tmstp Zgłoś #101 Napisano 13 Lipca 2008 a czy Brembo są lepsze do ATE?? oczywiscie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #102 Napisano 14 Lipca 2008 oczywiscie Oczywiście, że nie. Są bardzo porównywalne, obie są zwykłymi zamiennikami i niczym więcej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #103 Napisano 14 Lipca 2008 oczywiscie Cytat: Napisał tmstp oczywiscie Oczywiście, że nie. Są bardzo porównywalne, obie są zwykłymi zamiennikami i niczym więcej. Wiem że co użytkownik to opinia, ale z tego co wyczytałem to większość używa Brembo. To jak w końcu jest? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #104 Napisano 14 Lipca 2008 Wiem że co użytkownik to opinia, ale z tego co wyczytałem to większość używa Brembo. To jak w końcu jest? Zgadza sie, co uzytkownik to opinia - jednak ja mialem problemy z ATE, Z BREMBO zadnych i o wiele lepiej hamowaly. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #105 Napisano 15 Lipca 2008 W mojej wypowiedzi kluczową kwestią jest zdanie, że obie tarcze są najzwyklejszymi zamiennikami serii. Jeśli będą prawidłowo założone i normalnie użytkowane z jednych i drugich będziesz zadowolony, bo są to dobre firmy. Rozejrzyj się jeszcze za zimmermanami, ale zwyczajnymi, nie nawiercanymi, też bardzo dobre tarcze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #106 Napisano 15 Lipca 2008 ale zwyczajnymi, nie nawiercanymi A czemu ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #107 Napisano 15 Lipca 2008 Oczywiście, że nie. Są bardzo porównywalne, obie są zwykłymi zamiennikami i niczym więcej. ATE jest producentem m.in tarcz i klocków na pierwszy montaż pojazdów z grupy VAG i innych firm. PS Oczywiście mowa o oryginalnych produktach ATE a nie podróbkach , jakich pełno w niektórych sklepach.Dotyczy (podróbek) nie tylko ATE lecz też np. klocków firmy TEXTAR , których to temat kiedyś w B3 przerabiałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #108 Napisano 16 Lipca 2008 A czemu ? Bo kolega pyta się o zwyczajne tarcze, więc polecam zwyczajne zimmermany, szczególnie, że o nawiercane trzeba dbać, czyścić, odpowiednio klocki dobrać, a i tak pewnie popękają. Do opla tarcze na pierwszy montaż też produkuje ATE, jednak te oryginalne są lepsze (mniej się gną) niż ATE kupione w sklepie. Jak mają być porządne tarcze i klocki to brać brembo ORO i ferodo DS PERFORMANCE i będzie bardzo dobrze;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #109 Napisano 16 Lipca 2008 a i tak pewnie popękają. Skoro tak lubisz słowo pewnie to pewnie nie masz racji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #110 Napisano 16 Lipca 2008 Skoro tak lubisz słowo pewnie to pewnie nie masz racji Dobrze, czyli twoim zdaniem zjawisko pękania zimmermanów nie istnieje? Zresztą więcej z tobą nie dyskutuje, bo do dyskusji niestety nic nie wnosisz, no offence Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #111 Napisano 17 Lipca 2008 Dobrze, czyli twoim zdaniem zjawisko pękania zimmermanów nie istnieje?Zresztą więcej z tobą nie dyskutuje, bo do dyskusji niestety nic nie wnosisz, no offence Ty za to dużo wnosisz czyste gdybanie kolego. Naczytałeś się parę postów i udajesz że coś wiesz. Jeździłeś choć na Zimmermannach sport że wysnuwasz taki wniosek ?? Ja mam drugą parę i jak dobrze dbasz o dziury ich czystość to nie ma prawa ci nic popękać. Koniec OT o tych tarczach. Ps. A co do zjawiska pękania owszem występuje ale nie jest to nagminne a raczej spowodowane niedbałością użytkownika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #112 Napisano 17 Lipca 2008 Ty za to dużo wnosisz czyste gdybanie kolego. Naczytałeś się parę postów i udajesz że coś wiesz. Jeździłeś choć na Zimmermannach sport że wysnuwasz taki wniosek ?? Ja mam drugą parę i jak dobrze dbasz o dziury ich czystość to nie ma prawa ci nic popękać. Koniec OT o tych tarczach. Ps. A co do zjawiska pękania owszem występuje ale nie jest to nagminne a raczej spowodowane niedbałością użytkownika. Fakt trochę się naczytałem, trochę pooglądałem takich tarcz, może na takich jeździłem, a może nie, ale gratuluje szybkiej oceny. Mówisz, że gdybam po czym sam potwierdzasz to o czym piszę i jedyne co robisz, to chwalisz to co masz już łał 2 raz i w dodatku powtarzasz po mnie to o czym pisałem wcześniej Bo kolega pyta się o zwyczajne tarcze, więc polecam zwyczajne zimmermany, szczególnie, że o nawiercane trzeba dbać, czyścić, odpowiednio klocki dobrać, a i tak pewnie popękają. Nie każdy ma na to ochotę, a szczególnie ktoś kto pyta o zwyczajne tarcze brembo albo ate, więc do wyboru pozostają jeszcze dobre tarcze zimmerman nienawiercane (czemu mamy polecać zimmerman sport w porównaniu do zwykłych brembo i ate).A wszystko zaczeło się od tego, że ktoś śmiał polecić zimmermana nienawiercanego, jako alternatywe do brembo czy ate. A tak BTW czy tarcze o które trzeba dbać, żeby nie popękały są takie dobre, skoro można sobie kupić brembo ORO nawiercane, o które nie trzeba dbać, a i tak nie popękają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #113 Napisano 17 Lipca 2008 Ale ja nie mam nic przeciwko zwykłym zimmermanom - nie wiem skąd taki wniosek wysnułeś. Napisałeś tylko ze nie nawiercane wiec spytem a to czemu, reszta dyskusji poszło sama. Zwykły zimerek to też bardzo dobra tarcza i ja o tym wiem, nie neguje nigdzie w postach że to kiszonka. Więc nie wiem po co ta napinka. Koniec OTTTTTT. Dalsza dyskusja do niczego nie prowadzi a tylko syfi temat. Ty wiesz swoja ja swoje. Pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #114 Napisano 17 Lipca 2008 Jeszcze jedno oburzasz się na mnie, że pewnie nie mam racji mówiąc, że zimmermann pewnie popęka, a sam nie tak dawno temu piszesz: ja bym postawił jednak na zimmerki i ferodo;-) tylko porządnie dbać a sie odwdzięczą ja niestety zaniedbałem sprawę ale już nowe tarcze kupione w piątek zakładam Rozumiem, że jest to jedno z lepszych rozwiązań do passata zimmerski + ferodo ds, ale bez przesady. Gładkie tarcze + ferodo ds da też bardzo dobre efekty (i nie pisz, że ferodo ds nie nadaje się do gładkich tarcz, tak jak to robiłeś w wątku sportowe hamulce, bo daje radę i to bardzo dobrze). Zastanów się jaki wpływ na Twoje dobre hamowanie ma ferodo ds, a jaki zimmermann, bo zapewniam Cię, że większy wpływ ma dobry klocek. Podsumowując kolego więcej obiektywizmu nie wszystko jest najlepsze co się ma albo co się wydaje, że jest najlepsze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #115 Napisano 17 Lipca 2008 Koledzy,może już wystarczy tych kłótni. Czas zakopać topór wojennny i walnąć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #116 Napisano 17 Lipca 2008 Zastanów się jaki wpływ na Twoje dobre hamowanie ma ferodo ds, a jaki zimmermann, bo zapewniam Cię, że większy wpływ ma dobry klocek. Skoro ciągniemy temat ( najwyżej zielony podczyści później). Spytaj chłopaków z grupy zachodniopomorskiej jak na spocie gdzie mieliśmy do dyspozycji płytę lotniska dobra 2 km hamowały moje ziemrki sportowe a ich gładkie. Przy prędkościach rzędu 160 km/h pedał do dechy i co ?? U nich z każdym metrem coraz bardziej miękki pedał hamulca u mnie twardy do samego zatrzymania. Po to są te dziury żeby odprowadzać ciepło czego w przypadku tarcz gładkich nie obserwujemy. Co do cytatu ok przyznaje sie zaniedbałem i co z tego ?? Moja wina i już.Ja pisze cały czas że nie popęka jak się DBA. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #117 Napisano 17 Lipca 2008 derlysy moim zdaniem tutaj juz ma ogromny wpływ płyn hamulcowy uważam że technologicznie tarcze nawiercane są lepsze od gładkich z jednego względu że dają ujście gazom i pyłowi z klocka ... takie zjawisko zachodzi podczas hamowania z dużych prędkości kiedy temperatura tarczy klocka szybko idzie do góry wtedy miedzy klockiem a tarczą zbiera się gaz i pył. Tarcza nawiercana szybciej odprowadza ten pył i gaz przez co klocek ma lepszą styczność z powierzchnią tarczy. Jeżeli ktoś jeździ bardzo szybko, ostro hamuje i chce mieć niezawodne hamulce w każdej sutuacji to tarcze nawiercane są optymlanym rozwiązaniem. Jeżeli jednak nie jeździ tak ekstremalnie to gładkie będą w sam raz. Ja nie spotkałem się jeszcze nigdy z sytuacją żeby zimmermanny sport pekały ... nawet użytkowane w mercedesie s-klasa który waży około 2 ton, nie czyszczone otwory i jakoś nic im nie było, a kilka kompletów już zjeździł ... warto zwrócić uwage na wjazdy w kałuże po ostrym hamowaniu lub mycie myjką ciśnieniową po ostrej jeździe i hamowaniu (od tego zazwyczaj powstają pęknięcia - nagłe schłodzenie gorących tarcz) P.S. w PORSCHE Boxter, 911 ... jeżdżą Zimmermanny Sport Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #118 Napisano 21 Lipca 2008 Bez żadnych złośliwości tylko w celach edukacyjnych i tylko dla zainteresowanych polecam przeczytać TO i TO. Jak widać opinie są podzielone, jedno jest pewne trzeba dbać o zimmermanny. Teraz coś ode mnie, koszt brembo ORO to 600 zł za 2 tarcze, zimmermann sport - 450 zł. W takiej sytuacji nie wahałbym się nawet sekundę, które wybrać. Zdaję sobie sprawę, że jakiś czas temu różnica była najprawdopodobniej sporo większa. Podstawowa różnica miedzy tymi tarczami to taka, że zimmermanny są nawiercane, a brembo są odlewane z otworami już. Teraz tylko czekać jak ktoś założy brembo i przetestuje, ja dopiero sprawdze je na wiosnę, bo najpierm muszę zajeździć ATE PD z jakimiś mega twardymi klockami, które zużywają się równo z tarczą (napewno nie są to greeny). Jeszcze się tylko odniosę do tego hamowania ze 160 na gładkich tarczach. Z twojej wypowiedzi wynika, że skoro w pierwszym hamowaniu coś się dzieje z heblem to w ogóle nie ma co myśleć nawet o drugim hamowaniu ze 180 np. Idąc dalej tym tropem to strach przekraczać 140 passatem ze zwykłymi tarczami. Zgadzam się z tobą po co są dziurki i w ogóle, ale bez przesady różnica nie jest taka wielka i na pewno nie w pierszych hamowaniach. Im więcej hamowań tym różnica się potem powiększa na korzyść nawiercanych. Co do zimmermanna w porsche: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=39219&st=20&p=489875entry489875 Tyle podsumowania tego lekkiego zejścia z tematu ate czy brembo Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vito Zgłoś #119 Napisano 26 Lipca 2008 Witam Panowie, myślę o kupnie zestawu ATE+ATE standard (przód i tył), ewentualnie tarcze zimmermann stand. (przód) reszta taka j/w. Zastanawiam sie nad tymi dwoma ofertami : http://www.allegro.pl/item399987942__tarcze_ate_klocki_ate_przod_audi_vw_.html http://www.allegro.pl/item400000249__tarcze_ate_klocki_ate_tyl_audi_vw_.html ale nie chciałbym sie nadziac.. na jakąś chińszczyzne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mOtYluS Zgłoś #120 Napisano 29 Lipca 2008 Witam witam, Szybko chce zakupić tarcze i klocki i nie chce ściągać koła żeby mierzyć tarcze. Mam paska AHU '99r TDI 1.9 90KM (zielone podświetlenie tablicy w środku) Jaki rozmiar tarcz i czy klocki powinny być z czujnikami czy bez? Jeśli ktoś dysponuje jakąś bazą danych byłbym baaaardzo wdzięczny za info. pozdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach