Skocz do zawartości
Gość PiotrekRzeszów

Gaz Sekwencja - Passat 1.6AHL

Rekomendowane odpowiedzi

niestety nie na gazie całe zycie na benzynie, na temat wpadłem przez przypadek i tak sobie o przeczytałem;)

 

znajac zycie to na gazie by miał do litra więcej, ale oszczędnośc byłaby i tak ogromna:)

 

Nie jestem fizykiem ani nic...ale z tego co wiem to jak jest koncówka baku to jest nizsze cisnienie na butli przez co mozna wyczuc ze autko słabnie troszku, no i moze w tym tkwi Twoj problem, ale fachowiec ze mnie taki jak nasi politycy nadają sie na swoje stanowiska;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie bo wcześniej miałem astrę i problem był ten sam :P więc wychodzi że lepiej tankować częściej a nie do pełna :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No kolego nie opowiadaj bajek. 3 tyś obrotów 5 bieg to 100 km/h. Redukcja na 4 lub 3 to od razu obroty większe ponad, 4 tyś a wtedy moment obrotowy natychmiast rośnie i auto szybciej się zbiera.

 

Zbiera zbiera, w mim AHL-ku najlepsze przyspieszenie na 3 biegu przy 3tyś obrotów :) mam sekwencję i ładnie chodzi. ale mając 90 km/h to raczej 3 biegu nie wrzucisz, więc różnica między 4 a 5 biiegiem jest żadna.

 

ps. jazda jest jak się włączy climatronic i wtedy "kupa"... jak stoję na skrzyżowaniu i mam ruszyć to czasami wolę wyłączyć klimę i dopiero kiedy się rozpędzę :P dopiero ją załączyć. a pobór mocy to ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo mnie dziwi jedno a pełnym baku 45L zrobiłem 350km czyli ok.13L/100km a przy zatankowaniu 14L z pustego baku robię 130km więc tu wychodzi spalanie ok. więc co to może znaczyć o takiej różnicy???

 

A to tankowanie robisz na tej samej stacji? Bo wiesz różnie z tym gazem bywa, nieraz to potrafi wiadro wody z wydechu wylecieć jak jest super gazzz;)

 

PS Spróbuj zatankować do pełna na innym dystrybutorze i wtedy zobacz jakie ma spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Zależy gdzie się tankuje. Ja od zawsze na BP bo gaz akurat tam mają dobry ( choć nie tani). Ostatnio podkusiło mnie na złe i zatankowałem na Bliskiej :wsciekly Tragedia:doh Przerywał przy przyśpieszaniu na maxa, miał jakieś lagi przy hamowaniu silnikiem, a potem dodawaniu gazu.

 

Mój AHl pali 10 l LPG/100 km w trasie, ale przy prędkościach podróżnych 120 - 130 bo tak latam. Sprawdzone bardzo dokładnie rok temu w czasie podróży do Włoch. Butla 38 litrów, rozgrzany silnik i przełączenie na gaz od razu po wjeździe na autostradę, 5 osób, bagaże , klima, tempomat w nodze na 130 km/h i gaz odcinało między 375-tym , a 380-tym kilometrem. Tankowań miałem kilka i zawsze to samo.

 

Co do tego czy nietankowanie do pełna wpływa na zużycie to mam obiekcje. ostatnio na "moim" BP podnieśli ciśnienie za mocno i 2 razy zatankowałem do butli 38 litrów, aż 45 litrów gazu. Starczyło na 430 km.

 

Do gazu w AHL nikt mnie nie zniechęci. Śmieję się jak widzę PB 95 za 4,80 zł/litr. Robię ok. 30 000 km rocznie o na gaz wydaję +/- 6500 - 7000 PLN ( liczę po 2,30 litr LPG, spalanie 10l/100 km). Benzyna wyszła by ( 4,50 litr niech będzie, spalanie 8 litrów ) 10 000 - 11 000 PLN. 2 razy w roku zostawiam 150 zł u gazownika ( przeglądy co 15 000 km). Świeczki zmieniam co 30 000 km, przewody po 60 000 km. Niech mnie ten gaz kosztuje 7500 PLN rocznie ze wszystkim ( gazownik, świece, kilka tankowań PB na rozruch). Zostaje co rok ze 3000 zł:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech mnie ten gaz kosztuje 7500 PLN rocznie ze wszystkim ( gazownik, świece, kilka tankowań PB na rozruch). Zostaje co rok ze 3000 zł

może i masz racje tylko 1.6 AHL trzeba trzymać nogę w podłodze bo inaczej jest mu ciężko :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jazda nie mam problemu. Nie jestem "mistrzem długiej prostej" :kciuki i umiem operować biegami.

 

Natomiast, żeby nie było tak różowo dodam jeszcze, że w moim przypadku tak się wszystko pięknie układa bo po prostu trafiłem dobrze założoną instalację.

 

Jedyne co ją boli to długie czasy wtrysków ( pewnie gówniane wtryski, ale przecież to nie 1,8 T, żeby inwestować w jety) i zimowe wycieki G12 spod opasek. Na mrozie one pracują: rozgrzewają się i stygną, a potem odpuszczają, ale parę ruchów krzyżakiem załatwia sprawę.

 

I na koniec: 1,8 T pali tyle samo gazu co 1,6 AHL ( oczywiście nie każdemu - są tacy co muszą pocisnąć). 50 % więcej mocy jest nie bez znaczenia. Można też zawirusować 1,8 T na jakieś 170-180 koni bez ingerencji mechanicznych. AHL nie jest złe, ale gdybym kupował jeszcze raz to szukałbym 1,8 T. Koszty te same, a pod butem nawet 2x tyle koników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej AHL-ce złożyłem dość drogą instalkę STAG 4 (koszt 3 tysie) i po przejechaniu wstępnie ok 2000 jestem zadowolony. Jednak również zauważyłem że jak nie tankuję do pełna to przejadę więcej niż miałbym przejechać tankując od 0 do pełna

Edytowane przez Radeon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mayor

witam

wie ktos moze gdzie dobrze i w miare za rozsadna cena montuja gaz w woj. pomorskim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten post o silniku 1.6 + LPG i zastanawiam się czy jest sens pchać się w to ustrojstwo.

 

Szału z tego silnika ni ma, spalanie LPG na trasie to 10/100. A ja potrzebuję silnika, który przy spokojnej jeździe na dłuuugiej trasie spali około 8/100. Dodam że ta trasa to bardzo długie proste, bez wiosek po drodze.

 

Może opcja 1.8 125PS,1.8 T czy też 2.0 115PS jest lepsza?

 

Kiedyś miałem Golfa III z silnikiem 1.8 AAM 75PS, po założeniu cyklonu palił 6-8 litrów gazu, z jedną osobą na pokładzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś miałem Golfa III z silnikiem 1.8 AAM 75PS, po założeniu cyklonu palił 6-8 litrów gazu

W 6 litrów nie uwierzę. Natomiast mieliśmy kiedyś audi B3 1.8 90km na gaźniku i dało się zejść nią na długiej trasie (ok 500km) poniżej 8 litrów LPG, a jazda nie miała nic wspólnego z EcoDrivingiem ;) Już pisałem tu kiedyś że 1.6 na sekwencji w audi B4 spalał mi więcej gazu niż 1.8 na II gen. w passacie b3. Mam na to takie wytłumaczenie: przy 100km/h w audi miałem 3tyś obrotów. W passacie 2,5tyś. Tak więc silnik 1.6 nie nadaje się w żadnym wypadku do aut wielkości paska B4, B5.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja potrzebuję silnika, który przy spokojnej jeździe na dłuuugiej trasie spali około 8/100
Może opcja 1.8 125PS,1.8 T czy też 2.0 115PS jest lepsza?

nie wiem jak z pozostałymi ale w 1.8t 8 litrów gazu raczej nierealne do osiągnięcia (chyba że na lawecie)

 

Kiedyś miałem Golfa III z silnikiem 1.8 AAM 75PS, po założeniu cyklonu palił 6-8 litrów gazu, z jedną osobą na pokładzie.

no tak ale ty nie wymieniasz tu silników 75 PS tylko silniki od 115-150 PS więc taki wynik nie do osiągnięcia jest w autkach cięższych niż golf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to lipa, bo liczyłem na małą masę samochodu (Golf).

 

Kiedyś bawiłem się w licznik spalania w tamtym zagazowanym 1.8 więc co nie co pamiętam.

 

Ale do rzeczy, co polecacie na długie trasy w gazie, żeby z jednej strony nie była to zawalidroga (pamiętam udręki w w/w Golfie przy wyprzedzaniu TIRów na trasie), a z drugiej strony żeby cyklon mieścił się w ok 8/100?

 

VW podaje, że na trasie silnik 1.6 weźmie ok 6/100, czyli na gazie spokojnie powinienem się zmieścić w 8. A tu zonk, 10 żłopie jak nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma się co łudzić -- 1.6 w aucie ważącym 1.5 tony nie spali mniej niż 10gazu w trasie i 12 w mieście.

Według mnie sensownym rozwiązaniem będzie 1.8 125KM - spalanie to samo co 1.6 a już nie zawalidroga .

 

Natomist jeżeli chcesz coś co się zmieści w 8 gazu na trasie , to zaryzykowałbym Megane I po lifcie 1.6 16v -- całkiem wygodne (dużo lepsze niż golf III, oszczędne i tanie i złodziej się nie zaintersuje-- jezeli nie przeszkadza ci francuskie lepszej opcji nie widzę.

 

Pzodr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko bo od niedawna mam założoną sekwencję a b5 1,6 ANA i spalanie mam w granicach 12 na trasie a w mieście ok 15-16 /100km mieszany tryb ok 15l., jeździłem na regulację ale klient mówił mapy gazu idą identycznie jak mapy paliwa. żadnych błędów nie wywala :/ czy to normalne spalanie przy takim małym silniku i dużej budzie kombiaka?

Edytowane przez majster1010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciut za dużo,chyba że ostro przeciągasz na biegach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym zrobić nowe mapy gazu, tylko tym razem nieco "spokojniej podejść" do jazdy :-D tak propo spalania: u mnie srednie spalanie w cyklu mieszanym to 10-11litrów. Poza miastem na trasie Mielec-Kraków wyszło mi jakieś 8-9litrów także nie jest chyba taka tragedia ze spalaniem w 1.6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę że mi wychodzi średnio 13-14 to chyba jednak tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy możecie doradzic czy taki zestaw bedzie się sprawował w Passacie 2,8 v6 silnik APR rok 1999

 

wtryski - Magic Jet

reduktor - Gold

sterownik - Diego

 

PS: Podczas podpiecia autka do kompa wyskakuje bład, który po skasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika pojawia się znowu. Jest to bład silnika zwiżany z jakims czujnikiem - jeden gosc stwierdził ze mozliwe ze jest to przesunięty pasek rozrządu o jeden zabek i to dlatego się pojawia inny znowu ze to wina czujnika :(

 

Masakra - ja nie jestem mechanikiem wiec bardziej tego wyjasnic nie potrafię a czytając forum dowiedziałem się ze nie powinno się montowac gazu jak są takie błedy.

 

Prosze o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma się nie pojawiać jak coś jest uwalone a twój mechanik(może to stolarz) nie ma pojęcia o vag-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności