Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam wymieniłem ostatnio na WAHLERA i jestem mega zadowolony. Wymiana kosztowała mnie 50zł z termostatem bo płyn doszedł. Robocizna bardzo prosta i przyjemna. 90C stoi jak po braweranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja potwierdzę - mam obecnie WAHLERA i 90*C stoi i nie opada ani nie rośnie - uff! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem po wymianie termostatu, jednak coś zrobiłem nie do końca poprawnie, tzn. wiem co ;) Otóż długo się męczyłem z zamontowaniem termostatu i obudowy. Skręciłem wszystko ale okazało się, że spod obudowy termostatu cieknie mi płyn chłodniczy gdy silnik się nagrzeje i termostat się otworzy. Za nic nie mogłem tego tam włożyć. W sensie, że termostat nie jest jakoś specjalnie utwierdzony w obudowie, żeby można było go najpierw w niej utwierdzić a następnie całość włożyć do bloku silnika, gdyż zwyczajnie z niej wyleci.

Próbowałem najpierw włożyć termostat na miejsce, a później dołożyć obudowę i przykręcić, jednak w obudowie są takie 2 plastikowe szpilki, jedna dłuższa, druga krótsza, które przeszkadzają.

Wg mnie to ma działać tak, że termostat wsadzamy najpierw w obudowę, przekręcamy i powinien być w niej sztywno utwierdzony, jednak tak nie jest. Dodatkowo lekko tam przeszkadza alternator.

Zrobiłem to tak, że włożyłem termostat w obudowę, następnie do bloku silnika i skręciłem śrubami mimo że obudowa nie dolegała dokładnie do bloku, jednak po skręceniu dystans się zniwelował, ale jakaś szczelinka musiała zostać skoro tamtędy cieknie.

 

Czy macie jakiś patent na zamontowanie tego dziadostwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam inny silnik ale zawsze jak wymieniam to termostat na towot przykleję ,mała ilość wystarczy ,wtedy się nie przesunie i nie wyleci ,a nie wiem jak w twoim silniku jest zamontowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten towot w układzie to nie zaszkodzi? Kurcze tylko nie wiem jak to po szwabsku się nazywa żeby kupić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idz do sklepu i powiedz najmniejsze opakowanie smaru uniwersalnego typu tawot kolor bedzie zielokawy lub niebieski i koles na pewno bedzie wiedział tylko szukaj w jakims przemysłowym sklepie tam gdzie np sruby nakretki narzedzia farby itd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
idz do sklepu i powiedz najmniejsze opakowanie smaru uniwersalnego typu tawot kolor bedzie zielokawy lub niebieski i koles na pewno bedzie wiedział tylko szukaj w jakims przemysłowym sklepie tam gdzie np sruby nakretki narzedzia farby itd :)

 

Witam.

Posiadam passata b5fl 130km AWX 2001r. Mam problem z temperaturą a dokładnie:

- przy temp ok 5 °C mój passat po przejechaniu 40 km nagrzewa się do temperatury 70-75 stopni max

- przy temp ok 20 °C złapie 85- 90 max

- moim zdaniem ma duże spalanie ponieważ ojciec ma takiego samego passata i zrobi jakies 150 - 200 km więcej na całym baku

 

Czy zabierać się za wymianę termostatu?? Jeśli tak to jaki ? i czy uszkodzony termostat ma wpływ na zwiększenie spalania??

 

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony termostat ma wpływ na zwiększenie spalania. Co do samego termostatu to polecam oryginał. Ja jestem świeżo po wymianie, do swojego auta kupiłem oryginał za 60zł na allegro. Jedni powiedzą, że drogo, ale to jest tak śmiesznie tania część, że zapłaciłbym jeszcze raz tyle, żeby tylko mieć pewność, że będzie dobrej jakości. Termostat to część dosyć wrażliwa na uchybienia jakości, lepiej kupić lepszy i mieć spokój niż pozornie oszczędzić i kilka razy wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszkodzony termostat ma wpływ na zwiększenie spalania. Co do samego termostatu to polecam oryginał. Ja jestem świeżo po wymianie, do swojego auta kupiłem oryginał za 60zł na allegro. Jedni powiedzą, że drogo, ale to jest tak śmiesznie tania część, że zapłaciłbym jeszcze raz tyle, żeby tylko mieć pewność, że będzie dobrej jakości. Termostat to część dosyć wrażliwa na uchybienia jakości, lepiej kupić lepszy i mieć spokój niż pozornie oszczędzić i kilka razy wymieniać.

 

a u mnie po tych objawach będzie to uszkodzony termostat ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moją być objawy różnych problemów. Na pewno zacznij od wymiany termostatu. Wahler będzie ok :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Otóż w passacie z silnikiem AVF obudowa termostatu jest połączona z wężem poprzez takie plastikowe kolanko, na którym jest metalowa opaska - taki drucik, który można zdjąć. Czy da się zdjąć wąż z tej obudowy, aby swobodnie włożyć termostat? Pytam, ponieważ zdjąłem tą zawleczkę, ale za cholerę nie mogłem wyjąć końca obudowy z tego kolanka.

Obudowa z kolankiem wygląda mniej więcej tak: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg17.allegroimg.pl%2Fphotos%2F400x300%2F44%2F51%2F85%2F01%2F4451850191&imgrefurl=http%3A%2F%2Fallegro.pl%2Fvw-passat-b5-1-9tdi-130km-avf-obudowa-termostatu-i4451850191.html&h=300&w=400&tbnid=F106JraFZGf-mM%3A&zoom=1&docid=C2n7-oItBvR1SM&ei=MGZnVJLFHca3OOPYgeAE&tbm=isch&ved=0CCMQMygDMAM&iact=rc&uact=3&dur=3430&page=1&start=0&ndsp=58

 

Już drugi raz to rozbierałem i nadal mi cieknie spod termostatu i to tak, że po 100km wywala kontrolka, że płynu mało. Próbowałem na patent z towotem, ale niewiele pomogło, ten alternator tam przeszkadza. Najgorsze jest to, że nie ma tego jak sprawdzić czy nie cieknie, gdyż niewiele widać, dopiero po zmontowaniu wszystkiego i zalaniu płynem. A kolejne spuszczanie wiąże się z połową płynu na glebie, gdyż z ogrzewaniem na full u mnie zlatuje jakieś 2.5l, a reszta po odkręceniu termostatu.

Edytowane przez dexter.morgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie. Otóż w passacie z silnikiem AVF obudowa termostatu jest połączona z wężem poprzez takie plastikowe kolanko, na którym jest metalowa opaska - taki drucik, który można zdjąć. Czy da się zdjąć wąż z tej obudowy, aby swobodnie włożyć termostat? Pytam, ponieważ zdjąłem tą zawleczkę, ale za cholerę nie mogłem wyjąć końca obudowy z tego kolanka.

Obudowa z kolankiem wygląda mniej więcej tak: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg17.allegroimg.pl%2Fphotos%2F400x300%2F44%2F51%2F85%2F01%2F4451850191&imgrefurl=http%3A%2F%2Fallegro.pl%2Fvw-passat-b5-1-9tdi-130km-avf-obudowa-termostatu-i4451850191.html&h=300&w=400&tbnid=F106JraFZGf-mM%3A&zoom=1&docid=C2n7-oItBvR1SM&ei=MGZnVJLFHca3OOPYgeAE&tbm=isch&ved=0CCMQMygDMAM&iact=rc&uact=3&dur=3430&page=1&start=0&ndsp=58

 

Już drugi raz to rozbierałem i nadal mi cieknie spod termostatu i to tak, że po 100km wywala kontrolka, że płynu mało. Próbowałem na patent z towotem, ale niewiele pomogło, ten alternator tam przeszkadza. Najgorsze jest to, że nie ma tego jak sprawdzić czy nie cieknie, gdyż niewiele widać, dopiero po zmontowaniu wszystkiego i zalaniu płynem. A kolejne spuszczanie wiąże się z połową płynu na glebie, gdyż z ogrzewaniem na full u mnie zlatuje jakieś 2.5l, a reszta po odkręceniu termostatu.

 

To zabezpieczenie ściągasz i powinien zejść wąż z króćca - sam tak robiłem i troszkę się dziwie że po 2 próbach wymiany nadal Ci cieknie:hmm . Sam to robiłem i to pierwszy raz w Passacie i wszystko OK.

Może masz uszkodzony króciec (odkształcony) i nie doszczelnia.

Co do termostatu ORI z ASO po włożeniu w blok silnika trzymał się i nie wypadał - można było swobodnie przykręcać króciec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że u mnie w króćcu są takie 2 plastikowe bolce, że jak włożę najpierw termostat na miejsce to nie nałożę obudowy, ponieważ najpierw trzeba włożyć termostat do obudowy i przekręcić i wtedy niby jest on tam zakotwiczony, jednak lekko się z niej wysuwa i powstaje luz między termostatem a obudową, co uniemożliwia dopasowanie. Po śladzie na oringu widziałem, że termostat nie przylegał równo do uszczelki, tym rowkiem który na nim jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko, że u mnie w króćcu są takie 2 plastikowe bolce, że jak włożę najpierw termostat na miejsce to nie nałożę obudowy, ponieważ najpierw trzeba włożyć termostat do obudowy i przekręcić i wtedy niby jest on tam zakotwiczony, jednak lekko się z niej wysuwa i powstaje luz między termostatem a obudową, co uniemożliwia dopasowanie. Po śladzie na oringu widziałem, że termostat nie przylegał równo do uszczelki, tym rowkiem który na nim jest.

Ja miałem to wyłamane i może dlatego nie miałem problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też korci, żeby je wyłamać, bo one tam tylko przeszkadzają, swojej funkcji nie spełniają.

Ogólnie to moje auto zaczyna mnie strasznie irytować. Niby w dobrym stanie, silnik chodzi ok, reszta raczej też, ale ostatnio mam natłok małych awarii. Najpierw coś z układem doładowania zwiększone spalanie, dziwne zachowanie ciśnienia w turbinie, później termostat i problem z tym cholernym wyciekiem, wczoraj z*****a mi się roleta bagażnika i nie chce się zwinąć, dzisiaj pada deszcz, jechałem autostradą i nagle pokazuje mi, że mam drzwi otwarte, ale na szczęście to nie mikrostyk. Niedawno go wymieniałem, teraz zauważyłem że coś z tą lampką co pod drzwi świeci, wyjąłem ją i jest ok. Najgorsze jest to, że jestem za granicą w delegacji i nic nie mogę zrobić.

 

Po prostu ostatnio coraz bardziej mnie korci, żeby sprzedać ten samochód. Ale boję się, że jak kupię coś do 30 tys. zł to będzie to samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie też korci, żeby je wyłamać, bo one tam tylko przeszkadzają, swojej funkcji nie spełniają.

Ogólnie to moje auto zaczyna mnie strasznie irytować. Niby w dobrym stanie, silnik chodzi ok, reszta raczej też, ale ostatnio mam natłok małych awarii. Najpierw coś z układem doładowania zwiększone spalanie, dziwne zachowanie ciśnienia w turbinie, później termostat i problem z tym cholernym wyciekiem, wczoraj z*****a mi się roleta bagażnika i nie chce się zwinąć, dzisiaj pada deszcz, jechałem autostradą i nagle pokazuje mi, że mam drzwi otwarte, ale na szczęście to nie mikrostyk. Niedawno go wymieniałem, teraz zauważyłem że coś z tą lampką co pod drzwi świeci, wyjąłem ją i jest ok. Najgorsze jest to, że jestem za granicą w delegacji i nic nie mogę zrobić.

 

Po prostu ostatnio coraz bardziej mnie korci, żeby sprzedać ten samochód. Ale boję się, że jak kupię coś do 30 tys. zł to będzie to samo...

 

To tylko Passat :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też jestem świeżo po wymianie termostatu. Żebym od razu wyłamał te plastikowe bolce w obudowie i nie kombinował to bym być może rurki od bagnetu nie połamał, a tak dodatkowy wydatek. Podziwiam konstruktorów z ten wynalazek / do niczego niepotrzebny/. Pozdraiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. Moj problem jest taki. Silnik ajm. Latem ladnie trzyma 90 st a teraz wet po 40km nie 70. Czyżby termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siema. Moj problem jest taki. Silnik ajm. Latem ladnie trzyma 90 st a teraz wet po 40km nie 70. Czyżby termostat?

Najprawdopodobniej do wymiany. Ale dla pewności podłącz pod kompa w celu wykluczenia awarii czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie bym podlaczyl tylko u mnie to kosztuje 150 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności