stade Zgłoś #401 Napisano 5 Stycznia 2011 Nie zasłaniach chłodnicy, bo jak wentylator sie będzie musiał włączyć to nie będzie miał jak powietrza przez chłodnice ciągnąć, bo będzie zasłonięta. kolega pisal ze czesciowo przyslonic,nie calkowicie.ja osobiscie tego nie robie ale koleszka moj zaslonil kartonem w swojej a4 i nic mu sie nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #402 Napisano 5 Stycznia 2011 kolega pisal ze czesciowo przyslonic,nie calkowicie.ja osobiscie tego nie robie ale koleszka moj zaslonil kartonem w swojej a4 i nic mu sie nie dzieje. Do czasu. Ktoś wyliczył tą chłodnicę dla pewnych warunków. Więc z założenia nie poprawiam projektantów. Przy sprawnym termostacie zysk marny. O ile dla diesla mało ryzykowny manewr z przysłanianiem chłodnicy o tyle dla benzyny gorzej. Tym bardziej, że tak naprawdę nie wiemy czy się coś dzieje czy nie. Wskaźnik temperatury jest tak zaprogramowany, że dowiemy się dopiero jak silnik przekroczy, bodajże 120 stopni. Wcześniej czyli od 80 do 120 stopni wskazówka stoi na 90. Niestety taki urok diesla, że rozgrzewa się długo i choć by na rzęsach stanąć nic tego nie zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #403 Napisano 6 Stycznia 2011 Niestety taki urok diesla, że rozgrzewa się długo i choć by na rzęsach stanąć nic tego nie zmieni. Oj jest takie jedno coś co może to zmienić eberspacher lub webasto się zwie A poważnie to jak najbardziej się zgadzam z Krzysztofem-przy sprawnym termostacie nie ma sensu zasłaniać chłodnicy. Może z tego być więcej szkody jak pożytku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_sjz Zgłoś #404 Napisano 6 Stycznia 2011 jak kolega pisał że 20 km jechał bez płynu w chłodnicy to ja nie chce mówić jak silnik dostał po dup... przegrzany na maksa nic z tego ze było -20c ale silnik bez chłodzenia to jak grzałka bez wody masz szczęscie że nie zatarłeś go gratulacje!! co do zasłaniania chłodnicy to połowę możesz zasłonić ale jak masz termostat ok to niema poco jedynie żeby utrzymać temperaturę jak się otworzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #405 Napisano 6 Stycznia 2011 Diesel przy minus 20 bardzo slabo sie nagrzewa. Trzeba go dobrze cisnac zeby zlapal optymalna temperature. Szybko to by sie zatarl jak by nie mial oleju, a nie plynu. Kilka dni wczesniej zmienialem olej motul 5w40. Moze to tez mu pomoglo przezyc:) Jechalem max 2tys obr, zwykle 1.5krpm. No i tez nie wiem do konca czy ten plyn byl czy go nie bylo. Z nawiewow ciepla nie bylo. Jak mi kiedys wywalilo czujnik temperatury i wywalilo cala wode to wtedy z tego co pamietam temperatura skoczyla na maxa (choc moge sie mylic, ale napewno migala kontrolka czerwona braku plynu). A tutaj dlugo dochodzilo do 90 i trzymalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #406 Napisano 6 Stycznia 2011 jak kolega pisał że 20 km jechał bez płynu w chłodnicy to ja nie chce mówić jak silnik dostał po dup... przegrzany na maksa nic z tego ze było -20c ale silnik bez chłodzenia to jak grzałka bez wody masz szczęscie że nie zatarłeś go gratulacje!!Przy aktualnych temp zewn. silnik i tak ma problem zeby chwycic te 90C, wiec plynu z silnika nie wiele pojdzie do chlodnicy, bo termostat i tak sie zbytnio nie otworzy. Jesli pompa sprawna to plyn sie tez nie cofnie.W wakacje w czasie upalow zrobilem ok 2tys km bedac nie swiadomym ze mam uwalona pompe wody. Myslalem, ze padla tylko wiskoza. NIejednokrotnie w trasie mialem wskazowke na wartosci 110-120C, gdy przekraczalem magiczna bariere 100km/h. Po zwolnieniu do tej predkosci wskazowka wracala na 90C. Wymienilem rozrzad z pompa i wiskoze. Zrobilem juz ok 1,5kkm i jak na razie z silnikiem jest wszystko OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #407 Napisano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Witam ponownie. Wracając do tematu przepływki i włączania się dogrzewania. Teoretycznie wszystko ok. - działa super (pełne zadowolenie , choć nie do końca) , ale układ wyłącza się zbyt wcześnie. Problem polega na zbyt wczesnym osiąganiu temperatury zasysanego powietrza powyżej +5 st. , nawet gdy temperatura na zewnątrz się znacząco różni od wskazań na vagu. Temperatura cieczy chłodzącej wynosi 20-23 st. , temperatura na zewnątrz w/g fisa -5 a zasysanego powierza już - dodam że zaczyna się od podobnej , co na fisie - +5,3 st. i układ się dezaktywuje. Czy mógłby ktoś z forumowiczów , oczywiście z tym układem dogrzewania sprawdzić jak zachowuję się jego czujnik temp. powietrza. Może to poprostu tak ma być? Edytowane 9 Stycznia 2011 przez vindevil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #408 Napisano 9 Stycznia 2011 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=270253 W tym wątku na forum golfa opisane jest jak zmienić długość grzania świec silnika. Piszę tu o tym dlatego, że użytkownik PinkFloyd w ostatnim poście na tej stronie napisał, że włączył mu się dogrzewacz, a wcześniej włączał się tylko przy mrozach. Więc może jest jakaś zależność? Jak ktoś ma problem z załączaniem się dogrzewacza, to może potestować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #409 Napisano 10 Stycznia 2011 W temacie, czyli o grzaniu się silnika. Nastała odwilż, temperatura się podniosła i prawdopodobnie inaczej działa system dogrzewania świecami płynu chłodzącego, bo silnik dłużej się nagrzewa niż w mroźne dni. Może się mylę, ale takie mam obserwacje. Dodatkowo po odpaleniu zimnego silnika, sprawdzając ręką temperaturę króćca gdzie zamontowane są świece dogrzewające, nie ma on tak wysokiej temperatury jak podczas mrozów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #410 Napisano 11 Stycznia 2011 Problem polega na zbyt wczesnym osiąganiu temperatury zasysanego powietrza powyżej +5 st. Mam to samo, temp zasysanego powietrza jest o kilka, czasem nawet kilkanaście stopni wyższa niż faktyczna temp na zewnątrz. Sprawdzałem u ojca w jego AWX i jest to samo. Tak jakby powietrze ogrzewało się nieco przechodząc przez filtr? nie rozumiem tego... Ale ja już przestałem z tym walczyć bo brakło mi pomysłów i po prostu założyłem sobie dodatkowy ręczny włącznik tych świec. Włącznik jest podświetlany i dzięki temu widzę kiedy komp włącza/wyłącza dogrzewacz :fajny i kiedy na zewnątrz jest koło 0° świeczki już nie grzeją. Co do szybkości nagrzewania się silnika w różnych temp. - u mnie prawie nie ma różnicy czy jest +3 czy -10 potrzebuje ok. 10-12 km (w zależności od stylu jazdy i warunków na drodze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #411 Napisano 11 Stycznia 2011 U mnie ciepłe powietrze - odczuwalne , leci już po przejechanym ok. kilometrze. Na osiągnięcie środka skali potrzeba 7-8 km przy temp. -5. Sprawdzone. Ale w tym czasie temp. zasysanego powietrza jest już grubo ponad 10 st. choć startowała , jak napisałem od ok. -5. a samo dogrzewanie wyłączyło się przy temperaturze cieczy chłodzącej 23 st. i powietrza +5 z przypływki . Też odniosłem wrażenie , że coś podgrzewa powietrze w przepływomierzy lub coś... nie wiem. Budowa przepływomierza nie pozwala na podgrzewanie się termistora ,ale przy uszkodzeniach wewnętrznych już tak. Rozebrałem jeden przepływomierz - termistor jest w bocznym kanale , taki mały czarny łeb , obsmarowany silikonem. Dolutowany do druku przez opór 7,5 kohma , pewnie do jakiejś ścieżki wzmacniacza operacyjnego (układ scalony) . Mój wniosek o nie stabilności cieplnej scalaczka. Niestety wymienić się go nie da - cała reszta zalana żywicą Ot tak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewelina196 Zgłoś #412 Napisano 11 Stycznia 2011 (edytowane) witam mam pytanie,nie znalazlem albo przeoczylem mam b5tke 1.9tdi 110km z wloch i jest tam dogrzewanie czy wie ktos jakie siedza tam swiece na 100% chodzi mi o oznaczenie Przemo286 mozesz zapodac schemacik jak dolozyles ten przelocznik dodatkowy Edytowane 11 Stycznia 2011 przez ewelina196 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #413 Napisano 12 Stycznia 2011 Przemo286 mozesz zapodac schemacik jak dolozyles ten przelocznik dodatkowy Pomysł podsunął mi kolega mewa2002 za co dzięki mu wielkie :kumple. Świece załączane są sygnałem z ECU który podaje mase na przekaźniki. W skrzynce ECU masz dwa przekaźniki od tych świec: jeden szary nr 370 i drugi taki mniejszy czarny nr bodajże 395 (przynajmniej u mnie tak jest). Te czarne małe u mnie są dwa - od świec jest ten od lewej (od strony akumulatora). Podłączasz jeden kabelek do pinu nr 85 przekaźnika 370 i drugi do pinu nr 2 przekaźnika 395. Te dwa kabelki łączysz ze sobą, ciągniesz do kabiny, podłączasz do włącznika i od włącznika do masy. W ten sposób sterowanie świecami z ECU jest niezakłócone, a Ty dodatkowo możesz je sobie włączyć kiedy chcesz. Powtarzam jeszcze raz - tak jest u mnie, Ty masz inny silnik więc nie wiem czy będzie wszystko identycznie, zwłaszcza rozmieszczenie i numery przekaźników. Jak co podłączyć i do czego ja doszedłem sam za pomocą miernika i żarówki podłączonej do kapturka świecy. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewelina196 Zgłoś #414 Napisano 12 Stycznia 2011 wielkie dzieki za odpowiedz napewno sie pobawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #415 Napisano 13 Stycznia 2011 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=270253W tym wątku na forum golfa opisane jest jak zmienić długość grzania świec silnika. Piszę tu o tym dlatego, że użytkownik PinkFloyd w ostatnim poście na tej stronie napisał, że włączył mu się dogrzewacz, a wcześniej włączał się tylko przy mrozach. Więc może jest jakaś zależność? Jak ktoś ma problem z załączaniem się dogrzewacza, to może potestować. Jeśli dobrze zrozumiałem, to koledzy piszą tam o świecach do podgrzewania mieszanki w cylindrze. Ale warto wiedzieć więcej Ostatnio zakupili nam nowe Octavie II do firmy. Jak się zapali silnik to po 10 -20 sekundach słychać przekaźnik i zaczyna lecieć letnie powietrze. Muszę zobaczyć czy ma podgrzewacz, czy taką elektryczną grzałkę w nagrzewnicy. Jeśli to jest ta grzałka to fajnie działa, lepiej niż podgrzewacz w poprzednich samochodach, czyli golfach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #416 Napisano 13 Stycznia 2011 Muszę zobaczyć czy ma podgrzewacz, czy taką elektryczną grzałkę w nagrzewnicyGrzalka elektryczna, bo silnik na PD, tak jak w pasku, ktory nie ma juz podgrzewania na ukladzie. Wynika to z tresci tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #417 Napisano 18 Stycznia 2011 Zrobilem maly test. Wzialem jedna swiece zarowa, ta od grzania plynu i w domu przy pomocy akumulatora sprobowalem zagotowac kubek wody(300ml i okolo 15-20stopni). Woda zaczela sie gotowac po ok 5min. Teraz obliczenia bez uwzglednienia strat cieplnych: cieplo wlasciwe 4200 * ~80stopni przyrostu temperatury * 0,3kg =100800J jest potrzebne do zagotowania tej wody 100800J/300s(5min)=336W - czyli ta grzalka ma 336Watow a 3 swieczki w sumie 1kW. Idac dalej, jesli w malym obiegu jest 3litry plynu to zagrzeje sie on do od 0 do 90stopni przy tej mocy w 1134s czyli prawie 19minut. Przypomne ze to przy napieciu ~12,5v z akumulatora, a na pracujacym silniku jest okolo 14 zatem prad bedzie wiekszy co za tym idzie i moc swiecy. Takze wydaje sie ze grzalki sa dosc mocne. U mnie wskazowka zaczynala wstawac przy 6km przy -3 stopniach przy sprawnych swiecach, gdy 2 grzalki padly musialem przejechac az 9-10km. Dobrze to wszystko policzylem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #418 Napisano 18 Stycznia 2011 Dobrze to wszystko policzylem? No moc świecy w przybliżeniu się zgadza, katalogowo 400W ma pominąłeś w obliczeniach pojemność cieplną bloku silnika i głowicy... i fakt że nagrzewnica działa jak chłodnica tego układu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #419 Napisano 19 Stycznia 2011 Coś za optymistycznie. Webasto 5.2kW tak szybko nie rozgrzeje cieczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #420 Napisano 19 Stycznia 2011 Jesli doliczy sie jeszcze wlasnie czas nagrzewania bloku i cieplo uciekajace z nawiewow to okaze sie wtedy ze ten 1KW to jest nie duzo. Dobrym testem bylo by tez nagrzewanie samochodu na postoju z wlaczonymi wszystkimi grzalkami(jesli ktos zrobil sobie przycisk), wylaczonym nawiewem i kontrolujac czas i temp w vagu. I ten sam test na drugi dzien ze zdjetymi fajkami ze swiec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach