Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Zadna skrzynia zadene sprzęgło.... problem w naszych B5-tkach tkwi tylko w drążku prowadzącym za skrzyni zmiany biegów do drążka zmiany biegów... jest na nim przegób aluminiowo gumowy i właśnie w nim powstaje luz wynikający z eksplatacji auta.... mój passat 320k. czesc ta w serwisie kosztuje ok 410 zł lecz jezeli ma ktoś odrobine zaopału majsterkowicza mozna to naprawić samemu wystarczy roznitować wkleić w srodek wąz gumowy i wszystko poskładać ewentualnie dac do tokarza zeby nam dotoczył sworzeń i po sprawie..... ja wszystko zrobiłem sam z moim ojcem i biegi wchodza jak w nowymn passacie..... i przede wszystkim nalezy olej w skrzyni na nowy bo kto mówi ze oleju sie nie wymienia w skrzyni dla mnie jest załosny..... wiec do dzieła!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja dzis zauwazylem u mnie taki sam problem lecz z drobna roznica o ktorej nikt nie wspomnial,mianowicie tak,biegi na wylaczonym wchodza bez problemu wszystkie,na wlaczonym jest problem z jedynka i wstecznym pozostale ok,jedynka wchodzi ciezko tak samo jak wsteczny,auto jest zrywne,zauwazylem jeszcze taki problem ze cięzej niz zwykle wciska sie pedal sprzegla i dodatkowo na postoju jak wrzucam bieg 1 i wsteczny to auto przez chwilke jak by ruszyło (przy wcisnietym sprzegle)ale minimalnie jakies 2,3 cm tak sie dzieje tylko na 1 i wstecznym,moze cos sie rozregulowalo? passat to b5 1997 rok 1.9TDI 90km silnik AHU

pomocy co to moze byc jestem w holland i wybieram sie w nast.tyg.do polski mam jakies 1040 km prosze o pomoc,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem ze skrzynią biegów - przede wszystkim to chyba z 1szym biegiem, którego nie da się wbić jak auto się juz toczy.. mogę sobie pchać i dopiero wejdzie jak sie zatrzymam (przez co często muszę się poddać i mielić z 2giego). Już pomijając kwestie haczenia (1 trzeba wbijac sposobem, zeby plynnie weszla) to na zewnatrz podczas wrzucania 1, 2giego biegu słychać jakiś odgłos, jakby obcierało przy wbijaniu (???). Przy wyższych przełożeniach raczej tego tak nie słychać, chociaż zdarzyło się nawet na pozostałych. Obstawiam, że może jest za mało oleju? Natomiast nie mam pojęcia, czemu jest problem z wbijaniem 1 i ogółem z haczeniem na 1 i 2 biegu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko. mianowicie ile oleju wchodzi do skrzyni biegów w pasku z silnikiem AVB ( 1,9 tdi 101 koni mechanicznych, rok produkcji grudzień 2000 ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

quote_icon.png Zamieszczone przez dario73 viewpost-right.png

Witam. Panowie mam następujący problem. Gdy silnik jest jeszcze zimny, a na zewnątrz panują temperatury poniżej zera, w trakcie jazdy, gdy przerzucam bieg z 1 na 2 dochodzi do zgrzytania pomimo wciśniętego do końca sprzęgła. Do tego zgrzytnięcia dochodzi tylko w czasie jazdy - na postoju jak przerzucam biegi nie ma żadnego problemu. Dodam, że biegi chodzą lekko i bez przeszkód. Po przejechaniu 2 -3 km problem znika. Problem ten występuje tylko przy przerzucaniu 1 na 2. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

 

wymień olej

 

Panowie jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów. Zalałem ją castrolem z normą vw 501.50 i powiem wam, że nie odczuwam żadnej różnicy. Jak temperatura za oknem jest bliska zeru i niżej problem nadal występuje - jak jest cieplej, to problem znika. Co o tym sądzicie? Olej zmieniony - co dalej robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na oryginał i też nie ma poprawy, w takim przypadku pozostaje już chyba tylko wymiana synchronizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie też pojawiają się problemy ze skrzynią, a dokładnie 1 i wsteczny ciężko wchodzą (ale nie zawsze) na włączonym silniku podczas postoju, podczas jazdy poruszania się wchodzą płynnie, czasami czuć opór przy redukcji w dół,

Na wyłączonym silniku biegi wchodzą lekko i płynnie.

Sprzęgło bierze bardzo wysoko.

Odgłosów nie słysze niepokojących.

Dodatkowo wiem że jedna poduszka pod silnikiem puściła olej.

 

Czytałem cały temat ale padało sporo diagnoz, no i technika idzie do przodu także może coś sie zmieniło albo coś upewniło i jest jedna dobra diagnoza. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Znam podobny przypadek w Audi A3 1,9 TDI 110KM. Mianowicie podczas normalnej jazdy na 4 biegu nagle bieg jałowy (luz) a dźwignia dalej na 4. Dojazd na luzie na postój i hol do mechanika. Nie wchodziły żadne biegi a po wciśnięciu sprzęgła metaliczny hałas. Skończyło się na tym, że: dwumasę należałoby wymienić, sprzęgło koniecznie, ponieważ wałek sprzęgłowy ŚCIĄŁ frezy na tarczy sprzęgłowej. Niby zęby na tym wałku są zaostrzone delikatnie. Koszt dwumasy i sprzęgła oczywiście mniej więcej znacie. A wymiana samego wałka sprzęgłowego w skrzyni to około 2000 zł. Z dwumasą miało być koło 4000 zł. Oczywiście wałek został ten sam i zobaczymy. Tak POWER w 1,9 TDI, że frezy na sprzęgle poszły ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

U mnie też pojawiają się problemy ze skrzynią, a dokładnie 1 i wsteczny ciężko wchodzą (ale nie zawsze) na włączonym silniku podczas postoju, podczas jazdy poruszania się wchodzą płynnie, czasami czuć opór przy redukcji w dół,

Na wyłączonym silniku biegi wchodzą lekko i płynnie.

Sprzęgło bierze bardzo wysoko.

Odgłosów nie słysze niepokojących.

Dodatkowo wiem że jedna poduszka pod silnikiem puściła olej.

 

Czytałem cały temat ale padało sporo diagnoz, no i technika idzie do przodu także może coś sie zmieniło albo coś upewniło i jest jedna dobra diagnoza. pozdrawiam

 

Dodatkowo napiszę, że dzisiaj mechanik który zajmuje sie montażem gazu w moim aucie wspomiał mi że kończy się sprzegło jego zdaniem, ponieważ bardzo wysoko bierze oraz ciężej wchodzi bieg i wsteczny,

Podzielacie jego opinie?

No i czy jeździć aż padnie czy wymieniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie kompletnego sprzęgła, objawy były takie:

-czuć było wibracje dwumasy

-sprzęgło potrafiło się u śliznąć

-ciężko wchodziły biegi, w szczególności jedynka i wsteczny, z czasem coraz ciężej aż w końcu całkowicie zblokowało pierwszy i wsteczny bieg

 

po zmianie sprzęgła wszystkie objawy ustąpiły. Koszt kompletu Luka 1730zł, przebieg 285tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem świeżo po wymianie kompletnego sprzęgła, objawy były takie:

-czuć było wibracje dwumasy

-sprzęgło potrafiło się u śliznąć

-ciężko wchodziły biegi, w szczególności jedynka i wsteczny, z czasem coraz ciężej aż w końcu całkowicie zblokowało pierwszy i wsteczny bieg

 

po zmianie sprzęgła wszystkie objawy ustąpiły. Koszt kompletu Luka 1730zł, przebieg 285tys

 

A nie mówiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

ja mam taki problem kupiłem PASSATa B5 1.6 97r. przebieg 146kkm potwierdzony w ASO. Sprawdziłem stan oleju w skrzyni i trochę brakowało. Dolałem 400ml żeby było pod korek ( olej pełen syntetyk 75w90 gl-4) i już zaczęły troszkę gorzej wchodzić biegi 1 i 2 przy niższych temperaturach. W skrócie problem był na zimnym przy wrzucaniu 1 i 2 w czasie jazdy. Na postoju wchodzi super. Stwierdziłem ok, będę wymieniać sprzęgło, bo był problem z łożyskiem oporowym to wymienię olej i będzie po problemie.

Niestety po wymianie sprzęgła, kompletu uszczelniaczy i oleju jest ten sam problem albo nawet większy.

Olej to Midland Synqron 75w90 gl-4 czyli taki jak powinien być. Czy może się zdażyć, że po prostu ten olej jest do d..? Po prostu jak temperatury są w okolicach 0 stopni i poniżej, dopóki olej się nie rozgrzeje mam problem ze strasznym oporem przy wrzucaniu dwójki. Im wolniej jadę tym łatwiej wchodzi. Po przejechaniu choćby kilometra problem znika. Wszystkie biegi wchodzą bez problemu.

W drugim autku Golfie 3 TDI też po wymianie sprzęgła i oleju - olej mam półsyntetyk 75w90 Addinol nie ma żadnych problemów przy wrzucaniu biegów. Myślicie czy to rzeczywiście kwestia oleju?

Edytowane przez jasiek21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytam i widzą że nie tylko ja mam problem ze skrzynią.:dupablada U mnie natomiast jet problem z wbiciem dwójki, a zwłaszcza na zimnym z rana. jak się rozgrzeje to jeszcze pół biedy. Jak chcę żeby obyło się bez zgrzytu, to mocno przyciągam lewarek do fotela kierowcy i trochę to pomaga. Szczerze mówiąc to zaczyna mnie ta sytuacja coraz bardziej irytować :devil Czekam aż się ociepli i chyba sam wywalę skrzynkę na stół, bo tak dłużej być nie może :dobani:

 

u mnie jest podobnie,chociaż póki co aż tak bardzo mi to nie przeszkadza,sprawdzę poziom oleju w skrzyni,ewentualnie wymienię olej.fajnie żeby pomogło chociaż pewnie będzie bez zmian

Edytowane przez amateeo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bercik8150

Witam panowie u mnie jest tak ze wszystkie biegi wchodza spoko jedynie wszteczny trzeba naprawde z sila wbijac od czego to zalezy prosze o pomoc..bo z tego co widze to tu jest duzo porad ale co to moze byc tak na 80%pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Panowie mam problem z biegami mianowicie jak wrzucam jedynkę to czasami drążek biegów przeskakuje mi na wsteczny

Jak mocniej przesunę lewarek na jedynkę to czasami mi przeskakuje na wsteczny a przy tym wciskając sie w dół. Wiem, że tam jest takie "jabłuszko" i może coś tam pękło bo tak to nie wiem co z tym może być. Passatowicze pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na "luzie" masz lewarek idealnie wycentrowany ?

 

Jak zdejmiesz mieszek... to pod nim jest taka osłona przykręcona na dwie śróbki M6 (klucz 10mm) więc odkręć to i pod spodem ujrzysz regulację na imbus 6mm. Mógłbyś spróbować troszkę przestawić. Ale nie za bardzo bo możesz mieć problemy z wbijaniem 5 i 6. Zawsze jednak możesz sprobować... to nic nie kosztuje ;)

 

Ewentualnie jak piszesz że drązek sam wpaduje w dół w pozycję wstecznego to możesz mieć uszkodzony wybierak .... W każdym razie... rozkręć... i popatrz co się tam narobiło ;)

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest na luzie lewarek jest centralnie na środku.

dziś zerkne i pokręce tak jak sugerujesz i dam znać co mi z tego wyszło.

 

 

 

Nie rozkręcałem niczego ale zajrzałem pod mieszek i jak widać na zdjęciach chyba mam wciśnieta ten lewarek (nie wiem nie znam się :) )

na pierwszym zdjęciu jest tak jakby wciśnięta, a na drugim podniosłem do góry. Jak to powinno być?

2012-08-14 15.09.36.jpg

2012-08-14 15.09.27.jpg

Edytowane przez Majki123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

halo halo ludzie żyjecie, czy ktoś mi odpowie na moje pytanie, pomoże, doradzi....

(czy. post wyżej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba duży luz na "jabłku". Ma dźwignia luz góra-dół ? To można to wymienić za niewielkie pieniądze:

Dla skrzyni 6-biegów AVF to:

2szt 8D0711901A tłumik gumowy jabłka biegów

1szt 8D0711279 panewka kulowa

1szt 8E0711118 sworzeń kulowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności