Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siara32
siara32, czy nie podszywa sie pod Ciebie jakiś elektryk?

 

Wahler, ale do różnych silników są różne jego modele.

hehehe ... a czy to tak widac :641: Zgadles. (elektryk / informatyk)

(o ile ktos wie)Wiec jaki model takiego termostatu do mojego auta (opis ponizej)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj rok produkcji, bo właśnie w intercarsie widzę 2 rodzaje termostatów dla 1,9TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Podaj rok produkcji, bowłaśnie w intercarsie widzę 2 rodzaje termostatów dla 1,9TDI

Cholerka ... mam VAG'a ale jeszcze nie odpalilem :641: PS: Pracuje na Linux'sie .

Podaje rok: 1994

Dzieki za uwage w temacie :641:

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

044 121 113 to jest Wahler 4253.87D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
044 121 113 to jest Wahler 4253.87D

ThX , mam nadzieje ze go dostane. Jak na razie pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dziex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg InterCarsu wymieniony termostat pasuje do 1,9TDI 66KW lecz ma inne oznaczenie VAG. Najlepiej kupując upewnij się, czy to jest ten termostat podając kod silnika. Każdy szanujący się sklep motoryzacyjny ma katalogi w tym i katalogi termostatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Jeśli wskaźnik temperatury nie oszukuje i podczas jazdy wskazuje 70°C, to napewno należy wymienić termostat. Siedząc wewnatrz pojazdu nie odczuwasz niskiej jego temperatury nawet zimą, bo nagrzewnica skutecznie ogrzeje przestrzeń pasażerską.

Natomiast, jeśli chodzi o silnik, to prawidłowa temperatura pracy nie jest uzyskana przez co silnik jest niedogrzany. Objawia się to większym zużyciem paliwa zwłaszcza zimą.

Hmm...A jak to sie ma z automatyczna klima???Klimatronik pokazuje temp.78st.wentylatory chasaja na 1-wszym biegu tylko syczy!!!U siebie jescze nigdy nie widzialem temp.wyzszej niz 88st.na postoju oczywiscie,bo w trasie max to 68-78st.Nadmienie ze dzisiaj sprawdzalem i...88st.wentylatory oczywiscie chodza,waz dolny zimny!!!Jest taka mozliwosc ze szybciej wlacza wiatraki i przez to te magiczne(jak dla mnie)90st. nie jest osiagane???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności sprawność termowłącznika wentylatora znajdujacego się na chłodnicy. Być może jest on zwarty, lub same przewody są gdzieś zwarte.

Co do nieuzyskiwania temperatury i jednocześnie zimnego dolnego węża to mnie to TROCHĘ dziwi, bo jeśli silnik nie uzyskuje temperatury podczas dłuższej jazdy to oznacza to, że termostat jest otwarty. Jednak sprzeczne jest to z tym, co piszesz, że dolny wąż jest zimny, bo jeśli termostat jest otwarty, to i wąż powinien być ciepły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siara32 TU masz uzasadnienie mego wzburzenia :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VW Passat B4 VARIANT 1Z 1,9TDI 90KM

Jeśli masz taki silnik to termostat idealnie pasujący do niego to Wahler 4256.87D50 taki zakładałem całkiem niedawno i płaciłem niewiele 32 zł

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
siara32 TU masz uzasadnienie mego wzburzenia :643:

Oki ja wszytko rozumiem :641: sam kiedys bylem moderatorem ... hehehe ... chyba sie rozumiemy.

serdecznie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Jednak sprzeczne jest to z tym, co piszesz, że dolny wąż jest zimny, bo jeśli termostat jest otwarty, to i wąż powinien być ciepły.
Dokladnie tak ja pisalem...piszac zimny mialem na mysli odcinek srodkowy przewodu,kolo pompy jest delikatnie zagrzany ale klade to na karb ciepla jakie oddaje silnik!!!
Na Twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności sprawność termowłącznika wentylatora znajdujacego się na chłodnicy
O i o to tu chyba bedzie chodzic,byc moze za wczesnie zalacza wiatraki (chlodza caly czas to sie nie nagrzewa,w lecie po odpalniu silnika wlaczaly sie od razu)tylko czy przy klimatronik na wlaczanie wentylatorow ma wplyw sam termowlacznik czy dostaja jescze jakies info o wlaczeniu sprezarki od klimy?Hmmm...rozlacze przewody od wentylatorow i zobacze jak to bedzie wygladac!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki termostat jest zamkniety, to wentylator może się kręcic i nie bedzie miał żadnego wpływu na temperaturę silnika.

Ale sprawdź.

 

Jeśli piszesz, że w trasie max. 68-78°C, to świadczy to o ciągle otwartym termostacie.

Jak u siebie wymieniałem termostat, to właśnie w trasie trzymał ok 70°C.

Potem sprawdzałem go gotując w wodzie z termometrem.

Zaczynał się otwierać już przy 50°C!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury w chłodnicy.

Termostat.

 

W zeszłym tygodniu spalił się wentyl od chłodnicy.

Dodatkowo padł czujnik temperatury w chłodnicy i dolot w głowicy. Taki plastikowy.

KOszt - 130 pln. Wentyl używka.

Robocizna "za flaszkę".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wiem,ze ten temat juz byl walkowany az do bolu,dlatego nie bede zanudzac czy mam padniety czy dobry termostat,podjolem decyzje wymieniam i koniec/objawy-temperatura przewaznie 60 stopni,maksymalnie po 100 km jazdy 70 i ani grama dalej/.Dzisiaj ze znajomym zrobilismy probe,rownoczesnie uruchomilismy mojego paska i jego Opla Astre,po 5 min.u niego temperatura 85 a u mnie dolna granca minimum,u niego w srodku ukrop u mnie ledwo letni podmuch,po 15 min.u niego wlaczyl sie wentylator a u mnie ledwo 60 stopni.Zauwazylem rowniez,ze z chwila uruchomienia silnikow u mnie w zbiorniczku plyn buzuje u niego spokoj,w moim zbiorniczku oleju nie ma,plynu nie ubywa tak,ze uszczelka powinna byc dobra.Mam tylko jedno pytanie,czy zeby dostac sie do termostatu musze zdemontowac i alternator i sprezarke klimy,czy z kanalu dobiore sie do termostatu,pytam poniewaz probowalem to zlecic jakiemus mechanikowi,ale jak zobaczyli sprezarke to albo mnie zbywali/tlumaczenie,ze nawal roboty/albo jak zaoferowal mi usluge jeden z mechanikow za 160,- tylko robocizne to mnie zwalilo z nog,czy to jest tak trudne zadanie?

Przepraszam,ze tak zanudzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Juz po bolu,w samochodziku ciepelko,termostat wymieniony,cala operacja trwala godzine w tej godzinie zostaly rowniez wymienione dwa laczniki drazka stabilizatora,robil mi to mechanik amator,sam sobie odpowiem na wyzej zadane przezemnie pytania,potrzebny jest kanal,nie ma potrzeby wymontowywania niczego tj.alternatora,sprezarki,szczuple dlonie i dlugi klucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

Ja narazie nie wymieniam a mam temp. 70 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie się przykleić...jeśli już ktos wymienia termostat, to proponuję zakupić (jeśli nie ma w komplecie) tzw. obudowę termostatu.Koszt ok.20 zydli, a pewność, że nic nie będzie kapać, jak u mnie po wymianie.Spod starej obudowy wyciekał płyn, bo pod wpływem temperatury się wypaczyła.Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Bedac w sklepie powiedziano mi ze sa 3 rodzaje termostatu. O temp. 82 , 84 i 87 stopni. Wzialem ten 87st i nie wiem czy bedzie dobry. Silnik 1,9 tdi 1z.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie. Bedac w sklepie powiedziano mi ze sa 3 rodzaje termostatu. O temp. 82 , 84 i 87 stopni. Wzialem ten 87st i nie wiem czy bedzie dobry. Silnik 1,9 tdi 1z.

Jakbyś przeczytał cały ten temat to nie pytal byś już, bedzie dobry o ile bedzie sie otwierał przy 87*.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności