Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fester

Dzisiaj otwarłem zbiorniczek wyrownawczy i ... od dolu nakretki był biało-rdzawy nalot (trochę tłusty). O czym to może świadczyć? Co z tym zrobić?

 

(1.9TDI, 74kW)

 

pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam problem w pasku 2001 po lifcie z silnikiem AVF,

Około 10tyś kilometrów wcześniej zauważyłem ubytki płynu chłodniczego. Po wymianie zbiorniczka wyrównawczego z korkiem nadal występuje ten problem. Zauważyłem, że w obecnej chwili muszę dolać około 1-1.5 litra płynu na 200km. W komorze silnika sucho, silnik pracuje równo, po postoju 1-2 dniowym odpala "od strzała". Czy miał może ktos podobny przypadek? Gdzie szukać usterki? Gdyby była to uszczelka głowicy to po długim postoju powinny być problemy z odpałem? Pompa wody nie była wymieniana przy wymianie rozrządu ale dookoła sucho.

 

dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie wyparowuje. Sprawdź chłodnicę, tak miałem w zimę. Nie było widać a znikał płyn. Aż stanąłem na śniegu i myślałem że to temu co przede mną stał. Ale wkrótce się okazało że to u mnie (po zdjęciu osłony silnika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm jutro jeszcze sprawdzę ale zdejmowałem osłonę i nic nie zauważyłem. Jutro zwrócę uwagę na chłodnicę. Może mechanik który zmieniał rozrząd coś przeoczył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz dokładnie gdzie blok łączy się z plastykowymi króćcami od płynu lub też przy czujniku temperatury,tam lubi uciekać i do tego szybko paruje, nie widać nic mokrego,zwróć uwagę na plamy takie wpadające w zielony kolor , na zimnym silniku może nie wyciekać a na ciepłym będzie się rozszczelniać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ był testowany pod względem przedmuchów do płynu chłodniczego testerem (tester wkladany do zbiorniczka w razie wykrycia CO2 zmienia barwę) i nic nie wykazał. Okazało się że przy przejechaniu kilkunastu kilometrów z prędkością około 140km/h zostaje wyrzucony płyn chłodniczy poprzez korek (korek zmieniany 3 razy). Zdjęliśmy głowicę i nigdzie nie widać przedmuchów. Pompa wody ok. Macie jakieś pomysły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz szczelność głowicy kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda,że nikt Ci nie odpisał bo u mnie dokładnie to samo się dzieje :( . U mnie wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym,korek też już zmieniłem na nowy,przetestowałem uszczelkę tym samym urządzeniem (CO2 leek detector) i nic nie wykazało,może ktoś się zlituje i nam odpisze:p,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie skrzynie macie manual czy automat?? bo się wczoraj dowiedziałem, że w automatyczne są chłodzone, w skrzyni znajduje się wężownica przez która przepływa płyn chłodniczy z obiegu silnika i nieraz ta wężownica potrafi "przegnić" i zaczyna borygo do skrzyni uciekać co jest bardzo niebezpieczne bo rozpuszcza okładziny w skrzyni. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie manual

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też kiedyś płyn "uciekał" a nie widziałem, żadnego przecieku (nic nie kapało pod autem). Zacząłem jeździć trochę delikatniej i wydawało mi się, że problem zniknął, ale po jakimś czasie powrócił i to intensywniej, okazało się, że mialem pękniecie na plastikowym króćcu przy chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wina leżała w zaślepce czujnika,która znajduje się powyżej dolnego węża za obudową wętylatorów.Płyn uciekał tylko przy stygnięciu pojazdu na pas przedni, tak że pod samochodem nie można go było zlokalizować.Dopiero wyjęcie chłodnicy i kompresor wskazał nieszczelność.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w swoim AVB też nic nie było widać sprawdzałem wszystko przyczyną był oring na pompie wody ale akurat i tam musiałem wymieniać rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemirek

Miałem taki sam problem. Długo szukałem i się okazało że jest niewielka dziurka w głowicy. Po zaspawaniu wszystko jest OK. Musisz sprawdzić szczelność głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość świerzak

witam, ja mam podobny problem.otóż ubywa płynu ze zbiorniczka i utrzymuje sie ciągle wysokie ciśnienie w wężach. jak odkręce korek ze zbiorniczka na zimnym silniku robi psyyyyyyy i poziom płynu znowu sie wyrównuje. Otóz moje pytanie jest takie czy płyn musi znikac całkiem ? zeby stwierdzić że to uszczelka pod głowicą? czy taki przypadek jak mój też sie pod to łapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam podobny problem.otóż ubywa płynu ze zbiorniczka i utrzymuje sie ciągle wysokie ciśnienie w wężach. jak odkręce korek ze zbiorniczka na zimnym silniku robi psyyyyyyy i poziom płynu znowu sie wyrównuje.

_szukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradźcie coś

zlokalizowałem wyciek u dołu chłodnicy... płynu ubywa dość sporo

spód chłodnicy jest mokry i widać zacieki

za przyczynę podejrzewam 2-miesięczną jazde z obniżonym zawieszeniem i kilkukrotne "dobicie" zderzakiem tu i tam... :/ i pewnie sie chłodnica obruszała

magicznych uszczelniaczy nie zamierzam wlewać. czy da się tą chłodnice jakoś zakleić/uszczelnić? jakieś pomysły?

 

EDIT:

chłodnica cała zgnita na dole :) lało sie jak z gąbki

juz wymieniona na nową - valeo

Edytowane przez remont

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!!

Podepnę się do tematu, otóż ostatnio zauważyłem w swoim Passacie delikatny wyciek koło uszczelki pod głowicą. Oglądnąłem problem i zauważyłem ze plamy od oleju są już na kolektorze wydechowym jeszcze nad uszczelką. Oleju nie ubywa, a jeśli tak to w nie zauważalnym stanie, stan płynu chłodzący jest ok. Dodam że samochód już ma przejechane 240 tys km.

Co wy o tym sądzicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się do tematu, otóż ostatnio zauważyłem w swoim Passacie delikatny wyciek koło uszczelki pod głowicą.

Kolego ale piszesz o wycieku oleju czy wycieku płynu? Bo to opisujesz wygląda na wyciek oleju spod pokrywy zaworów. A w temacie chodzi o wyciek płynu chłodniczego G12

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności