Czaromarodziej Zgłoś #61 Napisano 29 Listopada 2011 Czy samochód z takim niedogrzanym silnikiem może więcej palić ? Tak. ale nie wiem do końca jak spuścić płyn Przy chlodnicy jest kranik : http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/53/44/76/1953447699 Po lewej nad gumowym wężem . od strony komory silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #62 Napisano 29 Listopada 2011 Koszt termostatu niewielki więc zamówię i wymienię.Może wreszcie zacznie trzymać wyższą temperaturę i ogrzewanie w kabinie się poprawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomyart Zgłoś #63 Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Przy chlodnicy jest kranik jesteś pewien że w AVF-ie jest kranik? U mnie (u innych chyba podobnie) nie ma kranika, płyn zlewałem odpinając dolny wąż od chłodnicy (ciężko szło wyjęcie samego węża z króćca ale poszło). Sporo płynu wyleci też po odkręceniu termostatu. Edytowane 29 Listopada 2011 przez tomyart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #64 Napisano 29 Listopada 2011 jesteś pewien że w AVF-ie jest kranik? Potwierdzam :dobrze Po prawej stronie na dole chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #65 Napisano 29 Listopada 2011 Mogą koledzy potwierdzić czy ten termostat jest właściwy ?? http://moto.allegro.pl/termostat-behr-audi-seat-skoda-vw-1-186-87-302-waw-i1912924553.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #66 Napisano 30 Listopada 2011 Mnie również ciekawi opinia na temat termostatu firmy behr, ktoś miał jakieś doświadczenia z ta firma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #67 Napisano 30 Listopada 2011 Mnie również ciekawi opinia na temat termostatu firmy behr, ktoś miał jakieś doświadczenia z ta firma? Kolego, dużo lepsze Wahler'y od nowości bywają wadliwe. Jeśli termostat to TYLKO i WYŁĄCZNIE ori, nawet żeby był 4x droższy! Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #68 Napisano 30 Listopada 2011 Ja zamówiłem Wahlera za 32 zł od kolegi Marcina, od którego zawsze kupuję oliwkę.Jak przyjdzie to pobawię się z wymianą i mam nadzieję że wreszcie silnik zacznie trzymać odpowiednią temperaturkę i że w środku wreszcie też będzie ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #69 Napisano 30 Listopada 2011 Mnie również ciekawi opinia na temat termostatu firmy behr, ktoś miał jakieś doświadczenia z ta firma?Z mojego B4 wydłubałem termostat oznaczony VW BEHR więc trzaskali na pierwszy montaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #70 Napisano 30 Listopada 2011 Ja zamówiłem Wahlera za 32 zł Za tą cenę to raczej werneta, a nie wahlera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #71 Napisano 30 Listopada 2011 Za tą cenę to raczej werneta, a nie wahlera Termostat zamówiłem od kolegi który sprzedaje części do samochodów oraz oleje Motula m.in. przez to Forum więc chyba wie czym handluje prawda ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #72 Napisano 30 Listopada 2011 Mogą koledzy potwierdzić czy ten termostat jest właściwy ??http://moto.allegro.pl/termostat-beh...912924553.html Te termostaty są dobre wytrzymałe kiedyś oryginalnie wychodziły w VW a w mercedesach do dzisiaj wychodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #73 Napisano 1 Grudnia 2011 Kupiłem Wahlera za 28 zł, zamontowałem i passek teraz ładnie trzyma 90 stopni Wcześniej też do passka włożyłem Wahlera i także jestem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #74 Napisano 1 Grudnia 2011 Kupiłem Wahlera za 28 zł, zamontowałem i passek teraz ładnie trzyma 90 stopni Wcześniej też do passka włożyłem Wahlera i także jestem zadowolony. A też wcześniej miałeś podobne objawy jak u mnie ?? Że wskazówka nie chciała się zbliżyć do 90 st.( u mnie mniej więcej 70 i rzadko kiedy więcej) i słabe ogrzewanie w kabinie ?? Dziś przyszedł mój Wahler... jutro postaram się go wymienić Tylko nie wiem czy dam radę spuścić płyn bez ściągania dolnej osłony bo bez kanału to raczej ciężkie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #75 Napisano 1 Grudnia 2011 Tylko nie wiem czy dam radę spuścić płyn bez ściągania dolnej osłony bo bez kanału to raczej ciężkie ?? Dasz radę, zdejmij kratkę w zderzaku po stronie kierowcy i w prawym dolnym rogu chłodnicy masz kranik spustowy na wężyk fi 10 mm . Wystarczy go ok 50 cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #76 Napisano 1 Grudnia 2011 Dasz radę, zdejmij kratkę w zderzaku po stronie kierowcy i w prawym dolnym rogu chłodnicy masz kranik spustowy na wężyk fi 10 mm . Wystarczy go ok 50 cm A ja patrzę i patrzę od strony silnika i mówię ..... gdzie oni ten kranik widzą Nawet mi do głowy nie przyszło że będzie z przodu Dzięki Kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #77 Napisano 1 Grudnia 2011 A też wcześniej miałeś podobne objawy jak u mnie ?? Że wskazówka nie chciała się zbliżyć do 90 st.( u mnie mniej więcej 70 i rzadko kiedy więcej) i słabe ogrzewanie w kabinie ??Dziś przyszedł mój Wahler... jutro postaram się go wymienić Tylko nie wiem czy dam radę spuścić płyn bez ściągania dolnej osłony bo bez kanału to raczej ciężkie ?? Miałem tylko przypadki, że wskazówka po osiągnięciu 90 stopni opadała do 0, albo właśnie do 70, by po jakimś czasie znów się podnieść. Problemów z ogrzewaniem nie miałem. Tylko pamiętaj, że jak spuścisz płyn i odkręcisz termostat to jeszcze poleci z pod termostatu. Tylko fakt... Bez kanału to raczej płynu nie złapiesz z pod termostatu, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #78 Napisano 1 Grudnia 2011 Ale spod termostatu chyba już nie wyciekną jakieś spore ilości płynu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #79 Napisano 2 Grudnia 2011 Ale spod termostatu chyba już nie wyciekną jakieś spore ilości płynu ?? Wszytko co jest nad nim w silniku, czyli cała głowica na przykład. Także trochę tego będzie. A z chłodnicy to moim zdaniem nie warto spuszczać przy samej wymianie termostatu bo i tak z niej wyleci tylko tyle ile da rady przez górny wąż, czyli nie wiele. Nie lepiej kupić bańkę 1.5 litra g12 (ok 35 zł) do tego wody destylowanej i uzupełnić brak płynu po wymianie? Nie bawimy się w problematyczne łapanie płynu i odświeżamy to co jest w silniku. Jedna bańka g12 wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #80 Napisano 2 Grudnia 2011 Już po zabiegu Sporo płynu spuściłem przez kranik przy chłodnicy a po wyjęciu termostatu też go dość dużo poszło.Ale gdybym nie spuścił nic z chłodnicy tylko od razu zajął się termostatem to na pewno straciłbym go o wiele więcej :)Kiedyś kupiłem koncentrat G12 Febi i miałem go rozcieńczonego 1:1 (-37st chyba) w ilości 1,5 i to w sumie starczyło na uzupełnienie ale będę obserwował zbiorniczek czy nie trzeba będzie jeszcze dolać.W sumie to i tak ubywało mi płynu w niewielkich ilościach i co jakiś czas musiałem troszkę dolewać.Zauważyłem teraz że przy kraniku miałem troszkę mokro więc może tamtędy ucieka....Ale wracając do tematu termostat wymieniony i teraz wskazóweczka stoi jak drut na 90 st. .... wcześniej kilkadziesiąt km jazdy i nie przekraczało 70 st. a w środku marzłem w zimę .... teraz upał :kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach