Skocz do zawartości
gringo71

musze kupic klocki i tarcze

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to dlaczego nie można montować tak samo dużych tarcz z tyłu o podobnej skuteczności jak na przód.

 

Można, tylko nie ma sensu, one nie hamują z taką siłą jak przód - podczas hamowania tył jest mocno odciążony. Przy tych rozmiarach co są bez problemu zblokują koło tylko nie o to chodzi. Tył nie może łapać zbyt mocno bo mógłbyś wywinąć bączka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o rozkład sił hamowania. Przód musi hamować bardziej żeby auto było stabilne i żeby cię przy hamowaniu dupa nie wyprzedziła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o rozkład sił hamowania. Przód musi hamować bardziej żeby auto było stabilne i żeby cię przy hamowaniu dupa nie wyprzedziła.

 

Jak fajna dupa to niech wyprzedza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie to dlaczego nie można montować tak samo dużych tarcz z tyłu o podobnej skuteczności jak na przód.

 

W ogole co to za pytanie? Z przodu i z tytlu są tarcze ale całkiem inne.. inny rozmiar zacisku. Tył nie jest tak obciążony jak przód przy hamowaniu i super mocne hamulce z tylu mało zdziałają... Tył raczej nie wyprzedzi przodu bo nad tym czuwa ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aneta

Cześć Koledzy !

Od niedawna i całkiem przypadkiem stałam się posiadaczką tak dużego samochodu jak mój Volkswaggen. Moja wiedza motoryzacyjna jest zerowa , dlatego chętnie tu będę zaglądała i podpytywała się Was o rzeczy które mnie interesują.

Jako ,że jestem kobietą i jak wspomniałam nie znam się zupełnie na samochodach , a jako ,że zmuszona jestem radzić sobie sama , nie chcę aby oszukiwali i naciągali mnie mechanicy , proszę Was o pomoc

Musiałam ostatnio zrobić przegląd. Miły pan powiedział mi ,że muszę wymienić hamulce na przodzie. Już zdążyłam się zorientować , że taka wymiana to zakup tarcz i klocków hamulcowych. Często korzystam z Allegro i wiem ,że tam można "upolować" jakieś ciekawe rzeczy w dobrej cenie.

Niestety niewiele wiem o moim samochodzie. Poza tym ,że to satynowo-perłowy Passat z rocznika 98` , to silnik jako że zakładałam gaz i wiem ,że ma nazwę ADR.

Chłopaki , proszę Was bardzo jakie te całe tarcze i klocki mam kupić. Chodzi mi o to ,aby pasowały do moich kół (czy jak to tam określić ;-) ).

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć Koledzy !

Od niedawna i całkiem przypadkiem stałam się posiadaczką tak dużego samochodu jak mój Volkswaggen. Moja wiedza motoryzacyjna jest zerowa , dlatego chętnie tu będę zaglądała i podpytywała się Was o rzeczy które mnie interesują.

Jako ,że jestem kobietą i jak wspomniałam nie znam się zupełnie na samochodach , a jako ,że zmuszona jestem radzić sobie sama , nie chcę aby oszukiwali i naciągali mnie mechanicy , proszę Was o pomoc

Musiałam ostatnio zrobić przegląd. Miły pan powiedział mi ,że muszę wymienić hamulce na przodzie. Już zdążyłam się zorientować , że taka wymiana to zakup tarcz i klocków hamulcowych. Często korzystam z Allegro i wiem ,że tam można "upolować" jakieś ciekawe rzeczy w dobrej cenie.

Niestety niewiele wiem o moim samochodzie. Poza tym ,że to satynowo-perłowy Passat z rocznika 98` , to silnik jako że zakładałam gaz i wiem ,że ma nazwę ADR.

Chłopaki , proszę Was bardzo jakie te całe tarcze i klocki mam kupić. Chodzi mi o to ,aby pasowały do moich kół (czy jak to tam określić ;-) ).

Pozdrawiam.

 

Standart w Passatach to hamulce ATE, tak wiec prosze udac sie do sklepu i kupic co potrzeba firmy ATE. Teraz w sklepach motoryzacyjnych podaje sie numer nadwozia i jaka czesc chcemy, mowi sie tez jaka firma klockow i tarcz ma byc i dokonujemy zakupu

 

Tarcz nie kupowalem jeszcze ale klocki: na przod ATE to okolo 220 zl/komplet (na 2 przednie kola)

na tył ATE to okolo 120 zl/komplet (na 2 tylne kola)

 

Tarcze to wydatek okolo: na przod ATE okolo 240 zl/komplet

na tyl to jakos ze 180 zl/komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aneta

 

http://www.allegro.pl/item475555578_tarcze_ate_powerdisc_klocki_passat_audi_a6_a4.html komplet tarcz i klocków.. upewnij się telefonicznie czy na pewno pasują do Twojego samochodu podając przez tel. nr VIN (masz go w dowodzie rejestracyjnym).

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aneta
aneta

 

http://www.allegro.pl/item475555578_tarcze_ate_powerdisc_klocki_passat_audi_a6_a4.html komplet tarcz i klocków.. upewnij się telefonicznie czy na pewno pasują do Twojego samochodu podając przez tel. nr VIN (masz go w dowodzie rejestracyjnym).

 

Dziękuję.

Rozmawiałam już telefonicznie i ten człowiek pytał mnie m.inn. czy te klocki są z czujnikiem. Na to ja ,że :confused:

Kazał mi się upewnić i dopiero zamówić.

Czy muszę jechać do mechanika aby powiedział mi o tym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję.

Rozmawiałam już telefonicznie i ten człowiek pytał mnie m.inn. czy te klocki są z czujnikiem. Na to ja ,że :confused:

Kazał mi się upewnić i dopiero zamówić.

Czy muszę jechać do mechanika aby powiedział mi o tym ?

 

Czujnik zużycia klocków. Skoro się pytał to pewnie są i takie i bez.. najlepiej się upewnić u mechanika. Najprawdopodobniej je masz.. bo to chyba obowiązkowe przy ABS.. a ABS miały wszystkie B5.

 

Jeśli je masz to czasami mechanicy mówią ze te czujniki tez trzeba wymieniać... ale jeśli nie zostały przerwane (czt. nie pali się kontrolka zużytych klocków) to nie musisz ich wymieniać.

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik zużycia klocków. Skoro się pytał to pewnie są i takie i bez.. najlepiej się upewnić u mechanika. Najprawdopodobniej je masz.. bo to chyba obowiązkowe przy ABS.. a ABS miały wszystkie B5.

 

Jeśli je masz to czasami mechanicy mówią ze te czujniki tez trzeba wymieniać... ale jeśli nie zostały przerwane (czt. nie pali się kontrolka zużytych klocków) to nie musisz ich wymieniać.

 

Nie wszyskie paski mają kontrolę zużycia klocków. Żadne czujniki tam nie występują i nic nie trzeba wymieniać. Ten cały czujnik to blaszka zatopiona w klocku i kawałek przewodu z wtyczką. Blaszka przy odpowiednim zużyciu klocka odsłania się i zwiera do masy - wtedy zapala się kontrolka. Jeśli ten system nawala to prawdopodobnie uszkodzona jest instalacja (niestety kable lecą we wspólnej izolacji z kablami od czujnika abs i wtedy musimy wymienić całość) lub deaktywować kontrolkę vagiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aneta

Czyli , nic się nie stanie (tak czy inaczej) jak wezmę bez tych czujników ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamować będzie :), będzie się również dyndać luźna nie podpięta wtyczka jeżeli masz w swoim pasku kontrolę zużycia klocków. Swoją drogą takie rzeczy kupuje się raczej w sklepie, nie ma problemu z ewentualna wymiana jak coś nie pasuje, a różnie to bywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli , nic się nie stanie (tak czy inaczej) jak wezmę bez tych czujników ?

 

Możesz wziąć bez czujnika a jeśli okaże się, że masz czujniki to niech ci mechanik zmasuje stare wtyczki i je założy. Kontrolka nie będzie się świecić, a przy okazji zmiany opon itp. będziesz musiała zwrócić uwagę na klocki. Ja tak mam bo mechanik kupił baran bez czujnika, a musiałem mieć wymienione bo jechałem w trasę.

 

ps. Jak nie jest duża różnica w cenie weź z czujnikami, a jak się okaże, że masz bez czujników to po prosu utniesz kabel i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hamować będzie :), będzie się również dyndać luźna nie podpięta wtyczka jeżeli masz w swoim pasku kontrolę zużycia klocków. Swoją drogą takie rzeczy kupuje się raczej w sklepie, nie ma problemu z ewentualna wymiana jak coś nie pasuje, a różnie to bywa.

 

Allegro jest połowę tańsze od sklepów i osobiście kupuję już tylko tam części.. wiem dokładnie czego potrzebuję i kupuje tylko markowe części, nigdy nie miałem problemów, a gdyby to zawsze mam pełne prawo do wymiany albo zwrotu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Allegro jest połowę tańsze od sklepów i osobiście kupuję już tylko tam części.. wiem dokładnie czego potrzebuję i kupuje tylko markowe części, nigdy nie miałem problemów, a gdyby to zawsze mam pełne prawo do wymiany albo zwrotu...

 

Też dużo kupuje na allegro ale znam dobrze swoje auto i nie boje się samemu rozebrać, obejrzeć, pomierzyć odczytać nr części. Gorzej jak ktos nie za bardzo siedzi w temacie, nie wie jaki ma silnik i nie bardzo wie nawet jak zamawiany element ma wyglądać, takich osób wśród swoich znajomych znam wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, zamierzam wymienic komplet z przdu i z tylu tarcze i klocki, znalazlem taki komplecik na allegro firmy ATE, czy to dobra cena za komplet, link do aukcji ponizej, prosze o porade, pozdrawiam

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=471392747

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki900

ja kupilem (calkiem niedawno) zimmermann tarcze i klocko ferodo DS na przod oraz ATE i klocki ferodo na tyl. Przod piszczy ale hamuja bardzo dobrze. Wymienilem tez plyn na nowy i przewody z przodu bo stare byly juz popekane ale w koncu samochod przelecial juz ponad 200 tys km, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem Lukasa(TRW) klocki,tarcze i hamulce SUPER nie ma sensu przepłacać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma sensu przepłacać

 

Nawet nie wiesz jak się mylisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności