kosmo Zgłoś #181 Napisano 4 Czerwca 2010 niestety nie na gazie całe zycie na benzynie, na temat wpadłem przez przypadek i tak sobie o przeczytałem;) znajac zycie to na gazie by miał do litra więcej, ale oszczędnośc byłaby i tak ogromna:) Nie jestem fizykiem ani nic...ale z tego co wiem to jak jest koncówka baku to jest nizsze cisnienie na butli przez co mozna wyczuc ze autko słabnie troszku, no i moze w tym tkwi Twoj problem, ale fachowiec ze mnie taki jak nasi politycy nadają sie na swoje stanowiska;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #182 Napisano 4 Czerwca 2010 no własnie bo wcześniej miałem astrę i problem był ten sam więc wychodzi że lepiej tankować częściej a nie do pełna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #183 Napisano 5 Czerwca 2010 No kolego nie opowiadaj bajek. 3 tyś obrotów 5 bieg to 100 km/h. Redukcja na 4 lub 3 to od razu obroty większe ponad, 4 tyś a wtedy moment obrotowy natychmiast rośnie i auto szybciej się zbiera. Zbiera zbiera, w mim AHL-ku najlepsze przyspieszenie na 3 biegu przy 3tyś obrotów mam sekwencję i ładnie chodzi. ale mając 90 km/h to raczej 3 biegu nie wrzucisz, więc różnica między 4 a 5 biiegiem jest żadna. ps. jazda jest jak się włączy climatronic i wtedy "kupa"... jak stoję na skrzyżowaniu i mam ruszyć to czasami wolę wyłączyć klimę i dopiero kiedy się rozpędzę dopiero ją załączyć. a pobór mocy to ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #184 Napisano 7 Czerwca 2010 bo mnie dziwi jedno a pełnym baku 45L zrobiłem 350km czyli ok.13L/100km a przy zatankowaniu 14L z pustego baku robię 130km więc tu wychodzi spalanie ok. więc co to może znaczyć o takiej różnicy??? A to tankowanie robisz na tej samej stacji? Bo wiesz różnie z tym gazem bywa, nieraz to potrafi wiadro wody z wydechu wylecieć jak jest super gazzz;) PS Spróbuj zatankować do pełna na innym dystrybutorze i wtedy zobacz jakie ma spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #185 Napisano 14 Czerwca 2010 To prawda. Zależy gdzie się tankuje. Ja od zawsze na BP bo gaz akurat tam mają dobry ( choć nie tani). Ostatnio podkusiło mnie na złe i zatankowałem na Bliskiej Tragedia:doh Przerywał przy przyśpieszaniu na maxa, miał jakieś lagi przy hamowaniu silnikiem, a potem dodawaniu gazu. Mój AHl pali 10 l LPG/100 km w trasie, ale przy prędkościach podróżnych 120 - 130 bo tak latam. Sprawdzone bardzo dokładnie rok temu w czasie podróży do Włoch. Butla 38 litrów, rozgrzany silnik i przełączenie na gaz od razu po wjeździe na autostradę, 5 osób, bagaże , klima, tempomat w nodze na 130 km/h i gaz odcinało między 375-tym , a 380-tym kilometrem. Tankowań miałem kilka i zawsze to samo. Co do tego czy nietankowanie do pełna wpływa na zużycie to mam obiekcje. ostatnio na "moim" BP podnieśli ciśnienie za mocno i 2 razy zatankowałem do butli 38 litrów, aż 45 litrów gazu. Starczyło na 430 km. Do gazu w AHL nikt mnie nie zniechęci. Śmieję się jak widzę PB 95 za 4,80 zł/litr. Robię ok. 30 000 km rocznie o na gaz wydaję +/- 6500 - 7000 PLN ( liczę po 2,30 litr LPG, spalanie 10l/100 km). Benzyna wyszła by ( 4,50 litr niech będzie, spalanie 8 litrów ) 10 000 - 11 000 PLN. 2 razy w roku zostawiam 150 zł u gazownika ( przeglądy co 15 000 km). Świeczki zmieniam co 30 000 km, przewody po 60 000 km. Niech mnie ten gaz kosztuje 7500 PLN rocznie ze wszystkim ( gazownik, świece, kilka tankowań PB na rozruch). Zostaje co rok ze 3000 zł:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #186 Napisano 14 Czerwca 2010 Niech mnie ten gaz kosztuje 7500 PLN rocznie ze wszystkim ( gazownik, świece, kilka tankowań PB na rozruch). Zostaje co rok ze 3000 zł może i masz racje tylko 1.6 AHL trzeba trzymać nogę w podłodze bo inaczej jest mu ciężko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #187 Napisano 15 Czerwca 2010 Z jazda nie mam problemu. Nie jestem "mistrzem długiej prostej" :kciuki i umiem operować biegami. Natomiast, żeby nie było tak różowo dodam jeszcze, że w moim przypadku tak się wszystko pięknie układa bo po prostu trafiłem dobrze założoną instalację. Jedyne co ją boli to długie czasy wtrysków ( pewnie gówniane wtryski, ale przecież to nie 1,8 T, żeby inwestować w jety) i zimowe wycieki G12 spod opasek. Na mrozie one pracują: rozgrzewają się i stygną, a potem odpuszczają, ale parę ruchów krzyżakiem załatwia sprawę. I na koniec: 1,8 T pali tyle samo gazu co 1,6 AHL ( oczywiście nie każdemu - są tacy co muszą pocisnąć). 50 % więcej mocy jest nie bez znaczenia. Można też zawirusować 1,8 T na jakieś 170-180 koni bez ingerencji mechanicznych. AHL nie jest złe, ale gdybym kupował jeszcze raz to szukałbym 1,8 T. Koszty te same, a pod butem nawet 2x tyle koników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radeon Zgłoś #188 Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Ja w swojej AHL-ce złożyłem dość drogą instalkę STAG 4 (koszt 3 tysie) i po przejechaniu wstępnie ok 2000 jestem zadowolony. Jednak również zauważyłem że jak nie tankuję do pełna to przejadę więcej niż miałbym przejechać tankując od 0 do pełna Edytowane 19 Czerwca 2010 przez Radeon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mayor Zgłoś #189 Napisano 28 Czerwca 2010 witam wie ktos moze gdzie dobrze i w miare za rozsadna cena montuja gaz w woj. pomorskim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #190 Napisano 28 Czerwca 2010 Czytam ten post o silniku 1.6 + LPG i zastanawiam się czy jest sens pchać się w to ustrojstwo. Szału z tego silnika ni ma, spalanie LPG na trasie to 10/100. A ja potrzebuję silnika, który przy spokojnej jeździe na dłuuugiej trasie spali około 8/100. Dodam że ta trasa to bardzo długie proste, bez wiosek po drodze. Może opcja 1.8 125PS,1.8 T czy też 2.0 115PS jest lepsza? Kiedyś miałem Golfa III z silnikiem 1.8 AAM 75PS, po założeniu cyklonu palił 6-8 litrów gazu, z jedną osobą na pokładzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #191 Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) Kiedyś miałem Golfa III z silnikiem 1.8 AAM 75PS, po założeniu cyklonu palił 6-8 litrów gazu W 6 litrów nie uwierzę. Natomiast mieliśmy kiedyś audi B3 1.8 90km na gaźniku i dało się zejść nią na długiej trasie (ok 500km) poniżej 8 litrów LPG, a jazda nie miała nic wspólnego z EcoDrivingiem Już pisałem tu kiedyś że 1.6 na sekwencji w audi B4 spalał mi więcej gazu niż 1.8 na II gen. w passacie b3. Mam na to takie wytłumaczenie: przy 100km/h w audi miałem 3tyś obrotów. W passacie 2,5tyś. Tak więc silnik 1.6 nie nadaje się w żadnym wypadku do aut wielkości paska B4, B5. Edytowane 28 Czerwca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #192 Napisano 28 Czerwca 2010 A ja potrzebuję silnika, który przy spokojnej jeździe na dłuuugiej trasie spali około 8/100 Może opcja 1.8 125PS,1.8 T czy też 2.0 115PS jest lepsza? nie wiem jak z pozostałymi ale w 1.8t 8 litrów gazu raczej nierealne do osiągnięcia (chyba że na lawecie) Kiedyś miałem Golfa III z silnikiem 1.8 AAM 75PS, po założeniu cyklonu palił 6-8 litrów gazu, z jedną osobą na pokładzie. no tak ale ty nie wymieniasz tu silników 75 PS tylko silniki od 115-150 PS więc taki wynik nie do osiągnięcia jest w autkach cięższych niż golf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #193 Napisano 28 Czerwca 2010 No to lipa, bo liczyłem na małą masę samochodu (Golf). Kiedyś bawiłem się w licznik spalania w tamtym zagazowanym 1.8 więc co nie co pamiętam. Ale do rzeczy, co polecacie na długie trasy w gazie, żeby z jednej strony nie była to zawalidroga (pamiętam udręki w w/w Golfie przy wyprzedzaniu TIRów na trasie), a z drugiej strony żeby cyklon mieścił się w ok 8/100? VW podaje, że na trasie silnik 1.6 weźmie ok 6/100, czyli na gazie spokojnie powinienem się zmieścić w 8. A tu zonk, 10 żłopie jak nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #194 Napisano 28 Czerwca 2010 Tu nie ma się co łudzić -- 1.6 w aucie ważącym 1.5 tony nie spali mniej niż 10gazu w trasie i 12 w mieście. Według mnie sensownym rozwiązaniem będzie 1.8 125KM - spalanie to samo co 1.6 a już nie zawalidroga . Natomist jeżeli chcesz coś co się zmieści w 8 gazu na trasie , to zaryzykowałbym Megane I po lifcie 1.6 16v -- całkiem wygodne (dużo lepsze niż golf III, oszczędne i tanie i złodziej się nie zaintersuje-- jezeli nie przeszkadza ci francuskie lepszej opcji nie widzę. Pzodr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majster1010 Zgłoś #195 Napisano 2 Lipca 2010 (edytowane) Panowie mam pytanko bo od niedawna mam założoną sekwencję a b5 1,6 ANA i spalanie mam w granicach 12 na trasie a w mieście ok 15-16 /100km mieszany tryb ok 15l., jeździłem na regulację ale klient mówił mapy gazu idą identycznie jak mapy paliwa. żadnych błędów nie wywala czy to normalne spalanie przy takim małym silniku i dużej budzie kombiaka? Edytowane 2 Lipca 2010 przez majster1010 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #196 Napisano 2 Lipca 2010 Ciut za dużo,chyba że ostro przeciągasz na biegach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #197 Napisano 2 Lipca 2010 Sugerowałbym zrobić nowe mapy gazu, tylko tym razem nieco "spokojniej podejść" do jazdy tak propo spalania: u mnie srednie spalanie w cyklu mieszanym to 10-11litrów. Poza miastem na trasie Mielec-Kraków wyszło mi jakieś 8-9litrów także nie jest chyba taka tragedia ze spalaniem w 1.6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #198 Napisano 2 Lipca 2010 Biorąc pod uwagę że mi wychodzi średnio 13-14 to chyba jednak tragedia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danielsan Zgłoś #199 Napisano 21 Lipca 2010 Witam Czy możecie doradzic czy taki zestaw bedzie się sprawował w Passacie 2,8 v6 silnik APR rok 1999 wtryski - Magic Jet reduktor - Gold sterownik - Diego PS: Podczas podpiecia autka do kompa wyskakuje bład, który po skasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika pojawia się znowu. Jest to bład silnika zwiżany z jakims czujnikiem - jeden gosc stwierdził ze mozliwe ze jest to przesunięty pasek rozrządu o jeden zabek i to dlatego się pojawia inny znowu ze to wina czujnika Masakra - ja nie jestem mechanikiem wiec bardziej tego wyjasnic nie potrafię a czytając forum dowiedziałem się ze nie powinno się montowac gazu jak są takie błedy. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #200 Napisano 21 Lipca 2010 A co ma się nie pojawiać jak coś jest uwalone a twój mechanik(może to stolarz) nie ma pojęcia o vag-u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach