ormowiec Zgłoś #121 Napisano 3 Stycznia 2011 Raczej tak, ale na filmie kiepsko słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #122 Napisano 9 Stycznia 2011 Dzisiaj ze względu na to że warunki atmosferyczne były wpaniałe to przegoniłem trochę paszczura. Zauważyłem że po kręceniu na 2 i 3 tak do odcięcia i tak w kółko to potem podczas jazdy silnik dużo lepiej chodził, nie klepał, nie było czuć takich wibracji w środku. Potem po zamuleniu po mieście od nowa klepanie i drżenie w środku. Jak myślicie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #123 Napisano 9 Stycznia 2011 Jak myślicie co to może być? To samo, co ma większość z nas. Miałeś podmienić wtryski i jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #124 Napisano 10 Stycznia 2011 No nie miałem jeszcze kiedy w tamtym tyg się nie udało, dzisiaj albo jutro muszę jeszcze pompę wspomagania naprawić bo juz zwlekam 3 miesiące:P Ale może w tym tyg się uda. No ale u was też jest tak że po przedonieniu fury chodzi dużo lepiej? Czy nie ma to znaczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #125 Napisano 10 Stycznia 2011 Jest identycznie jak u Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #126 Napisano 10 Stycznia 2011 no to jak na moje oko to albo pompa albo wtryski, bo cała reszta chyba nie ma znaczenia jesli się poprawia po przegonieniu. no tak czy inaczej odezwe się jak sprawdze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #127 Napisano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Natomiast w bloku 00 w drugiej kolumnie kąt wtrysku ma oscylowac w granicach 51. U mnie skacze:53 - 55 - 58 - 52. W sumie wielkich odchyłek nie ma, ale zastanawiam się czy więcej od 51 to jest przyspieszony czy opóźniony??? Koledzy tez mam podobny problem. otóz dzis jadac do pracy niczego sie nie spodziewajac auto stracilo turbo i zaczeloo klekotac. pogrzebałem troche i turbo wróciło . ale klekot pozostał. podpiałem vaga i kat wtrysku wynosi około 100-110a wiem ze powinien miec 50 . czy mozliwe jest ze podczas normalnej jazdy 110 km/h rozrzad przeskoczył o zabek i stad taki kat wtrysku ? Edytowane 13 Czerwca 2011 przez rafalbazar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #128 Napisano 13 Czerwca 2011 Gdyby przeskoczył o ząbek to kąt będzie dużo więcej poza odczytem (255 lub 0). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #129 Napisano 14 Czerwca 2011 wiec dlaczego tak sie mogł kat przestawic ? mogla sie poluzowac pompa ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #130 Napisano 14 Czerwca 2011 Można gdybać jedynie, zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź na początek napięcie samego paska, następnie koło pasowe pompy i resztę, być może klin na kole na wałku rozrządu ma luzy. Trzeba posprawdzać na spokojnie cały rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #131 Napisano 14 Czerwca 2011 być może klin na kole na wałku rozrządu ma luzy Na wałku rozrządu nie ma klina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #132 Napisano 14 Czerwca 2011 Dobrze, lustrzana sprawa, na kole jest klin, w wałku jest wpust, lepiej Ci teraz? Koło na wałku rozrządu jest na stożku (jeśli chodzi o silniki na pompie). Koło na wale korbowym ma klin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #133 Napisano 14 Czerwca 2011 Ja bym obstawiał klin lub półksiężyc na kole wału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #134 Napisano 14 Czerwca 2011 sprawa wyglada tak ze jechalem do pracy 200 km i w polowie drogi sie to zaczeło. przestało działac turbo i. tak jakby jakis waz by pekł od turbo ale wtedy by kopcił. stanałem sprawdziłem co sie dziejepod maska ale nic złego nie widac wiec dojechałem do pracy jakos ... niewiem moze cos jest z wezykami od podcisnienia bo gdy w nich pogrzebałem i przy gruszce od turbiny auto zaczeło isc lepiej jakby moc wróciła ale czasem itak sie muli. ale nadal klekot jest. czy jazda 100 km z niesprawnym turbo moze cos zjeb.. w silniku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #135 Napisano 23 Listopada 2011 Podepnę się pod istniejący temat. Pewnego dnia auto zgasło podczas jazdy i już nie odpalało (pasek cały), z wtrysków nie leciało paliwo - padła diagnoza pompa - pompa wyczyszczona i sprawdzona w zakładzie, rozrząd przy okazji wymieniony. Auto odpala ale chodzi głośniej - bardziej twardo jak stary merc, pompiarze zmierzyli kompresje i wyszła słaba na 3 i 4 cyl. 1 cyl : 32, 2: 30, 3: 21, 4: 18. Do tego auto teraz trudniej odpala przy -3 , Przy plusowych temp po nocy odpala dobrze, gdy cieply także odpala dobrze. Wcześniej przy -20 nie było problemu z odpalaniem. Kąt wtrysku ustawiony z VAGiem. Moje przypuszczenia czy przypadkiem przy okazji awarii pompy nie doszło do przestawienia rozrządu ( koła wałka i pompy na pewno się nie przestawiły bo zrobione wcześniej znaki się zgadzały) Tylko czy możliwe aby np. dostały zawory na 3 i 4 cyl a na 1 i 2 nie? Przed awarią pompy przegoniłem auto po autostradzie mam jeszcze jedno przypuszczenie czy nie ma przedmuchu na uszczelce między garami. Płynu nie ubywa i nie gotuje sie, oleju także nie przybyło. Tylko czy wydmuchana uszczelka i słaba kompresja może powodować inny dźwięk pracy silnika ? Bo za trudności z odpaleniem to kompresja odpowiada na pewno. Swiece sprawdzone, wszystkie grzeją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #136 Napisano 23 Listopada 2011 ustawienie rozrządu można sprawdzić prosto no i kąt wtrysku kompem też. sprawadzić wg instrukcji a nie zrobionych znaków może kąt wtrysku tez był na dorobione znaki ustawiony i był inaczej ustawiony . Mogła pompa mieć już słabe ciśnienie przed remontem i też będzie inaczej słychać. wtryski przy innym ciśnieniu pracują inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #137 Napisano 23 Listopada 2011 Sprawdzenie rozrządu sprawdziłem na blokady wałka i koła pompy i znak na kole. Kąt ustawiany był na moich oczach i weryfikowany VAGiem na bieżąco. Zaraz po założeniu pompy wynosił 90 i silnik jeszcze głośniej chodził. Teraz jest ok.50 +/- 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #138 Napisano 23 Listopada 2011 Koło zębate na wale? dawka ? nastawnik ? korekcja wtrysków ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #139 Napisano 23 Listopada 2011 Koło zębate na wale? dawka ? nastawnik ? korekcja wtrysków ? Nieopatrznie zmykająca kompresja przez jeden lub kilka wtrysków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #140 Napisano 23 Listopada 2011 :ocochodzi yyyy że co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach