Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

jak to dobrze, że człowiek zanim uwierzy w słowo pisane jeszcze czasem się nad nim zastanowi

No i uwierzy w inne słowo pisane :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Prosze o informacje gdzie w moim silniku jest termostat, czy tak samo jak w ADR ? moj jest APT.

I jeszcze jedno jak sprawdzic czy termostat jest sprawny? czy sprawdzic gorny wąż ktory dochodzi do chlodnicy ,czy ten dolny w trojniku bodajze po prawej stronie jak stoje przodem do silnika. Oczywiscie czy jest zimny do pewnej temperatury.

 

Bo jest u mnie taki objaw ,ze nie dogrzewa sie do 90-ciu ,ale jak sie zatrzymam i za 4-5 min. włącze zapłon to pokazuje owe 90-siat, podejrzewam termostat.

 

Prosze o porade w tej sprawie.

Z szacunkiem, pozdrawiam.

zbyszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zibitcom26; nie znam budowy Twojego silnika, ale to co opisujesz sugeruje problem z termostatem. Jeżeli nie dogrzewa Ci się silnik to warto by było podłączyć auto pod komputer (dlatego, że wskazówka na desce ma sporą bezwładność - u mnie na przykład temp wg komputera 81st C a na desce 90 - więc chodzi mi o rzeczywiste pomiary) i obserwować temperaturę odczytywaną przez komputer i jednocześnie obserwować rury układu chłodzenia. Jeśli któraś z rur zacznie się grzać przed osiągnięciem 87 st Celcjusza, to raczej termostat (jak pamiętam początek otwarcia termostatu to około 87 st C)

Edytowane przez mani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi kolegów, chciałbym potwierdzić, że u mnie było identycznie jak u kolegów. Przed wymianą termostatu silnik wg komputera osiągał 81 stC, po wymianie termostatu temperatura osiągana to 90 stC. W obu przypadkach na desce wskazówka stałą dokładnie na 90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Mam pytanie czy termostat reguluje otwarcie plynu na chlodnice, na weza gornego czy dolnego czy to jest obojetne. I prosze doradzcie gdzie w necie moge znalesc schemat ukladu chlodzenia w silniku 1,8 APT lub ADR bo to chyba to samo,nie moge znalesc. Bo nie wiem gdzie sie znajduje termostat w tym silniku.

 

U mnie komp. pokazuje max 79 stopni po pol godziny grzania, to pewnie termostat, i gorny waz jest cieply od poczatku a dolny ledwo sie zagrzal na koniec testu.

 

Nie wiem co to moze byc ,malo tego, wiatrak kreci sie od samego poczatku na wiskozie i moge go zatrzymac reka w kazdej chwili na kazdej temperaturze ,prosze o pomoc bo juz wyjeeeee....... z nerwow.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy termostat reguluje otwarcie plynu na chlodnice, na weza gornego czy dolnego

Dolnego.

gdzie w necie moge znalesc schemat ukladu chlodzenia w silniku 1,8 APT

Tutaj ;)

uklad chlodzenia APT.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ADAM ,serdeczne dzieki !

--------------------------------------------------------------------------------------

A mozesz wskazac gdzie jest termostat ,sory ,ale jakos ciasno mam dzisiaj w glowie.:wsciekly

 

Ok, juz znalazłem.:doh

Edytowane przez zibitcom26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zibitcom26, zasada jest taka: w pierwszej kolejności grzeje się wąż górny. Jeśli on się grzeje kiedy komp pokazuje Ci 79 st co znaczy ze termo jest uwalony. Termostat powinien otwierać się przy 87 st C i w tym momencie powinien zaczynać się grzać wąż górny (dolny pozostaje chłodny do momentu "wygrzania silnika" - czyli aż silnik naprawdę polata). Termostat może być na dolnym wężu przy wejściu przewodów do silnika. Niestety nie znam tego silnika, ale to co piszesz dla mnie to termostat.

@gural - ten schemat nie zawiera termostatu ;) - to jakaś masakra jak Etka to opisuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@gural - ten schemat nie zawiera termostatu

No właśnie, przez pomyłkę wrzuciłem nie tego pdf-a co potrzeba. :wstyd

Kolega pytał o układ chłodzenia i to wrzuciłem, a jemu potrzeba lokalizacji termostatu. Już wrzucam odpowiedni plik. ;)

EDIT//

Termostat powinien otwierać się przy 87 st C

To sie zgadza.

i w tym momencie powinien zaczynać się grzać wąż górny

A właśnie ze dolny. :P

Lokalizacja termostatu APT.pdf

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A właśnie ze dolny.

A jesteś pewien, że dolny? U mnie jest tak, że w pierwszej kolejności grzeje się górny, mimo, że termostat jest na dolnym ;p, ale ja mam AVB - patrząc na konwekcję ciepła to nawet górny byłby bardziej logiczny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jesteś pewien, że dolny?

Tak jestem pewien, bo jak sam napisałeś ->

Termostat powinien otwierać się przy 87 st C i w tym momencie powinien zaczynać się grzać wąż

Dolny, bo na dolnym jest termostat, i jak się otworzy to zaczyna się grzać ten wąż. ;)

 

---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:59 ----------

 

patrząc na konwekcję ciepła to nawet górny byłby bardziej logiczny

Górny nawet jak nie ma obiegu przez chłodnicę (zamknięty termostat) i tak robi się ciepły.

A diagnoza padniętego termostatu (niedogrzany silnik) polega na sprawdzeniu czy przedwcześnie nie grzeje się właśnie dolny waz do chłodnicy.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! No i termostat wymieniony. Uporalem sie z tym bez problemu ,ale spokojnie bez pospiechu 2 godz. roboty jest.

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi. Temperatura wczesniej dochodzila na wskazniku do okolo 70 stopni i koniec. Po sprawdzeniu starego termostatu okazalo sie ,ze sie otwiera i zamyka, ale jego otwarcie nastepowalo wczesniej okolo wlasnie tych 70 stopni to troche za szybko wiec nie dogrzewal sie silnik.

Po wymianie temperatura stoi w pionie. I do konca nie bylem pewien czy to czujnik czy termostat a czujnik wczesniej wymienilem bo wskaznik wariowal gora ,dol i myslalem ,ze czujnik uszkodzony kupilem.

 

dzieki ,pozdarwaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chcę wymienić termostat silnik ajm mam takie pytanie ile uszczelek(zimeringów) w komplecie ma się znajdować bo w sklepie przedstawił mi 3 rodzaje i nie wiem który kupića termostaty takie same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie historyjka była taka: w kabinie ciepło-zimno, wskaźnik temperatury raz u góry raz w połowie, a Vag wskazywał temp. 67-72.

Poczytałem, pomyślałem i wymieniłem.

Teraz mam: w kabinie ciepło-zimno, tem. z VAG-a 92-98, wskazówka stoi jak drut na 90, zimną chłodnicę, górne węże gorące, dolne zimne, stojący wentylator na chłodnicy. Układ wydaje się być odpowietrzony, ale nie widzę ruchu płyny w zbiorniku wyrównawczym (a dawniej był widoczny). Zastanawiam się nad dalszymi krokami. Jakieś sugestie?

---

A więc: jeszcze raz odpowietrzenie całego układu, łącznie z odpowietrzeniem na podszybiu (chyba tak się to nazywa). Temperatura pracy waha się od 91 do 107 st. W kabinie ciepło.

Edytowane przez Chworz
roziązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś instrukcje wymiany do 90KM AHH ?:D bo kurr... kończy mi się kasa :D mam tylko na termostat :D a już zamówiony , i wymienił bym sam .. tylko tak patrzyłem u mnie i go nie mogę znaleść :D:D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to Ci pomoże:

untitled.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GURAL mnie się wydaje że MANI ma rację. Mam taki sam silnik jak u ciebie. Miałem problemy z niedogrzanym silnikiem i wymieniłem termostat. Po wymianie jest wszystko ok. U mnie pierwszy zaczyna sie grzac górny wąż od chłodnicy (bo przecież taki jest przepływ płynu w chłodnicy. Górnym wlatuje ciepły płyn, a dolnym juz schłodzony). Latem po przejechaniu powiedzmy 30 km bedziesz miał oba węże w podobnej tempreturze (termostat otwarty na maxa). Natomiast w dzisiejszych warunkach tj. około -5 stopi na zewnątrz po przejechaniu tych 30 km górny bedzie ciepły, a dolny zimny (termostat otwarty ale nie maksymalnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czejek, stojac z przodu auta zlokalizuj po prawej stronie na dole chlodnicy przewod gumowy. Na koncu tego przewodu jest termostat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oke dzięki jutro to obadam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat.Czy mój termostat nadaje się do wymiany jeżeli .....silnik nie chce się zagrzać do temp. 90 st nawet po przejechaniu długiego odcinka drogi a nawet podczas dość długotrwałej jazdy po mieście.Ogrzewanie w kabinie jest bardzo słabe.Termostat jakoś może zlokalizuję aby go wymienić ale nie wiem do końca jak spuścić płyn.Ktoś pisał o kraniku do spuszczania.Czy w AVF znajduje się taki kranik a jeśli tak to w którym miejscu jest on zlokalizowany?Czy samochód z takim niedogrzanym silnikiem może więcej palić ?Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące w/w problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności