Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Doświadczenie i braku jakichkolwiek oznaczeń na bezpieczniku, pomijając prąd znamionowy. Rozbierz sobie kolego kiedyś klika zwykłych topikowych bezpieczników. Zobaczysz równicę w wykonaniu. Bezpiecznik samochodowy to zwykła blacha wycięta przez prasę. Precyzja jego jest powiedzmy średnia jak na bezpiecznik. Daje to rozrzut prądu zadziałania.
. To co ze blacha w kazdym siedzi? Moze kazda ma inna mieszanke surowcow w zaleznosci od rodzaju bezpiecznika?

Wycieta w prasie? Duza powtarzalnosc jakosci jak dla mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienna jest szerokość "ścieżki" (przewężenia) która ma wyparować.

Np wycina się blaszkę 1mm dla bezpiecznika 1A, a 2mm dla 2A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wycieta w prasie? Duza powtarzalnosc jakosci jak dla mnie.

No powiedzmy, zależy od precyzyjności wykrojnika. We wkładkach topikowych, żeby uzyskać odpowiednie czasy wyłączenia stosuje się odpowiednią perforację i gięcie taśmy metalowej. Do tego jest piasek kwarcowy który gasi łuk powstały w momencie przepalania. Każda taśma ma kilka powtórzonych podobnych wycięć dla niwelacji błędu. A bezpiecznik samochodowy to wykonany precyzyjnie kawał druta. Zadziałanie na zwarcie jest prawidłowe, ale co w przypadku lekkiego przeciążenia. Tolerancje w materiale mogą być niewielkie, a różnice duże. Zakładamy, że wykrojnik jest precyzyjny, ale jak się ma tolerancja grubości blachy na całości arkusza z którego będziemy wykrajać nasz bezpiecznik.

Zmienna jest szerokość "ścieżki" (przewężenia) która ma wyparować.

Np wycina się blaszkę 1mm dla bezpiecznika 1A, a 2mm dla 2A.

Jasne ogólna zasada słuszna, tylko jeszcze jest grubości istotna. Jeśli dla uproszczenia przyjmiemy, że dla przekroju przewodnika 1mm2 prąd 20A spowoduje jego przepalenie w czasie 1s. Czyli mamy przewodnik prostokątny o boku 1mm. Dodajmy tolerancję 10%, czyli otrzymujemy w najgorszym wypadku albo 0,9mm2 i 18A lub 1,1mm2 i 22A w czasie 1s. Wykrojnik oczywiście ma większą precyzję, al dochodzi walcowanie blachy, płynięcie materiały przy wykrawaniu, ciągnięcie się krawędzi wykrawanego materiału.

Rozumiem, że to rozstaw zwykłego samochodowego bezpiecznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówiąc już o eutektce lub perytektyce metalu, Istotne jest też powstanie dendrytów, albo ich brak. Inaczej mówiąc - warunki krystalizacji.:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że to rozstaw zwykłego samochodowego bezpiecznika.

Jest to samochodowy bezpiecznik maxi, czyli większy gabarytowo od standardowego, takiego którego znajdziemy w większości skrzynek samochodowych. U mnie w pasku w skrzynce bezpieczników siedzą bezpieczniki normalne i mini, a taki maxi jest o ile mnie pamięć nie myli w obudowie komputera. Podobnie miałem w Omedze, w głównej skrzynce były standardowe, a w skrzynce pod maską były maxi.

Zrobiłem zdjęcie na tle SE w810i żeby pokazać rozmiar:

bfi1292284334z.JPG

Jak również zapożyczyłem zdjęcie kilku bezpieczników-ten największy zielony i pomarańczowy to właśnie maxi:

opt1292284334f.JPG

A wracając do przyczyny mojego przytopionego bezpiecznika, to myślę, że już to rozwiązaliśmy parę postów wczesniej, bo kolejny raz sprawdziłem instalacje po 10 minutach ciągłej pracy trzech świec i przewody, konektory jak również i sam bezpiecznik maxi 80A, czy jego oprawa nie wykazują ani trochę ciepła.

Ponadto oprawa, w której grzał sie bezpiecznik 50A nie nosi żadnych śladów przegrzania, czy nadtopienia-jedynie sam bezpiecznik jest przytopiony w środku wzdłuż nóżek, co widać na zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mówiąc już o eutektce lub perytektyce metalu, Istotne jest też powstanie dendrytów, albo ich brak. Inaczej mówiąc - warunki krystalizacji.

Heh, jak już wchodzimy w strukturę krystaliczną, to oprócz tego co piszesz jeszcze reakcje na styku metali, czyli tworzenie złącza P-N. :)

Jest to samochodowy bezpiecznik maxi

Dobra już wiem jaki to. Zakupie kilka i puszcze je z dymem :). Może w tydzień dam radę, jak mnie z firmy na delegację nie wygnają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość małecki
"W wersjach PD podgrzewanie to zastąpiono spalinami i przepustnicą."

 

Moze ktos powiedziec wiecej jak to jest w wersjach PD?

 

PZDR

witam wszystkich w a4 b6 trzeba włączyc podgrzewanie przedniej szyby w klimatroniku lub wyłączyc ECON.w pasku to nie wiem ale wydaje mi sie ze to samo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pasku to raczej nie zależy od ustawień klimtronica. Właśnie dzisiaj bawiłem się ojca AWX'em i jego "tajemniczym podgrzewaczem" (nie ma tam takiego na 3 świece żarowe jak w moim AJM), który gdzieś napewno jest bo coś pożera spore ilości prądu z alternatora póki silnik nie osiągnie temp 80° (tak, nie pomyliłem się - podgrzewacz wyłączył się kiedy VAG pokazał 80 i natychmiast spadło obciążenie altka). Ponadto w grupie 016 podobnie jak w moim AJM VAG pokazuje 11 gdy podgrzewacz działa i 00 kiedy nie.

 

Czy ktoś może już wie co podgrzewa AWX/AVF ? I czy można zmienić temp załączania się tych świec żarowych w moim AJM? Nie kumam dlaczego przy 0 już mi się nie włączają i muszę jechać 10-12 km żeby wskaźnik stanął do pionu :dolamam (termostat nówka z ASO).

Brak mi już pomysłów i szlag mnie powoli trafia bo wykluczyłem już chyba wszystkie powody powolnego nagrzewania się silnika i na niewiele się to zdało :mur

 

Pozdro dla "nagrzewających się" po 6km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Leonie AHF tez te podgrzewacze. Zrobilem sobie przycisk do zalaczania tych swiec i np przy -3 stopniach po 6 km spokojnej jazdy wskazowka wstaje, wtedy wylaczam i jade jeszcze ze 4km i mam 90stopni na zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy takie :http://allegro.pl/swieca-zarowa-1-9-tdi-vw-seat-skoda-audi-i1340316469.html "podgrzewacze" będą dobre ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy takie :http://allegro.pl/swieca-zarowa-1-9-...340316469.html "podgrzewacze" będą dobre ??

Tak, te będą OK :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę kupić BERU lub oryginały za 30 zł szt.Które wybrać ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mogę kupić BERU lub oryginały za 30 zł szt.Które wybrać ???

 

w tej cenie bralbym orginaly ale beru tez sa dobre.ostateczna decyzja nalezy do ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś może już wie co podgrzewa AWX/AVF ?

Może masz nagrzewnicę elektryczną http://allegro.pl/listing.php/search?string=nagrzewnica+elektryczna+vw&category=49183

Te 3 dodatkowe świece służą do szybszego zagrzania wnętrza samochodu, a nie silnika. Widać konstruktorzy stwierdzili, że lepiej od razu grzać powietrze, a nie pośrednio przez płyn z ukł. chłodzenia i zmienili pomysł na dodatkową nagrzewnicę elektryczną, która w tajemniczy sposób pożera Ci prąd ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy takie :http://allegro.pl/swieca-zarowa-1-9-tdi-vw-seat-skoda-audi-i1340316469.html "podgrzewacze" będą dobre ??

 

 

Ja brałem tydzień temu świece dokładnie na tej aukcji (m...e) do mojego ATJ (prawie to samo, co Twój AJM).

Pasują bez najmniejszego problemu.

Super kontakt ze sprzedającym i szybka wysyłka.

Polecam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może masz nagrzewnicę elektryczną http://allegro.pl/listing.php/search...category=49183

Te 3 dodatkowe świece służą do szybszego zagrzania wnętrza samochodu, a nie silnika. Widać konstruktorzy stwierdzili, że lepiej od razu grzać powietrze, a nie pośrednio przez płyn z ukł. chłodzenia i zmienili pomysł na dodatkową nagrzewnicę elektryczną, która w tajemniczy sposób pożera Ci prąd

W passku wg etki nie wystepuje taka czesc. Tylko Polo/Vento/Derby - w pozostalych markach nie sprawdzalem.

W polo siedzi tu:

5c7d9cafd8f74c3fm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jednak jest elektryczna :)

a2c4b057bd005ca0d03b940acc9562a613796_min.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja! Faktycznie coś takiego istnieje do paska 3BG:

http://cgi.ebay.de/Waermetauscher-Zusatzheizung-TDI-VW-Passat-3BG-3B0963235-/200136198430

Myślałem, że to wprowadzili dopiero do B6. Nigdy nie spotkałem wzmianki, że to było tez i w 3bg. No to macie panowie rozwiązanie co wam pożera prąd. Chętnie bym to dołożył, ale to już raczej nie takie proste jak podgrzewacz ze świecami. Etka podaje inny numer dla klimatronika z dogrzewaniem. Koszt samego elementu w etce to 230euro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jaja z tą elektryczną nagrzewnicą :o

mi też coś pożera prąd na zimnym silniku i cykają przekaźniki

króćca ze świecami żarowymi nie mam

w każdym razie jeśli mam "coś" do podgrzewania to chyba juz niedomaga ;/

jak sie dostać do tego miejsca gdzie przewidziana jest el. nagrzewnica?

czy to będzie gdzieś za schowkiem czy zdecydowanie głębiej? jak myślicie?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności