kema Zgłoś #261 Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) Mimo iż mam te 20 lat to czasami zadziwiam tego co ma 40 czy 50lat i pracuje w zawodzie jak osoba starsza ma racje zwracam honor i się uczę. Część tak jak ty traktuje mnie z góry jak gnojka co się wyżarł bo coś przeczytał ale później zmienia zdanie i proszę abyś mnie z góry po wieku nie oceniał ... nie oceniam Cię po wieku bo się przecież nie znamy. Zmierzam do tego że powołujesz się na fakty które miały miejsce kilka dobrych lat temu. Ja 11 lat temu zacząłem produkować te silniki i tak jest do dziś. Ty wtedy miałeś 9 lat - dlatego chcę wprowadzić troszkę dystansu między nas wynikającego właśnie z wieku, tego czym się zajmujemy i jakie mamy przemyślenia lub informacje nabyte... Problemu nie rozwiązali jak się później okazało ponieważ kanaliki ściekowe zalepiają się i olej przedostaje się z pod pokrywy zaworów do dolotu. Myślisz że dużo się zmieniło w konstrukcji pokryw montowanych dziś? Lublin 3 nie pamiętaj jaki rocznik rozwiązanie zaczerpnięte z tego auta. Tak dolot jest suchutki o ile turbo nie puszcza. Odłączenie separatora spowoduje przedostanie się oleju do dolotu. ... mam ten separator w bagażniku! Sprawdź we wcześniejszych postach że miałem go montować i nawet miałem sensowne uzasadnienia. Pamiętaj że czasami ludzie zmieniają zdanie jak się czegoś dobrego dowiedzą. Nikogo nie przekonuję tylko prezentuje moje podejście do całości tematu po zaślepieniu EGR-a. Jeżeli dolot lub EGR się poci, to znaczy że są nieszczelności które trzeba usunąć. No sorry. Nagar suchy nie zmniejszy mi znacznie średnicy wewnętrznej kolektora. Natomiast mokry nagar czyli zaolejony już może namieszać. Może po 500000 km przejechanych odczujesz różnicę że Ci się dolot pomniejszył ale w TDI tego normalnie nie czuć. Ważniejsza, od tego pseudo pomniejszania, jest jakość paliwa, i tu właśnie czuć różnicę, więc proszę nie rozdrabniaj... A wyjaśnij mi skąd w EGRze bierze się olej? Przecież on nie potrzebuje smarowania i nie jest chłodzony olejem. W takim razie skąd bierze się olej? Wiesz... ... kurczę, to chyba jakaś poważna zagadka? EGR to "przelotowa rura i zaworek grzybkowy", a zaślepia się go aby nie doprowadzać do mieszania spalin z oparami oleju co tworzy ładny budyń który osadza się w kolektorze ssącym, kanale dolotowym i na trzonkach zaworów. Wiesz jak trzonki zaworów się "cieszą" z "tłustego powietrza" - myślałeś o tym? Samo zaślepienie nic nie da ... no koment ... "Róbta co chceta" "Róbta co trzeba i niekombinujta"... Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez kema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #262 Napisano 23 Sierpnia 2010 Czy po montażu jest konieczne czyszczenie dolotu , czy on sie sam nie osuszy po jakims czasie bo to jednak sporo rozbierania a nie ma okazji trza by to specjalnie wszystko rozbierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #263 Napisano 24 Sierpnia 2010 Może po 500000 km przejechanych odczujesz różnicę że Ci się dolot pomniejszył ale w TDI tego normalnie nie czuć NIe wiem czy masz na mysli tylko TDI grupy VAG czy tez inne diesle tez. Mialem Vectre B w dieslu DTH 101PS i za namowa forumowiczow dalem sie skusic na czyszczenie dolotu. Po rozebraniu -masakra, otwory mialy polowe mniejsza srednice niz normalnie. Po wyczyszczeniu auto ciut zwawsze przy dolnych obrotach. Odczucie potwierdzone przez wiekszosc tych, ktorzy czyscili. No i przy okazji spalanie uroslo o 200-300ml . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #264 Napisano 25 Sierpnia 2010 Naszła mnie dziś wena i wymyśliłem zbiorniczek do odmy we wnęce pod kratka halogenu. Buteleczka za spirytusu:bezzebow ... salicylowego:rozpacz, nakrętce odciąłem górę i zamontowałem opaską w wężu więc zbiorniczek można odkręcić bardzo szybko i prosto od węża celem opróżnienia ( nakrętka zostaje w wężu). Dodatkowym plusem jest to że wystarczy spojrzeć przez kratkę aby sprawdzić stan napełnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #265 Napisano 25 Sierpnia 2010 NIe wiem czy masz na mysli tylko TDI grupy VAG czy tez inne diesle tez. ... troszkę przesadziłem z ilością kilometrów (przenośnia), bo kto zrobi tyle swoim autem wiedząc co było robione od początku (pomijam TAXI) ... mam na myśli VAG, ale w konkretnym przypadku - po zaślepieniu EGR. Mam nadzieję, że uda mi się zrobić dużo kilometrów tak, aby potwierdzić jeszcze raz informację o których pisałem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czyzyk64 Zgłoś #266 Napisano 27 Sierpnia 2010 mebelman, cały czas jezdzisz na tej przeróbce ?, czy zauwazyłeś jakies niepokojace sygnały? czy wszystko jest ok.? czy teraz dolot jest juz czysty? mam octavie 1,9 TDI PD i tez przymierzam sie do zamontowania separatora od lublina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #267 Napisano 27 Sierpnia 2010 Sygnały niepokojące:hmm - brak Sygnały pokojace - wyschła mi rura biegnąca od intercooler-a (zawsze zaolejona) Zaślepiłem też EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #268 Napisano 27 Sierpnia 2010 czyzyk64 nawet się nie zastanawiaj z tą przeróbką ja tak zrobiłem i jestem w szoku rura do inercolera czyściutka z tym że, wyczyściłem cały dolot przed zamontowaniem butelki, zrobiłem 7000 km i już dwa razy wylewałem syf który się zebrał woda, olej jakieś paprochy.Teraz muszę kupić jakiś normalny seperator aby układ był zamknięty.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czyzyk64 Zgłoś #269 Napisano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) Dzieki za odpowiedzi. W takim razie nie mam co się zastanawiac. Czekam tylko az przyjdzie separator od gościa z alleg..... i zabieram się za montaz. Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez czyzyk64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czyzyk64 Zgłoś #270 Napisano 29 Sierpnia 2010 jeszcze jedno pytanko, czy zaślepienie egr-a jest obowiazkowe przy sastosowaniu separatora? chcialbym zalozyc separator w obwodzie zamknietym , wyczyscic egr , ale go nie zaslepiać. niech chodzi tak jak chodzil. czy jest możliwe takie rozwiazanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #271 Napisano 29 Sierpnia 2010 jeszcze jedno pytanko, czy zaślepienie egr-a jest obowiazkowe przy sastosowaniu separatora? nie jest obowiązkowe a nawet niektórzy piszą że jak się ma czysty dolot to egr nie zaślepiają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyszek Zgłoś #272 Napisano 29 Sierpnia 2010 Witam, odłączyłem odmę - wąż w butelkę 0,5 l w niej parę małych dziurek aby gazy miały gdzie uchodzić. Druga strona węża w kierunku dolotu zaślepiona. Olej z intercooler-a wylany i na razie wszystko suche. W butelce powoli się zbiera syf (olej). Przebieg 270 tyś. Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #273 Napisano 29 Sierpnia 2010 Nie wiem jakie dziurki zrobiłeś ( lepsze duże) ,ale uważaj z ta butelką zimą żeby ci nie zamarzała bo uszczelnienia silnika powiedzą pa,pa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #274 Napisano 30 Sierpnia 2010 A ja wypuszczam w atmosfere Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyszek Zgłoś #275 Napisano 30 Sierpnia 2010 Chyba też tak zrobię. Zamiast butelki rurka w dół pod silnik. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #276 Napisano 31 Sierpnia 2010 ... no coment ...:debil 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #277 Napisano 1 Września 2010 Ja miełem wypiętą rurę pod silnik przez pół roku. Teraz ją podłączyłem przed zimą bojąc się o zamarznięcie jej i uszkodzenie silnika. Niestety, ale po 300 przejechanych kilometrach dolot mam cały zawalony:/ Będę stosował separtor od Lublina bo moim zdaniem to najrozsądniejsze rozwiązanie układ powienien być zamknięty tak jak fabrycznie. Co do krążka nad którym się zastanawiacie od dłuższego czasu jest to zawór. Rozebrałem to ustrojstwo, bo na moje oko to nie działało był swobodny przepływ powietrza w każdą stronę. W środku jest membrana i sprężyna która ją odpycha do góry. Od dołu są podłączenia do pokrywy zaworów i dolotu. I teraz tak wywaliłem sprężynę po czym zaobserwowałem następujące działanie. Przy mocnym zaciągnięciu powietrza przez króciec dolotu membrana się przytyka. Czyli jak się rozkręci turbo to nie będzie ciągnęło oleju. Jak silnik pracuje i dmucha w to kółko to podnosi delikatnie membranę z tego co zauwazylem to w moim samochodzie dosyc troche dmucha więc membrana jest podniesiona, a w momencie jak wejdzie na obroty teoretycznie turbo powinno wytworzyc podcisnienie które przytka membranę, ale raczej tak się nie dzieje więc muszę założyć separator. Myślę że usunięcie tej sprężyny w pewnym stopniu polepszy sytuacje, ale to nie jest to co powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czyzyk64 Zgłoś #278 Napisano 1 Września 2010 no i zamontowałem ten separator z lublina. układ zamkniety, na koncu buteleczna 125ml. Tak sie zastanawiam na jak dlugo ona wystarczy. Pytanko, ile robicie kilometrów na separatorze i ile wam taw spływa oleju ilośc klm - ilość brudnego oleju??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #279 Napisano 7 Września 2010 no i zamontowałem ten separator z lublina. układ zamkniety, na koncu buteleczna 125mljak troche pojeździsz to daj znać jak szybko się zapełnia ta buteleczka jestem ciekaw bo kupiłem separator i będę niedługo montował układ zamknięty i tak ja Ty buteleczka na dole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czyzyk64 Zgłoś #280 Napisano 10 Września 2010 (edytowane) rafal28, ok. Masz ten separator od Lublina? Ja narazie przejechałem ze 200 km i na dole może ze dwie krople, ale 12.09 jade na dłuzszą trase tak 1500 km i wtedy zobacze jak to bedzie wyglądac Edytowane 10 Września 2010 przez czyzyk64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach