Gość popo80 Zgłoś #121 Napisano 29 Lipca 2008 a jakie byscie polecili klocki z czujnikiem z nizszej polki ? jezdze niewiele, ok 15k/rok i spokojnie, na allegro widzialem juz po 45 pln/komplet... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #122 Napisano 29 Lipca 2008 a jakie byscie polecili klocki z czujnikiem z nizszej polki ? jezdze niewiele, ok 15k/rok i spokojnie, na allegro widzialem juz po 45 pln/komplet... popo80 ; Ciekawe pytanie zadałeś.Myślę, że za 45 zł to raczej nic porządnego nie kupisz - czyżbyś chciał zaoszczędzić na bezpieczeństwie swoim i innych.Kiedyś dobre kilkanaście lat temu było głośno w mediach o tekturowych klockach w samochodach OLCIT ( produkcji rumuńskiej)- wtedy to mogło być śmieszne , a zarazem powodujące"dreszczyk" emocji podczas awaryjnego hamowania. Pojazdy te ( fabrycznie nowe ) były sprzedawane przez importera. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość popo80 Zgłoś #123 Napisano 29 Lipca 2008 wpisalem 45 pln bo takie sa na allegro, natomiast nigdy nie kupuje najtanszych zamiennikow, zamienniki sa lepsze i gorsze stad moje pytanie o opinie, gdyz w archiwum znalazlem opisy tych drozszych klockow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #124 Napisano 8 Sierpnia 2008 Panowie mam dylemat. Włansie mi sie skonczyły klocki i musze coś szybko kupić. Jeżdziłem cały czas na Juridach i nie było źle ale czy ATE nie beda leprze. Mam gdzieś to po ilu km sie zużyją, ma to zawijac asfalt przy hamowaniu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #125 Napisano 8 Sierpnia 2008 nie wiem czy ATE bedą leprze, ale napewno bedą bardzo dobrze hamowały jedyny mankament to to ze bardzo pylą i felgi sie brudzą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #126 Napisano 8 Sierpnia 2008 Zoltar z diezli ma mi załatwić Ferodo Premier ponoc bedzie to dobrze hamować, wszystko okaże się w praniu. Juridy nie były złe ale ciekawy jestem czy może być coś lepszego na ori tarczach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #127 Napisano 8 Sierpnia 2008 brzesiu na ori tarcze wrzuć FERODO DS PERFORMANCE, wtedy będzie dopiero hamowanko, ale po kieszeni też puknie :634: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #128 Napisano 8 Sierpnia 2008 brzesiu na ori tarcze wrzuć FERODO DS PERFORMANCE, wtedy będzie dopiero hamowanko, ale po kieszeni też puknie :634: Na ori tarcze sportowe klocki jasne Klocki muszą być dopasowane do tarczy kolego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #129 Napisano 8 Sierpnia 2008 pierwsze co to wymien plyn ... chocby sie Ci zapaliły te klocki to zahamujesz jak masz dobry plyn - polecam Motul RBF600 - 312st temperatura wrzenia jak jezdzilem na ATE to mimo że co ostre hamowanie na światłach - klocki sie gotowały to i tak hamowal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #130 Napisano 14 Sierpnia 2008 Na ori tarcze sportowe klocki jasne Klocki muszą być dopasowane do tarczy kolego Spokojnie można wrzucić, ferodo performance to żadne sportowe klocki, po prostu sporo lepsze zamienniki, które można z powodzeniem stosować do ori tarcz Płyn hamulcowy wymień koniecznie przy wymianie klocków, na taki jak radzi kolega wyżej albo inny o podobnie dobrych parametrach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #131 Napisano 14 Sierpnia 2008 Spokojnie można wrzucić, ferodo performance to żadne sportowe klocki, po prostu sporo lepsze zamienniki, które można z powodzeniem stosować do ori tarcz To skoro nie, to czemu kosztują dwa razy tyle i posiadają w sobie brąz który nie występuje w standardowych klockach ?? Ferodo Premier ok standard klocek, ale nie zgodzę się że Ferodo DS również. No ale widzę że ty wiesz wszystko najlepiej A wrzucić ok pewnie że można ...Jak się chce można wszystko. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ant Zgłoś #132 Napisano 14 Sierpnia 2008 Spokojnie można wrzucić, ferodo performance to żadne sportowe klocki, po prostu sporo lepsze zamienniki, które można z powodzeniem stosować do ori tarcz Płyn hamulcowy wymień koniecznie przy wymianie klocków, na taki jak radzi kolega wyżej albo inny o podobnie dobrych parametrach. Ja bym nie ryzykował Ferodo DS do standardowych tarcz, bo Ci szybko tarcze wytnie. To jest twardszy klocek niż seria. Może koledze chodziło o Ferodo Premier (które jest dobre do oryginalnej tarczy) a nie Performance? Jeśli Ferodo DS Performance, to z Zimmermannami nawiercanymi i najlepiej płynem Motula. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #133 Napisano 14 Sierpnia 2008 Dla kolegi Tomaszz specjalnie poszukałem: • Mając tak bogate doświadczenia w świecie sportów samochodowych, Ferodo pragnie obecnie zaprezentować swój najnowszy produkt: klocki hamulcowe o parametrach sportowych do intensywnego użytku drogowego FERODO DS PERFORMANCE • Naszym głównym celem jest zaspokojenie stale rosnących potrzeb ze strony użytkowników samochodów, którzy poszukują satysfakcjonujących osiągów ze strony układów hamulcowych. • Najnowszy produkt jest również przeznaczony dla sporej grupy entuzjastów tuningu, których modyfikacje samochodów i ich osiągi pociągają za sobą konieczność poprawy siły hamowania i zwiększenia w ten sposób bezpieczeństwa. Najważniejszym parametrem określającym sportowy charakter produktów serii DS Performance jest wysoki współczynnik tarcia wynoszący 0,46, który pozwala na zachowanie najwyższych osiągów zarówno na zimno, jak i w najwyższych temperaturach pracy. Wszystkie produkty serii Ferodo DS Performance mają warstwę izolacji termicznej, która znajduje się pomiędzy płytą podstawną a materiałem ciernym. Zwiększa to odporność klocków na powstawanie ubytków mechanicznych oraz zabezpiecza przed nadmiernym przenikaniem ciepła z zacisku hamulcowego do płynu hamulcowego. Dzięki temu maleje ryzyko powstawania niebezpiecznych korków parowych. Komfort jest istotnym zagadnieniem nawet w przypadku produktów sportowych. Z tego powodu cała gama Ferodo DS Performance jest produkowana w pełnej specyfikacji przeciwhałasowej. Nadal uważasz że to tylko lepszy zamiennik ori klocków ?? Ja bym nie ryzykował Ferodo DS do standardowych tarcz, bo Ci szybko tarcze wytnie. To jest twardszy klocek niż seria. Może koledze chodziło o Ferodo Premier (które jest dobre do oryginalnej tarczy) a nie Performance? Jeśli Ferodo DS Performance, to z Zimmermannami nawiercanymi i najlepiej płynem Motula. I wszystko w temacie. Twardość klocka i tarczy musi grać co w przypadku klocka DS i ori tarczy jestem typowym nieporozumieniem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #134 Napisano 19 Sierpnia 2008 Wiedziałem, że się zacznie . Mi chodzi o to, że te klocki może zamontować każdy, a nie tylko ten co ma nawiercane zimmermany i płyn motula. Warto je zamontować nawet do trochę zużytych tarcz i przy okazji zmienić płyn hamulcowy, ale zacznę od początku. Po pierwsze, w takim razie po co są produkowane klocki ferodo ds 2000, ds 2500, ds 3000, ds 3000+, ferodo racing 4003 i kilka innych rodzaji. To są klocki SPORTOWE, z czego ds 2000 i 2500 są stosowane w cywilnych samochodach (ds 2500 już chyba jest nieprodukowany). Panowie ja w żadnym miejscu nie twierdzę i nie twierdziłem, że ds performance są porównywalne do serii, napisałem, że są SPORO LEPSZYMI (fakt dużo lepszymi:D) zamiennikami, które każdy może założyć do ori tarcz (byle by dobrej firmy np. ate), bo są tylko lekko usportowione i nie trzeba ich rozgrzewać, hamują tak samo dobrze jak seria na zimno (w sportowych klockach to jest nie możliwe). Nie trzeba się przy nich liczyć z: - mega szybkim zużyciem, - nie trzeba pamiętać o ich rozgrzaniu po każdym ruszeniu, - zakładaniem nie wiadomo jakich tarcz, - możne je nawet założyć na przód nie ruszając nic w tylnym heblu. To jest tak samo jak z Bilsteinem B6, którego też można nazwać DUŻOOO lepszym zamiennikiem serii amorów, ale nie trzeba przy tym wymieniać sprężyn, nie trzeba zmieniać nawyków jazdy (auto siedzi tak samo wysoko, więc nie trzeba pamiętać o krawężnikach itp.), co prawda można zmienić szybkość pokonywanych łuków, a szczególnie kilku i to sporo. Po drugie, wy mówicie, że ja mam zawsze rację, a wy co?? Mówicie, że tarcza do ds performance ma być twardsza, bo klocki są twardsze? BZDURA kto powiedział, że klocki ds performacne są twarde? Jak coś ma dobrze hamować to nie może być twarde, tak samo klocki ferodo są MIĘKKIE i dlatego tak dobrze hamują. To nie są syfiaste green stuffy, który są twarde jak cholera i zarzynają tarczę po pierwszym ich komplecie. Jeszcze cytat ze strony: http://www.ferodo.co.uk/ferodo_home/high.html ...kind to your Discs Many high performance brake materials are harsh and can cause faster than normal disc wear. Ferodo DS Performance pads are formulated to minimise disc wear without losing the friction life characteristics associated with Ferodo products. i tłumaczenie ze strony www.hamulce.net: (dziwne Derlysy, że przytaczasz z tej strony cytaty, a nawet jej do końca nie przeczytałeś i wolałeś pominąć ten fragment i napisać twardośc klocka i tarczy musi grać ze sobą...), Większość sportowych materiałów ciernych ma agresywny charakter w stosunku do tarcz hamulcowych. Ferodo DS Performance wyróżnia się minimalnym wpływem na zużycie tarcz, porównywalnym do normalnych klocków serii Ferodo Premier. Po trzecie, do peugota 307, do tarcz w połowie zużytych (po jednym kpl. klocków) zakładałem ds perf. i spokojnie tarcze zużyły się do końca razem z klockami (jak na seryjnym klockach). A hamowanie dużo lepsze. Po czwarte, co ma pisać ferodo, żeby sprzedać takie klocki, że są one bardzo dobre, bo mają taki a taki skład, ale tak naprawdę sa bardzo ucywilizowane, żeby zwyczajny użytkownik nie zabił się na nich, bo klocki nie zdążyły się odpowiednio dogrzać, ALE tak naprawdę ze sportem nie mają za dużo wspólnego. Piszą więc, że mają sportowy charatker itd., później w jednym zdaniu pada słowo komfort i sport, a przecież te dwie rzeczy wzajemnie się wykluczają. Jednym słowem MARKETING. Żeby nie było wątpliwości u mnie na wiosnę zagości zestaw Brembo ORO nawiercany i ferodo ds performance, możliwe, że z jarzmami, więc w rozmiarze 312mm. To chyba tyle w temacie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #135 Napisano 19 Sierpnia 2008 witam wlasnie wymienilem tarcze i klocki przod tarcze TRW klocki ATE tył ATE i ATE jak z tym połaczeniem trw z ate(moze byc taka wspolpraca)?Pzdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #136 Napisano 28 Sierpnia 2008 może mi ktoś pomóc??mam Paska 1,9 tdi(b5) 1997r. Musze wymnienić w nim klocki i tarcze hamulcowe.Mam pytanie ile kosztuje cały komplet tarcz i klocków hamulcowych firmy ATE?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #137 Napisano 28 Sierpnia 2008 http://www.sklepmoto.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #138 Napisano 28 Sierpnia 2008 http://ekatalog.intercars.com.pl/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek0701 Zgłoś #139 Napisano 13 Września 2008 Panowie przymierzam się do zmiany tarcz i klocków i tak patrzę w ETKA i nie mogę się odnaleźć. Które tarcze mam włożyć na przód do mojego paska bo widzę 2 różne oznaczenia i różnią się chyba rozmiarami który jest u mnie w autku? b 8E0 615 301 A, b 8E0 615 301 Q?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #140 Napisano 13 Września 2008 Panowie przymierzam się do zmiany tarcz i klocków i tak patrzę w ETKA i nie mogę się odnaleźć. Które tarcze mam włożyć na przód do mojego paska bo widzę 2 różne oznaczenia i różnią się chyba rozmiarami który jest u mnie w autku? b 8E0 615 301 A, b 8E0 615 301 Q?? W Passku 1,6 powinien być zamontowany zacisk Girling ( Lucas) oraz tarcze o wym. 280x22 ( 8E0 615 301 P ), natomiast tarcze 282x25 (8 E0 615 301 A) były stosowane w wersji Passata z zaciskami ATE do numeru nadwozia 3B-X-124 107.Musisz to sprawdzić , chyba , że wiesz jakie masz zaciski w swoim Passku.Powodzenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach