Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam się na przyszłość, temat czujników,wskazań paliwa i temperatury termostatu i twardych węży przerobiłem po kupnie passata ale teraz chodzi jak zegarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, podpytam w tym temacie..

przeczytałem cały wątek i na wiele pytań znalazłem odpowiedź.

mam paska 95r tdi 90KM. ani razu temp nie przekroczyła 90stopni. na postoju póki nie zaczne jecheć nie podnosi się wskazówka nawet do 60stopni. jak po chwili zaczne jechać to po 10-15km wejdzie do maks 70. po zatrzymaniu na postoju gdy silnik pracuje 5min podejdzie do 80stopni i stop. generalnie trudno go zagrzać,

z postów wynika ze czujnik powinien byc sprawny. podejrzewam termostas. ale chcę się upewnić.. z góry dzięki za odp

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podejrzewam termostas. ale chcę się upewnić.. z góry dzięki za odp

pozdrawiam

No i najprawdopodobniej masz termostat do wymiany. Te silniki są bardzo sprawne termicznie, i nawet w największe mrozy łapią i utrzymują te 90st. Kup dobry termostat (Wahler, Vernet) a będziesz miał silnik dogrzany.

 

Aha, dla pewności możesz jeszcze zrobić mały test. Zapal rano auto, dmuchawa wyłączona. Niech sobie chodzi a Ty sprawdzaj jak mają się temperatura górnego węża idącego do chłodnicy (powinien być zimny), do temp przewodów idących na nagrzewnicę (one powinny się powoli nagrzewać).

Jeśli jedne i drugie tak samo się nagrzewają (idzie duży obieg) to masz na 10000% termostat do wymiany.

Powodzenia życzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odpowiedz..

zrobie tak jak mowisz. znalazlem jeszcze jeden problem. przy pompie wody na wysokosci boku silnika wchodzi potrojny wąż od systemu chlodzenia. wymieniłem go w sierpniu podczas wakacji za granica. założyłem oryginal wv bo innych nie mieli. dziś sprawdziłem ze z najkrótrzego z tych trzech sączy płyn. i przestało działać ogrzewanie, bo brakuje w obiegu płynu ( a nagrzewnica jest najwyrzej i w pierwszej kolejnosci przestaje dzialc właśnie to. po 8km lekko ciepło dmucha bo objetosc płynu sie zwiększa,

Pytanie czy to możliwe aby ten sam wąż napęknął i tracił płyn? mówią że kruciec wejscia tego węża może puszczać ale mi się zdaję jak dotykam palcami że wąż też w tym samym miejscu co stary lekko puszcza.

martwi mnie czy z silnikiem wszystko ok skoro w tak krótkim czsie psuje sie ta sama czesc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro cieknie i nie ma odpowiedniego poziomu płynu, to najpierw zrób z tym porządek. Nowy kruciec to groszowe sprawy. Będziesz miał te graty na wierzchu, to od razu zabierz się za termostat.

Ja kilka dni temu wymieniałem kruciec wychodzący z głowicy na nagrzewnicę, bo puszczał płyn. Różnice temperatur robią swoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. w poniedziałek się za to wszystko zabiorę bo jutro i tak niec nie kupię ani nie zamówię. dzięki za rade , odp jak się powiedzie

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rade i podpowiedz, termostat wymieniony i w koncu silnik osiągną magiczne 90stopni!

kupiłem verneta. nieszczelność też zrobiłem. pękł wąż przy obejmie do trójnika . W końcu mogłem się pocieszyć goraczką w aucie:)

dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie ponownie.

zapeszyłem szybko odpisujac ze temperatura po wynianie termo jest ok.

dzis rano zapalilem auto i chodzilo pol godziny na postoju przejechalem 15km i potem znowu 10 minut na postoju, chialem sprawdzic jak sie sprawuje..

i lipa. przez caly ten czas temperatura nie weszla nawet na 70stopni. na krotki czs przy drugim postoju (po 40 minutach od zapalenia)wzrosla do 85stopni.wow to i tak dobrze.ale gdy ruszylem tepm spadla znowu do 70stopni zgasilem silnik na pol godziny, zapalilem zznowu i po 10 minutach sprawdzilem przewody chlodnicyy i chlodnice. chlodnica zimna, dolny waz tez. górny w granicach 70stopni. sam silnik u góry cieply ale nie gorący. ten fakt mówi że termostat trzyma ale silnik sam w sobie nie osiąga temperatury. albo nie wiem co...jestem całkiem zielony. co moze byc nie tak??

jeśli ktoś ma jakies doswiadczenie z góry dzieki za sugestie

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włóż termometr do zbiorniczka z płynem i zobacz co pokaże .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo się sprawdza działanie nowego termostatu gotując oba w garnku...

A nowa gumka-oring pod termostatem był włozony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcei.

dzis zrobilem doradzany test, przejechalem 15km, temperatura 65-70stopni, dolny waz zimny chlodnica też, potem silnik pracowal na postoju 15 minut z obrotami 3tys, i tep wreszcie poszla w góre, do 90stopni, i otworzyl sie termostat. oba obiegi sie zmieszaly temp znowu spadla do 75stopni. kiedy wlacze ogrzewanie tepm spada. Co jest do... termostat dziala otwiera sie jak silnik ma te 90stopni ale dlaczego ten mój ewenement silnik nie moze sia nagrzac. Chodnica na zime oslonieta kartonem, skoro termostat trzyma silnik powinien moment sie ogrzac..ech. nie wiem jaki spec to ogarnie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest temp na dworze?? Jak były dodatnie temperatury to mój zaraz łapał ok 90 st. teraz na postoju wyżej 70 nie trzyma, a w jeździe dochodzi do 90.

P.S. W moich okolicach teraz utrzymuje się temp. poniżej -8 st.

Edytowane przez td_maser

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trombalski: temperatura spada z 90 do 75 stopni na zegarach ?

 

ja obstawiam dalej termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup termostat Wahler i wypróbuj patent z gotowaniem w garnku jak Ci wcześniej koledzy radzili, nowy niestety nie znaczy, że dobry. Ja wymieniałem termostat w ubiegłym roku w listopadzie przy temperaturze w okolicach 0*C. Ni cholery nie mógł się dogrzać do 90*C, po przejechaniu 80km w środku jak w lodówce a na zegarze temp pod 80*C. Teraz trzyma 90*C i w samochodzie jest ciepło pomimo temperatury -8 * jak dzisiaj.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na forum radzili wahler i vernet, kupilem vernet bo akurat wahlera nie bylo. nie gotowalem go bo wymienial mechanik ktory mówił ze nie ma sensu... uszczelka chyba byla w koplecie z termostatem.nie wiem co jest bo termostat otwiera sie normalnie przy 90stpniach, ale dlaczego tak trudno się mu rozgrzac do tej temperatury skoro nie przepuszcza.

przypominam sobie że nie mam osłony od miski olejowej i waty osłaniającej maskę, czy to az tak może mieć wpływ na trudne rozgrzanie silnika?

jeśli to nadal termostat to czy smemu trudno go wymienić? bo nie ufam juz fachowcom... mój jest niby pod pompą wodną. nie mam instrukcji obsugi i może byc problem. nie wiem czy sa jakieś w sieci. ostatnio nie mogłem znaleźć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienić termostat znajdziesz na forum, a ja na pocieszenie powiem Tobie że trzy razy wymieniałem aż trafiłem dobry ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przecież napisałeś że termostat otwiera drugi obieg przy 90 stopniach więc działa tak jak ma działać.Ja nie widziałem jeszcze diesla który łapie 90 na wolnych obrotach przy -10 ,po prostu sprawność tego silnika jest dużo wyższa niż benzynowego i nie wytwarza on tyle ciepła gdy pracuje bez obciążenia. Ja mam w swoim 90 po około 15 km ale gdy stanę a silnik chodzi to spada do 70-75. Tak musi być!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to że jak rano zapale auto po nawet 20minutach nie wskoczy temp do 70stopni.a górny wąz jest tylko do połowy ciepły (pół dolnej średnicy zimne a poł gornej ciepłe, dopiero jak ruszę to po 5km podejdzie do 70. i cały górny wąz będzie ciepły. jakis ewenement ten mój silnik. spala w te mrozy maks 5litrów średnio. w lato w trasie zszedł mi do 3,8litra!

skoro jest tak trudny do dogrzania to powinien mi brac z 7litrow:)

dziś znowu trasa małe 15km ale na ciepłym silniku i podskoczyło do 80stopni.

 

Jest jeszcze jedna sprawa którą dziś zauwazyłem. ogrzewanioe w aucie działa na każdym ustawiniu. na zimne(niebiesko) grzeje tak jak przy ustawieniu na maks ciepłe (czerwony kolor)

czy to ma wpływ że sie trudno rozgrzewa?

brak osłony na miski olejowej może też

 

The saint

Jakie termostaty zakladałeś i były wadliwe a jaki dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spala w te mrozy maks 5litrów średnio. w lato w trasie zszedł mi do 3,8litra!

No to tylko się cieszyć z takiego spalania.

ogrzewanioe w aucie działa na każdym ustawiniu. na zimne(niebiesko) grzeje tak jak przy ustawieniu na maks ciepłe (czerwony kolor)

czy to ma wpływ że sie trudno rozgrzewa?

Wielce prawdopodobnym jest, że masz odpiętą linkę od sterowania przepływem powietrza przez nagrzewnicę. Ma to wpływ na szybkość ogrzewania wnętrza, bo klapka może być w jakimś pośrednim położeniu, a co się tyczy temp. silnika to też może to mieć wpływ. Im mniej ciepła oddaje nagrzewnica tym szybciej silnik się nagrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz pytanie - testy z nagrzewaniem na postoju robiłeś na włączonej dmuchawie czy nie? Jeśli na włączonej to na którym biegu?

 

PS. Dziś z ciekawości robiłem test w swoim 1Z - zapaliłem i pojechałem do sklepu ok 1km, przyjechałem i nie gasiłem, dmuchawa wyłączona. Po ok 15 minutach wróciłem, było już 90st, włączyłem dmuchawę z nawiewem na nogi (drugi bieg nadmuchu) i sobie sprzątałem w środku. Silnik pracował ok 20-30min, temp nie spadła poniżej 90. Na zewnątrz minus 10st. I tak ma być!! Termostat Wahler.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności