Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

wygląda mi to raczej na termostat. miałem podobny problem, wymieniłem czujnik i niestety nie pomogło. dopiero po wymianie termostatu wskazówka wróciła na swoje miejsce tzn. na rozgrzanym 90 stopni:) od tego czasu jest tak jak być powinno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie czy rezystancja na obu parach stykow czujnika G62 ma byc taka sama?Bo u mnie sie rozni dosc znacznie w calym zakresie temperatur.

Ajesli powinny byc takie same to moze od razu jaki numer do ANB ?

Edytowane przez Cliper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie gdzie jest czujnik temperatury cieczy G62 w silniku 2.0tdi BGW 136km 2004r bo szukam i nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój Passat to 1,8 20v adr 1996r . Mój problem dotyczy chyba wskaźnika temperatury. Po przejechaniu już ok 2 km pokazuje 100 - 130 st. Na początku myślałem że to czujnik wymieniłem na nowy , nic to nie dało .Podejrzenie padło na termostat ale dalej to samo, na próbę wyjąłem go . Później dopatrzyłem się że nawet kiedy silnik jest zimny nie uruchamiany kilkanaście godzin,przekręcam zapłon a wskaźnik pokazuje jakieś 70 st. Wymieniłem czujnik jeszcze raz, czyli testowałem już 2 nowe i dalej nic. Na biegu jałowym wystarczy że jest odpalony ok 2 minut i ma już 100 st.

Bardzo proszę o pomoc. Czy to może być wina wsadu licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mój Passat to 1,8 20v adr 1996r . Mój problem dotyczy chyba wskaźnika temperatury. Po przejechaniu już ok 2 km pokazuje 100 - 130 st. Na początku myślałem że to czujnik wymieniłem na nowy , nic to nie dało .Podejrzenie padło na termostat ale dalej to samo, na próbę wyjąłem go . Później dopatrzyłem się że nawet kiedy silnik jest zimny nie uruchamiany kilkanaście godzin,przekręcam zapłon a wskaźnik pokazuje jakieś 70 st. Wymieniłem czujnik jeszcze raz, czyli testowałem już 2 nowe i dalej nic. Na biegu jałowym wystarczy że jest odpalony ok 2 minut i ma już 100 st.

Bardzo proszę o pomoc. Czy to może być wina wsadu licznika.

 

Do głowy przychodzą mi dwie rzeczy

1: Test zegarów wagiem - sprawdzisz czy wskazówka temp nie jest przesunięta

2. Słabe przejście sygnału elektrycznego w wiązace od czujnkia G2/G62 do komputera/albo zwarcie. Czujnik temperatury sprawdza rezystancję czyli opór jeśji w wiązce będzie dodatkowy opór lub zwarcie pomiar będzie fałszywy

 

Jeśli nic nie znjdziesz to ja bym się pokusił o kontrolę temperatury sondą K od multimetru (ale to może szalony pomysł)

Edytowane przez lord_kalina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam nieco podobny problem z odpalaniem rano i znajomy mi podpowiedział żebym właśnie wymienił czujnik cieczy. Czy według was może być to? Wskazówka w normie 90 stopni. PS gdzie u mnie znajduje się owe cudeńko? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość holek

koledzy jestem nowy na forum,wiec prosze o wyrozumiałość.Mam passata 1.8t niepokoi mnie nie rowna praca silnika tzn na jalowym biegu drga od siedemset do tysiaca obr na min nie wazne czy cieply czy zimny,dodam ze przebieg 85tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam prawdopodobnie mam do wymiany czujnik cieczy G2 gdyż termostat i płyn już wymieniłem a wskazówka temp. dalej lata.

Dodam że G62 jest chyba sprawny bo obroty odpalanie i spalanie silnika są ok.

 

Chce się upewnić.

Na zimnym silniku logowałem grupę:

Całonocny postój auta od 20

01 - Engine, 007 -temperatura paliwa: -2,7 powietrza 2,7 płynu 0,9 :to jest = G62

17 - Instruments 003 temperatura 30 :to jest = G2

 

Logi:

http://vaglog.rtnet.pl/spad4asz_63718.html

http://vaglog.rtnet.pl/spad4asz_63719.html

 

G2 do wymiany ?

Kożystalem z tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/51667-Samodzielna-analiza-TDI

Edytowane przez Mr_Nobody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
G2 do wymiany ?
Tak, do wymiany.

Przy okazji wymienisz też G62, bo jest zintegrowany z G2(dwa w jednym).

Do nr nadwozia 3B-X-600 000 czujnik tzw.niebieski

Od nr nadwozia 3B-Y-000 001 zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 - Instruments 003 temperatura 30

Tam zawsze najniższa temp to 30 stopni-poprostu skala zaczyna się od 30 dla zegarów. Co nie zmienia faktu, że czujnik może być do wymiany skoro są wariacje wskazówkowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, do wymiany.

Przy okazji wymienisz też G62, bo jest zintegrowany z G2(dwa w jednym).

Do nr nadwozia 3B-X-600 000 czujnik tzw.niebieski

Od nr nadwozia 3B-Y-000 001 zielony

 

Wymienię G2 miałem go dzisiaj w ręku i wiem jaki kupić ale nic nie wskazywało wizualnie że jest padnięty styki też całe.

A G62 jest przecież od sterowania ECU.

On jest sprawny

Poza tym jest w innym miejscu , mimo to może coś szponcić w G2?

 

Tomek ty na tym forum jesteś chyba na okrągło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymienię G2 miałem go dzisiaj w ręku i wiem jaki kupić ale nic nie wskazywało wizualnie że jest padnięty styki też całe.

A G62 jest przecież od sterowania ECU.

On jest sprawny

Poza tym jest w innym miejscu , mimo to może coś szponcić w G2?

Nie wiem jak tam w afn, ale w silniku na pompkach g2 i g62 są zamknięte w jednej obudowie. Czyli przy wymianie czujnika wymieniasz dwa tak na prawdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie dam za to głowy ale gdzieś czytałem że G62 jest przy chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też nie dam za to głowy ale gdzieś czytałem że G62 jest przy chłodnicy

To by było nie logiczne-czujnik do kompa musi mieć przecież odczyty małego obiegu, a nie dużego-jeśli by tak było to do czasu otwarcia termostatu ecu nie miało by informacji o faktycznej temperaturze silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też nie dam za to głowy ale gdzieś czytałem że G62 jest przy chłodnicy

Przeczytaj ten temat chociaż do 62 postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też nie dam za to głowy ale gdzieś czytałem że G62 jest przy chłodnicy

Byzydura :) W Afnie to jest zamknięte w jednej kostce. Wiem bo przerabiałem temat. Kup, wymień problemy znikną :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a jest mozliwe ze czujnik temp plynu i paliwa podczas jazdy autem zmienia nagle temp (tzn spadnie i potem pokaze znowu ok) a komp nie zapisze bledu czy raczej jest to nie realne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.

Miałem kłopot ze świecami żarowymi. Nie dochodził do nich prąd. Po odpięciu czujnika G2 (niebieski) prąd na świecach jest. Więc szybka decyzja o wymianie czujnika. Czujnik wymieniłem gubiąc przy tym sporo płynu ale ok. Płyn uzupełniłem, wtyczka podpięta. Lecz dalej (co prawda na ciepłym silniku) nie ma prądu na świecach (ale przy ciepłym to chyba normalne?). Nie działa natomiast wskaźnik temperatury płynu. Co jest grane? kupiłem uwalony czujnik? Ok, jest to możliwe ale na starym czujniku wskaźnik temperatury działał... W czym więc problem? Zgłupiałem. Zapowietrzony układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

miałem problem z czujnikiem temp i po wymianie (ori 059 919 501 A) chyba nadal go mam...

Vag pokazywał tak:

zimnyinstrumentsgrupa00.th.png

 

i teraz na nowym czujnikiu nadal tutaj (Instruments -> 003) jest te cholerne 30 stopni... Co robić? Instalacja? Czy tak ma być? Gdzieś wyczytałem (parę postów wyżej), że skala dla licznika się zaczyna od 30 st i dlatego takie jest najniższe wskazanie, ale coś mi się nie chce wierzyć... ale kto wie, mam małą nadzieję, że tak jest i mam sprawne to cholerstwo :)

 

Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

Edytowane przez holker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale coś mi się nie chce wierzyć

Możesz nie wierzyć i wymieniać czujniki w nieskończoność, albo uwierzyć i mieć spokój...

Po co licznikowi wiedzieć, że temperatura cieczy jest np 25 stopni, skoro i tak tego nie pokaże? Widocznie z takiego założenia konstruktorzy wyszli i zaczęli skalę dopiero od 30. Dlaczego od 30, a nie od 50? O to to już VW by trzeba zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności