Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podepnę się pod temat. Silnik AVB osiąga temperaturę na zegarach około 90st (powiedzmy 87-89st) po przejechaniu mniej więcej 10-12km., ale po włączeniu ogrzewania temp spada na 85st. i mija jakiś czas zanim będzie prawie 90st. Ponadto zauważyłem wzrost spalania o około 1litr. Odwiedziłem mechanika, podpiął pod kompa i okazało się, że przy prawie 90st zegarowych jest tak naprawdę 73,5st. Pytam co wymienić czujnik czy termostat, a on mówi nic bo one tak mają. Nie zgadzam się z nim.

A według Was szanowni użytkownicy forum, co powinienem zrobić poza zmianą mechanika? Proszę o pomoc.

 

sprawdź sobie sam temp. wody poprzez panel klimatronika i porównaj z tą na zegarach. Jeżeli faktycznie po włączeniu ogrzewania temp. spada to jest ewidentna wina termostatu - to bym samodzielnie wymienił najpierw (pozatym koszt niewielki)

Możesz też sprawdzić jaka jest temp. na postoju na wolnych obrotach i czy rośnie przy deptaniu ostrym po gazie.

Temp. ma klimatorniku pokaże dokładniej, bo ten wskaźnik na desce nie ma charakterystyki liniowej, on pokazuje 90` nawet gdy woda ma mniej (chyba od 75`-95`)

Edytowane przez Siwy_223

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy minusowych temperaturach choćbyś na stałe zaślepił termostat to przy 90* i włączeniu ogrzewania na powiedzmy 2 kreski od końca ( prawie full) to w czasie postoju siłą rzeczy nagrzewnica ochłodzi silnik bo odbiera bardzo dużo ciepła, w czasie jazdy przy małych obrotach albo w korku tak samo , w czasie jazdy ~ponad 1,8k obr. takie zdarzenie nie powinno mieć miejsca. Wiec nie sugerować się tym aż tak bardzo że na postoju tem spada , siłą rzeczy musi spaść do tego wisko co pracuje nonstop nawet przy -20 .... debilizm vw.

Prosto sprawdzić jak się ma vag poprawność termostatu + czujnik, zapalasz zimne auto z podpiętym vag w licznik albo silnik tem. i sprawdzasz kiedy termostat otworzy ( górny wąż musi się zrobić ciepły przy chłodnicy) i sprawdzasz wtedy na vag tem. jaka jest faktyczna. jak się pokrywają to jest ok. Jak na vag będzie z 80 to sprawdzasz odczyt drugi z tego czujnika ( licznik albo ecu) jak będzie to samo termostat, jak różnica odczytów ponad 4 stopnie czujnik. Do tego można też sprawdzić czy przepuszcza termostat da się chyba wyczuć ręką na zimnym wężu że się zrobił się coś cieplejszy tak z 3-4 cm od wejścia do chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. Rzeczywiście jest tak, że temp spada podczas stania w korku, więc pewnie trochę mylne wyciągnąłem wnioski. Niestety nie posiadam VAG'a więc opcja sprawdzenia z jego pomocą odpada. Termostat raczej nie przepuszcza na badaniu ręką. Zaintrygowała mnie trochę opcja sprawdzenia temp za pomocą klimatronika. Jak można to zrobić, bo niestety nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie na forum (lub słabe szukanie nowicjusza)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak climatronik masz z liczbą odczytów do 61 to zobaczysz , jak masz do 45 to nie zatem możesz sobie sam sprawdzić - nacisnąć jednocześnie ( wchodzisz w tryb diagnostyczny) dmuchawa ujmowanie + tem. w dół ( niebieski) + Econ , kanał 51 - przewijasz kanały na dodawaniu i odejmowaniu tem. Wychodzisz z tego trybu przez naciśnięcie Econ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Niestety mam do 45.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mała korekta - climatronic do 78 czy podobna ilość kanałów - to kanał 45 odpowiada tem. silnika, jak masz mniej kanałów (45) to tem. nie pokaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam 2 pytania (jedno nie na temat)?!

Do czego służy ten czujnik przy termostacie oraz gdzie się znajduję czujnik otwarcia pokrywy silnika?

Dzięki z góry!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik przy termostacie ? foto zrób o co chodzi dokładnie

komora silnika- mikrostyk dokładany jak alarm się montuje- nie masz alarmu nie masz tego - jest w zamku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Chodzi mi o ten czujniktermostat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

I jak z czujnikiem? Do czego służy?

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik jest od temperatury to na pewno, ale co on obsługuje to nie powiem ale obstawiam że załącza 2 wiatrak klimy (mimo że np. klima jest wyłączona) jak tem przekroczy krytyczny poziom jak jest w silnikach z takim samym czujnikiem na dołu chłodnicy montowany ( tzw. wspomaganie wiskozy przy chłodzeniu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam Silnik AWX chce się zabrać za wymianę termostatu morze to co napisze wyda się dziwne dla niektórych ale chce mieć pewność ze prawidłowo wymienię termostat Żeby wymienić termostat muszę pierwsze co spuścić płyn następnie odkręcić termostat wlorzyc nowy potem dobrze go przykręcić i spowrotem wlać płyn ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oraz odpowietrzyć na wężu przy aku tym z dziureczką ( od strony z aku ) delikatnie go zsunąć aż poleci płyn.

Przed wymianą dobrze by było rozgrzać dobrze auto co termostat się otworzy i tak zostanie na dłużej wtedy Zejdzie cały płyn a tak to wyleci dość sporo po wyciągnięci termostatu ( krótki obieg cały spłynie). Przed spuszczeniem odkręć korek na zbiorniczku - najszybciej zleci jak czujnik tem. przy chłodnicy wyciągniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie Jak temperatura będzie np 120 i włączę ogrzewanie temperatura zacznie spadać to znaczy to ze winny jest termostat ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temp. 120 nie może być bo to już świadczy o złym termostacie (nie otwiera się) ... chcesz przegrzać silnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis mialem 100C, wlaczylem klime na max i temperatura zaczela spadac, czy to znaczy, ze winny jest termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z tamostatem. W przeciągu obecnej zimy mam już trzeci. Perwszy(nowy oryginał) nagrzewał auto do ok 70-80st na liczniku, po czym stał. Kupiłem podróbę, samochód straaaasznie długo się nagrzewał zanim coś w ogóle ruszyło(ok 40km przy temp -5), po przejechaniu większej ilości kilometrów przy minusowej nie doszedł do 90st, przy plusie potrafił pokazać 90st. Wymieniłem. Obecny - także nowy oryginał już po ok 10km sie podnosi(obecne temperatury ok 0st), jednak do 90 nigdy nie doszedł(przy ok 80st staje). Ggy jadę na wyższych obrotach - już prawie 90st, gdy mulę - mniej.

Jeżdżę jeszcze drugim passatem z tym silnikiem, jak i touranem tdi. Tam problemów nie ma, szybko wskoczy i trzyma 90st. Tak wiec z pewnością nie wina kierowcy.

Co robić? Kupić 4 termostat? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień czujnik temperatury z tamtego passata na próbę, pewnie jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo jak masz możliwość samemu albo u znajomego który posiada termometr taki powyżej 100* i sprawdzić dokładnie gotując kiedy termostat otworzy ( , albo zaczyna popuszczać przy ~80 to term. jest kaput) - - jak i temp. spada przy ilu się zamyka. Wtedy na 100% będziesz wiedział że on jest winny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

koledzy jestem po wymianie termostatu kupiony a ASO po założeniu temp. na VAG- u pokazuje 93 stopnie podczas jazdy.

teraz moje pytanie o obieg płynu w układzie chłodzenia:

 

płyn do chłodnicy wpada górnym wężem i wraca dolnym przez termostat czy odwrotnie?

 

pytam ponieważ chłodnica robi mi się gorąca właśnie od strony tego górnego węża a tu gdzie termostat wąż jest zimny.(po uzyskaniu na kompie okolicy 90 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności