja stawiam na świece lub przewody albo to i to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz motor że masz 115 KM i nie masz pompowtrysków? jakie oznaczenie silnika?

 

Wymontuj świece i sprawdź jak długo się rozgrzewają. Mechanik odwalił Ci troszkę prowizorkę, wykręć świecie, podepnij pod akumulator i zobacz jak szybko się rozgrzewają, Sprawne świece powinny już w zasadzie po sekundzie mieć czerwone końcówki.

 

Jeśli to nie to to może: wtryski (pompowtryski), pompa, nieszczelnośc układu paliwowego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świece i sprawdź czy grzeją. Innej opcji raczej nie ma. No chyba że AKU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykręć świece i sprawdź czy grzeją. Innej opcji raczej nie ma. No chyba że AKU.

 

też bym na to stawiał

diesel potrzebuje kopnięcia

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz zwalone świece to problem będzie się objawiał szczególnie w zimie. Świecie wymieniamy tylko na boscha lub beru. świece sprawdzamy podłączając je pod akumulator, oczywiście po wykręceniu, jeśli część grzewcza się szybko zaczerwieni to świeca jest ok, jeśli nie to wymiana kompletu

 

Ja miałem 3 padnięte świece...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konradbary

miałem ten sam problem tylko ze ja zmieniłem świece filtr paliwa ustawiłem kąt wyprzedzenia i dalej sie bawilem jakies 7do15 sek z rana na mrozie później przy nastepnych uruchomieniach było ok. U mnie chodzilo o pompe wtryskową - puki co cofnąłem ja troszke do tyłu i pomoglo. Jeżeli masz gdzie proponuje spr pompe na porządny stanowisku probierczym cena w bosch servis ok 200zł. oczywiscie zrobiłbym tak po tym jeżeli stwierdzisz że świece są dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jeśli masz silnik 115km z 2000r. to nie masz innej opcji musisz sie pogodzić z tym że masz pompowtryski. :P

Mechanik też dobry sprawdził świece przez dotknięcie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kiju

Witam, widze ze dzisiejszego ranka w nie tylko ja mialem problem z odpaleniem. Objawy identyczne jak opisuja Colednik i metha (silnik 1,9TDI 90 KM AHU) mi nawet zresetowalo zegar czasu. Ja jednak sadze ze to slaby akumulator, bo przy slabszych mrozach juz zauwazylem problemy z odpalaniem, dzis natomiast juz nie dalem rady odpalic przy -12 st.C.

Na jakie akumulatory proponujecie wymiane??? Na jakie wymieniliscie- chodzi mi o firme?? Z tego co patrzylem to powinien byc 12V, 420A, 72 Ah. Tak swoja droga musze sprawdzic swiece zarowe czy sa OK , bo ot tez moze byc problem z tego co piszecie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim profilu jest wyraźnie napisane

B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)

a PD znaczy tyle co pompowtryski. Dlatego nie wiem czemu zaznaczasz że masz auto bez pompowtrysków. Jeśli ci to powiedział mechanik zmień go bo się nie zna na autach albo swoją edukację zakończył na latach 80-tych. W ten sposób jak ci sprawdzał świece żarowe sprawdzało się w autach w latach 80-tych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności