Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

A kabel cale 30zl z przesylka i robisz co chcesz, ne prosisz sie nikogo i nie napychasz kabzy "fachowcom"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabel mam ale lapka nie bo.mi sie spalił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moglby mi ktos zapodac fote termostatu przy AJM w sensie gdzie on jest? Dam radę zmienic bez kanalu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moglby mi ktos zapodac fote termostatu przy AJM w sensie gdzie on jest? Dam radę zmienic bez kanalu?

Za alternatorem, taki czarny króciec na 2 śruby. Wymiana od góry. Uważaj na plastykową rurkę od bagnetu. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok mam nadzieje ze dam rade. A jak odpowietrzyc układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zdjac gorny przewod od chlodnicyi zalac chlodnice plynem, zalozyc przewod spowrotem i zalac reszte ukaldu,odpalic samochod i czekac az sie zagrzeje do 90 stopni. Jak przestanie spadac poziom plynu to odpowietrzony, mozna po tym kawalek sie przejechac dla 100% pewnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw zdjac gorny przewod od chlodnicyi zalac chlodnice plynem, zalozyc przewod spowrotem i zalac reszte ukaldu,odpalic samochod i czekac az sie zagrzeje do 90 stopni. Jak przestanie spadac poziom plynu to odpowietrzony, mozna po tym kawalek sie przejechac dla 100% pewnosci.

a jak zacznie bulgotać z nawiewu odpowietrzyć nagrzewnicę :) bo powietrze się tam dostanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze sam, nowi fachowcy sa hehe chyba ze oni maja jakies stare paski b1 czy b2 hehe, zalewasz plyn do zbiorniczka, powoli opada a ty dolewasz cały czas do stanu aż się unormuje, później odpal i obserwuj, jak opadnie to znowu dolej, nic wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj wymieniłem termostat(nie potrzebnie ale to inna bajka :) ) i nic nie trzeba odpowietrzać, tak jak wyżej kolego pisze układ sam się odpowietrzy tylko musimy kontrolować poziom płynu i w razie potrzeby dolać.

Również nic nie trzeba odkręcać do wymiany, tylko pokrywę górną silnika i dwie śrubki mocujące plastikową obudowę termostatu. Dostęp do samego termostatu jes banalny i wymiana bardzo łatwa. Kto niema pojęcia o mechanice to i tak sobie z nim poradzi bez żadnego problemu.

Silnik AVB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony. Grzeje az miło. Teraz do wymiany prawy górny wahacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy możliwe jest przy wymianie termostatu popełnienie błedu przy montazu. Mechanik który mi zakładał termostat , najpierw włożył termostat w blok silnika póniej uszczelkę i wszystko skręcił. W króćcu są jakieś zaczepy, w które powinien wskoczyć termostat, nie zauważyłem żeby przekręcał obudowę. Podejrzewam że termostat delikatnie przepuszcza przed otwarciem i nie mogę dogrzać silnika mimo ze wąż dolny jest ciągle zimny. Mogła przesunąć sie uszczelka, lub termostat nie siedzi dobrze w króćcu i jest delikatna szczelina? Na zewnątrz obudowy sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowal prawidlowo. Jesli jestszczelneto uszczelka jest na miejscu. Sprawdz temperature jaka pokazuje vag a jaka jest natermometrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest dobry po zgadza się z temp. rzeczywistą rano na zimnym silniku (termometr zaokienny), na vagu tez wszystko ok takie same wskazania.

A może zapowietrzony układ? Ale to chyba by się przegrzewał a nie niedogrzewał , ogrzewanie normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jericho! przed 1sza wymiana w 1.8t tez ogladalem podobny film- powinni wieszać za zawracanie ludziom w glowach. od dolu jest 5x szybciej no i dostęp latwiejszy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jericho! przed 1sza wymiana w 1.8t tez ogladalem podobny film- powinni wieszać za zawracanie ludziom w glowach. od dolu jest 5x szybciej no i dostęp latwiejszy;)

 

O ile masz kanal.

Ja wymienialem od gory i nie bylo az tak zle. Ciezej mi poszlo z czujnikiem polozenia walu, bo tam to juz wogole nic nie widac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanie bo nikt konkretnie się nie wypowiedział, pacjent passat B5 1.9 TDI AHU. Czy do wymiany termostatu konieczne jest zrzucanie przodu ? jak do rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wie dlaczego jeden producent ma 3 rodzaje termosatu do tego samego silnika?

http://prntscr.com/8ov2jt

 

Temp. otwarcia te same, wymiary rozne.

NIe wiem po co jest rozroznienie na automat, skoro inne firmy nie maja tego podzialu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ile czasu trzyma Wam ciepło w aucie przy aktualnych temperaturach? chodzi bardziej o to że auto jest dobrze dogrzane jest 90 stopni, wychodzicie do sklepu nie ma was godzinę, wracacie przekręcacie kluczyk i ile pokazuje wskazówka? przy temperaturze np. 10 stopni na zewnątrz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, ile czasu trzyma Wam ciepło w aucie przy aktualnych temperaturach? chodzi bardziej o to że auto jest dobrze dogrzane jest 90 stopni, wychodzicie do sklepu nie ma was godzinę, wracacie przekręcacie kluczyk i ile pokazuje wskazówka? przy temperaturze np. 10 stopni na zewnątrz?
U mnie chyba cos 60C.Ale szybciej dobija do 90C niz nagrzewanie od 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności