SeM@PassatB5 Zgłoś #141 Napisano 12 Stycznia 2012 Znajomy zamówił mi dziś Beru GN046 0 100 226 482 o długości 97mm, już wymienione. Na tych 92mm dziś rano pasek odpalił bez problemu. Z tego co mi się o ucho obiło to mogły by być problemy z odpalaniem przy mrozie jak są założone 92mm zamiast 97mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gliniarzxxl Zgłoś #142 Napisano 15 Stycznia 2012 Przepraszam że lekko zmienie tamat ale mam lekki problem. Przy wymianie świec na drugim cylindrze mialem klopot w wykręceniem starej swiecy. Gwint ze starej swiecy pozostal częściowo w glowicy. W zwiazku z tym przegwintowalem gniazdo i wkręcilem nową swiece. I tu jest problem podejrzewam ze wióry ze starego gwintu swiecy wpadly do srodka. Aby przedmuchac komore spalania odpalilem na chwile silnik. I tu mam pytanie do fachowców w tej dzidzinie czy istnieje ryzyko uszkodzenia gladzi cylindra wiórami ze starej swiecy???? Mechanik mi powiedzial, ze nic sie nie stanie a opilki wkleją sie do tloka i spala. Czy ma racje?? Jak sie postepuje w takich przypadkach??? Proszę o podpowiedz czy bede w niedlugim czasie musial remontowac silnik, czy musialem sciagac glowice???? Nadmieniam że zalozlem nowe swiece firmy NGK i napewno napisze jak sie zachowują na mrozach. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #143 Napisano 15 Stycznia 2012 Myślę że na to pytanie jednoznacznie nikt Ci nie odpowie. Jedni powiedzą śpij spokojnie, inni że masakra. Ogólnie pewnie dużo tego nie było więc będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #144 Napisano 15 Stycznia 2012 gliniarzxxl, chciałem zapytać w kwestii wyjasnienia. Wg tego co napisałeś wynika, że zwoje gwintu ze świecy pozostały w głowicy. Jak dla mnie trudno to sobie wyobrazić. Świeca to stal, głowica aluminum. Widziałem nieraz zerwane zwoje gwintu, ale były to zwoje aluminium, z głowicy, które przykleiły się do świecy. Tymczasem wg tego co napisałeś to zerwały się stalowe zwoje z gwintu swiecy ??? Jeżeli stalowe wióry wpadły do cylindra i silnik pracował to i tak stało się co się stało i nic już nie zmienisz:niewiem Jesli silnik pracuje normalnie to nic nie rób. Jesli natomiast byłyby to jednak wióry aluminiowe to tez pewnie że niedobrze żeby były w cylindrze ale mniej wiecej może być tak jak powiedział Ci mechanik:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gliniarzxxl Zgłoś #145 Napisano 16 Stycznia 2012 RomanS, na pewno brakowało gwintu na korpusie starej świecy bo widziałem ją na własne oczy. Wszystkie pozostałe 3 sie odkręciły bez problemu a ta trzeba było kręcić w prawo i w lewo aby się powoli wykręciła. Jak wkręcało sie nową to był lekki problem. Jak tylko gwint został poprawiony to nowa świeca przykręciła sie bez problemów. Martwią mnie tylko te pozostałości z gwintu. Ale widocznie ma tak to być, chyba w takim przypadku jak się wykręca stara świeca to nikt głowicy nie ściąga. Na razie auto chodzi bez problemów. Mam nadzieje że może coś wydmuchało przez zawory wydechu lub się spalilo w wysokiej temperaturze. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #146 Napisano 17 Stycznia 2012 eee raczej już ktoś wcześniej zerwał ten gwint w głowicy i świeca była wkręcona na klej/gwint itp wynalazki dlatego jak wyciągnąłeś świecę to wyglądała jak by gwintu nie miała. Nie zniszczysz stalowego gwintu na świecy aluminiowym w głowicy. Za to ten alumiowy w głowicy można dość łatwo zerwać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lipa_ml Zgłoś #147 Napisano 18 Stycznia 2012 Witam. Jakie polecacie świece do B5 98r 1,8T AEB ? Nie wiem jakie to ma znaczenie ale będzie gaz założony . Z góry dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #148 Napisano 18 Stycznia 2012 Witam. Jakie polecacie świece do B5 98r 1,8T AEB ? Nie wiem jakie to ma znaczenie ale będzie gaz założony . Z góry dzięki za odp. NGK PFR6Q Laser Platinium Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lipa_ml Zgłoś #149 Napisano 18 Stycznia 2012 To jeszcze zapytam o przewody do tego silnika bo nie mogę znaleźć jakiegoś wątku na ten temat. Może jakieś namiary do sprawdzonego sklepu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #150 Napisano 21 Stycznia 2012 WitamPanowie mam pytanie odnośnie świec żarowych do mojego Passata B5 FL / 1.9TDI/AVF/2004r. W ETka sa dwa typy do AVF N 105 792 01 ( M10x1x27) oraz N 105 792 02 (M10x1x30). Teraz mam problem bo nie wiem które wybrać. Na allegro znalazłem taką aukcję http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-a...065690746.html sa to świece BERU o długości 97mm . Doradzcie Panowie bo w moim passku juz czas wymiany. A nie ma w Etce informacji do jakiego numeru auta były jedne a od jakiego drugie ??? Założę się, że jest !W "mojej" Etce świece M10x1x30 są dedykowane do silników AVB,AVF, AWXA te- M10x1x27 do silników BGW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #151 Napisano 21 Stycznia 2012 W "mojej" Etce świece M10x1x30 są dedykowane do silników AVB,AVF, AWX Potwierdzam, osobiście nie dawno wymieniałem. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz03 Zgłoś #152 Napisano 27 Stycznia 2012 Panowie mam pytanie odnośnie kontrolki świec żarowych. Mianowicie u mnie kontrolka po przekręceniu zapłonu świeci się max. 2 sek i to bez znaczenia czy mamy 2stopnie na plusie czy 10 na minusie. Pali normalnie za pierwszym razem. Bo z tego co czytam to im nizsza tem. tym kontrolka pali sie dłużej.Jak zle mysle to prosze poprawcie mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #153 Napisano 27 Stycznia 2012 Kolego u mnie jest jak piszesz im zimniej tym dłużej świeci. W plusowych temperaturach praktycznie wcale się nie zapala tylko mrugnie po przekręceniu kluczyka. Moim zdaniem jak Ci zapala od strzała to się nie przejmuj możesz podpiąć pod program ale ja bym to zostawił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalcerz Zgłoś #154 Napisano 28 Stycznia 2012 wtam . omojego to podejda 92mm,czy 97mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #155 Napisano 28 Stycznia 2012 jeżeli rok produkcji zgadza się z opisem to 97 mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #156 Napisano 31 Stycznia 2012 Koledzy mam pytanie. Gdy zapalam zimny silnik to tuz po starcie strasznie nim trzęsie, mało co nie wyrwie z poduszek, trwa to do kilku sekund potem jest już dobrze. Czy może to świadczyć o tym że któraś jest przepalona? Pytanie drugie. Gdy autko postoi 3-4 godziny i trochę ostygnie nie grzeją świece i długo kręci nim zapali, czy to oznaka padniętego czujnika temp. czy przekaźnika świec żarowych? Nie mam możliwości podpięcia pod VAG-a. Proszę o odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #157 Napisano 31 Stycznia 2012 Gdy zapalam zimny silnik to tuz po starcie strasznie nim trzęsie,mało co nie wyrwie z poduszek, trwa to do kilku sekund potem jest już dobrze. Czy może to świadczyć o tym że któraś jest przepalona? U mnie paszczak też trzęsie się jak galareta przez parę sekund przy porannym starcie. W moim przypadku mam właśnie świeczki do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vadero Zgłoś #158 Napisano 31 Stycznia 2012 Panowie mam pytanie odnośnie kontrolki świec żarowych. Mianowicie u mnie kontrolka po przekręceniu zapłonu świeci się max. 2 sek i to bez znaczenia czy mamy 2stopnie na plusie czy 10 na minusie. Jak masz zdrowe i świeże świece to wcale nie muszą tak długo grzać. Jak są kiepskie to często grzeją i grzeją i grzeją, a na koniec i tak po dłuższym kręceniu auto łapie na 3 cylindry i dostaje delirki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #159 Napisano 31 Stycznia 2012 Moj pasek tez przy ostatnich mrozach zaczal ciezko palic tzn musial pare kilka razy krecic wreszcie powoli lapie ale nie do konca wreszcie jednak łapie ale tak jakby na 3 a potem dopiero 4 cylindry i dostaje strasznej delirki a potem juz dobrze pali nawet cieply i nawet jak postoji na mrozie,wymieniłem nowe swiece Bosh duraterm w piatek i wszystko bez zmian pali identycznie jak ostatnio na starych a dziwi mnie to bo 3lata temu gdy go kupilem przy rannym mrozie -27 po 3krotnym zagrzaniu swiec palil na strzala co o tym myslicie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fistaszek Zgłoś #160 Napisano 2 Lutego 2012 Szanowni Koledzy (i koleżanki) - mam takie pytanko w sprawie świec żarowych. W Passacie 1.9 TDI AVF (130KM) po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nie zapala mi się kontrolka świec żarowych - dziwne jest to, że nawet przy mrozach poniżej -10 st. auto pali bez większych problemów (dziś przy -17 "kręcenie" zajęło jakieś 10-15 sekund, ale auto stało dwa dni nie palone) Jaka może być przyczyna ? świece do wymiany czy może ten "słynny" przekaźnik świec żarowych 109 (czy jakoś tak) - czy może jakaś inna przyczyna ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach