Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

niech ci głupoty nie wciskają, są termostaty tylko i wyłącznie z obudową ale to nie w Twoim silniku.

 

zrób tak jak napisałem i ma być dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze jest to ze termostat byl wahlera i co starczyl na miesiac?????? dziwne to jest???? a może ten nowy czujnik tak na krótko starcza bo jakis chiński???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najdziwniejsze jest to ze termostat byl wahlera i co starczyl na miesiac?????? dziwne to jest????

A powtarza się do znudzenia, jeśli termostat to tylko i wyłącznie ori z aso.

Amen. :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. orientuje sie ktos moze jak jest z wymiana termostatu w 2.5tdi???slyszalem ze trzeba rozbierac przod auta?? czy to prawda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, trzeba ściągać przód ponieważ termostat jest za paskiem rozrządu. W tym silniku zaleca się wymianę termostatu razem z rozrządem bo później nie trzeba tego wszystkiego od nowa robić.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha czyli wszystko jasne. rozrzad i tak wlasnie do wymiany wiec moze uda sie zalatwic za jednym zamachem. a widze ze kolego masz tez taki silniczek orientujesz sie moze co powoduje slabe palenie na zimnym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być dużo.;) Źle ustawiony kąt wtrysku, źle ustawiony rozrząd po poprzedniej wymianie, świece lub akumulator. Trzeba wszystko posprawdzać i wtedy będziesz miał pewność.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko posiadam Passata B5 FL, Silnik 1.9 TDI AVF (131 KM).

Od pewnego czasu głupieje mi wskaźnik temperatury wody albo się już psuje,

i ewidentnie widać jak wskaźnik pokazuje ze niby silnik ma 0 stopni to odrazu spalanie podskakuj minimum o litr więcej niż jak wskazówka jest na 90 stopni, i do tego ja w aucie mam podgrzewacz spalinowy wody który pobiera około 0,3l na godzine oczywiście jak silnik osiągnie dobra temperaturę to się wyłącza, ale widzem ze jak ta wskazówka z wody głupieje to on się automatycznie włącza i na daremno pobiera paliwo, i nie wiem czy termostat jest padnięty czy jakieś czujnik wody, na dzisiejszy dzień wskazówka już się wogole nie podnosi, i nie wiem czy silnik przesto myśli ze silnik nie jest dogrzany i podaje więcej paliwa jak na zimnym silniku, chyba z tego wynika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od pewnego czasu głupieje mi wskaźnik temperatury wody albo się już psuje,

Przydałoby się podłączyć VAGa i porównać wskazania zarówno w grupach silnika jak i zegarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień czujnik temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mati91Egon na hundred procent to czujnik g62/g2 ducha pogonił na szrot , kupuj nowy ori i po kłopocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki a jeszcze do tego pytanka, czy jak te czujnik szwankuj spalanie wzrasta bo tak jak napisałem silnik myśli ze jest zimny czy to tak działa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik zaniża/skacze/nie działa - to logiczne że Ecu myśli że jest nie dogrzany - zatem daje większe dawki co wiąże się z spalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ma do wymiany termostat, nowy już czeka na założenie.

W jaki sposób sprawdzić czy ten nowy jest sprawny?

Wrzucić go do miski z wodą i gotować aż do otwarcia?

Robię tak że wkładam go do szklanki z wodą, gotuje wodę aż do wrzenia i zalewam ją do termostatu ale z nim nic się nie dzieje, powinien się chyba wtedy otworzyć tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

garnek z wodą postaw na gazie , wrzuć do niego termostat i termometr i gotuj , jak temperatura będzie przed 87 to lukaj na termostat czy się otwiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Jestem po pięciu dniach od samodzielnej wymiany termostatu (tylko dzieki forum sie odwazylem)

do mojego 2001 AVF 4motion zamowilem valeo 820168

http://www.oscaro.com/thermostat-d-eau-volkswagen-passat-b5-variant-4-motion-1-9-tdi-break-130cv-316-19015-919-gt

Wymiana odbyła się bez komplikacji w 90minut. Zlanie plynu przez zaworek w chlodnicy , litr uciekl po odkreceniu termostatu dwie sruby na klucz 10, potem wymiana na nowy termostat (stary otwieral sie za wczesnie max70°). Wlałem odzyskany plyn +dolewka koncentratu 0.7l reszta 0.5l woda do żelazka żony ;) . Wszystko gra 90° na blacie a w aucie szybko cieplo.

DZIEKI wszystkim na forum zaoszczedzilem z 250€ a tu we francji w warsztatach to strasznie walą po kieszeni i większość to zwykli oszusci.

Juz 7 lat mi auto sluzy 350.000 przebiegu i poprostu poza obowiazkowymi sprawami to robilem przy aucie: tasme kierownicy, czujnik doladowania(stan awaryjny gdy temperatura 90°), zamek w 1 drzwiach-krancowka i pozostają mi do czyszczenia kierownice turbo- czasem przy 110kmh stan awaryjny. I tyle po 7 latach uzytkowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

od miesiąca posiadam kolejne auto po passacie a mianowicie golfa 4 1,9tdi 110 koni i od piątku moje auto słabo sie nagrzewa tzn temperatura szybko wzrasta nawet juz po 2 km ale dochodzi tylko do 70-80 stopni nawet jak ostatnio jechałem 60 km to nie przekroczyła 80 stopni i zauważyłem ze auto więcej pali niż wcześniej myślę ze to wina termostatu ale mogę też sie mylić i proszę was o rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod temat. Silnik AVB osiąga temperaturę na zegarach około 90st (powiedzmy 87-89st) po przejechaniu mniej więcej 10-12km., ale po włączeniu ogrzewania temp spada na 85st. i mija jakiś czas zanim będzie prawie 90st. Ponadto zauważyłem wzrost spalania o około 1litr. Odwiedziłem mechanika, podpiął pod kompa i okazało się, że przy prawie 90st zegarowych jest tak naprawdę 73,5st. Pytam co wymienić czujnik czy termostat, a on mówi nic bo one tak mają. Nie zgadzam się z nim.

A według Was szanowni użytkownicy forum, co powinienem zrobić poza zmianą mechanika? Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności