Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

a mój passat od tygodnia woogóle nie pokazuje temperatury czujnik jest ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto nie było odpalane to pewnie tak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie, bo teraz sa juz temperatury typu 5 stopni itd i ja zeby mi sie silnik nagrzał do 90 stopni musze z 15km po miescie zrobic, a co najlepsze to jade sobie na trasie i obserwuje wskazówke od temperatury jak pojade chwile szybciej to jest 90 stopni jak zwolnie to sobie spada na 85stopni i tak cały czas nie moze sie utrzymac na tych 90 stopniach tylko maszeruje góra doł. to normalne czy moze cos jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość prezes123

wiatm.. mam podobny problem z diodą na zegarze od płytu chłodzącego... gdy przejadę powyżej 50 kilometrów zaczyna mi migać dioda od płynu chłodzącego.. jakies 3 tyg temu wymieniałem termostat bo był padniety.. teraz mi miga dioda.. płynu chłodzącego jest max.. co może być tego przyczyną??? POMÓŻCIE!

 

POZDRO!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czujniki temperatury może któryś podaje zawyżoną temperature. jaka temp pokazuja zegary jak zaczyna migac dioda? jaka faktycznie temperatura w zbiorniczku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a na moje ciekawe pytanko ktos udzieli odpowiedzi;p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę. Ostatnio auto bardzo rzadko nagrzewa się do 90 stopni. Jak jadę to jest 80, na postoju 85 jak potem ruszę to zaraz spada na niec ponad 70 stopni. Czyli wszystko wskazuje na termostat, ale zastanowiła mnie jeszcze jednak kwestia. Zauważyłem, że wentylator włancza mi się już przy ok 85 stopniach, wcześniej włanczał się przy ponad 90 (czyli jak wcześniej tu było pisane I bieg - ok 92 stopnie). Teraz mam pytanko czy możliwe, że to tylko termowłącznik nadaje się do wymiany. Czy oprócz termowłącznika jest jeszcze jakiś czujnik, który tez może być padnięty. Jeżeli są 2 czyli termowłącznik od wentylatora chłodnicy, i czunik cieczy czy wymiana obu jest jakoś skomplikowana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a na moje ciekawe pytanko ktos udzieli odpowiedzi;p?

Ja u siebie mam podobnie chociaż silnik AAZ,ale też się nagrzewa powoli,w trasie w zależności od warunków temp.potrafi spaść nawet do 70-75 st.Kolega w Octavi 1.9 TDI 90 KM ma tak samo.Zatem to normalny stan rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie raczej to nie jest normalne, przynajmniej u mnie bo wcześniej tego nie było :). Wcześniej po 15 min jazdy, lub ok 10 km czy to zima, czy lato łapał 90 stopni i trzymał, na postojach gdy wskakiwało nieco wyżej 90 to właczał się wentylator i spadało do 85 - nigdy niżej. Profilaktycznie wymienię termostat i termowłącznik w najbliższym czasie - w sumie nie są to straszne koszta, a zima się zbliża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś sprawdzić czy nie oszukuję ciebie wskaźnik w liczniku wewnątrz kabiny? Może silnik nagrzewa się do prawidłowej temperatury, a kontrolka wskazuje zaniżony pomiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja u siebie mam podobnie chociaż silnik AAZ,ale też się nagrzewa powoli,w trasie w zależności od warunków temp.potrafi spaść nawet do 70-75 st.Kolega w Octavi 1.9 TDI 90 KM ma tak samo.Zatem to normalny stan rzeczy.

To nie jest normalne i nie pisz takich głupot bo przeczyta jeden z drugim i uwierzy że tak ma być.

Albo termostat nie robi albo wskaźnik na desce leci w kulki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy oprócz termowłącznika jest jeszcze jakiś czujnik, który tez może być padnięty.
Jest czujnik temperatury, który podaje sygnał na wskaźnik na desce rozdzielczej.Mógł zwariować i masz zaniżone wskazania na wskaźniku temperatury. Gdyby był uszkodzony termostat raczej nie włączałby Ci się wentylator chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ten czujnik to ten co wg ksiązki "Sam naprawiam" znajduje się przy króćcu wchodzącym przy głowicy do bloku silnika, jednak ja u siebie nie mogę znależć czegoś takiego, może ktoś ma fotkę silnika z zaznaczonym czujnikiem? W katalogu intercarsu są 2 rodzaje czujników, jeden wkręcany, i jeden chyba na wpinany kostka, aby dowiedzieć się który mam musze zajrzeć pod maskę i sprawdzić czy może ktoś czy w silnikach AAZ był montowany jeden rodzaj i może powiedzieć jaki. Z góry dzięki.

Przy okazji sprawdzałem również termostat, wydaje mi się, że dobrze działa, bo odpaleniu auta na poczatku oba węże są zimne, przy ok 70 stopniach dopiero górny wąż zaczyna się powoli robić ciepły a dolny nadal chłodny. Jak pojeżdzę sporo (wtedy kiedy już włancza sie wentylator) to dolny i górny są ciepłe i cała chłodnica ciepła.

Edytowane przez Marcian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mogłem znaleźć jak to wygląda w przypadku AAZ, ale czujnik musi być sygnał na wskaźnik w liczniku nie idzie znikąd.

Przeczytaj ten temat z forum jest o czujniku w AAZ:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20199&highlight=czujnik+temperatury+AAZ

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest normalne i nie pisz takich głupot bo przeczyta jeden z drugim i uwierzy że tak ma być.

Albo termostat nie robi albo wskaźnik na desce leci w kulki.

Nie wiem jak to jest w 2 litrowym benzyniaku,ale mam kilku znajomków jeżdżących golfami 1.9 TD AAZ i mają tak samo jak ja.Dodam że w upalny dzień w miejskim korku wskazówka potrafi pokazać nawet 100 st. ale się nie utrzymuje bo wentylator załącza się tak jak powinien.W mieście utrzymuje 90 st. zaś w trasie spada tak jak napisałem nawet do 75 st. jeśli jadę spokojnie (do 90 km\h max).Nie sądzę że jest to związane z wadliwym termostatem czy licznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podanie linka dużo mi pomogło :). Mam jeszcze jedno pytanie. Czy od niedomagającego termostatu mogą się robić mocno twarde węże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węże są twarde bo w układzie chłodzenia jest ciśnienie i jest to normalna sytuacja. Termostat jak wynika z Twojego opisu jest raczej dobry zacznij szukać od czujnika temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy od niedomagającego termostatu mogą się robić mocno twarde węże?

Od termostatu - nie.

Układ chłodzenia jest układem zamkniętym i wraz ze wzrostem temperatury ciecz chłodząca się rozszerza, a co za tym idzie wzrasta ciśnienie w układzie.

Węże będą twarde ale nie do przesady - jest jeszcze zaworek w korku w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzisiaj odnalazłem gdzie jest czujnik w AAZ. Znajduje się on przy wejściu górnego węża od chłodnicy do bloku silnika, czujnik czarny 4 pinowy. Dziś u 2 znajomych sprawdziłem twardość węży i jest podobnie jak u mnie wiec czyli to takie ciśnienie. Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od czujnika i poczyściłem i popsikałem środkiem do łączeń elektrycznych. Zanim wymienie czujnik postaram się sprawdzić termometrem czy to on rzeczywiście przekłamuje. Kajaru dzięki za linka do tematu z czujniekiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności