Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

A więc naogół test na postoju z zapalonym silnikiem robie nie włączając dmuchawy wcale bo wtedy jeszcze trudniej się rozgrzewa, no jak temeratura ma 80 stopni i włącze nawiew to spada do 65-70stopni. jesli juz silnik jest cieply to zostawiam naiwiew na 1biegu

 

''Wielce prawdopodobnym jest, że masz odpiętą linkę od sterowania przepływem powietrza przez nagrzewnicę.''

 

Jak to sprawdzići jeśli jest odpięta to jak założyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Ja mam w swoim 90 po około 15 km ale gdy stanę a silnik chodzi to spada do 70-75. Tak musi być!!! "

 

glusio: nie pisz takich bzdur kolego, temperatura na zegarach nie powinna spasc nawet o 2 stopnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat to czy smemu trudno go wymienić?

Hej,

może to http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=736959&postcount=393 pomoże. Niedawno miałem problem z termostatem (wywaliło uszczelkę na termostacie) wymieniłem na nowy i 90 stopni ciężko mu złapać ale jazda typowo emerycka w takich warunkach IV bieg i 50km/h. Jak przegonię sztrucla pod 4000obr od razu łapie temp i trzyma :) Więc moim zdaniem wszystko jest :ok:

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze tutaj o wymianie termostatu posty nr 36 i 37 ze zdjęciami silniki RP i 1Y

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25565&highlight=termostat&page=2

A tak przy okazji jaki masz poziom płynu przy zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym? Objawy dalej jak piszą koledzy wskazują na uwalony termostat, nawet jak otworzy się duży obieg i temperatura spadnie termostat powinien tak ograniczyć przepływ w dużym obiegu aby temperatura płynu była zbliżona do 90*C taka jego rola jeżeli tego nie robi jest do wymiany.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam również poważny problem, chodzi o to że po przejechaniu około 30km mój silnik ledwo co osiąga temperaturę 70st. Co prawda jakieś ciepło leci z nawiewów, ale słabe jakieś, a wczoraj przy 10st mrozie było wręcz zimno w kabinie. Termostat był wymieniany, płyn jest. Czujnik temperatury też zmieniałem. To tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat puszcza dalej sprawdzałeś go przed zamontowaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istnieje jeszcze jedna możliwość:

Czujnik temperatury też zmieniałem.

a na jakiej firmy zmieniałeś, nowe często przekłamują. Sprawdź najlepiej termometrem zewnętrznym czy to co pokazuje wskaźnik jest prawdą. U mnie zaniżał 20 stopni. Czujnik możesz też sprawdzić multimetrem, na forum jest tabela z rozpiską przy jakiej temperaturze jaką rezystancję powinien mieć czujnik

Co prawda jakieś ciepło leci z nawiewów, ale słabe jakieś, a wczoraj przy 10st mrozie było wręcz zimno w kabinie.
a to już raczej wina nagrzewnicy, pewnie ma już parę latek. Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nawet jak otworzy się duży obieg i temperatura spadnie termostat powinien tak ograniczyć przepływ w dużym obiegu aby temperatura płynu była zbliżona do 90*C taka jego rola jeżeli tego nie robi jest do wymiany.
Bzdura.

Termostat pilnuje tylko aby temperatura była wyższa od 90 *C. Za niedopuszczenie do przegrzania odpowiedzialny jest czujnik przy chłodnicy załcza, wiatrak jak temperatura przekroczy górny limit

Jarkowi chodziło raczej o spadek temperatury, a nie wzrost powyżej 90st. Przy spadku wentylator nie robi nic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarkowi chodziło raczej o spadek temperatury, a nie wzrost powyżej 90st. Przy spadku wentylator nie robi nic

ano faktycznie, źle zrozumiałem, już wywalam to co napisałem. co by nie zaśmiecać

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam również poważny problem, chodzi o to że po przejechaniu około 30km mój silnik ledwo co osiąga temperaturę 70st. Co prawda jakieś ciepło leci z nawiewów, ale słabe jakieś, a wczoraj przy 10st mrozie było wręcz zimno w kabinie. Termostat był wymieniany, płyn jest. Czujnik temperatury też zmieniałem. To tak ma być?

Nie ma tak być, skoro piszesz że wymieniłeś termostat, to napisz na jaki, bo jak firmy krzak, to bardzo możliwe że na dzień dobry był lipny.Tyle jeśli chodzi o temp. silnika, co do ogrzewania to nawet przy 70 st. powinno być ciepełko z nawiewu a już tym bardziej po przejechaniu 30 km, być może nagrzewnica się przytkała (lub zapowietrzyła np. po wymianie termostatu..?).

jeśli to nadal termostat to czy smemu trudno go wymienić? bo nie ufam juz fachowcom... mój jest niby pod pompą wodną

Dokładnie jak piszesz pod pompą wody, mnie zajęło 2 godz. na kanale,a ogrzewanie jak z pieca:533: Powyżej są linki co i jak ale dorzucę jeszcze od siebie foto story z forum golfa:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969

Edytowane przez Marazzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie

 

dzis sprawdzałem temperature.

po 40minutahc mieszanej pracy silnika postoj i jazda górny wąż chłodnicy jakieś 50stopni. musiałem trzymac z 20-30sek aby rece nagrzać. dolny wąż zimny i chlodnica też...

nie mam osłony silnika z dołu ani plastikowej osłony na miskę olejową. może to to do chudego byka utrudnia silnikowi rozgrzanie...?

:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mam osłony silnika z dołu ani plastikowej osłony na miskę olejową. może to to do chudego byka utrudnia silnikowi rozgrzanie...?
Ale żeby aż tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis sprawdzałem temperature.

po 40minutahc mieszanej pracy silnika postoj i jazda górny wąż chłodnicy jakieś 50stopni. musiałem trzymac z 20-30sek aby rece nagrzać. dolny wąż zimny i chlodnica też...

nie mam osłony silnika z dołu ani plastikowej osłony na miskę olejową. może to to do chudego byka utrudnia silnikowi rozgrzanie...?

Wymień jeszcze raz termostat, to jest pierwszy element,który może odpowiadać za te sytuację.

dodane:

Taki sam silnik 1Z u znajomego po wymianie termostatu trzyma temperaturę 90*C, załaczenie wentylatora nawiewu na 1 i 2 biegu nie powoduje zauważalnego obniżenia temperatury na wskaźniku temperatury a w samochodzie jest ciepło, przed wymiana z bólem rozgrzewał sie do 70*C to tyle co mogę dodać w temacie konieczności wymiany termostatu, ja w ciągu trzech lat mam już trzeci egzemplarz, wszystkie Wahler-a.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie widziałem jeszcze diesla który łapie 90 na wolnych obrotach przy -10 ,po prostu sprawność tego silnika jest dużo wyższa niż benzynowego i nie wytwarza on tyle ciepła gdy pracuje bez obciążenia. Ja mam w swoim 90 po około 15 km ale gdy stanę a silnik chodzi to spada do 70-75. Tak musi być!!!

Mało chyba jeszcze widziałeś w takim razie, przestań pisać takie brednie, bo ludzie później czytają i biorą za pewnik....

 

 

 

 

 

 

 

The saint

Jakie termostaty zakladałeś i były wadliwe a jaki dobry?

Najpierw Vernett, ostatecznie siedzi Wahler i trzyma parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki zaryzykuje wymienic termostat na wahler choc tydzien temu zalozylem wahler i przy tescie po zalozeniu dzialal dobrze... auto przez 20km od wyjazdu z serwisu trzymal choc byl mroz i nawiew. wkurza mnie to bo wiedze czuje w dotyku iz termostat nie puszcza, dolny waz zimny. . . a mechanik wziol za 60duch za wymiane... za jakie grzechy oieniadze na darmo wywaleone!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem wahlera i było dobrze przez 3 tygodnie teraz znowu puszcza na postoju 90 i ciepło z nawiewu podczas jazdy około 80 i letni nawiew, auto nagrzewało mi sie wczoraj 15 km i ..... nie nagrzało sie odpowiednio...tyle mam z pracy do domu

jest jakis inny dostepny niż wahler i vernet? w taki mróz nic przyjemniejszego nie ma jak zimno w aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trombalski: jak masz garaz z kanalem to powinienes poradzic sobie sam z wymiana termostatu. Wahler na allegro ok 30zl kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uwierz ze gdybym mial kanal to pewnie bym sie zabral za to sam, bo za kazdym razem 60zl za ******** i testy to zdecydowanioe za duzo..w ten mroz wrunki nie sprzyjaja,

nie wiem ile by wzial serwis bo oni to chociaz gwaracje daja przez 3-6 miesiecy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Całą operację wymiany można wykonac bez kanału wystarczy opdpowiednio wysoko podnieść podnieść auto. Następnym razem wymienię termostat na oryginał 044121113 96PLN.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taki sam silnik 1Z u znajomego po wymianie termostatu trzyma temperaturę 90*C, załaczenie wentylatora nawiewu na 1 i 2 biegu nie powoduje zauważalnego obniżenia temperatury na wskaźniku temperatury a w samochodzie jest ciepło, przed wymiana z bólem rozgrzewał sie do 70*C

Dokładnie o mój samochód chodzi. Przy okazji wymiany termostatu (tak jak u Świętego zmiana na Wahler) był też wlany nowy Petrygo. Dziś w drodze do pracy (wyjazd z domu koło 5:30, temp. jakieś -18*C, trasa 80 Toruń - Bydgoszcz) 90*C doszło po około 30 min. od odpalenia silnika i tyle trzymał do samej Bydgoszczy. Może, jak napisał Jarek, trafiłeś na dupny egzemplarz termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności