Skocz do zawartości

lord_kalina

  • Liczba zawartości

    127
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lord_kalina

  • Urodziny 17.09.1975

Informacje osobiste

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Suwałki

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
  • Rok produkcji
    1999
  1. Te kołeczki tyczą się tylko drzwi tylnich , przednie są normalnie przykręcane na śruby. Jesli by mechanizm się pouszczał a szyba pozostawała to możaby sprawzić ręką opuścić szybę. Moim zdaniem rozebrać jedne drzwi i organleptycznie sprawdzić czy to za słaby prad czy mechaniczne zablokowanie. POpowiem że łatwiej rozbierają się przednie drzwi a do rozebrania trzeba mieć klucze spline 12-ramiene torxy do odkręcenia zamka.
  2. Witam. Trudno mi z Twojego opisu zlokalizować dokładnie miejsce wycieku paliwa. Jednak w okolicach prawego koła (między słupkiem przednich drzwi pasażera a prawym kołem) pod nadkołem znajduje się filtr z weglem aktywnym. Jedna z rurek wychodzi pod podłogą podwozia. Jeżeli zaworek lub filtr jest zapchany może dojść do zassania powietrza z baku a z nim w niektórych przypadkach paliwa. Sprawdź czy jak odkręcasz korek wlewu paliwa to czy słyszysz zasysanie paliwa. Przy sprawnie działającym filtrze węglowym przy cykającym zaworze na filtrze powietrza (zawór N80) przez rurkę pod podłogą podwozia powinienesz poczuć palcem delikanie zasysane powietrze ale nigdy paliwo. Jeśli trafiłem z lokalizacją wycieku paliwa to szukaj na forum haseł: evap, zawór węgla aktywnego, filtr z węglem aktywnym, odpowietrzenie zbiornika paliwa, filtr filcowy Inna możliwość to sparciałe przewody paliwowe (sam 3 dni temu wymieniałem jeden bo az sikało z niego) zaś paliwo ścieka po przewodach.
  3. [Czytałem na tym forum że może też być wina czujnika położenia wałka lub wału. Ja nie miałem problemów z odpleniem jak ciepły (wrecz odrwotnie) dlatego tylko sugeruję zapodać do szukajki takie tematy jak wyżej.
  4. Czemu chesz wymieniać górne zawiasy ? One są bardzo trudne do wymiany. Ja wymieniałem dolne i drzwi ładnie się podniosły. Moim zdaniem górne zawiasy bardzo rzadko siadaj. Winne są dolne bo to na nich opiera się waga znacząca waga drzwi. Widać to choćby po rozmiarach zawiasów. Radze ci najpierw wymień dolne zawiasy a potem zobaczysz efekt. Jeśli bedziesz wymieniał zawiasy to przygotuj się na zdjęcie / demontaż całych drzwi. Łatwiej, szybciej i bezpieczniej. Sam sprawdziłem. Przy pierwszych nie zdejmowałe. Istna ginekologiczna robota. Przy drugich robiłem sam i przypakiem odkryłem że luzując górną śróbke górnych zawiasów i odkręcająć dolny zawias można podnieść drzwi do góry. To odpiołem wiązkę elektryczną , przełożyłem przez gumę, drzwi do góry i na plecy. 15 minut póżniej miałem zmieniony zawias dolny i drzwi trafiły spowrotem. Naprawdę mniej nerwów i strat w lakierze. Jedna rada. Uważać aby śroba nie wpała do progu. Mi się to przytrafiło ale miałem magnesy na teleskopach to jakimś cudem wyjąłem ją. A już w wyobraźni słuszałem jest turlanie się podczas jazdy.
  5. Mapsensor jest częścią instalacji LPG i nie jest stadardowym wyposażeniem VW więc nie ma przydzielonego prze projektantów miejsca. dochodzą do niego dwa wężyki gumowe. Jeden podciśnienie powietrza a drugi ciśnienie gazu. Do tego mapsensora podłączony jeszcze jest przewód elektryczny do komputera gazowego.
  6. Jeśli sprawdzamy przewody podciśnienia to chcę zwrócić uwagę na mapsensor lpg, tam też mogą być urwane króćce albo membrana. U mnie właśnie urwał się króciec a nieszczelność objawiała się tylko przy sporych podciśnieniach. A te sitko w tej puszcze od odmy olejowej to fachowcy w aso nazywają "wygaszacz płomieni".
  7. Oj nie od dziś wiadomo że im nowsze modele tym bardziej skomplikowane i bardziej delikatne. Ostatnio jak gadałem z mechanikiem to stwierdził że ostatnie modele mają tak słabe blachy że starch ręce położyć na dachu bo czuć jak blachy się uginają. A w nowszych transporterach gumy na przegubach są z plastiku !!! Jak opaska słabo złapie to osłona przegubu spadają i robi się fajnie. Przykładów można mnożyć.
  8. Przypominam że woda może dostawać się przez uszkodzone uszczelki pod obudową komputera lub filtra przeciwpyłkowego (nie wiem jak to wygląda w B4 lub w B3)
  9. Pogrzebałem na allegro i dokopałem się do czegoś takiego Jestem pewien że u mnie nie ma wtym plastiku żadnej gąbki/sitka . Pewnie z tego powodu zasyfia mi tak mocno odmę. Z drugiej strony żeby tam się dostać trzeba chyba zdejmować kolektor ssący. Same rozberanie,przeczyszczenie i złożenie odmy (pomimo wprawy) zajeło mi 4h a co dopiero odkręcić takie cudo bez zejmowania kolekotra. Do takiej roboty trzeba praktyki ginekologa
  10. Witam Wkońcu zebrałem wszystkie potrzebne elementy (kasę na części, czas i zdrowie) aby wyczyścić odmę olejwą i wymienić pompę ssącą-ezektor. Najpierw wymienilem sam ezektor ssądząc że mrozy już dawno ustąpiły i przewody powinne być drożne. Następnego dnia okazało się że szarpanie powróciło. Wkońcu udało mi się zebrać do kupy i rozebrałem w garażu całą odmę. Scięty ,niewygrzany olej wybierać można było łyżkami. Najbardziej wkurzyłem się stwierdzając że membrana w kolanku-kierownicy powietrza (ta przed przepustnicą) znowu jest odkształcona (wymieniałem w poprzednie lato - oryginał z ASO 380 zł !!!!!). Udało mi się odetkać ezektor ale on już nie ma takiej drożności jak nowy (ASO 105 zł). Teraz mam już poskładane ale jestem pewien ze w najbliższej przyszłości znowy się zatka. Rozmyślam wykonanie separatora odmy tak jak to robią inni w golfie, bmw ... ALbo odłączę ezektor od odmy a samą odmę zatkam. Dodam tylko że wstawianie filtru (szmatka) na króccu ezektora nie działa tylko stawia dodatkowy opór powietrza.
  11. Moim zdaniem warto przeglądnąć przewody podciśnieniowe, szczególnie po zimie, warto przeczyścić przepustnicę i zaadaptować. Można się sugerować przepuszczającą instalacją LPG (pkt2) . Ale podstawa , jak pisał kolega wyżej , to VAG.
  12. Już próbowałem kilka razy wkleić linki i schematy ale spróbuję jeszcze raz. Tym razem to paczka wszystkich schematów.podciśnienia 1.8 APT i ADR (lord_kalina).zip
  13. [ATTACH=CONFIG]76329[/ATTACH]zazwyczaj zatyka się zaworek od dołu przy kolanku-rura powietrza ta przy przepustnicy a największym winowajcą jest zatkany ezektor (pump suctoin) taki smieszny trójnik
  14. [ATTACH=CONFIG]76279[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]76279[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]76279[/ATTACH]proszę bardzo zobacz tam: http://forum.vw-passat.pl/threads/57408-problemy-na-ssaniu-1-8adr?p=652603&viewfull=1#post652603 http://forum.vw-passat.pl/threads/88452-Ciezko-odpala-po-dluzszym-postoju-1-8-ADR-LPG/page8?p=1492560&viewfull=1#post1492560 z drugiego postu wycieło moje schematy i pomimo moich starań nie mogę ich wkleić do dołańczam spakowane schematy. Należy zmienić nazwę (uwuająć końcówkę .xls) i rozpakować sobiepodciśnienia 1.8 APT i ADR (lord_kalina).7z.xls[ATTACH=CONFIG]76281[/ATTACH] ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności