Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jutro juz na ostro dzialam , fajnie trafiles bo jak zmienialem swieczki to rzeczywiscie jedna fajka nie siedziala jak powinna , ale chyba malo prawdopodobne , ze sie powtorzyla sytuacja - ale dla pewnosci to bedzie pierwsza czynnosc jaka wykonam:) Pzdr

Jakieś postępy?

TRAFIŁEM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Zwracam się z prośbą o pomoc ponieważ mam problem z moim paskiem b5 TDI 98r 90km. Przy temperaturze poniżej zera jest problem z paleniem (długo kręci żeby załapać) później już jest ok pali od strzała, świece są sprawne zaworek zwrotny zamontowany z tego co tu wyczytałem stawiam że prąd nie dochodzi do fajek, moje pytanie:

1. jak to sprawdzić

2. gdzie znajduje się czujnik cieczy, przekaźnik i bezpiecznik odpowiedzialne za dostarczenie prądu do fajek

z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś, że świece są sprawne? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik mi sprawdzał i mówił że są sprawne. Tyle tylko że coś zaczął kombinować z diagnozą i obawiam się że chce mnie skasować. Próbowałem sam sprawdzić czy prąd dochodzi do fajek żarówką przy włączeniu na zapłon żarówka nie zapala się ale czytałem że trzeba odpiąć czujnik tem. cieczy i zastanawia się gdzie on jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sprawdź, czy świece są sprawne.

Wykręć świecę, podłącz przewód do "+" na akumulatorze i świecy, następnie zewrzyj korpus do masy.

Wystarczy sekunda i będziesz wiedział, czy świeca grzeje. Tak cztery razy.

 

 

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaciekRP dokładnie tak tak jak piszesz wykręcić świeczki i podłączyć do aku na 2 sekundy.

Ja tak zrobiłem 3 na 4 spalone i okazały się jeszcze oryginalne VW Bosch 16 lat w aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak piszą :fajny Bo mi wcześniej też sprawdzali świece - VCDSem . I podobno bład świecy wykazuje w kompie. A okazało się, że to G..... prawda, bo żadnych błędów nie pokazało a dwie były spalone i już przy -2 nie udało mi się samochodu odpalić, bo aż zdechł akumulator od krecenia :kwasny: Jak nie wyjmiesz i na krótko nie podłączysz do AKU i nie sprawdzisz - to się nie dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem świece tak jak mi radziliście, wszystkie są sprawne. Po świecach sprawdziłem czy dochodzi prąd do fajek, odczepiłem czujnik tem. cieczy i żarówkę podłączyłem minus do aku a plus w fajkę żarówka nie świeci więc chyba prąd nie dochodzi. Szukając dalej dotarłem do bezpiecznika 80A tego przy komputerze i niespodzianka był spalony(z tego co wyczytałem to on jest odpowiedzialny za świece żarowe). Dziś kupię nowy i zobaczymy czy to jednorazowy przypadek spalenia się bezpiecznika czy coś robi zwarcie, chyba że macie jakieś propozycje od czego mógłby się spalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Podepne sie ze swoim problemem z odpalaniem. Mianowicie im zimniej tym gorzej. Dodam że problem pojawił się po wymianie uszczelki pod głowica i pompowtryskiwaczy. Zacznę od tego ze lopatologiczna metoda zostały sprawdzone świece, każda iskrzy, a dla przykładu wyciągnięta jedna i zarzy się jak trzeba. Przepływomierz nowy z Boscha ok, nie faluja obroty nie szarpie. Poprawiony kat synchronizacji jest idealnie na 0.0. Pompowtryski tez w normie. Nowy czujnik temperatury tez działa. Przekaźnik swiec słychać stukniecie kilka sekund po wyłączeniu się kontrolki wiec tez powinno być ok. Wymienione 3 przewody paliwowe i obejmy na nich do których miałem w miarę dostęp oraz zaworek zwrotny. Mimo to jest duży problem odpalić go na mrozie -10 jak dziś, jednak kiedy juz zatrybi od razu moge go zgasic i zapali bez problemu "na dotyk". Tak samo jak jest cieply, odpala na pol obrotu;) Jutro planuje wymienić filtr paliwa.

https://www.youtube.com/watch?v=sf5-m_6y9xc

Na mrozie rano wyglada to 100 razy gorzej, nagram filmik rano, bo dzis nagralem ale nic nie slychac..;)

Edytowane przez adik3x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

identycznie jest u mnie,też tak jakby załapywał po koleji cylindrami.

 

mało tego, zrobiłem grzanie świec na guzik i dalej to samo tyle że nie dymi śmierdzącymi spalinami

 

na wiosne miałem robioną uszczelke i głowice,grubość uszczelki zgodnie ze sztuką została ta sama,

Edytowane przez michcio1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

huh co do grubosci uszczelki to nie wiem, mam nadzieje ze jest ok, chyba moj mechanik wie co robi;p

Mi to wyglada jakby paliwo gdzies sciekalo.. i dopiero przy kreceniu zasysa i zaczyna lapac, tak na chlopski rozum. jednak nieszczelnosci jeszcze nie znalzlem, bede szukal, dam znac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka powinna zostać z tą samą grubością,

 

u mnie wcale tego zaworka nie ma,wstawiłem zamiast niego rurke,jutro z rana zacisne przewód powrotny szczypcami i odpale i zobaczymy czy coś sie poprawi,jak nie to zostane przy rurce;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam filtr z podgrzewaczem, nie ma na nim zaworka (chyba) zaworek jest nizej na przewodzie, wymienilem go juz. etka nie dziala pokazalbym na schemacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie też chodzi mi o ten podgrzewacz. pozatym mam zaworek zwrotny na zasilaniu także paliwo się nie cofa,pompa vacum zmieniona na boscha(może trafiłem felerną) dalej żadnej poprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano -2 odpalił bez problemu nawet lepiej niż na filmiku, a nic nie grzebałem nie dotykalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś rano -2 odpalił bez problemu nawet lepiej niż na filmiku, a nic nie grzebałem nie dotykalem.

 

Temperatura mniejsza , zatem pytanie kiedy ten filtr paliwa był wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj moje auto mnie miło zaskoczyło... godzina 6 rano, za oknem -23 stopnie. Samochodzik zapalił od strzała :D co nie jest garażowany, tylko stoi na podwórku. Żeby zawsze tak chciał odpalać na takich mrozach, byłabym prze szczęśliwa ;D

 

Z reguły przy takich mrozach zapala za 2 - 3 razem, też długo kręci, aku w porządku, świece sprawne

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperatura mniejsza , zatem pytanie kiedy ten filtr paliwa był wymieniony.

 

no wlasnie kiedy...wspominalem mojemu mechanikowi zeby to zrobil, a nie zrobil. Dzis go wymontowalem i nie wiem czy w nim bylo wiecej paliwa czy... wody. W kazdym razie kupilem nowy z Mana, zmienilem zalałem, odpalilem bez zadnego problemu troche sie przejechalem i zobaczymy rano. Az wstyd sie przyznac ze tego nie dopatrzylem wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zime to podstawa :cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wymieniam filtr paliwa z każdą wymianą oleju itp. co ok 10tyś km i mam spokój....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności