Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Dam rade sam go wymienić? Czy lepiej zlecić to komuś ogarniętemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale miałeś kiedyś chociaż przy dłuższym postoju na skrzyżowaniu coś koło 80? u mnie termostat był walniety to temp. była koło 60-70*C a jak postał odpalony to do włączenia wentylatora coś koło 95 stopni,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nigdy powiem szczerze, raz udało mi się w upalny trochę go zgrzać i dojść do 80. A tak to czy stoi czy jedzie czy grzeje czy chłodzi czy lato czy zima zawsze jest tak samo ok 70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nigdy powiem szczerze, raz udało mi się w upalny trochę go zgrzać i dojść do 80. A tak to czy stoi czy jedzie czy grzeje czy chłodzi czy lato czy zima zawsze jest tak samo ok 70

mi to wygląda na walnięty termostat... ale skoro inni mówią że to czujnik...

a jak ze spalaniem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem spalanie jest w normie przy bardzo oszczędnej jeździe lekko ponad 4litry a tak to 5, 5.5 jeżdżę raczej spokojnie;) (wg MFA)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak już pisałem spalanie jest w normie przy bardzo oszczędnej jeździe lekko ponad 4litry a tak to 5, 5.5 jeżdżę raczej spokojnie (wg MFA)

to może faktycznie ten czujnik jest padnięty. bo gdyby spalanie było wysokie to wtedy ewidentnie byłby padnięty termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem wam że ja też miałem niskie spalanie coś 10-11 l gazu a lubie deptać przy 70*C, to masz to co ja, termostat, a w dieslach dobra praca to 80*C, wentylator masz pewnie na 82*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to pewnie nie zaszkodzi mi wymienić termostat i czujnik koszta nie są wielkie a będzie spokój na trochę czasu. Noszę się z zamiarem wymiany całego płynu chłodniczego wiec przyda się żeby wszystko było sprawne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak termostat będziesz zmieniał to płyn przy okazji zrobisz. tylko zagotuj wcześniej termostat w garnku w celu sprawdzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O właśnie zastanawiałem się nad tym, rozumiem że po to żeby zobaczyć czy jest sprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, bo czasami zdarzy się że jest uszkodzony i trzeba drugi raz rozbierać wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno wymieniłem termostat na nowy wahlera. Letnie powietrze zaczyna już dmuchac po dokładnie 4 min pracy przy obecnych temperaturach (1-5 stopni), auto w czasie jazdy trzyma ok. 86-90 stopni, jeżeli nie oszukuje licznik(czujnik), w korku czasami potrafi wskoczyć na jakieś 94 stopnie i wtedy wentylator zbije czasami nawet do 80 stopni, co ciekawe, takie wahania w zbijaniu temp są latem w upały, bo zimą fakt, że auto ciutke dłużej się nagrzewa, to temparatura jest stabilniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale odgrzewany post ;)

 

siara32, czy nie podszywa sie pod Ciebie jakiś elektryk?

 

Wahler, ale do różnych silników są różne jego modele.

 

Wahler 4264.87D lub 4253.87

 

Jeśli chodzi o INterCars to w katalogach mają chyba błąd jeśli chodzi o termostaty

4264.87D - pasuje do 1,9 TD (AAZ) - w katalogu mają, że do benzyny ;) (tylko benzynowe mają pod tym kodem)

4253.87D - wg InterCars pasuje do AAZ dieselów - :) chyba raczej do benzyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Przeczytałem całość.Wymieniłem u siebie termostat pompę i zdziwienie utrzymuje cały czas 90 stopni myślałem że jest coś popsute bo poprzednio to miałem zaledwie 70 parę stopni.I dlatego tu trafiłem i widać że jeździłem z popsutym termostatem a mam pytanie ile wskazuje u was temperatura oleju?Bo u mnie przed wymianą było 74-78,a teraz to jest przeszło 90stopni a na postoju 100 stopni i wtedy załącza się wentylator.Czy to jest normalne i do ilu stopni może mieć olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie ile wskazuje u was temperatura oleju?
powinno być zawsze trochę więcej niz temp cieczy przy dośc dynamicznej jeżdzie tak o ok 10*C (w zimę trochę mniej) W lecie na autostradzie przy 140 to i 110*C znacznie przekroczy i jest to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności