Skocz do zawartości
Osiah

Wyciek płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcopolo

MHIPO ! Ja mam identyczny problem - doleję płynu na MAX i po paru tygodniach stan zjeżdza do MIN a może 1 cm. poniżej i tak się utrzymuje cały czas. Tak jak u ciebie olej czysty, wycieków nie widzę, żadnych innych niepokojących oznak. Jest to niewiadoma na której odpowiedz czekam jak ty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mhipo przede wszystkim zmień płyn na G12. Do naszych aut tylko takiego płynu się używa zresztą jest to nadrukowane na zbiorniczku wyrównawczym. A u was problem tkwi najprawdopodobniej w nietrzymającym zaworze w korku. Czyli wytłumaczę to łopatologicznie. Ciśnienie wzrastające przy przegonieniu, bo przypuszczam że macie co jakiś czas tendencję do podgonienia auta, zwiększa ilość płynu w układzie a co za tym idzie wypycha przez nietrzymający zawór. Jak zajrzysz po jakimś czasie nie widzisz mokrego zbiorniczka bo po prostu wysycha. Może to jest przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony u dołu zbiorniczka jest "przelew" i z reguły powinien zostać biały nalot poniżej .;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobre! dokładnie tak jest "biały nalot"

dzieki panowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mexicoin

Witam wszystkich.

U mnie tez jest podobny problem.Plyn znika w oka mgnieniu i to chyba prze cisnienie w ukladzie.Jak odkrecam korek wlewu to wtedy nawet widac ze plyn wylewa sie przez przelew.Do tego wskaznik temperatury jest ciagle na zero.Wczoraj podczas jazdy na chwile sie podniosl do 90 a potem znow spadl do zera.Po dluzszej jezdzie przewody robia sie twardsze.|Jak odkrece korek to odrazu miekna.Tak pozatym auto zachowuje sie ok.Ma kopa i ogrzewanie w srodku chodzi bez problemu.Olej jest w normie i wyglada ok.Nie stwierdzilem tez aby plyn chlodniczy byl tlusty, ani nie widac zadnego osadu w zbiorniczku.Czy wiecie co to jest?Obawiam sie ze uszczelka pod glowica poszla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to dopiero ciekawostka. Też mi ubywa płynu chłodzącego. Jak zajadę do roboty i jak auto postoi 8 godzin na parkingu to od strony pasażera z przodu samochodu ukazuje się plama i to dosyć spora jakieś 0,5 litra płynu z tego co zauważyłem dolewając. Dzisiaj zajechałem do mechanika no i tu dopiero cyrk. Pół dnia zaglądaliśmy wszędzie gdzie tylko można było, jedynie za blokiem silnika znalazłem kilka kropelek płynu - natomiast plama zazwyczaj pojawia się z przodu i od strony pasażera. Poza tym wszędzie sucho i od 3 dni nie zauważyłem ubytków. Nawet blok silnika z tyłu był suchy także problem jest ale go nie widać !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo tylko plamki są mniejsze bo dosłownie zostaje plamka taka 5 cm po 8 godzinach. Też od strony pasażera mniej więcej na wysokości sanek samochodu (zresztą sanki też są delikatnie mokre) a wszędzie dookoła sucho! Nie znalazłem skąd to cieknie, jestem ciekawy czy to przypadkiem nie nagrzewnica bo to jedyna rzecz jakiej nie sprawdziłem. Jak się dowiesz co to to daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku, winna była zaślepka króćca z tyłu na bloku silnika, a dokladniej uszczelka znajdujaca się w środku. koszt naprawy to 3 zł bo tyle kosztuje omawiana zaślepka wraz z uszczelką :-) Płyn kapał sobie tamtedy na skrzynie biegów. dało się to zauważyć tylko podczas długiego postoju poniewaz kiedy silnik i obudowa skrzyni były ciepłe śladu po płynie nie bylo...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojteccki a możesz dokładnie opisać albo cyknąć fotę gdzie jest ta zaślepka. Bo prawdę mówiąc to mi też kapie w okolicy skrzyni/sprzęgła także może być to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z reguły tam gdzie cieknie w trakcie jazdy jest ciepły silnik wiec jak jest tam płyn robi sie zielony lub biały suchy nalot ja mialem wyciek z jakiegoś plastyka przy głowicy usuniete potem jakiś elektryczny czujnik ciekł wymiana 25zl teraz okazuje sie ze cieknie mi na połączeniach rury gumowej zakonczona jest z obu stron plastykiem i tam sie saczy koszt rury o nr.jaki tam wyczytałem 4B0121101E TO 163 ZL w serwisie nikt jej nie podrabia oprócz włochów ale z Mediolanu raczej drogo wyjdzie.ogulnie wycieka mi 1 litr na 1500km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Króciec znajduje sie z tyłu silnika, przy przegrodzie, mniej wiecej na wysokości aku. Nad króćcem idzie rura od intercoolera. wykorzystaj lusterko i zobaczysz czy nie wisi na nim kropla płynu ( ja w taki sposob zlokalizowałem :) ). zaślepke wyciągniesz bez najmniejszego problemu ale musisz najpierw wyciągnąć zawleczke. No i poczekaj az ostygnie płyn w autku :P pozdroo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie do tematu. Mi też ubywa płyn, około 1 litra na jakieś 50 km jazdy, patrzyłem wszędzie z lewej strony silnika, z prawej z przodu i z tyłu i nic, wszędzie sucho a pod autem brak jakichkolwiek plam nawet po 2-3 dniach postoju... I co teraz zrobić... Coś mi sie wydaje że będe musiał zaliczyć mechanika:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłącze sie do tematu. Mi też ubywa płyn, około 1 litra na jakieś 50 km jazdy, patrzyłem wszędzie z lewej strony silnika, z prawej z przodu i z tyłu i nic, wszędzie sucho a pod autem brak jakichkolwiek plam nawet po 2-3 dniach postoju... I co teraz zrobić... Coś mi sie wydaje że będe musiał zaliczyć mechanika:/

moze ubywa tylko w trakcie jazdy a wyciek jest w miejscu gdzie jest goracy silnik i zanim cos skapnie wyschnie u mnie petrygo jak wysychało zostawiało zielono biały nalot tak wyszły wycieki ale wyciek na gumowej rurze niezostawia mi sladu poprostu jest wilgotny w jednym serwisie gosc obstawil mi uszczelke pod głowica bazujac na wycieku ze zbiorniczka wyruwnawczego oraz na gurnej ściance tego pojemnika byla i jest brudna a wyciek jest pod spodem zbiorniczka wyruwnawczego podczas jazdy dlatego niewidac to mi stwierdzil pan w serwisie a w efekcie wymienione zostały czujnik z kturego ciekło jakas plastykowa zlaczka no i rure musze wymienic a cieklo litr na 500km.proponuje szukac nawet drobnych sladuw moze to byc to nie muwie ze mam racje stwierdzam na podstawie sojej awarii. powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Widze, ze problem z płynem chłodniczym jest ostatnio na topie... Ja również mam problem. Pierwszy raz mi komputer zgłosił niski poziom płynu chłodniczego to uzupełniłem, weszło 1L koncentratu i 1L wody demineralizowanej. Przejechałem ok 800 km trasa W-wa-Gdańsk-W-wa i znów miałem komunikat o niskim poziomie płynu i w zbiorniczku 1cm poniżej minimum... dolałem znów 1L koncentratu i 1L wody.

Podjechałem do Feuvert (w Warszawie mieszkam od niedawna i nie mam jeszcze "swojego" mechanika a tam było najszybciej).

 

Pan stwierdził niejednoznacznie, że widać uszkodzenie chłodnicy i zaleca jej wymianę ale żeby miec pewność to trzeba zdjąć cały przód (?).

Proszę Was o pomoc w dwóch kwestiach:

-koszty: 500zł wymiana chłodnicy+800 sama chłodnica; 400zł samo zdjęcie przodu aby mieć pewność że to rzeczywiśćie uszkodzona chłodnica...

-może mi ktoś polecić zaufanego mechanika, który mógłby potwierdzić lub znaleźć prawidłową przyczynę nadmiernego zużycia płynu chłodniczego; najlepiej na Ursynowie lub w niedalekiej odległości.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

400zł samo zdjęcie przodu aby mieć pewność że to rzeczywiśćie uszkodzona chłodnica...

 

 

400 zł to przecież rozbój w biały dzień!!!:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

 

Ja również mam problem z uciekającym płynem chłodzącym. Będe szukał przyczyny tegoż zdarzenia, ale pierw chciałbym uzupełnić płyn i tu mam pytanko, czy ten ->http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_160508_langId_-1_categoryId_165470 płyn będzie dobry ?

Jestem w Anglii, a tu ciężko dostać G12, więc chce kupić inny. Czy ten wyżej będzie dobry? Czy można go mieszać z G12 (bo taki aktualnie mam).

Z tego co się dowiedziałem, to ponoć nie ma znaczenia czy to G12, czy też np. ten co jest w podanym wyżej linku, byle był ten sam kolor, czy to prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest problem! Wczoraj komputer wyświetlił niski poziom płynu chłodniczego w układzie chłodzenia przy zimnym silniku, w zbiorniczku był poziom minimum. Ostatnio dolewałem płynu 10 m-cy temu i jest to druga dolewka od kupna 2006 r. Co może być przyczyną ubytku płynu? Przecieków nie widać, może uszczelka pod głowicą choć płyn jest czysty a korek oleju bez śladów "majonezu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na chłodnicę czy na bokach nie ma czerwono-rdzawego nalotu (najlepiej z kanału. Bo jeśli ma to niedługo się rozszczelni chłodnica. W Listopadzie zauważyłem u siebie podobne objawy. Do stycznia nic się nie działo. Na początku lutego kiedy odwoziłem teściową do szpitala na parkingu zauważyłem płyn pod autem, ale myślałem że to ktoś przede mną gubił płyn. Ale po chwili kiedy autem ujechałem ok. 2 km wyświetlił mi się napis STOP i znaczek temp płynu chłodniczego. Oczywiście uciekający płyn leciał z mojego auta. Dolałem wody (niestety) i dojechałem do domu gzie stwierdziłem wyciek płynu z chłodnicy, którą na drugi dzień wymieniłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mój pierwszy post na forum i - jak to często bywa - pytanie. Kłopot mam następujący:

auto kupiłem trzy tygodnie temu (B5, variant 1.8T 150 KM, 1999). Ponieważ zaraz po kupieniu zauważyłem, że płynu chłodzącego jest poniżej minimum, uzupełniłem Kuler'em (stan nie osiągnął max). Spod auta nic nie kapało. Wczoraj ładowałem akumulator i przy okazji pomyślałem sobie, że jeszcze doleję nieco Kuler'a. Dolałem więc zaś trochę. Wszystkie dolewki to może łącznie jedna szklanka płynu. Nie widziałem, aby przekroczył maxa. Po naładowaniu akumulatora odstawiłem auto na miejsce (przejechałem może 20 m). I wtedy zauważyłem pierwszą plamę. Na drugi dzień zajrzałem pod auto - po nocy w grażu znów pod wozem była plama. Leje się płyn pomarańczowy, słodkawy w smaku, więc domyślam się, że to raczej chłodziwo. Kropłe spadają dokładnie pośrodku auta, mniej więcej pomiędzy kołami. Nie kapie z plastiku dolnej obudowy tylko z czegoś metalowego (skrzynia?).

I teraz mam zagwozdkę: przelałem? coś pękło? Czy to może być faktycznie ten króciec? Może polałem niechcący zamiast centralnie w dziurkę zbiornika tuż obok (tak jest coś jakby taki kołnierz) i nadwyżka po prostu spływa sobie... W tym wypadku powinienem chyba napisać jeszcze do wątku: co najgłupszego zrobiliście ze swoim passatem?... ;-D

 

Niemniej jednak będę wdzięczny za podpowiedzi.

----

Witam ponownie,

wprawdzie odpowiedzi nie było, ale udało mi się problem rozwiązać. Może ktoś skorzysta z moich uwag.

Otóż okazało się, iż powodem wycieku płynu był źle zamocowany czujnik (proszę nie pytać, nie wiem jaki). W każdym razie nie był należycie zablokowany "zaślepką" i płyn lał się przy większym ciśnieniu. 10 s roboty i - mam nadzieję - koniec stresu.

Przypuszczalnie sprawę sknocili chłopcy z ASO, gdzie zmieniałem olej. Może chcieli mnie znów zobaczyć?... :-)

Edytowane przez Krymoff
wada naprawiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malika

Ja koledzy odswiezam temat bo u mnie podobne objawy tzn.bulgotanie w okolicach nagrzewnicy(bulgotanie od momentu zakupu,przejechałem juz tak ok 7000km) wyciek płynu z zaworu bezpieczeństwa z tyłu zbiorniczka (do tej pory dolałem ok 1L)Temperatura zawsze 90 stopni,nagrzewa sie szybko,brak majonezu na korku,płyn chlodniczy czysty,robiłem kilka dni temu badanie na obecność spalin w płynie i jest ok! Myslalem ze to będzie uszczelka ale ten test to chyba eliminuje? Odwiedziłem 5 mechaników i wszyscy zgodnie twierdza ze to nie jest uszczelka pod głowicą,więc co? Wybieram sie za granicę łącznie prawie 2000km i powiem że boję sie jechac tym autem,macie jakies inne pomysły?Proszeo rade!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności