Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy samochód z takim niedogrzanym silnikiem może więcej palić ?

Tak.

ale nie wiem do końca jak spuścić płyn

Przy chlodnicy jest kranik : http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/53/44/76/1953447699 Po lewej nad gumowym wężem . od strony komory silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt termostatu niewielki więc zamówię i wymienię.Może wreszcie zacznie trzymać wyższą temperaturę i ogrzewanie w kabinie się poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy chlodnicy jest kranik

jesteś pewien że w AVF-ie jest kranik?

 

U mnie (u innych chyba podobnie) nie ma kranika, płyn zlewałem odpinając dolny wąż od chłodnicy (ciężko szło wyjęcie samego węża z króćca ale poszło). Sporo płynu wyleci też po odkręceniu termostatu.

Edytowane przez tomyart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesteś pewien że w AVF-ie jest kranik?

 

Potwierdzam :dobrze

 

Po prawej stronie na dole chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie również ciekawi opinia na temat termostatu firmy behr, ktoś miał jakieś doświadczenia z ta firma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie również ciekawi opinia na temat termostatu firmy behr, ktoś miał jakieś doświadczenia z ta firma?

Kolego, dużo lepsze Wahler'y od nowości bywają wadliwe.

Jeśli termostat to TYLKO i WYŁĄCZNIE ori, nawet żeby był 4x droższy!

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem Wahlera za 32 zł od kolegi Marcina, od którego zawsze kupuję oliwkę.Jak przyjdzie to pobawię się z wymianą i mam nadzieję że wreszcie silnik zacznie trzymać odpowiednią temperaturkę i że w środku wreszcie też będzie ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie również ciekawi opinia na temat termostatu firmy behr, ktoś miał jakieś doświadczenia z ta firma?
Z mojego B4 wydłubałem termostat oznaczony VW BEHR więc trzaskali na pierwszy montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamówiłem Wahlera za 32 zł

Za tą cenę to raczej werneta, a nie wahlera ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za tą cenę to raczej werneta, a nie wahlera ;)

 

Termostat zamówiłem od kolegi który sprzedaje części do samochodów oraz oleje Motula m.in. przez to Forum :) więc chyba wie czym handluje prawda ??;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mogą koledzy potwierdzić czy ten termostat jest właściwy ??

http://moto.allegro.pl/termostat-beh...912924553.html

Te termostaty są dobre wytrzymałe kiedyś oryginalnie wychodziły w VW a w mercedesach do dzisiaj wychodzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Wahlera za 28 zł, zamontowałem i passek teraz ładnie trzyma 90 stopni ;) Wcześniej też do passka włożyłem Wahlera i także jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem Wahlera za 28 zł, zamontowałem i passek teraz ładnie trzyma 90 stopni ;) Wcześniej też do passka włożyłem Wahlera i także jestem zadowolony.

 

A też wcześniej miałeś podobne objawy jak u mnie ?? Że wskazówka nie chciała się zbliżyć do 90 st.( u mnie mniej więcej 70 i rzadko kiedy więcej) i słabe ogrzewanie w kabinie ??

Dziś przyszedł mój Wahler... jutro postaram się go wymienić :) Tylko nie wiem czy dam radę spuścić płyn bez ściągania dolnej osłony bo bez kanału to raczej ciężkie ;)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko nie wiem czy dam radę spuścić płyn bez ściągania dolnej osłony bo bez kanału to raczej ciężkie ;)??

 

Dasz radę, zdejmij kratkę w zderzaku po stronie kierowcy i w prawym dolnym rogu chłodnicy masz kranik spustowy na wężyk fi 10 mm ;). Wystarczy go ok 50 cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dasz radę, zdejmij kratkę w zderzaku po stronie kierowcy i w prawym dolnym rogu chłodnicy masz kranik spustowy na wężyk fi 10 mm ;). Wystarczy go ok 50 cm

 

A ja patrzę i patrzę od strony silnika i mówię ..... gdzie oni ten kranik widzą :D Nawet mi do głowy nie przyszło że będzie z przodu :) Dzięki Kolego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A też wcześniej miałeś podobne objawy jak u mnie ?? Że wskazówka nie chciała się zbliżyć do 90 st.( u mnie mniej więcej 70 i rzadko kiedy więcej) i słabe ogrzewanie w kabinie ??

Dziś przyszedł mój Wahler... jutro postaram się go wymienić :) Tylko nie wiem czy dam radę spuścić płyn bez ściągania dolnej osłony bo bez kanału to raczej ciężkie ;)??

Miałem tylko przypadki, że wskazówka po osiągnięciu 90 stopni opadała do 0, albo właśnie do 70, by po jakimś czasie znów się podnieść. Problemów z ogrzewaniem nie miałem.

Tylko pamiętaj, że jak spuścisz płyn i odkręcisz termostat to jeszcze poleci z pod termostatu.

Tylko fakt... Bez kanału to raczej płynu nie złapiesz z pod termostatu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale spod termostatu chyba już nie wyciekną jakieś spore ilości płynu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale spod termostatu chyba już nie wyciekną jakieś spore ilości płynu ??

Wszytko co jest nad nim w silniku, czyli cała głowica na przykład. Także trochę tego będzie. A z chłodnicy to moim zdaniem nie warto spuszczać przy samej wymianie termostatu bo i tak z niej wyleci tylko tyle ile da rady przez górny wąż, czyli nie wiele. Nie lepiej kupić bańkę 1.5 litra g12 (ok 35 zł) do tego wody destylowanej i uzupełnić brak płynu po wymianie? Nie bawimy się w problematyczne łapanie płynu i odświeżamy to co jest w silniku. Jedna bańka g12 wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po zabiegu :) Sporo płynu spuściłem przez kranik przy chłodnicy a po wyjęciu termostatu też go dość dużo poszło.Ale gdybym nie spuścił nic z chłodnicy tylko od razu zajął się termostatem to na pewno straciłbym go o wiele więcej :)Kiedyś kupiłem koncentrat G12 Febi i miałem go rozcieńczonego 1:1 (-37st chyba) w ilości 1,5 i to w sumie starczyło na uzupełnienie ale będę obserwował zbiorniczek czy nie trzeba będzie jeszcze dolać.W sumie to i tak ubywało mi płynu w niewielkich ilościach i co jakiś czas musiałem troszkę dolewać.Zauważyłem teraz że przy kraniku miałem troszkę mokro więc może tamtędy ucieka....Ale wracając do tematu :) termostat wymieniony i teraz wskazóweczka stoi jak drut na 90 st. :D .... wcześniej kilkadziesiąt km jazdy i nie przekraczało 70 st. a w środku marzłem w zimę .... teraz upał :kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności