motylek8522 Zgłoś #161 Napisano 22 Stycznia 2013 niech ci głupoty nie wciskają, są termostaty tylko i wyłącznie z obudową ale to nie w Twoim silniku. zrób tak jak napisałem i ma być dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszmbk Zgłoś #162 Napisano 22 Stycznia 2013 Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shogun112 Zgłoś #163 Napisano 23 Stycznia 2013 najdziwniejsze jest to ze termostat byl wahlera i co starczyl na miesiac?????? dziwne to jest???? a może ten nowy czujnik tak na krótko starcza bo jakis chiński??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #164 Napisano 24 Stycznia 2013 najdziwniejsze jest to ze termostat byl wahlera i co starczyl na miesiac?????? dziwne to jest???? A powtarza się do znudzenia, jeśli termostat to tylko i wyłącznie ori z aso. Amen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lookass Zgłoś #165 Napisano 24 Stycznia 2013 witam. orientuje sie ktos moze jak jest z wymiana termostatu w 2.5tdi???slyszalem ze trzeba rozbierac przod auta?? czy to prawda?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #166 Napisano 24 Stycznia 2013 Tak, trzeba ściągać przód ponieważ termostat jest za paskiem rozrządu. W tym silniku zaleca się wymianę termostatu razem z rozrządem bo później nie trzeba tego wszystkiego od nowa robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lookass Zgłoś #167 Napisano 24 Stycznia 2013 aha czyli wszystko jasne. rozrzad i tak wlasnie do wymiany wiec moze uda sie zalatwic za jednym zamachem. a widze ze kolego masz tez taki silniczek orientujesz sie moze co powoduje slabe palenie na zimnym?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #168 Napisano 24 Stycznia 2013 Przyczyn może być dużo. Źle ustawiony kąt wtrysku, źle ustawiony rozrząd po poprzedniej wymianie, świece lub akumulator. Trzeba wszystko posprawdzać i wtedy będziesz miał pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati91Egon Zgłoś #169 Napisano 25 Stycznia 2013 Mam małe pytanko posiadam Passata B5 FL, Silnik 1.9 TDI AVF (131 KM). Od pewnego czasu głupieje mi wskaźnik temperatury wody albo się już psuje, i ewidentnie widać jak wskaźnik pokazuje ze niby silnik ma 0 stopni to odrazu spalanie podskakuj minimum o litr więcej niż jak wskazówka jest na 90 stopni, i do tego ja w aucie mam podgrzewacz spalinowy wody który pobiera około 0,3l na godzine oczywiście jak silnik osiągnie dobra temperaturę to się wyłącza, ale widzem ze jak ta wskazówka z wody głupieje to on się automatycznie włącza i na daremno pobiera paliwo, i nie wiem czy termostat jest padnięty czy jakieś czujnik wody, na dzisiejszy dzień wskazówka już się wogole nie podnosi, i nie wiem czy silnik przesto myśli ze silnik nie jest dogrzany i podaje więcej paliwa jak na zimnym silniku, chyba z tego wynika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #170 Napisano 25 Stycznia 2013 Od pewnego czasu głupieje mi wskaźnik temperatury wody albo się już psuje, Przydałoby się podłączyć VAGa i porównać wskazania zarówno w grupach silnika jak i zegarów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #171 Napisano 25 Stycznia 2013 Zmień czujnik temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #172 Napisano 25 Stycznia 2013 @Mati91Egon na hundred procent to czujnik g62/g2 ducha pogonił na szrot , kupuj nowy ori i po kłopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati91Egon Zgłoś #173 Napisano 26 Stycznia 2013 dzięki a jeszcze do tego pytanka, czy jak te czujnik szwankuj spalanie wzrasta bo tak jak napisałem silnik myśli ze jest zimny czy to tak działa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #174 Napisano 26 Stycznia 2013 jak czujnik zaniża/skacze/nie działa - to logiczne że Ecu myśli że jest nie dogrzany - zatem daje większe dawki co wiąże się z spalaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati91Egon Zgłoś #175 Napisano 26 Stycznia 2013 Dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #176 Napisano 31 Stycznia 2013 Panowie ma do wymiany termostat, nowy już czeka na założenie. W jaki sposób sprawdzić czy ten nowy jest sprawny? Wrzucić go do miski z wodą i gotować aż do otwarcia? Robię tak że wkładam go do szklanki z wodą, gotuje wodę aż do wrzenia i zalewam ją do termostatu ale z nim nic się nie dzieje, powinien się chyba wtedy otworzyć tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #177 Napisano 31 Stycznia 2013 garnek z wodą postaw na gazie , wrzuć do niego termostat i termometr i gotuj , jak temperatura będzie przed 87 to lukaj na termostat czy się otwiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d.ols Zgłoś #178 Napisano 6 Lutego 2013 Witam, Jestem po pięciu dniach od samodzielnej wymiany termostatu (tylko dzieki forum sie odwazylem) do mojego 2001 AVF 4motion zamowilem valeo 820168 http://www.oscaro.com/thermostat-d-eau-volkswagen-passat-b5-variant-4-motion-1-9-tdi-break-130cv-316-19015-919-gt Wymiana odbyła się bez komplikacji w 90minut. Zlanie plynu przez zaworek w chlodnicy , litr uciekl po odkreceniu termostatu dwie sruby na klucz 10, potem wymiana na nowy termostat (stary otwieral sie za wczesnie max70°). Wlałem odzyskany plyn +dolewka koncentratu 0.7l reszta 0.5l woda do żelazka żony . Wszystko gra 90° na blacie a w aucie szybko cieplo. DZIEKI wszystkim na forum zaoszczedzilem z 250€ a tu we francji w warsztatach to strasznie walą po kieszeni i większość to zwykli oszusci. Juz 7 lat mi auto sluzy 350.000 przebiegu i poprostu poza obowiazkowymi sprawami to robilem przy aucie: tasme kierownicy, czujnik doladowania(stan awaryjny gdy temperatura 90°), zamek w 1 drzwiach-krancowka i pozostają mi do czyszczenia kierownice turbo- czasem przy 110kmh stan awaryjny. I tyle po 7 latach uzytkowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondzio0067 Zgłoś #179 Napisano 10 Lutego 2013 witam od miesiąca posiadam kolejne auto po passacie a mianowicie golfa 4 1,9tdi 110 koni i od piątku moje auto słabo sie nagrzewa tzn temperatura szybko wzrasta nawet juz po 2 km ale dochodzi tylko do 70-80 stopni nawet jak ostatnio jechałem 60 km to nie przekroczyła 80 stopni i zauważyłem ze auto więcej pali niż wcześniej myślę ze to wina termostatu ale mogę też sie mylić i proszę was o rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iras Zgłoś #180 Napisano 10 Lutego 2013 Witam. Podepnę się pod temat. Silnik AVB osiąga temperaturę na zegarach około 90st (powiedzmy 87-89st) po przejechaniu mniej więcej 10-12km., ale po włączeniu ogrzewania temp spada na 85st. i mija jakiś czas zanim będzie prawie 90st. Ponadto zauważyłem wzrost spalania o około 1litr. Odwiedziłem mechanika, podpiął pod kompa i okazało się, że przy prawie 90st zegarowych jest tak naprawdę 73,5st. Pytam co wymienić czujnik czy termostat, a on mówi nic bo one tak mają. Nie zgadzam się z nim. A według Was szanowni użytkownicy forum, co powinienem zrobić poza zmianą mechanika? Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach