Patrick Zgłoś #361 Napisano 13 Grudnia 2010 Proszę bardzo-dokładnie z tych aukcji kupiłem: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280560134195&ssPageName=STRK:MEWNX:IT http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120628709147&ssPageName=STRK:MEWNX:IT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #362 Napisano 13 Grudnia 2010 Doświadczenie i braku jakichkolwiek oznaczeń na bezpieczniku, pomijając prąd znamionowy. Rozbierz sobie kolego kiedyś klika zwykłych topikowych bezpieczników. Zobaczysz równicę w wykonaniu. Bezpiecznik samochodowy to zwykła blacha wycięta przez prasę. Precyzja jego jest powiedzmy średnia jak na bezpiecznik. Daje to rozrzut prądu zadziałania. . To co ze blacha w kazdym siedzi? Moze kazda ma inna mieszanke surowcow w zaleznosci od rodzaju bezpiecznika?Wycieta w prasie? Duza powtarzalnosc jakosci jak dla mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #363 Napisano 13 Grudnia 2010 Zmienna jest szerokość "ścieżki" (przewężenia) która ma wyparować. Np wycina się blaszkę 1mm dla bezpiecznika 1A, a 2mm dla 2A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #364 Napisano 13 Grudnia 2010 Wycieta w prasie? Duza powtarzalnosc jakosci jak dla mnie. No powiedzmy, zależy od precyzyjności wykrojnika. We wkładkach topikowych, żeby uzyskać odpowiednie czasy wyłączenia stosuje się odpowiednią perforację i gięcie taśmy metalowej. Do tego jest piasek kwarcowy który gasi łuk powstały w momencie przepalania. Każda taśma ma kilka powtórzonych podobnych wycięć dla niwelacji błędu. A bezpiecznik samochodowy to wykonany precyzyjnie kawał druta. Zadziałanie na zwarcie jest prawidłowe, ale co w przypadku lekkiego przeciążenia. Tolerancje w materiale mogą być niewielkie, a różnice duże. Zakładamy, że wykrojnik jest precyzyjny, ale jak się ma tolerancja grubości blachy na całości arkusza z którego będziemy wykrajać nasz bezpiecznik. Zmienna jest szerokość "ścieżki" (przewężenia) która ma wyparować.Np wycina się blaszkę 1mm dla bezpiecznika 1A, a 2mm dla 2A. Jasne ogólna zasada słuszna, tylko jeszcze jest grubości istotna. Jeśli dla uproszczenia przyjmiemy, że dla przekroju przewodnika 1mm2 prąd 20A spowoduje jego przepalenie w czasie 1s. Czyli mamy przewodnik prostokątny o boku 1mm. Dodajmy tolerancję 10%, czyli otrzymujemy w najgorszym wypadku albo 0,9mm2 i 18A lub 1,1mm2 i 22A w czasie 1s. Wykrojnik oczywiście ma większą precyzję, al dochodzi walcowanie blachy, płynięcie materiały przy wykrawaniu, ciągnięcie się krawędzi wykrawanego materiału. Proszę bardzo-dokładnie z tych aukcji kupiłem:http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...=STRK:MEWNX:IT http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...=STRK:MEWNX:IT Rozumiem, że to rozstaw zwykłego samochodowego bezpiecznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #365 Napisano 13 Grudnia 2010 Nie mówiąc już o eutektce lub perytektyce metalu, Istotne jest też powstanie dendrytów, albo ich brak. Inaczej mówiąc - warunki krystalizacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #366 Napisano 14 Grudnia 2010 Rozumiem, że to rozstaw zwykłego samochodowego bezpiecznika. Jest to samochodowy bezpiecznik maxi, czyli większy gabarytowo od standardowego, takiego którego znajdziemy w większości skrzynek samochodowych. U mnie w pasku w skrzynce bezpieczników siedzą bezpieczniki normalne i mini, a taki maxi jest o ile mnie pamięć nie myli w obudowie komputera. Podobnie miałem w Omedze, w głównej skrzynce były standardowe, a w skrzynce pod maską były maxi. Zrobiłem zdjęcie na tle SE w810i żeby pokazać rozmiar: Jak również zapożyczyłem zdjęcie kilku bezpieczników-ten największy zielony i pomarańczowy to właśnie maxi: A wracając do przyczyny mojego przytopionego bezpiecznika, to myślę, że już to rozwiązaliśmy parę postów wczesniej, bo kolejny raz sprawdziłem instalacje po 10 minutach ciągłej pracy trzech świec i przewody, konektory jak również i sam bezpiecznik maxi 80A, czy jego oprawa nie wykazują ani trochę ciepła. Ponadto oprawa, w której grzał sie bezpiecznik 50A nie nosi żadnych śladów przegrzania, czy nadtopienia-jedynie sam bezpiecznik jest przytopiony w środku wzdłuż nóżek, co widać na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #367 Napisano 14 Grudnia 2010 Nie mówiąc już o eutektce lub perytektyce metalu, Istotne jest też powstanie dendrytów, albo ich brak. Inaczej mówiąc - warunki krystalizacji. Heh, jak już wchodzimy w strukturę krystaliczną, to oprócz tego co piszesz jeszcze reakcje na styku metali, czyli tworzenie złącza P-N. Jest to samochodowy bezpiecznik maxi Dobra już wiem jaki to. Zakupie kilka i puszcze je z dymem . Może w tydzień dam radę, jak mnie z firmy na delegację nie wygnają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość małecki Zgłoś #368 Napisano 14 Grudnia 2010 "W wersjach PD podgrzewanie to zastąpiono spalinami i przepustnicą." Moze ktos powiedziec wiecej jak to jest w wersjach PD? PZDR witam wszystkich w a4 b6 trzeba włączyc podgrzewanie przedniej szyby w klimatroniku lub wyłączyc ECON.w pasku to nie wiem ale wydaje mi sie ze to samo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #369 Napisano 14 Grudnia 2010 W pasku to raczej nie zależy od ustawień klimtronica. Właśnie dzisiaj bawiłem się ojca AWX'em i jego "tajemniczym podgrzewaczem" (nie ma tam takiego na 3 świece żarowe jak w moim AJM), który gdzieś napewno jest bo coś pożera spore ilości prądu z alternatora póki silnik nie osiągnie temp 80° (tak, nie pomyliłem się - podgrzewacz wyłączył się kiedy VAG pokazał 80 i natychmiast spadło obciążenie altka). Ponadto w grupie 016 podobnie jak w moim AJM VAG pokazuje 11 gdy podgrzewacz działa i 00 kiedy nie. Czy ktoś może już wie co podgrzewa AWX/AVF ? I czy można zmienić temp załączania się tych świec żarowych w moim AJM? Nie kumam dlaczego przy 0 już mi się nie włączają i muszę jechać 10-12 km żeby wskaźnik stanął do pionu (termostat nówka z ASO). Brak mi już pomysłów i szlag mnie powoli trafia bo wykluczyłem już chyba wszystkie powody powolnego nagrzewania się silnika i na niewiele się to zdało Pozdro dla "nagrzewających się" po 6km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #370 Napisano 14 Grudnia 2010 Ja mam w Leonie AHF tez te podgrzewacze. Zrobilem sobie przycisk do zalaczania tych swiec i np przy -3 stopniach po 6 km spokojnej jazdy wskazowka wstaje, wtedy wylaczam i jade jeszcze ze 4km i mam 90stopni na zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #371 Napisano 16 Grudnia 2010 Czy takie :http://allegro.pl/swieca-zarowa-1-9-tdi-vw-seat-skoda-audi-i1340316469.html "podgrzewacze" będą dobre ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #372 Napisano 16 Grudnia 2010 Czy takie :http://allegro.pl/swieca-zarowa-1-9-...340316469.html "podgrzewacze" będą dobre ?? Tak, te będą OK :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #373 Napisano 17 Grudnia 2010 Mogę kupić BERU lub oryginały za 30 zł szt.Które wybrać ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #374 Napisano 17 Grudnia 2010 Mogę kupić BERU lub oryginały za 30 zł szt.Które wybrać ??? w tej cenie bralbym orginaly ale beru tez sa dobre.ostateczna decyzja nalezy do ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroW Zgłoś #375 Napisano 18 Grudnia 2010 Czy ktoś może już wie co podgrzewa AWX/AVF ? Może masz nagrzewnicę elektryczną http://allegro.pl/listing.php/search?string=nagrzewnica+elektryczna+vw&category=49183 Te 3 dodatkowe świece służą do szybszego zagrzania wnętrza samochodu, a nie silnika. Widać konstruktorzy stwierdzili, że lepiej od razu grzać powietrze, a nie pośrednio przez płyn z ukł. chłodzenia i zmienili pomysł na dodatkową nagrzewnicę elektryczną, która w tajemniczy sposób pożera Ci prąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #376 Napisano 18 Grudnia 2010 Czy takie :http://allegro.pl/swieca-zarowa-1-9-tdi-vw-seat-skoda-audi-i1340316469.html "podgrzewacze" będą dobre ?? Ja brałem tydzień temu świece dokładnie na tej aukcji (m...e) do mojego ATJ (prawie to samo, co Twój AJM). Pasują bez najmniejszego problemu. Super kontakt ze sprzedającym i szybka wysyłka. Polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #377 Napisano 19 Grudnia 2010 Może masz nagrzewnicę elektryczną http://allegro.pl/listing.php/search...category=49183Te 3 dodatkowe świece służą do szybszego zagrzania wnętrza samochodu, a nie silnika. Widać konstruktorzy stwierdzili, że lepiej od razu grzać powietrze, a nie pośrednio przez płyn z ukł. chłodzenia i zmienili pomysł na dodatkową nagrzewnicę elektryczną, która w tajemniczy sposób pożera Ci prąd W passku wg etki nie wystepuje taka czesc. Tylko Polo/Vento/Derby - w pozostalych markach nie sprawdzalem.W polo siedzi tu: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroW Zgłoś #378 Napisano 19 Grudnia 2010 Może jednak jest elektryczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #379 Napisano 19 Grudnia 2010 Ale jaja! Faktycznie coś takiego istnieje do paska 3BG: http://cgi.ebay.de/Waermetauscher-Zusatzheizung-TDI-VW-Passat-3BG-3B0963235-/200136198430 Myślałem, że to wprowadzili dopiero do B6. Nigdy nie spotkałem wzmianki, że to było tez i w 3bg. No to macie panowie rozwiązanie co wam pożera prąd. Chętnie bym to dołożył, ale to już raczej nie takie proste jak podgrzewacz ze świecami. Etka podaje inny numer dla klimatronika z dogrzewaniem. Koszt samego elementu w etce to 230euro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #380 Napisano 19 Grudnia 2010 ale jaja z tą elektryczną nagrzewnicą mi też coś pożera prąd na zimnym silniku i cykają przekaźniki króćca ze świecami żarowymi nie mam w każdym razie jeśli mam "coś" do podgrzewania to chyba juz niedomaga ;/ jak sie dostać do tego miejsca gdzie przewidziana jest el. nagrzewnica? czy to będzie gdzieś za schowkiem czy zdecydowanie głębiej? jak myślicie? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach