siwy2241 Zgłoś #221 Napisano 5 Maja 2010 Wydech odkręcasz z trzech śrub u góry przy turbinie po zdjęciu filtra powietrza odcinasz wydech diaksem gdzieś na wysokości liczby 2 na rysunku i wyciągasz ruchem obrotowym całość do góry, wycinasz kata razem z tym ku......m łączeniem nr 3 wstawiasz rurke 60mm i wykorzystujesz jej kawałek na łączenie tego co wcześniej odciąłeś spawasz od strony wyjętego elementu od strony wydechu nacinasz wzdłuż i dajesz obejme, wtedy masz zdejmowalny element np do złączki, potrzeba ok 50cm. ps ty masz chyba wersje bez łączenia nr.3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #222 Napisano 5 Maja 2010 Dziękuję za pomoc w podjęciu decyzji. Kanał mam, więc pobawię się w cyrkowca :fajny. Śruby przy turbo to nie problem, bo niedawno czyściłem turbo dałem smar miedziowy na gwint :fajny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #223 Napisano 5 Maja 2010 powinien pojsc.ja tez wycinales sam w avf tydzien temu ale ja wyjmowalem tylko kata ale mysle ze jak poobracasz to wyjdzie calosc razem z rura. trzeba takie kolanko odkrecic pod egr dlugosci ok 15cm w zlotym ocynku jest. bo bedzie brakowalo troszke miejsca zeby wyjac. ewentualnie tak jak siwy mowi.uciac i pozniej rure 60mm wydech w nia wchodzi idealnie bo sprawdzalem. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #224 Napisano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Panowie orientujecie się czy silnik 1.8 PF posiada katalizator? Z tego co wiem te silniki (w Jetta i Golfie II) miał katy. A i czy usunięcie kata będzie się wiązało z jakimiś problemami na przeglądzie? Sorki za mały OT. Z góry dziękuje! Edytowane 13 Czerwca 2010 przez Mate0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #225 Napisano 18 Czerwca 2010 koledzy, chce sobie zalatwic fragment ukladu wydechowego z katalizatorem (u mnie chyba katalizator brzeczy), dlatego bedzie do wymiany przy okazji przegladu. Mam pytanie do obeznanych w temacie. Posiadam motor AJM, czy wspomniany przeze mnie fragment wydechu pasowalby z innej wersji silnikowej (AFN, AHU?). Moze ktos ma dostep do katalogow z czesciami i jest w stanie powiedziec. Potrzebuje tej informacji, poniewaz zalatwiam katalizator "zaocznie". Na marginesie: bylem nieco zawiedziony, gdy w warsztacie zajmujacym sie tlumikami nie wiedzieli jaki kat przypasowac do AJM, jedynym kryterium bylo dopasowanie wzrokowe, choc kata nie widac za dobrze jak jest zalozony, wiec dyplomatycznie powiedzialem, ze rozwaze jeszcze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #226 Napisano 18 Czerwca 2010 a po co ci ten kat? wywal go i problem z głowy! Ja w ATJ wykruszyłem wkład i zostawiłem samą puchę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #227 Napisano 18 Czerwca 2010 w sumie racja, nawet sie zastanawialem nad tym, mam jednak szanse zalatwic sobie uzywke, caly modul (plecionka z katem), tylko potrzebuje wiedziec od jakiego modelu silnikowego tdi bedzie pasowac do AJM. Domyslam sie, ze moze od ATJ rowniez...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #228 Napisano 18 Czerwca 2010 szanse zalatwic sobie uzywke ja nawet bym sie nie zastanawial i nie bral uzywki. wyciac, rura(albo pusta pucha) i juz. i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #229 Napisano 18 Czerwca 2010 koledzy macie racje, czytalem wczesniejsze posty, jedyna rzecza, ktora mnie trzyma przy pomysle wstawienia niebrzeczacego kata, jest zalatwienie problemu przy serwisie ogolnym auta, jaki mnie czeka juz za 2 tys km. Chodzi o oszczednosc czasu. Janie mam dostepu do kanalu. Wiec jesli jest ktos, kto mozemi podpowiedziec z jakich modeli silnikow kat odpowiada temu z AJM, bede wdzieczny ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #230 Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Co ty wypisujesz za głupoty, jak to było (przy serwisie ogólnym auta) chłopaki dobrze ci radzą ale znam już takich ludzi co na siłe chcą wydać nie potrzebnie kase, twój wybór. Jak już chcesz wiedzieć to kształt sie nie różni, różnica jest tylko w starszych masz łączenie nr.3 w nowszych tego nie ma.Musisz zwrócić uwage czy kryza z uszcz. nr.6 jest na cztery śruby czy na trzy to jest jedyna różnica uniemożliwiająca montaż, w sumie zawsze możesz przespawać swoją kryze, ty masz chyba na trzy śruby pasuje nawet z awx,avf po lifcie. Życze powodzenia meczanikowi założyć drugi w całośći bo jak się domyślam nie życzysz sobie ciętego wydechu w twoim passacie. Edytowane 19 Czerwca 2010 przez siwy2241 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #231 Napisano 19 Czerwca 2010 dzieki siwy2241, to jest bardzo pomocna odpowiedz, o to mi chodzilo. Duzo wnosi do dyskusji i pewnie przyda sie ta informacja innym uzytkownikom passatow. Hej, gdzie ja pisalem o tym, ze nie zycze sobie cietego wydechu ? To czas mnie ogranicza, ale po coz sie tlumaczyc. Pytanie zadane, odpowiedz jest. Podziekowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagoth Zgłoś #232 Napisano 21 Czerwca 2010 Pytanie do znawców tematu (silnik 1.8T) czy ktos stosowal lub zastosowal takie cos zamiast kata: http://www.allegro.pl/item1087983331_1_8t_audi_a4_vw_passat_zamiennik_katalizator_b5_b6.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #233 Napisano 21 Czerwca 2010 troche drogo , zerknij do zamiennikow Gruchota , tam znajdziesz z pewnoscia duzo taniej , a dla klubowiczow jest przewidziany rabat 2 dyszki .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #234 Napisano 21 Czerwca 2010 zerknij do zamiennikow Gruchota , tam znajdziesz z pewnoscia duzo taniej Potwierdzam, sam korzystałem z oferty firmy ANTPOL i potwierdzam wysoką jakość ich produktów. W moim przypadku była to strumienica do TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #235 Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Tutaj masz link http://www.tlumiki-gruchot.pl/ jak wpiszesz na allegro ,to tez znajdziesz jego oferty,powiedz ze jestes z forum passata, to dostaniesz znizke , ja kilka dni temu wymienialem i tez jestem zadowolony, pozdrawiam. Ps poczytaj jeszcze tutaj co i jak : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1709&page=2 Edytowane 21 Czerwca 2010 przez piotr555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #236 Napisano 22 Czerwca 2010 Potwierdzam, sam korzystałem z oferty firmy ANTPOL i potwierdzam wysoką jakość ich produktów. W moim przypadku była to strumienica do TDI. Kolego powiedz jak eksploatacja tej strumienicy? Czy nie ma niepożądanych efektów dźwiękowych - buczenie, rezonans. Bo jest sporo opinii na forum że takowe się pojawiają w przypadku strumienicy. Noszę się z zamiarem wymiany plecionki i wywaleniem kata w moim AFN-ie i nie jestem zdecydowany jaką drogę obrać - rura do środka kata czy gotowy zestaw plecionka+strumienica. Ewentualnie proszę właścicieli AFN-ów którzy samodzielnie wspawali rurę w katalizator o jakieś podpowiedzi jak to zrobili. Jak cieli katalizator by go wypróżnić i jak wstawili rurę, w których miejscach ją przyspawali, jaki rozmiar rury (średnica długość) i czy prosty odcinek podejdzie. Mile widziane foty katalizatora z adnotacjami co gdzie i jak :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #237 Napisano 22 Czerwca 2010 ale po co Ci ta strumienica, zaloz zwylky zamiennik , jest to rura aluminiowa z wyciszeniem i wszystko, nie ma zadnych efektow dzwiekowych, efek dzwiekowy powstaje, gdy przebija sie kata i zostawia pusta puszke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #238 Napisano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Czy nie ma niepożądanych efektów dźwiękowych - buczenie, rezonans. Nic takiego nie zauważam, poza tym wnętrze tej stumenicy jest sprytnie zrobione, ma taką perforację, nie jest to zwykła rurka, więc pewnie dlatego jest ok. Widać dokładnie na tych fotkach: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_zamiennik_katalizatora_od_tlumikigruchot-t129010.0.html;msg1546926#msg1546926 rura do środka kata czy gotowy zestaw plecionka+strumienica Ja wybrałem strumienicę, mniej pracy, całość przy montażu to P&P i zarazem pewność, że nie ma błędu w spawaniu (nieszczelność), itp. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez sipowitz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #239 Napisano 22 Czerwca 2010 zobacz na ten link ,jak to wyglada, sa tam fotki i zblizenia, tylko nie wiem czy nie bedziesz sie musial tam zalogowac by to zobaczyc. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t129010.0.html;highlight=gruchota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #240 Napisano 22 Czerwca 2010 (edytowane) ale po co Ci ta strumienica, zaloz zwylky zamiennik , jest to rura aluminiowa z wyciszeniem i wszystko, nie ma zadnych efektow dzwiekowych, efek dzwiekowy powstaje, gdy przebija sie kata i zostawia pusta puszke. O widzisz a ja myślałem że to strumienica ten zamiennik bo wygląda jak strumienica. Skoro tak to chyba pójdę łatwiejszą drogą i wstawię ten zamiennik kompletny z plecionką. A te linik z A4 tylko po zalogowaniu. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez przemekgo_vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach