Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

odpali , ale z tego co pamiętam powyżej wartości 5,5 czy nawet 6 nie odpali i jedyne co wtedy należy zrobić to błąd skasować ( bo się pojawi) i przestawić synchro w bliższą odległość do 0-ra. Bez skasowania błędu nie odpali mimo że sunchro ustawimy na 0. To testowałem na sobie.

 

właśnie przez to napisałem "może" bo granica odpalenia może się różnic pomiędzy poszczególnymi autami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, mogę się podłączyć pod temat?

Pacjent: AJM

Otóż problem taki... nie grzeją świece, stało się to z dnia na dzień więc wątpię żeby przestały grzać wszystkie na raz.

Samochód ma drgawki-falujące obroty gdy go odpalam na zimnym, zadymi na biało przez 3 minuty i dymienie ustaje, w tym czasie drganie przechodzi. Zauważyłem, że świece nie grzeją, nie włącza się nawet przekaźnik. Na vagu błędów nie ma...

A ciekawostką jest może to że samochód po jeździe, jak się nagrzeje do 90st to włącza się wentylator od klimy, mimo że chodzi ona w trybie ECON...

 

 

Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siema, mogę się podłączyć pod temat?

Pacjent: AJM

Otóż problem taki... nie grzeją świece, stało się to z dnia na dzień więc wątpię żeby przestały grzać wszystkie na raz.

Samochód ma drgawki-falujące obroty gdy go odpalam na zimnym, zadymi na biało przez 3 minuty i dymienie ustaje, w tym czasie drganie przechodzi. Zauważyłem, że świece nie grzeją, nie włącza się nawet przekaźnik. Na vagu błędów nie ma...

A ciekawostką jest może to że samochód po jeździe, jak się nagrzeje do 90st to włącza się wentylator od klimy, mimo że chodzi ona w trybie ECON...

 

 

Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

Czujnik temperatury płynu sprawdź VAGiem - czy nie zawyża wskazań i czy wskazania w grupie Engine są tożsame z tymi w grupie Instruments.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro się nie włącza przekaźnik to go wymień na poczatek :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury cieczy, na bank on jest uszkodzony, odczytaj błędy na vagu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej napisał na vagu błędów nie ma. Miałem 2x uszkodzony czujnik raz pokazał błąd a raz nie, trzeba sprawdzić czy wartości są zbliżone i czy nie są wyssane z palca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na szybko (z gory nie piszcie wymien to czy tamto bo wszystko juz wymienilem naprawde) chodzi o to iz jestem pewny na 100 ze swiece mi nie grzeja , odp jest prosta przy mrozach dlugie krecenie , twardy rozruch trzesiawki przez kika sec i czasami bialy lub siwy bak po rozruchu , dzis po 2 dniach postoju na kompie pokazalo 12 C , w samochodzie bylo nagrzane od slonca co za tym idzie silnik tez musial byc cieply wiec grzanie swiec nie bylo konieczne i zapalil wrecz bym powiedzial z cwierc obrotu bez zadnych trzesiawek czyli tak jak zawsze jak silnik byl juz cieply(problem byl zawsze z rana przy niskich temp im temp wyzsza tyl bylo mniej krecenia) Teraz tak przekaznik od swiec podmieniany ze 2 razy mam 3 jeszcze w domu (na kazdym bez zmian) swiece nowe , bezpiecznik ok w skrzynce tej gdzie jest sterownik. Czy da sie to jakos na vagu spr?? tzn czy komp wychwyci jesli jest taka opcja czy swiece rzeczywiscie dostaja prad?? czy np wykrecic swiece i nie wiem polozyc je w ten sposob zeby zeby masy zalapac ? prosze o szybka odpowiedz bo chcialbym juz miec to za soba (juz nawet nie wiem ile z tym walcze i ile bezsensownych $ poszlo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej

zdjac kapturki

przygotowac sobie przewod tak zeby starczyl od + akumulatora do swiec zarowych

podlaczyc ten przewod pod + akumulatora

nastepnie dotykac koncowki swiec 2 strona przewodu i patrzyc zy iskrzy

jesli iskrzy mozna przyjac ze swieca sprawna,jesli nie to niesprawna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najprosciej

zdjac kapturki

przygotowac sobie przewod tak zeby starczyl od + akumulatora do swiec zarowych

podlaczyc ten przewod pod + akumulatora

nastepnie dotykac koncowki swiec 2 strona przewodu i patrzyc zy iskrzy

jesli iskrzy mozna przyjac ze swieca sprawna,jesli nie to niesprawna

 

to raz + 2 opcja sprawdzić czy podaje napięcie na świeczki, odpiąć wtyczke z czujnika g62 podłączyć żarówkę , miernik pod _ ( rama aku) + kapturek świecy i sprawdzać każdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy moze być tak, że niektóre świece grzeje lepiej, niektóre gorzej?? Mam podobnie jak moi poprzednicy, dużo rzeczy już powymieniałem, a wszystko wskazuje na uszkodzone świece - ale też były wymienione, prąd dochodzi, aleee ostatmnio z -1 jak było wykrecilem 1 swiece i podłączałem do kazdego kapturka po kolei ii wg. mechanika w 1 i 2 kapturku wolniej się swieca nagrzewa w porownaniu do 3 i 4. Niestety ( albo i na szczescie) teraz nie ma mrozow i nie moge tego dokladniej sprawdzic bo w granicach zera, -2 po nocy odpala dobrze. Czy cios takiego moze miec miejsce? czy to raczej nie bardzo :) ? Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to raz + 2 opcja sprawdzić czy podaje napięcie na świeczki, odpiąć wtyczke z czujnika g62 podłączyć żarówkę , miernik pod _ ( rama aku) + kapturek świecy i sprawdzać każdą.

 

Dokladnie kolego chodzi o spr czy idzie napiecie na swieczki (bo swieczki wymienione , pozniej dla pewnosci spr i iskrzy sie na kazdej) i tu kolejny problem bo ***** ***** ***** w P***** warsztacie upieprzyli wtyczke na czujniku i na szybko zlaczki teraz jest zrobione (brak mi slow na tych druciarzy) i nie chce tam nic dotykac dopuki sie nie zrobi cieplo wtedy wymienie , teraz pytanie gdzie w jakims innym miejscu rozpiac lub nie wiem moze jakis przekaznik lub nie wiem co tam jeszcze mozna rozpiac zeby wymusic grzanie swiec??

 

I jeszcze jedno dlaczego wczesniej jak kiepsko odpalal tzn niskie temperatury zewnetrzne fis na spalaniu srednim jechal od 99.9 w dol?? chwilowe normalne bylo , teraz jak jest cieplo trzyma mi srednie akurat w tej chwili 6.6.

 

Maly edit: swiece kupilem lucasa - zly wybor? w sklepie polecili , sciema ze niby ludzie zakladaja i nie narzekaja , ktos sie nacial?? mial ktos jakies problemy z tymi swieczkami?

Edytowane przez Variat777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokladnie kolego chodzi o spr czy idzie napiecie na swieczki (bo swieczki wymienione , pozniej dla pewnosci spr i iskrzy sie na kazdej) i tu kolejny problem bo ***** ***** ***** w P***** warsztacie upieprzyli wtyczke na czujniku i na szybko zlaczki teraz jest zrobione (brak mi slow na tych druciarzy) i nie chce tam nic dotykac dopuki sie nie zrobi cieplo wtedy wymienie , teraz pytanie gdzie w jakims innym miejscu rozpiac lub nie wiem moze jakis przekaznik lub nie wiem co tam jeszcze mozna rozpiac zeby wymusic grzanie swiec??

 

 

Maly edit: swiece kupilem lucasa - zly wybor? w sklepie polecili , sciema ze niby ludzie zakladaja i nie narzekaja , ktos sie nacial?? mial ktos jakies problemy z tymi swieczkami?

 

świeczki jak świeczki , przestanie grzać jest gwarancja, paragon/fakturę zachowaj, sprawny motor przy mrozach pali bez sprawnych świeczek znam takie

 

co do czego by wymusić grzanie świec , tak jak pisałem czujnik g62 - temp. płynu chłodniczego, w Twoim awx sięgasz ręką za turbo ( przewód olejowy) w tył silnika, jest on praktycznie pod aku umieszczony ( nie na tej wysokości tylko obrazowo w takiej odległości na szerokość auta) z tyłu głowicy. Nie pomylisz bo tylko jedne kabelki tam idą do tego czujnika i nic więcej w pobliżu ( chyba że masz podgrzewacz ale kabli ze świec raczej nie pomylisz :P ) Jak wtyczki odpinać na wyczucie płaskim śrubokrętem poćwicz bo tam nic nie zobaczysz chyba że przez lusterko. Do ułatwienia dodatkowego jest pod vacu pompą a jak masz podgrzewacz świec to pod nim jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
świeczki jak świeczki , sprawny motor przy mrozach pali bez sprawnych świeczek znam takie

 

Bez urazy, ale.....brak słów :wmorde

Według twojej teorii, to mam kijowy silnik - na to wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
świeczki jak świeczki , przestanie grzać jest gwarancja, paragon/fakturę zachowaj, sprawny motor przy mrozach pali bez sprawnych świeczek znam takie

 

co do czego by wymusić grzanie świec , tak jak pisałem czujnik g62 - temp. płynu chłodniczego, w Twoim awx sięgasz ręką za turbo ( przewód olejowy) w tył silnika, jest on praktycznie pod aku umieszczony ( nie na tej wysokości tylko obrazowo w takiej odległości na szerokość auta) z tyłu głowicy. Nie pomylisz bo tylko jedne kabelki tam idą do tego czujnika i nic więcej w pobliżu ( chyba że masz podgrzewacz ale kabli ze świec raczej nie pomylisz :P ) Jak wtyczki odpinać na wyczucie płaskim śrubokrętem poćwicz bo tam nic nie zobaczysz chyba że przez lusterko. Do ułatwienia dodatkowego jest pod vacu pompą a jak masz podgrzewacz świec to pod nim jeszcze.

 

Nie zrozumielismy sie ale ok , chodzilo mi w jakim innym miejscu mozna cos rozpiac -rozlaczyc zeby wymusic grzanie swieczek bo akurat w moim przypadku zrabali mi wtyczke na czujniku temp , ale udalo mi sie dostac na szrocie wiec przy okazji wymienie. Nie wydaje mi sie zeby motor byl zly teraz np gdy jest cieplo ze nie ma potrzeby grzania swiec pali az za dobrze , a 2 sprawa przy -17 bez swiec chyba i najlepszy zizel by musial pokrecic zanim zapali:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez urazy, ale.....brak słów :wmorde

Według twojej teorii, to mam kijowy silnik - na to wychodzi.

 

diesel, czyli wysokoprężny silnik o zapłonie samoczynnym, jak sama nazwa wskazuje zapala w wyniku sprezania mieszaniny powietrza i paliwa. wybuch mieszanki następuje od gwałtownego wzrosty ciśnienia a co za tym idzie i temperatury w komorze spalania. świece mają za zadanie proces ten usprawnić... tak mi się wydaje... silnik silnikowi nie równy i jeden zapali bez sprawnych świec przy -15 a drugi będzie miał problem przy -2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie czemu przy -10 zarzyna nowitki akumulator o zwiększonej pojemności... i nie odpala. A po wymianie świec pali od strzała - jak na ciepłym?

Odpaliłem przy -15 ze spalonymi dwiema świecami, ale rozrusznik kręcił prawie pół minuty. takiego czegoś nie mozna brać pod uwagę, ze odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez urazy, ale.....brak słów :wmorde

Według twojej teorii, to mam kijowy silnik - na to wychodzi.

 

bez urazy Danek ale gdzie napisałem że mamy kijowy silnik, napisałem że odpali, zdupcony silnik nie odpali przy -2 na 2 dobrych świecach,

pół minuty kręcenia hmm, to chyba nie znasz motorów co z niesprawnymi świeczkami przy PLUS MINUS -10* zaczyna właściciel się kapować że coś gorej pali niż latem ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś: sprawny motor pali. A mój nie zapalił - zarżnął akumulator. I odpalił dopiero z kabli.

Ale dobra - koniec kwestii :kumple:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie na szybko (z gory nie piszcie wymien to czy tamto bo wszystko juz wymienilem naprawde) chodzi o to iz jestem pewny na 100 ze swiece mi nie grzeja , odp jest prosta przy mrozach dlugie krecenie , twardy rozruch trzesiawki przez kika sec i czasami bialy lub siwy bak po rozruchu , dzis po 2 dniach postoju na kompie pokazalo 12 C , w samochodzie bylo nagrzane od slonca co za tym idzie silnik tez musial byc cieply wiec grzanie swiec nie bylo konieczne i zapalil wrecz bym powiedzial z cwierc obrotu bez zadnych trzesiawek czyli tak jak zawsze jak silnik byl juz cieply(problem byl zawsze z rana przy niskich temp im temp wyzsza tyl bylo mniej krecenia) Teraz tak przekaznik od swiec podmieniany ze 2 razy mam 3 jeszcze w domu (na kazdym bez zmian) swiece nowe , bezpiecznik ok w skrzynce tej gdzie jest sterownik. Czy da sie to jakos na vagu spr?? tzn czy komp wychwyci jesli jest taka opcja czy swiece rzeczywiscie dostaja prad?? czy np wykrecic swiece i nie wiem polozyc je w ten sposob zeby zeby masy zalapac ? prosze o szybka odpowiedz bo chcialbym juz miec to za soba (juz nawet nie wiem ile z tym walcze i ile bezsensownych $ poszlo)

A sprawdzałeś kapturki świec-przy zakładaniu powinny mieć taki charakterystyczny ,,pstryk". Generalnie powinny ciasno wchodzić w świecę. U mnie były 3 lużne i po wymianie pali od strzała. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , jutro juz na ostro dzialam , fajnie trafiles bo jak zmienialem swieczki to rzeczywiscie jedna fajka nie siedziala jak powinna , ale chyba malo prawdopodobne , ze sie powtorzyla sytuacja - ale dla pewnosci to bedzie pierwsza czynnosc jaka wykonam:) Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności