dtambor Zgłoś #161 Napisano 3 Listopada 2008 W sumie to dlaczego nie można montować tak samo dużych tarcz z tyłu o podobnej skuteczności jak na przód. Można, tylko nie ma sensu, one nie hamują z taką siłą jak przód - podczas hamowania tył jest mocno odciążony. Przy tych rozmiarach co są bez problemu zblokują koło tylko nie o to chodzi. Tył nie może łapać zbyt mocno bo mógłbyś wywinąć bączka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #162 Napisano 3 Listopada 2008 Chodzi o rozkład sił hamowania. Przód musi hamować bardziej żeby auto było stabilne i żeby cię przy hamowaniu dupa nie wyprzedziła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziobass Zgłoś #163 Napisano 4 Listopada 2008 Chodzi o rozkład sił hamowania. Przód musi hamować bardziej żeby auto było stabilne i żeby cię przy hamowaniu dupa nie wyprzedziła. Jak fajna dupa to niech wyprzedza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #164 Napisano 4 Listopada 2008 W sumie to dlaczego nie można montować tak samo dużych tarcz z tyłu o podobnej skuteczności jak na przód. W ogole co to za pytanie? Z przodu i z tytlu są tarcze ale całkiem inne.. inny rozmiar zacisku. Tył nie jest tak obciążony jak przód przy hamowaniu i super mocne hamulce z tylu mało zdziałają... Tył raczej nie wyprzedzi przodu bo nad tym czuwa ABS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aneta Zgłoś #165 Napisano 5 Listopada 2008 Cześć Koledzy ! Od niedawna i całkiem przypadkiem stałam się posiadaczką tak dużego samochodu jak mój Volkswaggen. Moja wiedza motoryzacyjna jest zerowa , dlatego chętnie tu będę zaglądała i podpytywała się Was o rzeczy które mnie interesują. Jako ,że jestem kobietą i jak wspomniałam nie znam się zupełnie na samochodach , a jako ,że zmuszona jestem radzić sobie sama , nie chcę aby oszukiwali i naciągali mnie mechanicy , proszę Was o pomoc Musiałam ostatnio zrobić przegląd. Miły pan powiedział mi ,że muszę wymienić hamulce na przodzie. Już zdążyłam się zorientować , że taka wymiana to zakup tarcz i klocków hamulcowych. Często korzystam z Allegro i wiem ,że tam można "upolować" jakieś ciekawe rzeczy w dobrej cenie. Niestety niewiele wiem o moim samochodzie. Poza tym ,że to satynowo-perłowy Passat z rocznika 98` , to silnik jako że zakładałam gaz i wiem ,że ma nazwę ADR. Chłopaki , proszę Was bardzo jakie te całe tarcze i klocki mam kupić. Chodzi mi o to ,aby pasowały do moich kół (czy jak to tam określić ). Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #166 Napisano 5 Listopada 2008 Cześć Koledzy !Od niedawna i całkiem przypadkiem stałam się posiadaczką tak dużego samochodu jak mój Volkswaggen. Moja wiedza motoryzacyjna jest zerowa , dlatego chętnie tu będę zaglądała i podpytywała się Was o rzeczy które mnie interesują. Jako ,że jestem kobietą i jak wspomniałam nie znam się zupełnie na samochodach , a jako ,że zmuszona jestem radzić sobie sama , nie chcę aby oszukiwali i naciągali mnie mechanicy , proszę Was o pomoc Musiałam ostatnio zrobić przegląd. Miły pan powiedział mi ,że muszę wymienić hamulce na przodzie. Już zdążyłam się zorientować , że taka wymiana to zakup tarcz i klocków hamulcowych. Często korzystam z Allegro i wiem ,że tam można "upolować" jakieś ciekawe rzeczy w dobrej cenie. Niestety niewiele wiem o moim samochodzie. Poza tym ,że to satynowo-perłowy Passat z rocznika 98` , to silnik jako że zakładałam gaz i wiem ,że ma nazwę ADR. Chłopaki , proszę Was bardzo jakie te całe tarcze i klocki mam kupić. Chodzi mi o to ,aby pasowały do moich kół (czy jak to tam określić ). Pozdrawiam. Standart w Passatach to hamulce ATE, tak wiec prosze udac sie do sklepu i kupic co potrzeba firmy ATE. Teraz w sklepach motoryzacyjnych podaje sie numer nadwozia i jaka czesc chcemy, mowi sie tez jaka firma klockow i tarcz ma byc i dokonujemy zakupu Tarcz nie kupowalem jeszcze ale klocki: na przod ATE to okolo 220 zl/komplet (na 2 przednie kola) na tył ATE to okolo 120 zl/komplet (na 2 tylne kola) Tarcze to wydatek okolo: na przod ATE okolo 240 zl/komplet na tyl to jakos ze 180 zl/komplet Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #167 Napisano 5 Listopada 2008 (edytowane) aneta http://www.allegro.pl/item475555578_tarcze_ate_powerdisc_klocki_passat_audi_a6_a4.html komplet tarcz i klocków.. upewnij się telefonicznie czy na pewno pasują do Twojego samochodu podając przez tel. nr VIN (masz go w dowodzie rejestracyjnym). Edytowane 5 Listopada 2008 przez Slay Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aneta Zgłoś #168 Napisano 5 Listopada 2008 aneta http://www.allegro.pl/item475555578_tarcze_ate_powerdisc_klocki_passat_audi_a6_a4.html komplet tarcz i klocków.. upewnij się telefonicznie czy na pewno pasują do Twojego samochodu podając przez tel. nr VIN (masz go w dowodzie rejestracyjnym). Dziękuję. Rozmawiałam już telefonicznie i ten człowiek pytał mnie m.inn. czy te klocki są z czujnikiem. Na to ja ,że Kazał mi się upewnić i dopiero zamówić. Czy muszę jechać do mechanika aby powiedział mi o tym ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #169 Napisano 5 Listopada 2008 (edytowane) Dziękuję.Rozmawiałam już telefonicznie i ten człowiek pytał mnie m.inn. czy te klocki są z czujnikiem. Na to ja ,że Kazał mi się upewnić i dopiero zamówić. Czy muszę jechać do mechanika aby powiedział mi o tym ? Czujnik zużycia klocków. Skoro się pytał to pewnie są i takie i bez.. najlepiej się upewnić u mechanika. Najprawdopodobniej je masz.. bo to chyba obowiązkowe przy ABS.. a ABS miały wszystkie B5. Jeśli je masz to czasami mechanicy mówią ze te czujniki tez trzeba wymieniać... ale jeśli nie zostały przerwane (czt. nie pali się kontrolka zużytych klocków) to nie musisz ich wymieniać. Edytowane 5 Listopada 2008 przez Slay Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #170 Napisano 5 Listopada 2008 Czujnik zużycia klocków. Skoro się pytał to pewnie są i takie i bez.. najlepiej się upewnić u mechanika. Najprawdopodobniej je masz.. bo to chyba obowiązkowe przy ABS.. a ABS miały wszystkie B5. Jeśli je masz to czasami mechanicy mówią ze te czujniki tez trzeba wymieniać... ale jeśli nie zostały przerwane (czt. nie pali się kontrolka zużytych klocków) to nie musisz ich wymieniać. Nie wszyskie paski mają kontrolę zużycia klocków. Żadne czujniki tam nie występują i nic nie trzeba wymieniać. Ten cały czujnik to blaszka zatopiona w klocku i kawałek przewodu z wtyczką. Blaszka przy odpowiednim zużyciu klocka odsłania się i zwiera do masy - wtedy zapala się kontrolka. Jeśli ten system nawala to prawdopodobnie uszkodzona jest instalacja (niestety kable lecą we wspólnej izolacji z kablami od czujnika abs i wtedy musimy wymienić całość) lub deaktywować kontrolkę vagiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aneta Zgłoś #171 Napisano 5 Listopada 2008 Czyli , nic się nie stanie (tak czy inaczej) jak wezmę bez tych czujników ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #172 Napisano 5 Listopada 2008 Hamować będzie , będzie się również dyndać luźna nie podpięta wtyczka jeżeli masz w swoim pasku kontrolę zużycia klocków. Swoją drogą takie rzeczy kupuje się raczej w sklepie, nie ma problemu z ewentualna wymiana jak coś nie pasuje, a różnie to bywa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superrysiek Zgłoś #173 Napisano 5 Listopada 2008 Czyli , nic się nie stanie (tak czy inaczej) jak wezmę bez tych czujników ? Możesz wziąć bez czujnika a jeśli okaże się, że masz czujniki to niech ci mechanik zmasuje stare wtyczki i je założy. Kontrolka nie będzie się świecić, a przy okazji zmiany opon itp. będziesz musiała zwrócić uwagę na klocki. Ja tak mam bo mechanik kupił baran bez czujnika, a musiałem mieć wymienione bo jechałem w trasę. ps. Jak nie jest duża różnica w cenie weź z czujnikami, a jak się okaże, że masz bez czujników to po prosu utniesz kabel i tyle. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aneta Zgłoś #174 Napisano 5 Listopada 2008 Ślicznie dziękuję Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #175 Napisano 6 Listopada 2008 Hamować będzie , będzie się również dyndać luźna nie podpięta wtyczka jeżeli masz w swoim pasku kontrolę zużycia klocków. Swoją drogą takie rzeczy kupuje się raczej w sklepie, nie ma problemu z ewentualna wymiana jak coś nie pasuje, a różnie to bywa. Allegro jest połowę tańsze od sklepów i osobiście kupuję już tylko tam części.. wiem dokładnie czego potrzebuję i kupuje tylko markowe części, nigdy nie miałem problemów, a gdyby to zawsze mam pełne prawo do wymiany albo zwrotu... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #176 Napisano 6 Listopada 2008 Allegro jest połowę tańsze od sklepów i osobiście kupuję już tylko tam części.. wiem dokładnie czego potrzebuję i kupuje tylko markowe części, nigdy nie miałem problemów, a gdyby to zawsze mam pełne prawo do wymiany albo zwrotu... Też dużo kupuje na allegro ale znam dobrze swoje auto i nie boje się samemu rozebrać, obejrzeć, pomierzyć odczytać nr części. Gorzej jak ktos nie za bardzo siedzi w temacie, nie wie jaki ma silnik i nie bardzo wie nawet jak zamawiany element ma wyglądać, takich osób wśród swoich znajomych znam wiele. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
telewizor11 Zgłoś #177 Napisano 11 Listopada 2008 witam, zamierzam wymienic komplet z przdu i z tylu tarcze i klocki, znalazlem taki komplecik na allegro firmy ATE, czy to dobra cena za komplet, link do aukcji ponizej, prosze o porade, pozdrawiam http://www.allegro.pl/show_item.php?item=471392747 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luki900 Zgłoś #178 Napisano 28 Listopada 2008 ja kupilem (calkiem niedawno) zimmermann tarcze i klocko ferodo DS na przod oraz ATE i klocki ferodo na tyl. Przod piszczy ale hamuja bardzo dobrze. Wymienilem tez plyn na nowy i przewody z przodu bo stare byly juz popekane ale w koncu samochod przelecial juz ponad 200 tys km, pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruger 100 Zgłoś #179 Napisano 30 Listopada 2008 Założyłem Lukasa(TRW) klocki,tarcze i hamulce SUPER nie ma sensu przepłacać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #180 Napisano 30 Listopada 2008 nie ma sensu przepłacać Nawet nie wiesz jak się mylisz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach