Skocz do zawartości
Gość Jasiu.

Świece żarowe

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy zamówił mi dziś Beru GN046 0 100 226 482 o długości 97mm, już wymienione. Na tych 92mm dziś rano pasek odpalił bez problemu. Z tego co mi się o ucho obiło to mogły by być problemy z odpalaniem przy mrozie jak są założone 92mm zamiast 97mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że lekko zmienie tamat ale mam lekki problem. Przy wymianie świec na drugim cylindrze mialem klopot w wykręceniem starej swiecy. Gwint ze starej swiecy pozostal częściowo w glowicy. W zwiazku z tym przegwintowalem gniazdo i wkręcilem nową swiece. I tu jest problem podejrzewam ze wióry ze starego gwintu swiecy wpadly do srodka. Aby przedmuchac komore spalania odpalilem na chwile silnik. I tu mam pytanie do fachowców w tej dzidzinie czy istnieje ryzyko uszkodzenia gladzi cylindra wiórami ze starej swiecy???? Mechanik mi powiedzial, ze nic sie nie stanie a opilki wkleją sie do tloka i spala. Czy ma racje?? Jak sie postepuje w takich przypadkach???

Proszę o podpowiedz czy bede w niedlugim czasie musial remontowac silnik, czy musialem sciagac glowice???? Nadmieniam że zalozlem nowe swiece firmy NGK i napewno napisze jak sie zachowują na mrozach. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na to pytanie jednoznacznie nikt Ci nie odpowie.

Jedni powiedzą śpij spokojnie, inni że masakra.

Ogólnie pewnie dużo tego nie było więc będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gliniarzxxl, chciałem zapytać w kwestii wyjasnienia. Wg tego co napisałeś wynika, że zwoje gwintu ze świecy pozostały w głowicy. Jak dla mnie trudno to sobie wyobrazić. Świeca to stal, głowica aluminum. Widziałem nieraz zerwane zwoje gwintu, ale były to zwoje aluminium, z głowicy, które przykleiły się do świecy.

 

Tymczasem wg tego co napisałeś to zerwały się stalowe zwoje z gwintu swiecy ???

 

Jeżeli stalowe wióry wpadły do cylindra i silnik pracował to i tak stało się co się stało i nic już nie zmienisz:niewiem

Jesli silnik pracuje normalnie to nic nie rób.

 

Jesli natomiast byłyby to jednak wióry aluminiowe to tez pewnie że niedobrze żeby były w cylindrze ale mniej wiecej może być tak jak powiedział Ci mechanik:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RomanS, na pewno brakowało gwintu na korpusie starej świecy bo widziałem ją na własne oczy. Wszystkie pozostałe 3 sie odkręciły bez problemu a ta trzeba było kręcić w prawo i w lewo aby się powoli wykręciła. Jak wkręcało sie nową to był lekki problem. Jak tylko gwint został poprawiony to nowa świeca przykręciła sie bez problemów. Martwią mnie tylko te pozostałości z gwintu. Ale widocznie ma tak to być, chyba w takim przypadku jak się wykręca stara świeca to nikt głowicy nie ściąga. Na razie auto chodzi bez problemów. Mam nadzieje że może coś wydmuchało przez zawory wydechu lub się spalilo w wysokiej temperaturze. Pzdr.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eee raczej już ktoś wcześniej zerwał ten gwint w głowicy i świeca była wkręcona na klej/gwint itp wynalazki dlatego jak wyciągnąłeś świecę to wyglądała jak by gwintu nie miała. Nie zniszczysz stalowego gwintu na świecy aluminiowym w głowicy. Za to ten alumiowy w głowicy można dość łatwo zerwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakie polecacie świece do B5 98r 1,8T AEB ? Nie wiem jakie to ma znaczenie ale będzie gaz założony . Z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jakie polecacie świece do B5 98r 1,8T AEB ? Nie wiem jakie to ma znaczenie ale będzie gaz założony . Z góry dzięki za odp.

NGK PFR6Q Laser Platinium

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zapytam o przewody do tego silnika bo nie mogę znaleźć jakiegoś wątku na ten temat. Może jakieś namiary do sprawdzonego sklepu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie mam pytanie odnośnie świec żarowych do mojego Passata B5 FL / 1.9TDI/AVF/2004r. W ETka sa dwa typy do AVF N 105 792 01 ( M10x1x27) oraz N 105 792 02 (M10x1x30). Teraz mam problem bo nie wiem które wybrać. Na allegro znalazłem taką aukcję

http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-a...065690746.html sa to świece BERU o długości 97mm .

Doradzcie Panowie bo w moim passku juz czas wymiany.

A nie ma w Etce informacji do jakiego numeru auta były jedne a od jakiego drugie ??? Założę się, że jest !
W "mojej" Etce świece M10x1x30 są dedykowane do silników AVB,AVF, AWX

A te- M10x1x27 do silników BGW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W "mojej" Etce świece M10x1x30 są dedykowane do silników AVB,AVF, AWX

Potwierdzam, osobiście nie dawno wymieniałem. :)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie odnośnie kontrolki świec żarowych. Mianowicie u mnie kontrolka po przekręceniu zapłonu świeci się max. 2 sek i to bez znaczenia czy mamy 2stopnie na plusie czy 10 na minusie. Pali normalnie za pierwszym razem. Bo z tego co czytam to im nizsza tem. tym kontrolka pali sie dłużej.Jak zle mysle to prosze poprawcie mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie jest jak piszesz im zimniej tym dłużej świeci.

W plusowych temperaturach praktycznie wcale się nie zapala tylko mrugnie po przekręceniu kluczyka.

Moim zdaniem jak Ci zapala od strzała to się nie przejmuj możesz podpiąć pod program ale ja bym to zostawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtam . omojego to podejda 92mm,czy 97mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli rok produkcji zgadza się z opisem to 97 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie. Gdy zapalam zimny silnik to tuz po starcie strasznie nim trzęsie,

mało co nie wyrwie z poduszek, trwa to do kilku sekund potem jest już dobrze.

Czy może to świadczyć o tym że któraś jest przepalona?

Pytanie drugie. Gdy autko postoi 3-4 godziny i trochę ostygnie nie grzeją świece i długo kręci nim zapali,

czy to oznaka padniętego czujnika temp. czy przekaźnika świec żarowych?

Nie mam możliwości podpięcia pod VAG-a.

Proszę o odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy zapalam zimny silnik to tuz po starcie strasznie nim trzęsie,

mało co nie wyrwie z poduszek, trwa to do kilku sekund potem jest już dobrze.

Czy może to świadczyć o tym że któraś jest przepalona?

 

U mnie paszczak też trzęsie się jak galareta przez parę sekund przy porannym starcie. W moim przypadku mam właśnie świeczki do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam pytanie odnośnie kontrolki świec żarowych. Mianowicie u mnie kontrolka po przekręceniu zapłonu świeci się max. 2 sek i to bez znaczenia czy mamy 2stopnie na plusie czy 10 na minusie.

 

Jak masz zdrowe i świeże świece to wcale nie muszą tak długo grzać. Jak są kiepskie to często grzeją i grzeją i grzeją, a na koniec i tak po dłuższym kręceniu auto łapie na 3 cylindry i dostaje delirki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj pasek tez przy ostatnich mrozach zaczal ciezko palic tzn musial pare kilka razy krecic wreszcie powoli lapie ale nie do konca wreszcie jednak łapie ale tak jakby na 3 a potem dopiero 4 cylindry i dostaje strasznej delirki a potem juz dobrze pali nawet cieply i nawet jak postoji na mrozie,wymieniłem nowe swiece Bosh duraterm w piatek i wszystko bez zmian pali identycznie jak ostatnio na starych a dziwi mnie to bo 3lata temu gdy go kupilem przy rannym mrozie -27 po 3krotnym zagrzaniu swiec palil na strzala co o tym myslicie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy (i koleżanki) - mam takie pytanko w sprawie świec żarowych.

 

W Passacie 1.9 TDI AVF (130KM) po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nie zapala mi się kontrolka świec żarowych - dziwne jest to, że nawet przy mrozach poniżej -10 st. auto pali bez większych problemów (dziś przy -17 "kręcenie" zajęło jakieś 10-15 sekund, ale auto stało dwa dni nie palone)

Jaka może być przyczyna ? świece do wymiany czy może ten "słynny" przekaźnik świec żarowych 109 (czy jakoś tak) - czy może jakaś inna przyczyna ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności