Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Marku nie pamiętam jakiej firmy był termostat, wymieniałem go ze 3 lata temu ale dałem za niego dość drogo coś pod 40zł. A może ja mam chłodnicę zabitą? Może muszę płyn zlać i wymienić bo od kiedy go kupiłem nie zmieniałem płynu. Czym wypłukać chłodnicę i cały układ? Kolega mi doradził żeby spuścić stary płyn, wlać wodę i tak podgrzać wylać i zalać nowy płyn. Poza tym jak się odpowietrza i wymienia płyn w moim silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym jak się odpowietrza i wymienia płyn w moim silniku?
Musisz spuścić stary w najniższym punkcie. Odpowietrzanie jest samoczynne. Uzupełniasz po jakimś czasie ubytek w zbiorniczku wyrównawczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a co powiecie na taki przypadek ... passat 2.0 2E 1995.

 

właczam silnik, zgodnie z zaleceniem sprawdziłem dolny przewód od chlodnicy - jest zimny, temperatura mniejsza niż 50st. na liczniku.. ruszam spod domu, po kilku km wzrasta do 70 stopni i calutki czas sie trzyma równo.

 

W między czasie postawiłem samochód, popracował około 10 minut i cały czas 70st. nie wzrosła, nie załączyl sie również wiatrak.

 

po całym dniu jazdy wracam do domu, nadal 70st i dolny przewód wciąż zimny, górny ciepły. Dodam że ogrzewanie bardzo dobrze grzeje i nie mogę narzekać, ale jednak te 70stopni mnie niepokoi ..

 

Powiedzcie co najlepiej w tej sytuacji wymienic????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie co najlepiej w tej sytuacji wymienic????

czujnik temperatury. Tylko nie na jakiś tani bo będzie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jak dolny wąż ma zimny to raczej temperaturę mu dobrze pokazuje. Możesz jeszcze wsadzić termometr w wyrównawczy i zobaczysz jaka jest faktyczna temperatura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale jak dolny wąż ma zimny to raczej temperaturę mu dobrze pokazuje. Możesz jeszcze wsadzić termometr w wyrównawczy i zobaczysz jaka jest faktyczna temperatura.

przyjąłem że przy dzisiejszych temperaturach jak płyn przejdzie przez chłodnice to też wąż dolny będzie zimny. Ale fakt dla pewności można sprawdzić jakimś termometrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki cos się w moim odblokowało. Wczoraj po przejechaniu około 15km leciało wręcz gorące powietrze,a wskaźnik temperatury ledwo osiągnął 70st, czyli mam do wymiany czujnik temperatury? czy może to jakiś inny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chlopaki cos się w moim odblokowało. Wczoraj po przejechaniu około 15km leciało wręcz gorące powietrze,a wskaźnik temperatury ledwo osiągnął 70st, czyli mam do wymiany czujnik temperatury? czy może to jakiś inny problem?

tak jakby przedwczoraj temp była w okolicach -20*C a wczoraj w ok 0*C.

a wymieniałeś/dolewałeś płynu do chłodnicy ostatnio, nieraz przy wymianie w nagrzewnicy robi się "bańka powietrza" i trzeba trochę auto przegonić żeby się dobrze odpowietrzyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chlopaki cos się w moim odblokowało. Wczoraj po przejechaniu około 15km leciało wręcz gorące powietrze,a wskaźnik temperatury ledwo osiągnął 70st, czyli mam do wymiany czujnik temperatury? czy może to jakiś inny problem?
Spróbuj z tym czujnikiem, bo chyba rzeczywiście pokazuje bzdury, w moim po przejechaniu około 4-5 km temperatura dochodzi do 90*C, sprawdzane ostatnio przy temperaturze -15*C i tak trzyma praktycznie cały czas. Miałem podobną sytuację, że po wymianie termostatu bardzo słabo działało ogrzewanie, myślałem, że zamuliła sie nagrzewnica ale w końcu po przegonieniu na trasie 80km zaczął grzać. Gdzieś się zrobił korek powietrzny( w nagrzewnicy) i kilka dni był problem z ogrzewaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jak dolewałem trochę płynu chłodzącego to po odkręceniu zakrętki w zbiorniczku wyrównawczym usłyszałem dość głośny syk powietrza prawidłowy objaw? Acha żeby nie zakładać nowego tematu, zauważyłem że nagle ubyło z około 1cm płynu hamulcowego jest właśnie ten 1cm poniżej min ale z niego nie cieknie, mogły mrozy zrobić robote?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do syku z układu chłodzenia to norma, jest to układ ciśnieniowy.

Co do hebli to sprawdź klocki z przodu, w miarę ich zużycia schodzi też płyn ze zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszkrasuski

ja mam taki problem kiedy jadę temperatura jest 0 stopni ledwo łapie 70 stopni a jak stoję na światłach to podniesie się na 80 stopni ale kiedy jadę 90km/h spada do zera. Zmieniłem czujnik temperatury jak stoję w garażu i go odpalę silnik łapie 90 stopni trochę pochodzi i załącza się pierwszy bieg wentylatora temperatura rośnie włącza się drugi bieg wentylatora i temperatura spada do 90 stopni ale jak tylko wyjadę na dwór i przejadę się szybciej to temperatura spada do 70 stopni a nawet do zera. czy morze to być termostat i jaki zastosować. silnik ABS 1.8i 90KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój passek grzeje się do 90 stopni bardzo szybko hmnn po okolo 5 minutach jednak z nawiewu wieje ledwo ciepłe powietrze , występują też chwile że boje się o zagotowanie sie cieczy gdyż temperatura podchodzi pod 100stopni i muszę robić postój , Wiem że problemem może być to że nie mam sterownika od wiatraka (tzn nie włancza się wogóle) jednak jeździł tak całe lato i aż do tej pory , wcześniej nie narzekałem na temperaturę w aucie bo było naprawdę ciepło , nawet w ostatnie mrozy (-30stopni) a teraz jak temperatura jest bliższa zeru samochód naprawdę słabo grzeje.

Co może być tego przyczyną ?

Wie ktoś ile kosztuję sterownik do wiatraka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio cos mnie tknelo na wymiane termostatu. Przed operacja nie bylo co prawda tragedii, ale w jezdzie na trasie z ogrzewaniem ( w miare rownej jezdzie z ekonomiczna predkoscia 100-120 km/h ) i przy nizszych temperaturach ciezko bylo osiagnac tem. powyzej 80 st/C ( zazwyczaj stalo wklasnie na +/- 80 ). Po wymianie na nowego Wahlera szybko lapie 90 st/C i stoi tak jak przyklejona, czy wlaczy sie grzanie czy nie, czy nawiew na 1 czy na 4. Nawet na postoju i nadmuchu ustawionym na 1 bieg, po dobiciu do 90 ( no na postaju trzeba chwilke przegazowac ) utrzymuje caly czas temperature. Mysle, ze wymiana przyniosla oczekiwany skutek i polecam jesli komus marznie tylek w czasie jazdy ;] PS. koszt termostatu byl groszowy, bodajze 32 zl, tylko wymiana niezbyt wygodna : w 1.9 tdi AFN ( w 90-tkach pewnie jest tak samo ) trzeba odkrecic podloge i nieco odchylic na mocowaniu pompe wspomagania ( trzeba zdjac pasek ), bo ustrojstwo siedzi w trudno dostepnym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój passek grzeje się do 90 stopni bardzo szybko hmnn po okolo 5 minutach jednak z nawiewu wieje ledwo ciepłe powietrze , występują też chwile że boje się o zagotowanie sie cieczy gdyż temperatura podchodzi pod 100stopni i muszę robić postój , Wiem że problemem może być to że nie mam sterownika od wiatraka (tzn nie włancza się wogóle) jednak jeździł tak całe lato i aż do tej pory , wcześniej nie narzekałem na temperaturę w aucie bo było naprawdę ciepło , nawet w ostatnie mrozy (-30stopni) a teraz jak temperatura jest bliższa zeru samochód naprawdę słabo grzeje.

Co może być tego przyczyną ?

 

Nie wiem jaki wpływ ma na to sterownik wiatraka ale od miesiąca przerabiam podobny temat i objawy podobne do Twoich z tym, że zaczłęło się od tego iż silnik się nie nagrzewał więcej niż 70C i dawało chłodnym z nawiewów oraz ubywało troche płynu. Po dolaniu uszczelniacza problem znikł na tydzień i zaczęła się zabawa. Najpierw wymieniony termostat i czujnik temperatury, sytuacja poprawiła bo trzymał temperature w okolicy 85C z tym, że płyn nadal ubywał. W końcu znalazłem mały wyciek z pod dolnego węża i od tego momentu było dobrze. Nie minęło 2 tygodnie bezproblemowej jazdy jak z nawiewów znowu zaczeło wiać zimnym (chłodnym czasem letnim) powietrzem a temperaturka podniosła się do ponad 100C, krótki postój chwila jazdy i znów było wszystko w normie oprócz tego felernego ogrzewania. Zauważyłem, że jeżeli daje chłodnym i przez chwile przeciągne go troche na obrotach to jest moment, że na pare minut znów jest ciepło. Na obecną chwile zwalona jest głowica i okazało się, że jest pęknięta ( uszczelka ok) Na dniach będe testował na nowej głowicy i zobaczymy czy to było przyczyną, z tym ,ze to TDI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ciągle walczę z ubywającym płynem , tzn wymieniłem już obudowę termostatu , kruciec ten gdzie są czujniki został jeszcze boczny bo widze jak czasami z niego kapnie , zauważyłem że problemy są głownie wtedy jak samochód prześpi się na dworze , jak śpi w garażu jest lepiej. Czy może za to odpowiadać nagrzewnica ? Marze o ciepłym powietrzu :):P

p.s U mnie wieje cały czas ciepłym tylko kiedyś było tak że jak włączyłem nawiew na 4 to przez 4-5 minut wiało naprawdę fajnym gorącym powietrzem a dopiero potem coraz chłodniejszym (tak jakby silnik sie chłodził) ale wystarczyło przełączyć na 2-3 na 5 minut i potem znowu było można wrzucić 4 ... przypomne że wtedy nie osiągałem nawet 80stopni zwykle , a teraz 90 i więcej a nawiew działa jak by słabiej(mniejsza siła ,,wiatru,,) a napewno wieje chłodniej .

Edytowane przez AdekPassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem że problemy są głownie wtedy jak samochód prześpi się na dworze , jak śpi w garażu jest lepiej

 

Jak mój stał w tych dużych mrozach przez noc to też leciało z króćca metalowego przy bloku, przy wyższych temperaturach było sucho. Wydaje mi się, że po prostu przy dużych mrozach metal się kurczy lekko i dlatego przepuszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podkreślam, że paska kupiłem ok miesiąc temu przy panujących mrozach. Mam jednak takie niepokojące obserwacje.

Silnik rozgrzewa się do 95 na odcinku ok 10-15 km, 70 łapie po ok 5 km. I tak jest stale jak już osiągnie 95 to tak ma ale to jest w mrozy. Ostatnie dni zasiały ziarno niepewności gdy przy temperaturze otoczenia ok 0 silnik zacząl się grzać momentami do 98 a wentylatora nie słyszałem. Kiedy się zatrzymam to temperatura potrafi spaść do nawet nie całych 70.

Czy to prawidłowe?? Raczej nie. Ale co może być przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Czytałem temat ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sprawa wygląda następująco.. silnik się nagrzewa dość szybko.....ale za bardzo bo wczoraj po dłuższej jeździe przez miasto..... nie mówie o korkach tylko jazda i stanie normalne przed światłami temp. wzrosła do 100 stopni i silnik zaczął się dziwnie zachowywać (nie równo pracował) czy może być to wina czujnika temp. czy tez termostat... najgorsze jest to że nie zaużywałem czy wiatraki się włączają... ale dziś to sprawdzę... za wszelaką pomoc z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności