Gość fester Zgłoś #101 Napisano 21 Kwietnia 2009 Dzisiaj otwarłem zbiorniczek wyrownawczy i ... od dolu nakretki był biało-rdzawy nalot (trochę tłusty). O czym to może świadczyć? Co z tym zrobić? (1.9TDI, 74kW) pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #102 Napisano 2 Sierpnia 2009 witam Mam problem w pasku 2001 po lifcie z silnikiem AVF, Około 10tyś kilometrów wcześniej zauważyłem ubytki płynu chłodniczego. Po wymianie zbiorniczka wyrównawczego z korkiem nadal występuje ten problem. Zauważyłem, że w obecnej chwili muszę dolać około 1-1.5 litra płynu na 200km. W komorze silnika sucho, silnik pracuje równo, po postoju 1-2 dniowym odpala "od strzała". Czy miał może ktos podobny przypadek? Gdzie szukać usterki? Gdyby była to uszczelka głowicy to po długim postoju powinny być problemy z odpałem? Pompa wody nie była wymieniana przy wymianie rozrządu ale dookoła sucho. dziękuję za pomoc i pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #103 Napisano 2 Sierpnia 2009 Na pewno nie wyparowuje. Sprawdź chłodnicę, tak miałem w zimę. Nie było widać a znikał płyn. Aż stanąłem na śniegu i myślałem że to temu co przede mną stał. Ale wkrótce się okazało że to u mnie (po zdjęciu osłony silnika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #104 Napisano 2 Sierpnia 2009 hmmm jutro jeszcze sprawdzę ale zdejmowałem osłonę i nic nie zauważyłem. Jutro zwrócę uwagę na chłodnicę. Może mechanik który zmieniał rozrząd coś przeoczył... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #105 Napisano 2 Sierpnia 2009 Popatrz dokładnie gdzie blok łączy się z plastykowymi króćcami od płynu lub też przy czujniku temperatury,tam lubi uciekać i do tego szybko paruje, nie widać nic mokrego,zwróć uwagę na plamy takie wpadające w zielony kolor , na zimnym silniku może nie wyciekać a na ciepłym będzie się rozszczelniać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #106 Napisano 4 Sierpnia 2009 Układ był testowany pod względem przedmuchów do płynu chłodniczego testerem (tester wkladany do zbiorniczka w razie wykrycia CO2 zmienia barwę) i nic nie wykazał. Okazało się że przy przejechaniu kilkunastu kilometrów z prędkością około 140km/h zostaje wyrzucony płyn chłodniczy poprzez korek (korek zmieniany 3 razy). Zdjęliśmy głowicę i nigdzie nie widać przedmuchów. Pompa wody ok. Macie jakieś pomysły?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #107 Napisano 4 Sierpnia 2009 Sprawdz szczelność głowicy kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spidi Zgłoś #108 Napisano 9 Sierpnia 2009 szkoda,że nikt Ci nie odpisał bo u mnie dokładnie to samo się dzieje . U mnie wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym,korek też już zmieniłem na nowy,przetestowałem uszczelkę tym samym urządzeniem (CO2 leek detector) i nic nie wykazało,może ktoś się zlituje i nam odpisze:p,pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Max-skc Zgłoś #109 Napisano 9 Sierpnia 2009 a jakie skrzynie macie manual czy automat?? bo się wczoraj dowiedziałem, że w automatyczne są chłodzone, w skrzyni znajduje się wężownica przez która przepływa płyn chłodniczy z obiegu silnika i nieraz ta wężownica potrafi "przegnić" i zaczyna borygo do skrzyni uciekać co jest bardzo niebezpieczne bo rozpuszcza okładziny w skrzyni. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spidi Zgłoś #110 Napisano 9 Sierpnia 2009 u mnie manual Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mizu Zgłoś #111 Napisano 9 Sierpnia 2009 Mi też kiedyś płyn "uciekał" a nie widziałem, żadnego przecieku (nic nie kapało pod autem). Zacząłem jeździć trochę delikatniej i wydawało mi się, że problem zniknął, ale po jakimś czasie powrócił i to intensywniej, okazało się, że mialem pękniecie na plastikowym króćcu przy chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #112 Napisano 10 Sierpnia 2009 W moim przypadku wina leżała w zaślepce czujnika,która znajduje się powyżej dolnego węża za obudową wętylatorów.Płyn uciekał tylko przy stygnięciu pojazdu na pas przedni, tak że pod samochodem nie można go było zlokalizować.Dopiero wyjęcie chłodnicy i kompresor wskazał nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekkTDI Zgłoś #113 Napisano 10 Sierpnia 2009 Macie jakieś pomysły?? kolego przeczytaj ten artykuł-- http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657 , dość obszernie napisane o Twoim problemie. może znajdziesz odpowiedź.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Urizen79 Zgłoś #114 Napisano 10 Sierpnia 2009 Miałem podobny problem w swoim AVB też nic nie było widać sprawdzałem wszystko przyczyną był oring na pompie wody ale akurat i tam musiałem wymieniać rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lemirek Zgłoś #115 Napisano 16 Sierpnia 2009 Miałem taki sam problem. Długo szukałem i się okazało że jest niewielka dziurka w głowicy. Po zaspawaniu wszystko jest OK. Musisz sprawdzić szczelność głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość świerzak Zgłoś #116 Napisano 16 Sierpnia 2009 witam, ja mam podobny problem.otóż ubywa płynu ze zbiorniczka i utrzymuje sie ciągle wysokie ciśnienie w wężach. jak odkręce korek ze zbiorniczka na zimnym silniku robi psyyyyyyy i poziom płynu znowu sie wyrównuje. Otóz moje pytanie jest takie czy płyn musi znikac całkiem ? zeby stwierdzić że to uszczelka pod głowicą? czy taki przypadek jak mój też sie pod to łapie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #117 Napisano 17 Sierpnia 2009 mam podobny problem.otóż ubywa płynu ze zbiorniczka i utrzymuje sie ciągle wysokie ciśnienie w wężach. jak odkręce korek ze zbiorniczka na zimnym silniku robi psyyyyyyy i poziom płynu znowu sie wyrównuje. _szukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #118 Napisano 2 Września 2009 (edytowane) Panowie doradźcie coś zlokalizowałem wyciek u dołu chłodnicy... płynu ubywa dość sporo spód chłodnicy jest mokry i widać zacieki za przyczynę podejrzewam 2-miesięczną jazde z obniżonym zawieszeniem i kilkukrotne "dobicie" zderzakiem tu i tam... i pewnie sie chłodnica obruszała magicznych uszczelniaczy nie zamierzam wlewać. czy da się tą chłodnice jakoś zakleić/uszczelnić? jakieś pomysły? EDIT: chłodnica cała zgnita na dole lało sie jak z gąbki juz wymieniona na nową - valeo Edytowane 4 Września 2009 przez remont Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marki24 Zgłoś #119 Napisano 7 Września 2009 Witam serdecznie!! Podepnę się do tematu, otóż ostatnio zauważyłem w swoim Passacie delikatny wyciek koło uszczelki pod głowicą. Oglądnąłem problem i zauważyłem ze plamy od oleju są już na kolektorze wydechowym jeszcze nad uszczelką. Oleju nie ubywa, a jeśli tak to w nie zauważalnym stanie, stan płynu chłodzący jest ok. Dodam że samochód już ma przejechane 240 tys km. Co wy o tym sądzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #120 Napisano 8 Września 2009 (edytowane) Podepnę się do tematu, otóż ostatnio zauważyłem w swoim Passacie delikatny wyciek koło uszczelki pod głowicą. Kolego ale piszesz o wycieku oleju czy wycieku płynu? Bo to opisujesz wygląda na wyciek oleju spod pokrywy zaworów. A w temacie chodzi o wyciek płynu chłodniczego G12 Edytowane 8 Września 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach