pitoleko Zgłoś #721 Napisano 3 Marca 2014 Witam , jutro juz na ostro dzialam , fajnie trafiles bo jak zmienialem swieczki to rzeczywiscie jedna fajka nie siedziala jak powinna , ale chyba malo prawdopodobne , ze sie powtorzyla sytuacja - ale dla pewnosci to bedzie pierwsza czynnosc jaka wykonam:) Pzdr Jakieś postępy? TRAFIŁEM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pabloolbap Zgłoś #722 Napisano 2 Listopada 2014 Witam wszystkich Zwracam się z prośbą o pomoc ponieważ mam problem z moim paskiem b5 TDI 98r 90km. Przy temperaturze poniżej zera jest problem z paleniem (długo kręci żeby załapać) później już jest ok pali od strzała, świece są sprawne zaworek zwrotny zamontowany z tego co tu wyczytałem stawiam że prąd nie dochodzi do fajek, moje pytanie: 1. jak to sprawdzić 2. gdzie znajduje się czujnik cieczy, przekaźnik i bezpiecznik odpowiedzialne za dostarczenie prądu do fajek z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #723 Napisano 2 Listopada 2014 Jak sprawdziłeś, że świece są sprawne? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pabloolbap Zgłoś #724 Napisano 2 Listopada 2014 mechanik mi sprawdzał i mówił że są sprawne. Tyle tylko że coś zaczął kombinować z diagnozą i obawiam się że chce mnie skasować. Próbowałem sam sprawdzić czy prąd dochodzi do fajek żarówką przy włączeniu na zapłon żarówka nie zapala się ale czytałem że trzeba odpiąć czujnik tem. cieczy i zastanawia się gdzie on jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #725 Napisano 3 Listopada 2014 Sam sprawdź, czy świece są sprawne. Wykręć świecę, podłącz przewód do "+" na akumulatorze i świecy, następnie zewrzyj korpus do masy. Wystarczy sekunda i będziesz wiedział, czy świeca grzeje. Tak cztery razy. M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł GTD Zgłoś #726 Napisano 3 Listopada 2014 MaciekRP dokładnie tak tak jak piszesz wykręcić świeczki i podłączyć do aku na 2 sekundy. Ja tak zrobiłem 3 na 4 spalone i okazały się jeszcze oryginalne VW Bosch 16 lat w aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #727 Napisano 3 Listopada 2014 Zrób jak piszą :fajny Bo mi wcześniej też sprawdzali świece - VCDSem . I podobno bład świecy wykazuje w kompie. A okazało się, że to G..... prawda, bo żadnych błędów nie pokazało a dwie były spalone i już przy -2 nie udało mi się samochodu odpalić, bo aż zdechł akumulator od krecenia Jak nie wyjmiesz i na krótko nie podłączysz do AKU i nie sprawdzisz - to się nie dowiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pabloolbap Zgłoś #728 Napisano 4 Listopada 2014 Właśnie sprawdziłem świece tak jak mi radziliście, wszystkie są sprawne. Po świecach sprawdziłem czy dochodzi prąd do fajek, odczepiłem czujnik tem. cieczy i żarówkę podłączyłem minus do aku a plus w fajkę żarówka nie świeci więc chyba prąd nie dochodzi. Szukając dalej dotarłem do bezpiecznika 80A tego przy komputerze i niespodzianka był spalony(z tego co wyczytałem to on jest odpowiedzialny za świece żarowe). Dziś kupię nowy i zobaczymy czy to jednorazowy przypadek spalenia się bezpiecznika czy coś robi zwarcie, chyba że macie jakieś propozycje od czego mógłby się spalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #729 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Witam panowie. Podepne sie ze swoim problemem z odpalaniem. Mianowicie im zimniej tym gorzej. Dodam że problem pojawił się po wymianie uszczelki pod głowica i pompowtryskiwaczy. Zacznę od tego ze lopatologiczna metoda zostały sprawdzone świece, każda iskrzy, a dla przykładu wyciągnięta jedna i zarzy się jak trzeba. Przepływomierz nowy z Boscha ok, nie faluja obroty nie szarpie. Poprawiony kat synchronizacji jest idealnie na 0.0. Pompowtryski tez w normie. Nowy czujnik temperatury tez działa. Przekaźnik swiec słychać stukniecie kilka sekund po wyłączeniu się kontrolki wiec tez powinno być ok. Wymienione 3 przewody paliwowe i obejmy na nich do których miałem w miarę dostęp oraz zaworek zwrotny. Mimo to jest duży problem odpalić go na mrozie -10 jak dziś, jednak kiedy juz zatrybi od razu moge go zgasic i zapali bez problemu "na dotyk". Tak samo jak jest cieply, odpala na pol obrotu;) Jutro planuje wymienić filtr paliwa. https://www.youtube.com/watch?v=sf5-m_6y9xc Na mrozie rano wyglada to 100 razy gorzej, nagram filmik rano, bo dzis nagralem ale nic nie slychac.. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez adik3x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #730 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) identycznie jest u mnie,też tak jakby załapywał po koleji cylindrami. mało tego, zrobiłem grzanie świec na guzik i dalej to samo tyle że nie dymi śmierdzącymi spalinami na wiosne miałem robioną uszczelke i głowice,grubość uszczelki zgodnie ze sztuką została ta sama, Edytowane 7 Stycznia 2015 przez michcio1985 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #731 Napisano 7 Stycznia 2015 huh co do grubosci uszczelki to nie wiem, mam nadzieje ze jest ok, chyba moj mechanik wie co robi;p Mi to wyglada jakby paliwo gdzies sciekalo.. i dopiero przy kreceniu zasysa i zaczyna lapac, tak na chlopski rozum. jednak nieszczelnosci jeszcze nie znalzlem, bede szukal, dam znac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #732 Napisano 7 Stycznia 2015 uszczelka powinna zostać z tą samą grubością, u mnie wcale tego zaworka nie ma,wstawiłem zamiast niego rurke,jutro z rana zacisne przewód powrotny szczypcami i odpale i zobaczymy czy coś sie poprawi,jak nie to zostane przy rurce;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #733 Napisano 7 Stycznia 2015 ja mam filtr z podgrzewaczem, nie ma na nim zaworka (chyba) zaworek jest nizej na przewodzie, wymienilem go juz. etka nie dziala pokazalbym na schemacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #734 Napisano 7 Stycznia 2015 dokładnie też chodzi mi o ten podgrzewacz. pozatym mam zaworek zwrotny na zasilaniu także paliwo się nie cofa,pompa vacum zmieniona na boscha(może trafiłem felerną) dalej żadnej poprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #735 Napisano 8 Stycznia 2015 Dziś rano -2 odpalił bez problemu nawet lepiej niż na filmiku, a nic nie grzebałem nie dotykalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #736 Napisano 8 Stycznia 2015 Dziś rano -2 odpalił bez problemu nawet lepiej niż na filmiku, a nic nie grzebałem nie dotykalem. Temperatura mniejsza , zatem pytanie kiedy ten filtr paliwa był wymieniony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
catrinees Zgłoś #737 Napisano 8 Stycznia 2015 Wczoraj moje auto mnie miło zaskoczyło... godzina 6 rano, za oknem -23 stopnie. Samochodzik zapalił od strzała co nie jest garażowany, tylko stoi na podwórku. Żeby zawsze tak chciał odpalać na takich mrozach, byłabym prze szczęśliwa ;D Z reguły przy takich mrozach zapala za 2 - 3 razem, też długo kręci, aku w porządku, świece sprawne Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3x Zgłoś #738 Napisano 8 Stycznia 2015 Temperatura mniejsza , zatem pytanie kiedy ten filtr paliwa był wymieniony. no wlasnie kiedy...wspominalem mojemu mechanikowi zeby to zrobil, a nie zrobil. Dzis go wymontowalem i nie wiem czy w nim bylo wiecej paliwa czy... wody. W kazdym razie kupilem nowy z Mana, zmienilem zalałem, odpalilem bez zadnego problemu troche sie przejechalem i zobaczymy rano. Az wstyd sie przyznac ze tego nie dopatrzylem wczesniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #739 Napisano 9 Stycznia 2015 na zime to podstawa :cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #740 Napisano 9 Stycznia 2015 A ja wymieniam filtr paliwa z każdą wymianą oleju itp. co ok 10tyś km i mam spokój.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach