Skocz do zawartości
olko25

problem z odpalaniem na mrozie w tdi ....

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem wiem ja już tak pytam na zapas gdyby okazało się że czujnik jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od razu też napiszę że silnik nie jest zarżnięty także to na pewno nie będzie problem ze słabą kompresją.

 

W takim razie jakie jest ciśnienie na cylindrach skoro jesteś taki pewien? Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że ciśnienie sprężania w silniku diesla ma kolosalne znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprężanie to nigdy nie sprawdzałem jakie jest dokładnie, zakładam że jest dobre po tym jak pracuje silnik, oleju praktycznie nie dolewam, nie kopci ładnie chodzi. Oczywiście zgadzam się z tym że to jest tylko moje założenie i może być inaczej nie mogę niczego być pewien. Dzwonił przed chwilą mechanik i okazało się że czujnik pokazuję tem. o 12 stopni wyższą więc jest walnięty. Na dworze jest teraz -1 a czujnik pokazał +11. Wymienię dzisiaj czujnik i będę czekał na większe mrozy żeby ocenić czy to pomogło chociaż na razie mrozów nie zapowiadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło ściągnąć wtyczkę z czujnika i zobaczyć czy lepiej odpali. Proste, omawiane już milion razy, wystarczyło trochę poczytać.

Co do komentarza odnośnie kompresji nawet nie będę komentował :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony a czy pomogło to na razie nie wiem, pali ładnie ale temp. ok 0 C, zobaczymy przy większych mrozach. Już mnie tak nie hejtujcie z tą kompresją :ok nigdy nie sprawdzałem nie wiem może jest słaba. Gdy przy większych mrozach dalej będzie źle to zajmę się kompresją.

Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie szukaj przyczyny w kompresji czy czujniku , tylko może najpierw zmien stacje paliw, a do tego bez wzgledu na to ile masz przejechane na filtrze paliwa, to filter powinno sie zmieniać kazdego roku na jesieni. Przy tych jakościach paliwa ja tak robie od kilku lat i nie mam żadnego problemu.

A pracując w pomocy drogowej nic innego od kilku dni nie robiłem tylko uruchamiałem ludziom auta z assistance i nie wiem czemu ale wiekszosc własnie tankowała na Orlenie.:przestraszony

Weź pod uwage że jednak w naszych paliwach jest woda, która zbiera sie w filtrze paliwa i wystarczy tylko kropla zamarznieta, aby pompa nie dała rady przepchac, a w czasie uruchamiania przy tych mrozach co były bez samostartera się nie obeszło.:jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dołączę się do tematu bo założyłem osobny w złym dziale ( jak ktoś może to proszę o usunięcie), i nie ma sensu zakładać nowy.

 

Jak w temacie silnik 1.9tdi avf (Audi A6 multitronic) Pewnego dnia dziewczyna wróciła z pracy bez problemu a rano już nie odpalił

Rozrusznik kręci ale dla pewności wyciągnąłem i sprawdziłem elektromagnes wyczyściłem wszystko więc to nie to.

Sprawdziłem przekaźnik przy komputerze też działa. Oto co pokazuje VAG: Dodam tylko, że u mnie temp +30 więc nie ma to nic wspólnego z zimą

 

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5

Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,22,34,35,36,37,45,55,56,57,65,67,75,76,77

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.LBL

Controller: 038 906 019 LM

Component: 1,9l R4 EDC 0000AG 4913

Coding: 00001

Shop #: WSC 02325

VCID: 6DAD4AB73489

WAUZZZ4B34N016910 AUZ5Z0C5187013

1 Fault Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans Labels: 038-906-019-AVF.LBL

Controller:

Note: Excessive Comm Errors

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.LBL

Controller: 4B0 820 043 AN

Component: A6-Klimavollautomat 0208

Coding: 00104

Shop #: WSC 02325

VCID: 66BF359B117F

2 Faults Found:

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

30-00 - Open or Short to Plus

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time

27-00 - Implausible Signal

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.LBL

Controller: 4B0 920 950 J

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D06

Coding: 00440

Shop #: WSC 00000

VCID: 29257EA7C0E1

WAUZZZ4B34N016910 AUZ5Z0C5187013

2 Faults Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

29-00 - Short to Ground

01336 - Data Bus for Comfort System

37-10 - Faulty - Intermittent

 

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł co jeszcze sprawdzić ??? (Dodam, że wymieniłem filtr paliwa, powietrza i pompe vacuum- luźny króciec ale o tym wiedziałem zanim zaczęły się problemy) ale nic nie pomogło. Będę wdzięczny za pomoc

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdzil kostke stacyjki koszt ok 35 zl jakis styk juz moze byc nad palony sprawdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

Passat palił mi dobrze w temp. ok. 0 do +3, dzisiaj odpalałem go przy - 2 ( auto stało ok. 24 h na parkingu ) i zapalił bardzo bardzo ciężko,musiałem długo go kręcić a przecież -2 to nie jest straszny mróz. Już ten fakt mocno mnie męczy, brakuje pomysłów. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ???? Rzeczywiście zmienie chyba jeszcze filtr paliwa i zatankuje na innej stacji, może to pomoże.

Panowie pomocy !!!!!

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz bo nie wiem, dawka paliwa i kąt wtrysku regulowany jest przez komputer tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece piszesz że wymieniłeś. A jak ci pali? Dlugo kręcisz rozrusznikiem i jak zalapie to chwilę nierowno chodzi? Jeśli tak, to jednak świece są do D...... U mnie przy -2 dlugo kręcił i dopiero po wymianie świec - pali od strzała. Dwie były spalone.

Więc najpierw wykrec świece i zobacz czy są sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece były sprawdzane i wszystkie są ok, prąd dochodzi i grzeją tak przynajmniej twierdzi mechanik. Jak już zapali to chodzi równiutko bez żadnych zastrzeżeń ( przy odpaleniu lubi na czarno dyma puścić ). Dzisiaj jeszcze wpadł pomysł wymiany zaworka zwrotnego, może paliwo się cofa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim silniku zaworek zwrotny jest wbudowany w tandem pompę, no chyba że mechanik dołożył dodatkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym zaworkiem to raczej głupi pomysł bo jak temp. była plusowa to auto ładnie paliło problem jest tylko w mrozie. Dzisiaj wpadł nam jeszcze jeden pomysł w lecie wymieniałem wałek rozrządu, może mam minimalnie źle ustawiony kąt wtrysku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik temperatury masz do wymiany.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo czujnik temperatury masz do wymiany.....

 

Czujnik już wymieniłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik już wymieniłem...

 

Wymieniać sobie możesz nawet na oryginał - kwestia taka co za sygnał daje ten czujnik - czy jest zgodny z aktualną temp na dworze. Bez diagnozy vagiem wróżyć z fusów nikt nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniać sobie możesz nawet na oryginał - kwestia taka co za sygnał daje ten czujnik - czy jest zgodny z aktualną temp na dworze. Bez diagnozy vagiem wróżyć z fusów nikt nie będzie.

 

Był sprawdzany vagiem !!!!! Jest dobry teraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece były sprawdzane i wszystkie są ok, prąd dochodzi i grzeją tak przynajmniej twierdzi mechanik.

Zapytaj go - jak to sprawdzał? Bo jeżeli sprawdzał to poprzez złącze diagnostyczne wewnatrz auta, to G........ nie sprawdzanie :kwasny

U mnie sprawdził VCDSem i niby było OK. A jak wykręciliśmy świece,. to jak pisałem wcześniej - dwie były spalone. Ale jak po odpaleniu od razu chodzi równo, to może są sprawne :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem dzisiaj jechać sprawdzić ustawienie kąta synchronizacji, stało całą noc na parkingu - 10, jak wsiadałem do auta było już -5, podgrzałem go, pstryk i zapalił, leciutko bez długiego kręcenia, jak w lecie, teraz to dopiero mam zgryza :poddajesie

Na razie sobie odpuściłem, sprawdze znowu jutro z rana jak zapali.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zapytaj go - jak to sprawdzał? Bo jeżeli sprawdzał to poprzez złącze diagnostyczne wewnatrz auta, to G........ nie sprawdzanie :kwasny

U mnie sprawdził VCDSem i niby było OK. A jak wykręciliśmy świece,. to jak pisałem wcześniej - dwie były spalone. Ale jak po odpaleniu od razu chodzi równo, to może są sprawne :hmm

 

Przyznam szczerze że nie mam pojęcia jak to było sprawdzane, nie było mnie przy tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżeli odpalam samochód i obroty są zawyżane koło 1 tyś, to raczej czujnik temperatury do wymiany i on jest winny?

Bo Akumulator jest nowy a świece w tamtym roku wymienione na NGK! :D

Za jakiekolwiek odpowiedzi dzięki :)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności